Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Moderator: stabraf

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: _ADAM_ » 21 cze 2005, 1:46

Witam wszystkich serdecznie! :D
Co prawda nie jestem jeszcze posiadaczem Lancii, ale jeśli wszystko dobrze pójdzie, to stanie się to już jutro. Mam na oku ładną Kappę 2.4 z '95 roku. Auto zostało sprowadzone miesiąc temu ze Szwajcarii. Ogólnie samochód wygląda na zadbany (czyste, niezniszczone wnętrze, jak na swój wiek blacharka i lakier również wyglądają bardzo dobrze). Nie stwierdziłem żadnych śladów wskazujących na wypadkową przeszłość Lancii - na 99% jest bezwypadkowa, a lakier oryginalny.
Przebieg to 209 tys. km, ale praktycznie do końca była serwisowana - ostatni wpis w książce jest chyba z listopada 2004 przy przebiegu 190 tys. km.
Cena jaką ustalilem z właścicielem to 10.700zł (auto jest już przerejestrowane). W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Czy powinienem przejmować się przebiegiem? Słyszałem, że te silniki wytrzymują przebiegi rzędu 400-500 tys. km.
2. Czy cena za ten rocznik i takim przebiegiem jest dobra? Wyposażenie standardowe bez skóry i el. siedzeń, ale za to ze spryskiwaczami reflektorów).
2. Jakie powinny być w komplecie kluczyki? Sprzedający ma jeden (większy) czerwony, z diodą i przyciskiem i drugi (mniejszy) czarny bez przycisku, przy czym "wzór" obydwu jest identyczny, a różnią się jedynie wielkością "główki".
3. Czy jest możliwość aby w warunkach "polowych" sprawdzić kondycję silnika - rzekomo silnik i zawieszenie to najbardziej kosztowne w naprawach podzespoły Kappy (zawieszenia bez "szarpaków" w stacji diagnostycznej pewnie nie da się dokładnie ocenić).
4. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę sprawdzając auto? (póki co umowy jeszcze nie podpisałem, więc mogę się wycofać).
5. Czy jest jakaś funkcja w "info center" pozwalająca przeprowadzić diagnostykę elektroniki?

Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to w sobotę jadę przerobić Lucynkę na "zapalniczkę" i w związku z tym również mam pytanie: jaka powinna być instalacja do tego silnika? Czy wystarczy instalka II gen.? Sprawdzałem ceny w Radomiu (mam tam teściów), bo w W-wie jest jednak znacznie drożej i za taką instalkę powiedzieli mi ok. 1700-2000zł.
Dzwoniłem do 4 zakładów i powiedzieli, że nie ma potrzeby zakładać sekwencji. Czy rzeczywiście z instalką II gen. eksploatacja Kappy jest bezproblemowa? Jak wygląda spalanie (trasa/miasto). Jaki największy zbiornik można włożyć "w koło" i na ile km on wystarczy?

Sorry za tak długi post, ale wszyskie wymienione kwestie są dla mnie bardzo istotne.

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

PS. Jeśli mi się uda, to postaram się dołączyć zdjęcia :roll:
http://www.drusiatmex.com.pl/ftp/Lancia/Lancia01.jpg[/img]
http://www.drusiatmex.com.pl/ftp/Lancia/Lancia02.jpg[/img]
http://www.drusiatmex.com.pl/ftp/Lancia/Lancia03.jpg[/img]

Chyba się udało :lol:
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Kazik » 21 cze 2005, 6:32

