Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Moderator: stabraf

argenta67

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: argenta67 » 23 lip 2010, 18:24

goozic pisze:
szarkiz pisze:SUSPENSION SYSTEM FAILURE

Jak widać wystąpienie tego info niekoniecznie musi zwiastować uwalone amory.

pozdr.
Przemek.
tylko wszystko było w porządku dopóki nie zostały wymienione stare amory na nowe. po tej wymianie cały czas świeci się komunikat SUSPENSION SYSTEM FAILURE. czy jest możliwość wsadzenia zwykłych amorów w miejsce tych elektrycznych? bo zastanawiam się czy po prostu w gość nie wpadł na pomysł oszczędzenia na amorach i wsadził nieelektryczne... w którym miejscu znajduje się ten przycisk AUTO/SPORT?
Przycisk jest z prawej strony pod zestawem wskaźników, z lewej strony kasowanie kilometrów.

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: goozic » 23 lip 2010, 20:31

co się dzieje po wciśnięciu owego przycisku? utwardza się zawieszenie?

argenta67

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: argenta67 » 23 lip 2010, 20:53

goozic pisze:co się dzieje po wciśnięciu owego przycisku? utwardza się zawieszenie?
No a jak wygląda jazda sportowa, agresywna, ostre zakręty i do takiej jazdy potrzebne jest twarde zawieszenie.

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: szarkiz » 23 lip 2010, 21:18

goozic pisze:co się dzieje po wciśnięciu owego przycisku? utwardza się zawieszenie?

Tak.. wyraźnie utwardza się, na pewno poczujesz różnice jeśli układ jest sprawny a amortyzatory regulowane.

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: goozic » 24 lip 2010, 9:47

szarkiz pisze: Tak.. wyraźnie utwardza się, na pewno poczujesz różnice jeśli układ jest sprawny a amortyzatory regulowane.
no właśnie chyba są wsadzone złe amory bo gość twierdzi że nie odczuwa różnicy po wciśnięciu SPORT...gdzie można te amory elektryczne kupić i ile kosztują?

Rafako

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: Rafako » 24 lip 2010, 10:43

goozic pisze:
szarkiz pisze: Tak.. wyraźnie utwardza się, na pewno poczujesz różnice jeśli układ jest sprawny a amortyzatory regulowane.
no właśnie chyba są wsadzone złe amory bo gość twierdzi że nie odczuwa różnicy po wciśnięciu SPORT...gdzie można te amory elektryczne kupić i ile kosztują?
Można je kupić w aso Fiata/Lancii a kosztują...
...niewspółmiernie dużo do wartości starego samochodu (tak jak nivo do Kappy SW, gdzie sztuka kosztuje detalicznie 2288 zł).
Jak zadzwonisz do któregokolwiek aso i podasz VIN tej Kappy, uzyskasz konkretną cenę amortyzatorów.
Sprawne używki raczej trudno dostępne ze wskazaniem na niedostępne...
Serdecznie pozdrawiam.

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: goozic » 26 lip 2010, 10:52

Rafako pisze: Można je kupić w aso Fiata/Lancii a kosztują...
...niewspółmiernie dużo do wartości starego samochodu (tak jak nivo do Kappy SW, gdzie sztuka kosztuje detalicznie 2288 zł).
Jak zadzwonisz do któregokolwiek aso i podasz VIN tej Kappy, uzyskasz konkretną cenę amortyzatorów.
Sprawne używki raczej trudno dostępne ze wskazaniem na niedostępne...
Serdecznie pozdrawiam.
czyli rozsądniej jest kupić zwykłe amortyzatory i zrezygnować z guziczka SPORT:)

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: goozic » 27 lip 2010, 17:15

jak silnik 3.0V6 współpracuje z LPG?

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: szarkiz » 28 lip 2010, 7:52

silnik jak silnik ... kazdy mozna zagazowac.
wazniejsza jest instalka, jaką założysz takie problemy (lub nie) bedziesz mial.

