Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Moderator: stabraf

HARNAŚ-PK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2013, 0:06
Lokalizacja: Kalisz

Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: HARNAŚ-PK » 26 wrz 2013, 0:13

Witam serdecznie wszystkich :)

Mam na imię Piotr, jestem z Kalisza, od 5 lat eksploatuję swoje oczko w głowie - Poloneza Plusa, jednak jego chcę odstawić na emeryturę, a szukam czegoś naprawdę wygodnego, jednocześnie nietuzinkowego.

Pod lupę wziąłem Kappę, legendę rządową :)

Z racji tego że jestem młodym człowiekiem, to i z kasą wygląda różnie, a więc pytam:

Czy Kappy to auta bardzo drogie w eksploatacji? Na pewnym portalu czytałem opinie o tym aucie i są zaskakująco pozytywne. Czy dostęp do części jest dobry, jak z cenami tych części, jak z ogólną usterkowością tego auta, czy silnik 2.0 155KM jest godny polecenia? Jak z zasilaniem gazem, czy dobrze to znoszą? Czy cena 4-6 tyś zł jest normalna, czy raczej charakterystyczna dla szrotów?

Dziękuję serdecznie za opinie i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Kupno Kappy, usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Pingvin » 26 wrz 2013, 0:23

Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są już na forum. W skrócie: tanio nie jest, ale da się przeżyć.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Alan

Re: Kupno Kappy, usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 6:56

Wszystkie materiały eksploatacyjne klocki,tarcze,rozrządy, sworznie,wahacze,tuleje,filtry są w normalnych cenach. Nie ma szału.

Problem pojawia się gdy kupisz szrota z uwalonymi panewkami.

Kappa to dobre i stosunkowo mało awaryjne auto.

Pozdrawiam.

Ps. gdzieś w temacie mojej jest spis wszystkich części i rzeczy które robiłem...

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: carincton » 26 wrz 2013, 9:12

Benzyna ma problemy z panewkami, dlatego sprawdzaj przed zakupem jaki olej był lany. Wszystkie niepokojące sygnały odnośnie złego stanu auta powinny cie odsunąć od zakupu. Diesel jest mniej awaryjny i pewniejszy do jazdy. Nie kupuj kappy do remontu tylko w b. db stanie od właściciela, którego była oczkiem w głowie, bo drobnostki potrafią pochłonąć kupę kasy i wydasz więcej niżbyś kupił najdroższy egzemplarz z allegro.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 10:51 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort

HARNAŚ-PK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2013, 0:06
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: HARNAŚ-PK » 26 wrz 2013, 11:28

Dzięki serdeczne za opinie.

Wszystkie benzyny mają problem z panewkami? 2.4 R5 też? Czy jeśli chodzi o ceny części do zawieszenia i jego trwałość, jest dość dobrze? Jak kwestia korozji i ewentualnych problemow z elektryka. Czy cena 4-6 tyś zł to dość normalna cena, czy za takie pieniądze nie da sie kupić egzemplarza w dobrym stanie?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 11:33

HARNAŚ-PK pisze:Dzięki serdeczne za opinie.

Wszystkie benzyny mają problem z panewkami? 2.4 R5 też? Czy jeśli chodzi o ceny części do zawieszenia i jego trwałość, jest dość dobrze? Jak kwestia korozji i ewentualnych problemow z elektryka. Czy cena 4-6 tyś zł to dość normalna cena, czy za takie pieniądze nie da sie kupić egzemplarza w dobrym stanie?
Zwłaszcza 2.4 R5 ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: carincton » 26 wrz 2013, 12:55

Jesli chcesz miec auto z ladnym lakierem to nie kupuj auta porysowanego calego, bo naprawy lakiernicze na calym aucie sa b. drogie. Sprawdz dokladnie czy szyba przednia nie jest gdzies napeknieta, wsluchaj sie czy pompa oleju nie dzwoni.Warto tez kupic auto ze sprawnymi amorkami, bo zamienniki sa drogie.

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 13:38

carincton pisze:Jesli chcesz miec auto z ladnym lakierem to nie kupuj auta porysowanego calego, bo naprawy lakiernicze na calym aucie sa b. drogie. Sprawdz dokladnie czy szyba przednia nie jest gdzies napeknieta, wsluchaj sie czy pompa oleju nie dzwoni.Warto tez kupic auto ze sprawnymi amorkami, bo zamienniki sa drogie.
"Takie rzeczy tylko w ..."

Jeżeli chcesz się przesiąść z poldka do kappy za ok 5tys i nie marudzić potem jakie to awaryjne, jakie części drogie, itp to imho jest to niemożliwe. Kappa była samochodem "luksusowym" w swoim czasie, a ceny części mimo że auto stare stoją na dość wysokim poziomie i dlatego utrzymanie kappy w stanie stosownym do jej klasy musi kosztować ;)
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 13:40

Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 13:46

FXX pisze:Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Dobrych egzemplarzy za 5 tysi sie nie kupuje :D
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 14:04

Pier..lisz że tak powiem, można kupić dobrą kappę w tej cenie. To samochód asprzedawalny.Czasem żeby się sprzedał trzeba robić promocję -70%\

Elementy zawieszenia nie są wcale takie drogie, drążki,sworznie,tuleje kosztują "normalne" pieniądze. Amortyzatory w granicy 350pln to drogo? Do tej klasy auta? No nie przesadzajcie.

Korozji nie ma bo to nie Lybra czy Delta/dedra żeby zgniła. Jak gnije to bita.


Ps...gdybym chciał sprzedać swoją dostalbym max 3-4 tysiące a chyba jest w dobrym stanie...

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 14:17

Alan pisze:Pier..lisz że tak powiem, można kupić dobrą kappę w tej cenie. To samochód asprzedawalny.Czasem żeby się sprzedał trzeba robić promocję -70%\

Elementy zawieszenia nie są wcale takie drogie, drążki,sworznie,tuleje kosztują "normalne" pieniądze. Amortyzatory w granicy 350pln to drogo? Do tej klasy auta? No nie przesadzajcie.

Korozji nie ma bo to nie Lybra czy Delta/dedra żeby zgniła. Jak gnije to bita.


Ps...gdybym chciał sprzedać swoją dostalbym max 3-4 tysiące a chyba jest w dobrym stanie...
I wszystko jasne, dla Ciebie utrzymanie kappy to takie "aby jeździła" skoro piszesz o amortyzatorach za 350 szczególnie, że masz SW :lol: , wiem, że można rzeźbić w g....e z tylnym zawiasem ale nivo to nivo :D
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 14:20

Jak chcesz pogadać ze mną o inwestowaniu w samochód to najpierw ogarnij ile w samochód wpompowałem kasy a później uprawiaj szyderę.

350 zeta za sztukę amora do kappy to taki aby jezdziła? Tym bardziej że kolega nie wspomina że chce SW

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: carincton » 26 wrz 2013, 14:22

Zamienniki 4 sztuki 350 zl tj 1400 zl to nie malo, jesli ktos za auto da 5000 zl, dlatego mając to na uwadze poradziłem sprawdzenie sprawności amorów.

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 14:26

Alan pisze:Jak chcesz pogadać ze mną o inwestowaniu w samochód to najpierw ogarnij ile w samochód wpompowałem kasy a później uprawiaj szyderę.

350 zeta za sztukę amora do kappy to taki aby jezdziła? Tym bardziej że kolega nie wspomina że chce SW
Przednie amorki są stosunkowo tanie, ale wcześniej pisałem porównując ceny do poldka, a wtedy koszty utrzymania k będą ogromne.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”