Moim zdaniem cenna jest niska ? wręcz podejrzanie niska ? samochód powinien kosztować ok. 14tys., dlatego tym bardziej nie powinieneś oszczędzać na kosztach związanych ze sprawdzeniem auta- naprawdę szybko to może się zemścić. Jeśli nie jesteś lakiernikiem to na pewno nie zauważysz wymienionej blachy :) oczywiście jeśli to robił dobry lakiernik ? oryginalne numery na szybach świadczą tylko o tym że ewentualna stłuczka była niewielka.
Sprawdzenie zawieszenia (zbieżność, stan amortyzatorów, sworzni itp.) , lakieru, ogólnego stanu silnika kosztowało mnie w autoryzowanym serwisie Fiata 150zl ? cena chyba niezbyt wysoka?
?Info center? zawsze po włączeniu zapłonu przeprowadza test elektryki ? głównie żaróweczek i jak znajdzie błąd to zapala się kontrolka Check i pojawia się na wyświetlaczu opis ? polecam wydać kolejne 100zl i podpiąć samochód po komputer, który stwierdzi czy nie ma innych błędów w samochodzie.
Koniecznie sprawdź wszystkie dostępne funkcje elektryki czy działają tj. centralny zamek , przełączniki światełek w środku samochodu, stan świateł zewnętrznych, opuszczanie/podnoszenie szyb, spryskiwacze reflektorów itp.
Samochód pięknie wygląda na zdjęciach ...

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: bogdan » 21 cze 2005, 8:13

Niezła niezła :D :D :D szerokiej polskiej drogi i bezawaryjnoisci życzę
TYLKO L A N C I A

Anonymous

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Anonymous » 21 cze 2005, 9:19

No coz cena jest ok...Dla mnie jest istotne ze fura jest ze Szwajcarii. Samochody z tego karaju nie dosc ze maja o niebo lepsze wyposazenie to jeszcze nikt sie nie bawi w zadne naprawy powypadkowe (niemcy moga sie umyc)
Jesli chcesz sprawdzic czy blacha samochodu byla naprawiana to na umytym nadwoziu jak sie czlowiek przypatrzy zawsze zostana delikatne ryski pozostale po zamtowieniu papierkiem sciernym, nie ma innego wyjscia takie slady zawsze zostaja szczegolnie widoczne na metaliku.
Zawieszenie w warsztacie poruszac kolami i luzy wyjda
Stan silnika okreslisz za pomoca analizy spalin (dosc dokladnie sprawdzisz jego kondycje)
Jesli chodzi o gaz to nie wiem co ci poradzic rozumiem ze koszta tutaj odgrywaja duza role, ale jesli robisz rocznie wiecej niz 20 000 to zainwestuj w sekwecje, na instalce II gen. (podcisnieniowej) w miescie bedzie ci palic nawet 15l i nie bedziesz sie mial prawa zloscic na nia :D
Zycze powodzenia i informuj nas na bierzaco

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: _ADAM_ » 21 cze 2005, 10:49

Moim zdaniem cenna jest niska ? wręcz podejrzanie niska ? samochód powinien kosztować ok. 14tys
Jeśli mam być szczery, to nie sądzę, aby cena była bardzo zaniżona - na Allegro jest Kappa 3.0V6 z '96 z pełnym wyposażeniem (skóra, el. fotele, alufelgi i dodatkowo alarm) za 12800 -> LINK.
Auto sprzedaje handlarz (importer :wink: ) więc stawiając się w jego sytuacji, jeśli kupił samochód tanio (podejrzewam, że w granicach 1500-1700EUR) to woli sprzedać go z niewielką marżą i jechać po następny, niż wywindować cenę i czekać nie wiadomo ile na klienta, tym bardziej, że ubezpieczenie ma wykupione do 1 lipca. A inna sprawa, że popyt na Lancie w Polsce nie jest duży (w przeciwieństwie do samochodów niemieckich), więc cena też musi być rozsądna -takie jest moje zdanie :)

A co z kluczykami? Czy ten zestaw który jest do samochodu (czerwony + czarny) to wszystko co powinno być? Zawsze sądziłem, że powinny być chociaż 2 jednakowe kluczyki i ewentualnie jeden kluczyk serwisowy.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: _ADAM_ » 21 cze 2005, 11:00

