Jaki silnik polecacie do Kappy?

Moderator: stabraf

haryhary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Milanów

Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: haryhary » 22 kwie 2008, 18:48

witam zamierzam kupić kappe ale nie wiem z jakim silnikiem doradzcie coś pozdrawiam :D

Sixt

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Sixt » 22 kwie 2008, 18:52

To zależy co się lubi ..

Jeśli lubisz benzynę i normalną eksploatację to chyba 2.0 20v. bez świstaka, no chyba że się lubi przycisnąć w podłogę to 3.0 v6 (+ dla silnika za dodatek audiofilski czego zazdroszczę) albo 2.0 t. (młynek do Lavazzy :lol: ) :)


Jeśli ON to JTD jest dobrym wyborem, TDS to już stara konstrukcja ale na wielki + ma to że dużo można przy niej samemu zrobić

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Taz » 22 kwie 2008, 19:38

czytając opinie użytkowników, doszedłem do wniosku że najlepiej nie brać 2.4 benzyny.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

haryhary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Milanów

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: haryhary » 22 kwie 2008, 19:53

ok a jesli chciałbym zagazować to jaki silnik wtedy?kusi mnie z turbo ale niewiem jak zareaguje na gaz?

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: hamberg » 22 kwie 2008, 20:07

"haryhary" pisze:ok a jesli chciałbym zagazować to jaki silnik wtedy?kusi mnie z turbo ale niewiem jak zareaguje na gaz?
ujme to tak - jesli masz choc cien watpliwosci czy utrzymasz to auto to je sobie odpusc. Bezawaryjne kappy 2.0T sa drogie w utrzymaniu a co bedzie jak trafisz na gorszy egzemplarz? Naprawde szkoda auta na druciarstwo.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Przemo » 22 kwie 2008, 20:15

"haryhary" pisze:ok a jesli chciałbym zagazować to jaki silnik wtedy?kusi mnie z turbo ale niewiem jak zareaguje na gaz?
Kup 2.0 20V Turbo wsadź gaz PRINS i żadnych problemów. Miałem taki zestaw i gorąco polecam.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: fazi » 22 kwie 2008, 21:36

"hamberg" pisze:
"haryhary" pisze:ok a jesli chciałbym zagazować to jaki silnik wtedy?kusi mnie z turbo ale niewiem jak zareaguje na gaz?
ujme to tak - jesli masz choc cien watpliwosci czy utrzymasz to auto to je sobie odpusc. Bezawaryjne kappy 2.0T sa drogie w utrzymaniu a co bedzie jak trafisz na gorszy egzemplarz? Naprawde szkoda auta na druciarstwo.
Bezawaryjne kappy nie istnieją a gaz to ostatni element o jakim bym teraz myslał.Grunt to dobry podkład instalacja to deserek nie tani zresztą :D ja jezdze na benie i nie narzekam pali tak z 12 to wsumie nie zle jak na taki duzy motor isamochód.Pozdrawiam i życze w przyszłosci mniej problemów niz instalacja gazowa.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: wujekp » 22 kwie 2008, 22:32

"haryhary" pisze:ok a jesli chciałbym zagazować to jaki silnik wtedy?kusi mnie z turbo ale niewiem jak zareaguje na gaz?
Turbo zniesie gaz, jeśli nie będziesz oszczędzał na instalce. Ale zastanów się czemu chcesz turbo. Frajda jest niezła, ale musisz się liczyć z większymi kosztami. Jak Cię stać na turbo to polecam :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: grzole » 22 kwie 2008, 22:57

Do gazu to najlepiej pasuje 2.0 bez vis (145 KM).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: pawcio1 » 23 kwie 2008, 0:09

Ja mam 2.0 16v T. z gazem Lovatto i nie mam żadnych problemów! Ale fakt faktem jest to silnik dość wymagający i trzeba to rozumieć jak się chce taki motor kupić :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Tomzik » 04 maja 2008, 17:14

Ja mam 20V Turbo i troszkę problemów z instalacja miałem, ale "przejęta" była po poprzednim włascicielu, okazało się, że w parowniku membrany do wymiany były, teraz śmiga git na gazie. Instalacja BRC.

