Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Moderator: stabraf

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 14:27

carincton pisze:Zamienniki 4 sztuki 350 zl tj 1400 zl to nie malo, jesli ktos za auto da 5000 zl, dlatego mając to na uwadze poradziłem sprawdzenie sprawności amorów.
do tego osłony, odboje, poduszki których nie ma i robi się sporo 8-O
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 14:29

A oryginałów nie kupisz raczej,więc nie ma co robić szydery...

ceny już od 250pln i to wcale nie jakieś liche.

Kupując samochód z tego segmentu nie ma co liczyć na ceny w klasie poldasa. Ale to kolega pewnie wie. Porównywalne ceny są do Audi A6 itp . nie ma strachu.... no może poza szybą :)

Dobra chcemy wybić koledze kapcia z głowy? Oki... no problem :P zacytuję sam siebie sprzed kilku miesięcy :)
Alan pisze:No więc,korzystając z chwili czasu zrobiłem podsumowanie kosztów eksploatacji za ostatni rok...

Najpierw przypomnienie z zeszłego roku :

Części,materiały eksploatacyjne,opłaty ect po przejechaniu 46tyś Km 7757 PLN plus paliwo 20700pln razem 28457pln w półtorej roku. Stan na styczeń 2011.

Stan obecny (rok później) przejechane 30tyś km opłaty,części,naprawy,eksploatacja,duperele,fanaberie...wszystko spisane z kilkunastu stron tego tematu to: 5595 pln plus paliwo na 30tys km (zakładając spalanie na poziomie 8L/100km przy cenie 5.4pln) 12960pln co daje łączną sumę 18555pln :)

Sumując dwa i pół roku eksploatacji samochodu:

Części,naprawy,eksploatacja,opłaty,duperele,fanaberie 13352PLN
Paliwo potrzebne do pokonania 76tyś km 33660PLN

Co daje łączną sumę 47012 PLN

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 15:18

matfiej pisze:
FXX pisze:Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Dobrych egzemplarzy za 5 tysi sie nie kupuje :D
A ile Ty byś chciał za w miarę dobrą Kappę z podstawowym 2.0 20V?
8? 10 tysięcy? Tyle to można dać, ale za dobre 20V Turbo albo Coupe, a nie za zwykłego sedana z wolnossącym 2.0 czy Dieslem.

Jeśli chcemy się odnosić do cen części do Poloneza to wszystko tej wielkości będzie droższe, począwszy od Daewoo.
Przytaczasz tu ceny amortyzatorów przednich i zachwycasz się jak wysoka to jest cena, pomimo, że kolega nie pisze o SW... chyba trochę pomyłka. Za 350zł to masz najdroższe przednie amory na Allegro, tył do sedana w podobnej cenie. To wysoka cena? Imho bardzo normalna, wręcz niska jak na ten segment.

Jak już mówiłem, podstawa to kupić nie zajeżdżony egzemplarz, a taki w tych pieniądzach spokojnie się znajdzie biorąc pod uwagę fakt, który przytoczył Alan - to auto niemal asprzedawalne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 15:43

FXX pisze:
matfiej pisze:
FXX pisze:Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Dobrych egzemplarzy za 5 tysi sie nie kupuje :D
A ile Ty byś chciał za w miarę dobrą Kappę z podstawowym 2.0 20V?
8? 10 tysięcy? Tyle to można dać, ale za dobre 20V Turbo albo Coupe, a nie za zwykłego sedana z wolnossącym 2.0 czy Dieslem.

Jeśli chcemy się odnosić do cen części do Poloneza to wszystko tej wielkości będzie droższe, począwszy od Daewoo.
Przytaczasz tu ceny amortyzatorów przednich i zachwycasz się jak wysoka to jest cena, pomimo, że kolega nie pisze o SW... chyba trochę pomyłka. Za 350zł to masz najdroższe przednie amory na Allegro, tył do sedana w podobnej cenie. To wysoka cena? Imho bardzo normalna, wręcz niska jak na ten segment.

Jak już mówiłem, podstawa to kupić nie zajeżdżony egzemplarz, a taki w tych pieniądzach spokojnie się znajdzie biorąc pod uwagę fakt, który przytoczył Alan - to auto niemal asprzedawalne.
Dobrze, niech będzie: kappa to tani w utrzymaniu samochód, który naprawić się da młotkiem i srubokrętem u każdego "Pana Kazia", a i najważniejsze: ma tanie przednie amortyzatory ;)
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 18:12

Cóż, to Ty się zacząłeś jarać ceną nivomatów niczym murzyn blaszką, więc nie próbuj być po raz kolejny szyderą, bo słabo to wychodzi. Ceny na rynku wtórnym jakie są to chyba każdy widzi i raczej nikt przy zdrowych zmysłach za zwykłego sedana z podstawowym silnikiem nie zawoła 10 tys, bo najzwyczajniej w świecie tyle nie dostanie.
Jak na swój segment tak jest tani (bo chyba nikt nie oczekuje cen części samochodów pokroju Corsa, czy Punto). Cen na poziomie Poloneza chyba się nikt nie spodziewa, bo z tym to co najwyżej Lanos, czy przytoczona tu Corsa i Punto co najwyżej może konkurować.
Porównując ceny podstawowych części eksploatacyjnych to ceny są podobne jak do niższej klasowo Lybry/AR156, a biorąc pod uwagę najzwyklejszą wersję 2.0 20V to tańsze niż np. do mojej wersji AR156.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Rafal77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2013, 12:54
Imię: Rafał
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Rafal77 » 26 wrz 2013, 18:29