Jesli chodzi o gaz to nie wiem co ci poradzic rozumiem ze koszta tutaj odgrywaja duza role, ale jesli robisz rocznie wiecej niz 20 000 to zainwestuj w sekwecje
Rocznie przejeżdżam od 15-18 tys. km, więc sekwencja byłaby rozwiązaniem zupełnie nieekonomicznym (koszt instalki od 4000 wzwyż), a inna sprawa, że zwykle nie jeżdżę jednym samochodem dłużej jak 2 lata :wink:
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Torell007 » 21 cze 2005, 11:12

"_ADAM_" pisze: 2. Jakie powinny być w komplecie kluczyki? Sprzedający ma jeden (większy) czerwony, z diodą i przyciskiem i drugi (mniejszy) czarny bez przycisku, przy czym "wzór" obydwu jest identyczny, a różnią się jedynie wielkością "główki"
Komplet :

Kluczyki - jeden czerwony (A), dwa czarne - z diodą i przyciskiem (B) i jeden czarny serwisowy (C)...

http://lanciaclub.com.pl/manuale/A.jpg[/img]

http://lanciaclub.com.pl/manuale/B.jpg[/img]

http://lanciaclub.com.pl/manuale/C.jpg[/img]

Do kluczyków powinny być dołączone dwie karty kodowe ...


Karta kodowa :


http://lanciaclub.com.pl/manuale/karta_kodowa.jpg[/img]
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
domin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: domin » 21 cze 2005, 11:37

"Łukasz" pisze:No coz cena jest ok...Dla mnie jest istotne ze fura jest ze Szwajcarii. Samochody z tego karaju nie dosc ze maja o niebo lepsze wyposazenie to jeszcze nikt sie nie bawi w zadne naprawy powypadkowe (niemcy moga sie umyc)

Zgadzam sie w 100%, nie ma to jak auto ze Szwajcarii,tam mają naprawde najbardziej zadbane auta no i w zasadzie wszytkie są full wypas najlepsze wersje,nie ma golasów. Mialem Golfa I 1.6 D, kupiony w Szwajcarii z salonu.Teraz ma 24 lata, 700 tyś przebiegu i sąsiad który go odkupił 5 lat temu pomyka do dziś bez wiekszych napraw, jedynie balacha sie sypie :D
A co do Kappy to rzeczywiście strasznie niska cena, ale sam czasem przegladam ogloszenia z Włoch i moża znaleść Kappe za 1000 Euro wiec jeśli ktoś kupił samochód za tą kase to może jest tyle warta

Pozdrawiam


Kappa Turbo 16V
Kappa Turbo 16V

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: _ADAM_ » 21 cze 2005, 12:59

Kluczyki - jeden czerwony (A), dwa czarne - z diodą i przyciskiem (B) i jeden czarny serwisowy (C)...
Hmmm, to w tej Lancii, którą chcę kupić kluczyk z diodą i przyciskiem jest czerwony, a nie czarny (i tylko jeden), a jako drugi jest kluczyk czarny (C), a karta kodowa jest tylko jedna.
Czym te kluczyki różnią się między sobą - oprócz wielkości "główki" i koloru? Czy kluczyk (A) jest istotny (bo tego akurat brakuje) i czy należy przejmować się brakiem drugiej karty kodowej?
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Torell007 » 22 cze 2005, 11:02

"_ADAM_" pisze:
Kluczyki - jeden czerwony (A), dwa czarne - z diodą i przyciskiem (B) i jeden czarny serwisowy (C)...
Hmmm, to w tej Lancii, którą chcę kupić kluczyk z diodą i przyciskiem jest czerwony, a nie czarny (i tylko jeden), a jako drugi jest kluczyk czarny (C), a karta kodowa jest tylko jedna.
Czym te kluczyki różnią się między sobą - oprócz wielkości "główki" i koloru? Czy kluczyk (A) jest istotny (bo tego akurat brakuje) i czy należy przejmować się brakiem drugiej karty kodowej?
Czerwony kluczyk jest bardzo istotny - jest to 'kluczyk matka' to on koduje/rozkodowuje reszte kluczy i to on odblokowuje Lancia Code w razie zablokowania.

