Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Killakan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:49
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Killakan » 15 paź 2010, 9:24

Witam wszystkich uprzejmie, jako że jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum : witaj :

Mam na oku Lancie Kappa 2.4 JTD od znajomego, który uczciwie przedstawił mi całą historię auta.
Samochód jest z 2000r i za bardzo rozsądne pieniądze.
Jest jednak kilka spraw, które z punktu widzenia dalszej eksploatacji, mi jako laikowi wydały się istotne i chciałem zapytać Was ekspertów co sądzicie.

1. Po pierwsze i chyba najważniejsze. Auto jakiś czas temu miało niemiłe przejście. Otóż żona znajomego miała pecha i przebiła miskę olejową. Nie zorientowała się co jest grane i jechała dalej aż do domu a olej zostawiła po drodze na ulicy. Nie wiem w jakim stopniu i ile czasu silnik był niedostatecznie smarowany ale kilka dni później w rezultacie padła turbina. Znajomy wymienił turbo na jakieś regenerowane i pospawał miskę ale twierdzi, że od tego zajścia samochód dosyć znacznie stracił na mocy. No i tu czas na pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy może to być kwestia regulacji turbiny/silnika czy też trzeba się spodziewać jakiś większych problemów a co z tym idzie kosztów aby przywrócić Lancie do dawnej świetności?

2. Sprawa druga jest dość prosta. Auto ma sporo rys i obtarć tu i ówdzie. błotnik przedni i tylny, zderzaki oraz jedne drzwi z punkty widzenia blacharsko lakierniczego pozostawiają trochę do życzenia. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w tych sprawach więc pytam się Was jakie mogą być koszta doprowadzenia tych elementów do porządku? Jak najrozsądniej się za to zabrać? klepać, szpachlować i lakierować poszczególne elementy? Może szukać na allegro i po szrotach tych kawałków w kolorze fabrycznym i po prostu wymieniać (jak jest z wymianą tylnego błotnika?). Czy też może cały samochód polakierować?

3. Trzecia sprawa to raczej drobiazg. Samochód posiada tylko jeden kluczyk, który jednocześnie służy do aktywacji immobilizera. Jest to czarny kluczyk. Czy mogę spodziewać się w związku z tym jakiś problemów? Nie posiada w ogóle pilota - Czy w Kappach nie był fabrycznie instalowany centralny na pilota?

Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje i przepraszam jeśli mój post zawiera jakieś bzdury czy herezje ale jestem totalnie zielony w kwestiach motoryzacyjnych : gafa :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: topcio » 15 paź 2010, 9:42

witaj
Ad1 Pytanie dość skomplikowane. Najprostszą odpowiedzią jest, że zamontowana turbina jest wadliwa.
Ad2 Tylnego błotnika nie wymienisz w formie "plug and play" . Moim zdaniem najlepiej pomalować tylko uszkodzone elementy.
Ad3. Problem jest taki, że jak zgubisz jedyny kluczyk to nie dostaniesz się do samochodu ;) . Były fabryczne zamki na pilota (guzik w kluczyku jest latarką lub pilotem alarmu) sterowane podczerwienią (jeśli jest alarm to przy lampce sufitowej jest taki czarny pypeć )
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: jakubg » 15 paź 2010, 10:01

Ad1. Bardzo mało jest serwisów które potrafią zrobić turbo od jtd i to może być powód.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: lulu85 » 15 paź 2010, 11:26

jakubg pisze:Ad1. Bardzo mało jest serwisów które potrafią zrobić turbo od jtd i to może być powód.
Podpisuję się po tym obiema ręcoma.
Generalnie kupowanie nowszego diesla, kilkuletniego to dobra loteria. Łatwiej trafić g....o niż 5'kę w Lotto o 6'ce nie wspominając :-?
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Jano » 15 paź 2010, 18:59

Malowanie jednego elementu u lakiernika to koszt między 300 a 500 zł. w zależności od rodzaju jego naprawy.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: topcio » 15 paź 2010, 19:03

Za 100-150 też można pomalować.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Jano » 15 paź 2010, 19:07

Jasne, że tak....samemu, nawet nic nie będzie kosztowało za robociznę.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: topcio » 15 paź 2010, 19:43

Można i w ASO ale czy drożej znaczy lepiej? Więc nie pisz, że poniżej 300 to partactwo.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: bufi » 15 paź 2010, 21:40

topcio1 pisze: Więc nie pisz
:roll: :roll: :-?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 23:42 przez bufi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Gros » 15 paź 2010, 22:13

Killakan pisze:Witam wszystkich uprzejmie, jako że jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum : witaj :

Mam na oku Lancie Kappa 2.4 JTD od znajomego, który uczciwie przedstawił mi całą historię auta.
Samochód jest z 2000r i za bardzo rozsądne pieniądze.
Jest jednak kilka spraw, które z punktu widzenia dalszej eksploatacji, mi jako laikowi wydały się istotne i chciałem zapytać Was ekspertów co sądzicie.

1. Po pierwsze i chyba najważniejsze. Auto jakiś czas temu miało niemiłe przejście. Otóż żona znajomego miała pecha i przebiła miskę olejową. Nie zorientowała się co jest grane i jechała dalej aż do domu a olej zostawiła po drodze na ulicy. Nie wiem w jakim stopniu i ile czasu silnik był niedostatecznie smarowany ale kilka dni później w rezultacie padła turbina. Znajomy wymienił turbo na jakieś regenerowane i pospawał miskę ale twierdzi, że od tego zajścia samochód dosyć znacznie stracił na mocy. No i tu czas na pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy może to być kwestia regulacji turbiny/silnika czy też trzeba się spodziewać jakiś większych problemów a co z tym idzie kosztów aby przywrócić Lancie do dawnej świetności?