Uprzednio w Kappie 2.0 mialem Authronic-Zenith, marki wtrysków nie pamiętam.
Dużych problemów nawet z tym wynalazkiem nie bylo. Ot zaraz po założeniu i przejechaniu 5 km okazalo sie ze jeden wtrysk jest wadliwy i padł. Wymieniono. Po przejechaniu okolo 10 tys. zatarły sie dwa kolejne. Wymieniono. Dwoch gazowników w okolicach Legnicy w ogole sie podpiąć do niej nie mogło. Elektronicznie problemów nie było, ale na każdy serwis musiałem zapychać do zakładu gdzie zakładali czyli Wrocław. Upierdliwe. Zrobiłem na niej okolo 70 tys w ciągu których wymieniono 3 wtryski i 3 razy ją regulowano. Spalanie w trasie po regulacji 10.8, ale szybko zmieniały sie parametry i norma to było 11.5 l/100.

Teraz mam BRC w Kappie 3.0 automat.
Wyrażnie mniej obsługowa i mniej problematyczna instalka. Poki co przejechane okolo 10 tys. Bylem jeno raz na kontroli. Nie wymagała żadnych korekt. Wtryski troche głośno klekoczą. Spalanie 12.0 12.5 l /100 w trasie. Więcej nie moge o niej powiedzieć, za mały przebieg. Zakładam również, że w każdym zakładzie będą mi mogli ją zdiagnozować.

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: goozic » 30 lip 2010, 13:06

pytanie z innej beczki, co może oznaczać świecąca się kontrolka Air Bag? tzn bo np w Alfach bardzo często nie stykają kostki pod siedzeniami i kontrolka air bag się świeci... właściciel tej Lancii twierdzi że poprzedni właściciel odłączył poduszki bo się bał z nimi jeździć?!?!?!? pierwszy raz w życiu takie coś słyszę i myślę że ta Lancia to chyba jeden wielki przekręt

Awatar użytkownika
korser
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 174
Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: korser » 30 lip 2010, 13:22

Kontrolka świecić może z różnych powodów ale nie sądze żeby były po prostu odłączone, szczególnie że odłączanie poduszek w Kappie wymaga właściwej wiedzy. Może to problem elektryczny, ale ja bardziej stawiam na dzwon i na to że poduszek lub ich czujników tam w ogóle nie ma. Ewentualnie problem może leżeć w napinaczach pasów bo jeśli nie zostały wymienione po dzwonie to tak samo uruchomią kontrolkę poduszek.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: Krechu » 03 sie 2010, 14:52

Co do kontrolki poduchy to u mnie była to kwestia wtyczki pod fotelem. Nawet po doprowadzeniu jej do jako takiego porządku czasem mi poducha
mrygnie jak przestawiam fotel kierowcy z uruchomionym zapłonem.

Taki detal trzeba sprawdzić na diagnostyce. A co do skomplikowania poduch w kapiszonie to chyba prawda i chyba jest to jakaś marsjańska technologia. od paru tygodni próbuję uzyskać info jak się ręcznie wyłącza poduszkę pasażera w kapiszonie SW 4x airbag i wszyscy włącznie z ASO mówią, że się da ale nie wiedzą jak :-(

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: Marcin_D » 03 sie 2010, 14:54

Krechu da się
podpinasz Kappe pod examiner w ASO i tam wyłączają - innego sposobu niema.

A nie przepraszam - jest - wystarczy wypiąć wtyk od poduszki i przekręcić zapłon - wtedy masz wszystkie wyłączone :x - to oczywiście żart.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: Krechu » 03 sie 2010, 15:14

Dobry żarcik. Tylko w ASO powiedzieli, że oczywiście tak można (tzn examinerem) ale oficjalnie jakoś to się jeszcze da zrobić w tej wersji z infocentera ale oni nie umieją i nie mają instrukcji (sic)

Co do żarciku to podobno wyjęcie wtyczki nie dezaktywuje poduszek czy jakoś tak. Już mam z tymi poduchami taki mętlik w głowie, że nic nie wiem. Nawet sobie wykombinowałem, że jak czujnik jest w oparciu i na 12 kg to jakbym zamontował nosidło z młodą to jej nie wyłapie. Fachowcy potwierdzili ale wolałem nie ryzykować. Dobrze, że jest drugie auto bez poduszek to mogę sam z młodą jeździć :-)

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kappa 3.0V6 - chyba cofany licznik

Post autor: Marcin_D » 03 sie 2010, 15:19

Jeśli pali się kontrolka od "poduch" to na 100% nie działa cały układ.

Jeśli odepniesz "poduchę" i włączysz zapłon to wyłapie błąd, zapali kontrolkę i zdezaktywuje cały układ.

jedyny problem to że trzeba jechać na examinera żeby ten błąd potem zlikwidować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”