Jeżeli chodzi o Kappe to polecam kupno takiej z pałnym zestawem kluczy i kart kodowych ... W razie padnięcia/zablokowania itp Lancia Code (immobiliser) nic nie zrobisz ... Można rozkodować Lancia Code ale słyszałem o późniejszych problemach i wariowaniu elektroniki (nie miałem z tym osobiście do czynienia, więc to tylko ostrzeżenie). Gdybyś się zdecydował w takiej sytuacji na nowe Lancia Code to musiałbyś kupić nowe zamki, stacyjkę, Lancia Code, komplet kluczy wraz z kartami kodowymi etc ... ostateczny koszt wynosi +/- 8.000 zł ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: _ADAM_ » 27 cze 2005, 9:32

Jeżeli chodzi o Kappe to polecam kupno takiej z pałnym zestawem kluczy i kart kodowych ...
Lancię już kupiłem :D (w ubiegły wtorek). Okazało się, że w komplecie są wszystkie kluczyki - z breloczkiem były tylko dwa (czerwony i serwisowy), a pozostałe 2 (czarne) właściciel miał w domu w szufladzie :D Jedyna rzecz jakiej brakuje, to druga karta kodowa - czy różni się ona czymś od pierwszej, czy jest tylko jako zapasowa?
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: sloneczna » 06 lip 2005, 23:23

Gratuluje .
Masz samochodzik w niezłej cenie (rynek jest bezwzględny ),dlatego szukałem długo okazji .
Czy ta wersja to standart bez klimy i wielu innych dodatków ?
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: tomek » 07 lip 2005, 8:48

"_ADAM_" pisze: A co z kluczykami? Czy ten zestaw który jest do samochodu (czerwony + czarny) to wszystko co powinno być? Zawsze sądziłem, że powinny być chociaż 2 jednakowe kluczyki i ewentualnie jeden kluczyk serwisowy.
Kluczyki powinny byc jak napisal Torell. Ja mam tylko 1 oryginalny i 1 dorobiony, ale wszystko dziala i jest ok. Mam oczywiscie rowniez karte.
Czerwony, jest potrzeny tylko w przypadku dorabiania kluczyka w Lancii a tego chyba nikt nie robi ;).
Serwisowy nie otwiera schowka i bagaznika - czesto w serwisie potrzebuja dostac sie do bajaznika ;).
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Torell007 » 17 lip 2005, 11:55

"tomek" pisze:Czerwony, jest potrzeny tylko w przypadku dorabiania kluczyka w Lancii a tego chyba nikt nie robi ;)
Nie tylko do tego ;) programuje inne klucze (aktywuje/dekoduje) poza tym idzie troche nim przeprogramować rzeczy w komputerze Kappy :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcinos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 01 paź 2014, 21:37
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wołczyn-opolskie

Re: Kappa - nowy klubowicz i ... pierwsze pytania

Post autor: Marcinos » 12 paź 2014, 9:48

Witajcie, od kilku dni jestem posiadaczem Kappy, narazie wszystko ok, zadnych problemow, ale przypadkowo natknąlem sie na ten temat i juz 1 problem, mianowicie przy zakupie, dostalem tylko jeden kluczyk, ktory ma czerwona diode, schowek otwiera/zamyka, centralny dziala, ale bagaznika nie otwiera. I teraz moje pytanie-da sie otworzyc bagaznik inaczej niz przez kluczyk lub przycisk w schowku? Ile kosztuje dorobienie kluczyka, by otworzyl bagaznik?
Jest Seat Toledo 2014r, 1.6 TDI- bialy sluzbowy
Jest Lancia Kappa 2.0 20V- czarna perła
Byl Ford Fiesta MK7, 1.4 TDCI- kolorowy słuzbowy
Był Ford Cougar, 2.5 V6- szary metalic
Był Ford Probe, 2.5 V6- czarna perła
Była Honda Prelude, 2.2 VTEC- złota strzała

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”