To i ja się dołącze,ceny da się przeżyć pod warunkiem że się kupi Lucyne nie zarżniętą.Gorzej z mechaniorami typu "Pan Kazio" raczej nie da sobie rady z kappa i temat go przerosnie. Ja osobiscie z servisu Lancii czy też Fiata nie korzystam bo cena usługi łeb urywa,pojęcie o Kappie bynajmniej u mnie w Stalowej Woli mają zerowe,cześci na serwisie Fiata ceny INTERKOSMOS.Ogólnie auto fajne (mam 2 Lancie) i napewno marki nie zmienie :) Pozdro dla fanatyków marki.
Były: Fiat Tempra 1.6 91r,Fiat Marea 1.6 97r,VW Passat 1.8 91r,VW Golf 1.6TD 90r,Lancia Kappa 2.0 VIS 97r,Lancia Ypsilon 1.4 96r,Chrysler Neon 2.0 96r,Ford Mondeo 1.8TD 99r, Lancia Ypsilon 1.3 JTD Multijet 03r

Jest:Lancia Lybra 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Johnny » 26 wrz 2013, 18:34

Kolega FXX iloma K 2.4 jeździł/ zajezdzil że śmie twierdzic że są najbardziej podatne na stukajace panewki? Przeglądam regularnie portale ogłoszeniowe od ponad roku i najwięcej było 2.0 później kilka 2.0 T i parę 3.0 a o 2.4 ze stukajacymi panewkami na prawdę ciężko, z opinii forumowiczow jaki najbardziej polecają silnik na 1 miejscu benzyniaka również 2.4 jako najoptymalniejszy, sam zajezdzam ponad 30 tyś już i jest spokojnie a kolega na dzień dobry odstrasza najmniej problemowym silnikiem benzynowym w K, pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 18:40

Dziwne, ale większość problemów na forum ze stukającymi panewkami miały właśnie 2.4 i na tym się opieram. Podobnie jak i na tym, że znam kilka osób, które problemy z panewkami miały chociażby w Stilo Abarth, a do tego jakoś nie widać wysypu Lybr ze stukającymi panewkami.

A do kolegi matfiej - jeśli Kappa jest taka droga w utrzymaniu, to proszę napisz, co konkretnie jest tak drogiego ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Johnny » 26 wrz 2013, 18:44

Czyli nigdy nie miałeś 2.4 czyli koniec tematu pozdrawiam
Ps wpisz sobie na forum w wyszukiwarce "kappa panewki" :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 19:28 przez Johnny, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 19:04

FXX pisze:A do kolegi matfiej - jeśli Kappa jest taka droga w utrzymaniu, to proszę napisz, co konkretnie jest tak drogiego ;)
Nigdzie nic takiego nie napisałem.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Dudi » 26 wrz 2013, 19:28

Rafal77 pisze:korzystam bo cena usługi łeb urywa,pojęcie o Kappie bynajmniej u mnie w Stalowej Woli mają zerowe,cześci na serwisie Fiata ceny INTERKOSMOS.
To powiem Ci tak, słabo rozmawiasz albo nie wiesz z kim rozmawiać ;) Chłopaki "parę" Lancii już przepuścili przez swoje ręce, a o cenach też można rozmawiać (mnie niejeden pan Kazio już chciał naciągnąć na większe koszty przy różnych okazjach :| ).
Zresztą niektórych części już poza ASO nie zdobędziesz, chociaż do staruszków i tam już nie ma wszystkiego...Taki urok.
Tyle, że to OT.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:08

Johnny pisze:Czyli nigdy nie miałeś 2.4 czyli koniec tematu pozdrawiam
Ps wpisz sobie na forum w wyszukiwarce "kappa panewki" :)
Aaa czyli trzeba mieć, żeby móc się wypowiedzieć... to może kolega się pochwali ile tych 2.4 miałeś/zajechałeś. Jeśli odpowiedź brzmi 1 to chyba nie warto komentować :roll:
Powiem Ci tyle, że właśnie z powodu tych słynnych panewek tego silnika aktualnie nie mam, bo byłem zdecydowany na Stilo Abartha (w grę wchodził jeszcze 1,9 JTDm, ale nie było wtedy nic ciekawego). Ciekaw jestem dlaczego wtedy mi nawet na jednym z forów Fiata odradzali tą wersję ze względu na motor właśnie :roll: Nie jestem teraz nawet pewien czy to nie jedna z osób na naszym forum zamieniła w Abarth 2.4 na rzecz właśnie 2.0.

Btw co do wpisywania w wyszukiwarkę tego hasła, to również to zrób i... zacznij przeglądać wyniki od ostatniej strony. Całkiem ciekawe rzeczy tam są ;)
matfiej pisze:
FXX pisze:A do kolegi matfiej - jeśli Kappa jest taka droga w utrzymaniu, to proszę napisz, co konkretnie jest tak drogiego ;)
Nigdzie nic takiego nie napisałem.
Dziwne... na poprzedniej stronie pisałeś coś o cenach części stojących na dość wysokim poziomie...
matfiej pisze:Kappa była samochodem "luksusowym" w swoim czasie, a ceny części mimo że auto stare stoją na dość wysokim poziomie
Zatem pytam o jakich częściach i jakich cenach mówisz.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 21:16

Można sobie kupić luksusową przednią szybę :P

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:20

Hmmm z tego co przeczytałem na naszym forum to nową szybę (wprawdzie nie ori) można mieć w okolicach 1000zł z montażem (zwykłą, nieatermiczną). To aż tak dużo?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 21:22

A to nie wiedziałem... no w sumie porównując np z Audi czy VW dużo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”