2. Sprawa druga jest dość prosta. Auto ma sporo rys i obtarć tu i ówdzie. błotnik przedni i tylny, zderzaki oraz jedne drzwi z punkty widzenia blacharsko lakierniczego pozostawiają trochę do życzenia. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w tych sprawach więc pytam się Was jakie mogą być koszta doprowadzenia tych elementów do porządku? Jak najrozsądniej się za to zabrać? klepać, szpachlować i lakierować poszczególne elementy? Może szukać na allegro i po szrotach tych kawałków w kolorze fabrycznym i po prostu wymieniać (jak jest z wymianą tylnego błotnika?). Czy też może cały samochód polakierować?

3. Trzecia sprawa to raczej drobiazg. Samochód posiada tylko jeden kluczyk, który jednocześnie służy do aktywacji immobilizera. Jest to czarny kluczyk. Czy mogę spodziewać się w związku z tym jakiś problemów? Nie posiada w ogóle pilota - Czy w Kappach nie był fabrycznie instalowany centralny na pilota?

Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje i przepraszam jeśli mój post zawiera jakieś bzdury czy herezje ale jestem totalnie zielony w kwestiach motoryzacyjnych : gafa :
Nie musi to być wina turba ,skoro jechała bez oleju .Znam przypadki że auto jak u ciebie nie zatarło się , dostały pierścienie ,więc wiele przyczyn może powodować spadek mocy.
:lol: : gafa : :bitwa:

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: przemas81 » 15 paź 2010, 22:39

co do braku oleju sie nie wypowiem bo nie znam sie,brak klucza matki może wrazie czego cię unieruchomić-sam tak mam jeden kluczyk to z lekka kicha ,a co do malowania to u mnie lakiernik ,ale lakiernik nie malarz woła 200-250 za element malowanie całej kappu to około 2500 zł w komorze ,także nie partactwo niejedna fure malował i robi o zajebiaście ,wiec potwierdzam słowa Topcia że drogo nie znaczy dobrze,skąd się wzieło 500 za element? no chyba że maska jest złozona na pół i ktos chce ja szpachlować ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Gros » 15 paź 2010, 22:44

przemas81 pisze:co do braku oleju sie nie wypowiem bo nie znam sie,brak klucza matki może wrazie czego cię unieruchomić-sam tak mam jeden kluczyk to z lekka kicha ,a co do malowania to u mnie lakiernik ,ale lakiernik nie malarz woła 200-250 za element malowanie całej kappu to około 2500 zł w komorze ,także nie partactwo niejedna fure malował i robi o zajebiaście ,wiec potwierdzam słowa Topcia że drogo nie znaczy dobrze,skąd się wzieło 500 za element? no chyba że maska jest złozona na pół i ktos chce ja szpachlować ;)
Przemek tak masz rację ,ale za maskę jak jest w innym kolorze biorą 450 i nie chcą gadać niżej .Pytałem już kilku .
Widziałeś maskę w mojej SW, nie trzeba wiadra szpachli :lol:
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: goldixll » 15 paź 2010, 23:39

Killakan pisze: 1. Po pierwsze i chyba najważniejsze. Auto jakiś czas temu miało niemiłe przejście. Otóż żona znajomego miała pecha i przebiła miskę olejową. Nie zorientowała się co jest grane i jechała dalej aż do domu a olej zostawiła po drodze na ulicy. Nie wiem w jakim stopniu i ile czasu silnik był niedostatecznie smarowany ale kilka dni później w rezultacie padła turbina. Znajomy wymienił turbo na jakieś regenerowane i pospawał miskę ale twierdzi, że od tego zajścia samochód dosyć znacznie stracił na mocy. No i tu czas na pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy może to być kwestia regulacji turbiny/silnika czy też trzeba się spodziewać jakiś większych problemów a co z tym idzie kosztów aby przywrócić Lancie do dawnej świetności?

Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje i przepraszam jeśli mój post zawiera jakieś bzdury czy herezje ale jestem totalnie zielony w kwestiach motoryzacyjnych : gafa :
Ja tam się nie znam, bo mechanik ze mnie żaden... ale jak ktoś by mi powiedział że auto jechało bez oleju to od razu dałbym sobie spokój.

Straszna loteria :roll:

Awatar użytkownika
Killakan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2010, 8:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: Killakan » 15 paź 2010, 23:47

goldixll pisze:
Killakan pisze:Ja tam się nie znam, bo mechanik ze mnie żaden... ale jak ktoś by mi powiedział że auto jechało bez oleju to od razu dałbym sobie spokój.

Straszna loteria :roll:
Mimo to nadal autko jest atrakcyjne. Cena, przebieg no i dokładne info o tym co się z nim działo. Sęk w tym, że gdyby to nie był znajomy to by nie powiedział, że taka sytuacja miała miejsce a ja auto bym wziął bez wahania. Niejeden "idealny" bezwypadkowiec pewnie jeździł bez oleju :D
Myślę, że wszystko wyjaśni się na przeglądzie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 JTD proszę o poradę

Post autor: topcio » 15 paź 2010, 23:50

Każda używka jest loterią.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”