Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Rider Zeta 2.0 Ti
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 79
Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC

Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Rider Zeta 2.0 Ti » 16 sie 2012, 23:21

Witam

Ostatnio wpadła mi w oko ... kolejna Kappa :) .... wiem, wiem moja żona też mi mówi że mam już kilka Lancii , ale sami wiecie Kappa ma to coś w sobie ;) Wydaje mi się również, że zawsze lepiej mieć o jadną więcej ;)


Tak na poważnie. Kappa wygląda na zadbaną, tak jak moja ma 2.0 20V Turbo, Hamulce Brembo, do tego białe skóry, dobrze doinwestowana, ale..... ma aktywne zawieszenie z opcją włączenia utwardzenia zawieszenia Sport. Osobiście nieco mnie to zaskoczyło, ponieważ nie miałem pojęcia, że taka opcja istniała w Lancii K 8-O

Sprzedawca próbuje to auto sprzedać od kilku miesięcy, kilka razy obniżył już cenę. Myślę że można by ją kupić za +/- 8 tyś
Wsomniał również że trzeba zrobić coś z "drobnymi stukami w zawieszeniu" :?:

Sprzedający chętnie koresponduje mailowo, jednak moje pytanie o tą opcję Sport i ewentualne koszty naprawy takiego zawieszenia.... pozostały bez odpowiedzi z jego strony.

Chętnie widział bym takie cudeńko w garażu, ale... no właśnie, czy ktoś się orientuje ile mogą kosztować części do takiego modelu ? Chodzi mi oczywiście o elementy aktywnego zawieszenia .

Czy ktoś się z takim modelem spotkał ?

dawidson

Odp: Kappa 2.0 20VT + Aktywne zawieszenie

Post autor: dawidson » 17 sie 2012, 0:01

Takie zawieszenia Lancia oferowała już w latach '80. Nawet dla popularnej Delty II dało się je zamówić.

Aktywne zawieszenie to w zasadzie inne amortyzatory, centralka i panel z guzikami.
Problem to nie ceny części do tego zawieszenia, ale to czy da się je dostać. Według moich źródeł nie da się kupić nowych amortyzatorów i to jest największy problem. Pozostaje regeneracja - o ile ktoś się podejmie...
"... I guess it's just the way I'm wired."

argenta67

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: argenta67 » 17 sie 2012, 5:40

Brak dostępności i spore ceny powodują, że często spotykam auta posiadające tylko wiszące kabelki po takim bajerku.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Gros » 17 sie 2012, 6:04

W zeszłym roku były jeszcze dostępne, ale cena zwalała z nóg podobie jak za nivo .
Jeśli ma ktoś wywalić około 5 tys za tylne amorki to zakłada rzeźbę .
Taki zawieszenie miały również Themy :) miałem takowe w SW .
:lol: : gafa : :bitwa:

dawidson

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: dawidson » 17 sie 2012, 7:13

Były dostępne w sensie ktoś je fizycznie miał czy może mogli je ściągnąć z Włoch?

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Gros » 17 sie 2012, 8:11

Było dostepne przez Bielko Biała -do sciągnięcia z Włoch
Ktos pytał o takie a ja pytałem brata który pracował w magazynach Fiat
:lol: : gafa : :bitwa:

dawidson

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: dawidson » 17 sie 2012, 8:16

Innymi słowy nie wiadomo czy było dostępne.

Niestety, spora część rzadkich części które są we Włoszech jest dostępna jedynie wirtualnie. Gdy dochodzi do zamówienia po kilku tygodniach okazuje się, że części jednak nie ma.

"... I guess it's just the way I'm wired."

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: regaciarz » 17 sie 2012, 10:41

ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę ;)
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.

Awatar użytkownika
Rider Zeta 2.0 Ti
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 79
Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Rider Zeta 2.0 Ti » 17 sie 2012, 19:05

regaciarz pisze:ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę ;)
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.

Dzięki wszystkim za odzew w tej sprawie. Czyli z tego co rozumiem, jeśli ten system padnie (czyt. zabiją go nasze drogi) to można amortyzatory zamienić na zwykłe ?

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: regaciarz » 17 sie 2012, 19:34

tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych

Awatar użytkownika
Rider Zeta 2.0 Ti
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 79
Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Rider Zeta 2.0 Ti » 17 sie 2012, 20:34

regaciarz pisze:tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych

....aaaa widzisz , to być może tam jest podobnie, ponieważ sprzedający ma fotki licznika i check się świeci i również nie mam odpowiedzi dlaczego , myślałem że zwyczajnie nie zamknął drzwi. Jednak pisze również, że amorki mają ok 70-80 % sprawności. Moja Kappa robi rocznie ok 10 tyś, jesli miałbym dwie to powiedzmy po 5 tyś , wystarczyło by mi na kilka lat jazdy ;)

Kurcze chyba się najarałem na to autko.... trzeba będzie wyskoczyć go "obmacać" na miejscu - tylko skąd ten czas :)

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: regaciarz » 17 sie 2012, 20:43

infocenter prawdę Ci powie ;) Zawieszenie ma swój błąd- "suspension system failure" czy jakoś tak

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: Przemek » 17 sie 2012, 22:27

A, że się wtrącę, to zawieszenie jest jednakowe z tym z Alfy 164? :)

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: regaciarz » 17 sie 2012, 23:02

głowy nie dam, ale gdzieś kiedyś znalazłem, że schemat elektryczny jest taki sam, możliwe, ze amortyzatory mają inne mocowania.

dawidson

Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie

Post autor: dawidson » 17 sie 2012, 23:11

Zasada działania na pewno jest ta sama.

"... I guess it's just the way I'm wired."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”