Co do świstawki- nawet jak tylko czasem lubisz porządniej depnąć to przy spokjnej jeździe świstawka nie spowoduje wysokiego zużycia paliwa, powinno się utrzymywać na podobnym, może nieco wyższym poziomie niż w zwykłym 2,0. Ale jak depniesz to nie wiem czy 3,0 V6 nie zostanie w tyle, w każdym razie micha się jarzy :) Mi wychodzi gazu maksymalnie 13,6, a jeżdżę non stop z klimą, w granicach 120-130 na trasie, przy wyprzedzaniu redukcje na trójkę i korzystam z uroków 310 Nm i 220KM. Co dzień też brnę przez miasto do roboty i spowrotem jakieś 20km, więc uważam, że spalanie jest całkiem znośne.

Jedna wada, jaką do tej pory odkryłem- problemy z tłumikiem końcowym, od 2,0 czy 2,4 nie pasuje (przynajmniej wg Lancii i nie tylko) a jedyny przeze mnie znaleziony to "jedyne" 730zł..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

qczarq
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań\ Ozarów

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: qczarq » 05 maja 2008, 17:44

"Tomzik" pisze:Ja mam 20V Turbo i troszkę problemów z instalacja miałem, ale "przejęta" była po poprzednim włascicielu, okazało się, że w parowniku membrany do wymiany były, teraz śmiga git na gazie. Instalacja BRC.

Co do świstawki- nawet jak tylko czasem lubisz porządniej depnąć to przy spokjnej jeździe świstawka nie spowoduje wysokiego zużycia paliwa, powinno się utrzymywać na podobnym, może nieco wyższym poziomie niż w zwykłym 2,0. Ale jak depniesz to nie wiem czy 3,0 V6 nie zostanie w tyle, w każdym razie micha się jarzy :) Mi wychodzi gazu maksymalnie 13,6, a jeżdżę non stop z klimą, w granicach 120-130 na trasie, przy wyprzedzaniu redukcje na trójkę i korzystam z uroków 310 Nm i 220KM. Co dzień też brnę przez miasto do roboty i spowrotem jakieś 20km, więc uważam, że spalanie jest całkiem znośne.

Jedna wada, jaką do tej pory odkryłem- problemy z tłumikiem końcowym, od 2,0 czy 2,4 nie pasuje (przynajmniej wg Lancii i nie tylko) a jedyny przeze mnie znaleziony to "jedyne" 730zł..



Ile Ciebie kosztowała instalka gazowa i gdzie zakładałeś??
Bo ja też szukam sobie 2.0 T. Poradzisz coś przy kupnie tego motoru??

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: LukaszN » 06 maja 2008, 9:21

"Tomzik" pisze:J

Jedna wada, jaką do tej pory odkryłem- problemy z tłumikiem końcowym, od 2,0 czy 2,4 nie pasuje (przynajmniej wg Lancii i nie tylko) a jedyny przeze mnie znaleziony to "jedyne" 730zł..
: witaj : Chlopie, dawaj namiary na ten tlumiczek, to jest dobra cena... :D
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Blash » 06 maja 2008, 9:32

silnik ? sprawny :wink:

Sixt

Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Sixt » 06 maja 2008, 10:29

Jeśli coś można wtrącić - W Warszawie dobrym zakładem specjalizującym się w tłumikach jest:

Tomala Józef. Mechanika pojazdowa, tłumiki
0 22 846 52 52
02-389 Warszawa, Harfowa 4
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 7-17


Bardzo przystępne ceny, byłem tam wczoraj - wprawdzie nie robiłem nic na razie z tlumikiem ale urwaly mi się oba wieszaki - zaplacilem 10 pln. za 2 z zalozeniem wiec to nie majatek ..

Jak mialem jeszcze Transita i Mitsubishi to robilem tam tlumiki i bylem bardzo zadowolony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”