Kappa TDS a JTD

Moderator: stabraf

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa TDS a JTD

Post autor: Zbynek » 17 gru 2011, 13:01

Jakie są różnice w codziennym użytkowaniu między tymi silnikami? Chodzi o dynamikę, szczególnie przy wyprzedzaniu, spalanie, ogólne zachowanie samochodu. Te 12KM robi dużą różnicę?Teorię znam, chodzi mi o praktykę :) Teraz ujeżdżam TDS-a i zastanawiam się czy po przesiadce na JTD byłoby dużo lepiej czy tylko troszkę : ok2 :

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Ramzes_II » 17 gru 2011, 13:30

Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Alan

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Alan » 17 gru 2011, 13:51

Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: maciej_ignys » 17 gru 2011, 15:19

A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Dawid » 17 gru 2011, 16:23

JTD in Plus
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Alan

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Alan » 17 gru 2011, 18:32

No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Zbynek » 17 gru 2011, 19:22

maciej_ignys pisze:A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD
Odnośnie osiągów to się nie wypowiem, bo nie jeździłem JTD, awaryjność myślę że jest podobna - i tu i tu jest turbo, dwumas, w JTD układ paliwowy raczej nie sprawia problemów i jest odporny na różną jakość paliwa (wiadomo że na stacjach z jakością paliwa jest loteria). Moim TDS-em na trasie regularnie mam spalanie 6,6-6,7l/100 km (prędkość 100-110, autostrady i ekspresówki 120-130km/h, jazda płynna, spokojna, częste hamowanie silnikiem), myślę że w JTD gorzej by nie było przy tym stylu jazdy : ok2 :

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Zbynek » 17 gru 2011, 19:27

Alan pisze:Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.
To podobnie jak z TDI 90KM, sprawia wrażenie dużo mocniejszego niż jest w rzeczywistości, zwłaszcza w mieście.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Zbynek » 17 gru 2011, 19:29

Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)
A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?

Alan

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Alan » 17 gru 2011, 19:54

Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane :)

poniżej 7l w tds? dobry wynik :)

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Zbynek » 17 gru 2011, 20:07

Alan pisze:Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane :)

poniżej 7l w tds? dobry wynik :)

http://www.maxpower.cz/chiptuning-ceny/ ... detail-713
Tutaj oferują 156KM dla TDS-a. Co do spalania to jak kupiłem samochód to zawsze wychodziło mi 7,5l/100km. Jak skończyły się opony (jakieś Dunlopy) i kupiłem Barumy to spalanie ostro poszło w dół, aż myślałem że wskaźnik paliwa się zawiesił bo tak wolno opadał : yesyes : A teraz kilka razy zdarzyło mi się że przejechać 1000km do zaświecenia rezerwy, czyli na całym zbiorniku jakieś 1070-1080km : ok2 : Oczywiście spokojna jazda w trasie : ok2 :

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Ramzes_II » 17 gru 2011, 23:17

Zbynek pisze:
Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy :) wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł :)
A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?
Nie wiem jak sprawa wyglada przy boxie, nigdy nie montowałem, ani nie testowałem tego cudaka.
Wolę sobie w sterowniku pogrzebać :) przynajmniej mam nad tym kontrolę co zmieniam i ile, oraz co chcę osiągnąć :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: brygadzista1 » 18 gru 2011, 0:01

A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku :D Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: Ramzes_II » 18 gru 2011, 4:24

brygadzista1 pisze:A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku :D Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.
Tak, 2.4 TDS ma sterownik. Prosty jak L-jetronic w benzynie, ale ma. Kłopot z nim jest taki ze chipować się przez OBD nie da. Tylko wylut pamięci i programator i ponowny wlut, co jest kłopotliwe jeśli działamy np w warunkach polowych - typu zlot, spot, etc. .
2.4 JTD kup sobie (lybra lub kappa) a ja już Ci przygotuję moda : yesyes : który wciskał będzie odpowiednio :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa TDS a JTD

Post autor: maciej_ignys » 18 gru 2011, 17:32

Alan pisze:No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.
Leciałem trasę z Northampton do Leszna Kapciem JTD. Ostatni raz zatankowałem na granicy belgijsko-framcuskiej i ukulałem bodajże 1200 km bez karmienia. Wyszło niewiele ponad 5 litrów (120-130 na autobahnie). Też byłem w szoku :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”