Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:27

Ok, w porównaniu do Audi czy VW dużo, trzeba wziąć poprawkę na ilość sprzedawanych szyb do Kappy, a VAG.
Jednakże zawsze pozostaje używka (wiem, wiem, trzeba odpowiednio wyciąć, by nie uszkodzić uszczelki) lub ubezpieczenie szyb za 80zł/rok.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 21:28

FXX pisze:Zatem pytam o jakich częściach i jakich cenach mówisz.
Pokaż mi coś "taniego" do kappy :?:
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Alan

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: Alan » 26 wrz 2013, 21:34

Klocki hamulcowe,rozrząd do diesla,sworzeń wahacza,tuleje tylnego zawieszenia,tarcze hamulcowe,drążki kierownicze,tuleje przednich wahaczy,przeguby,łozyska kół,manszety przegubów, blablabla... płyn do spryskiwaczy :P

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 21:37

Alan pisze:Klocki hamulcowe,rozrząd do diesla,sworzeń wahacza,tuleje tylnego zawieszenia,tarcze hamulcowe,drążki kierownicze,tuleje przednich wahaczy,przeguby,łozyska kół,manszety przegubów, blablabla... płyn do spryskiwaczy :P
A te ceny porównujesz do czego??
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:39

Coś czego się na początku uczepiłeś - amory. 350zł za najdroższe Kayaba to nie jest jakaś wygórowana cena, zwłaszcza, że za 250zł można również kupić i to nie firmy krzak. Chcesz porównania? Proszę, moja Alfa 156, auto o segment niższe, a amor na przód do tej wersji kosztuje ok 500zł, o tyle wolę nawet nie myśleć i nie mówię o nivo.
Tarcze, klocki są w normalnych cenach, nie wspominając już o wymiennych sworzniach wahaczy przednich - TRW kosztuje 80zł. We wspominanej przez mnie Alfie/Lybrze trzeba cały za circa 400zł kupować.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 21:42

FXX pisze:Coś czego się na początku uczepiłeś - amory. 350zł za najdroższe Kayaba to nie jest jakaś wygórowana cena, zwłaszcza, że za 250zł można również kupić i to nie firmy krzak. Chcesz porównania? Proszę, moja Alfa 156, auto o segment niższe, a amor na przód do tej wersji kosztuje ok 500zł, o tyle wolę nawet nie myśleć i nie mówię o nivo.
Tarcze, klocki są w normalnych cenach, nie wspominając już o wymiennych sworzniach wahaczy przednich - TRW kosztuje 80zł. We wspominanej przez mnie Alfie/Lybrze trzeba cały za circa 400zł kupować.
Same cześci "eksploatacyjne", a jak spojrzysz do epera to co wtedy :?:
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 21:45 przez matfiej, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:44

Haha nie no teraz mnie rozłożyłeś na łopatki... Patrzysz na ceny z ePERa i po takich cenach kupujesz części? Nie bądź śmieszny...
Ale jeśli chcesz to sprawdź sobie cenę przedmiotu zwanego tuleja giętka filtru powietrza do Lybry 1,9JTD CF2. Potem Ci podam dokładną cenę jaką zapłaciłem w ASO za ten element...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 21:46

FXX pisze:Haha nie no teraz mnie rozłożyłeś na łopatki... Patrzysz na ceny z ePERa i po takich cenach kupujesz części? Nie bądź śmieszny...
To Ty nie bądź smieszny bo bardzo wiele rzeczy do K dostępnych jest tylko z oryginału.
FXX pisze:Ale jeśli chcesz to sprawdź sobie cenę przedmiotu zwanego tuleja giętka filtru powietrza do Lybry 1,9JTD CF2. Potem Ci podam dokładną cenę jaką zapłaciłem w ASO za ten element...
Nie chcę :lol:
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:49

Większość cen w ePERze jest z nieba wzięta i nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Pomijam już fakt, że wersje online są stare, bo z okolic 2005-2007 roku.
Proszę podaj mi cenę i nazwę elementu, który jest taki drogi do Kappy.
matfiej pisze:
FXX pisze:Haha nie no teraz mnie rozłożyłeś na łopatki... Patrzysz na ceny z ePERa i po takich cenach kupujesz części? Nie bądź śmieszny...
To Ty nie bądź smieszny bo bardzo wiele rzeczy do K dostępnych jest tylko z oryginału.
Zatem? Konkrety.
Tylko proszę o elementy, których nie można zastosować z rynku wtórnego i których rzeczywiście cena jest wysoka.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 21:52

FXX pisze:Większość cen w ePERze jest z nieba wzięta i nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Pomijam już fakt, że wersje online są stare, bo z okolic 2005-2007 roku.
Proszę podaj mi cenę i nazwę elementu, który jest taki drogi do Kappy.
Chociażby stabilizator przedni występujący tylko w całości, półosie napędowe (przegub wew z półosią), zawieszenie silnika, osłony silnika, nadkola, itp,itd.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: volf » 26 wrz 2013, 21:57

FXX pisze:Hmmm z tego co przeczytałem na naszym forum to nową szybę (wprawdzie nie ori) można mieć w okolicach 1000zł z montażem (zwykłą, nieatermiczną). To aż tak dużo?
W zeszłym roku wymieniałem, w Wieluniu zresztą :lol: . 600PLn z robocizną szyba chińska Benson...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: FXX » 26 wrz 2013, 21:59

Dobra padłem... Osłona silnika - 100zł nowa na Allegro. Nadkola również są na Allegro. Stabilizator? Da się wymienić tuleje, które kosztują tyle co flaszka.
Z półosią owszem jest problem, ale to nie tylko w Kappie i problem jest tylko wtedy kiedy się wyrobi kielich. Sam przegub wewnętrzny jest dostępny. Co do zawieszenia silnika, nie wiem o którym dokładnie elemencie mówisz, więc się nie odnoszę.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

kunoj
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:27
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: kunoj » 26 wrz 2013, 22:03

Oryginalny Boschowski przepływomierz do 2.0 turbo 16V kosztuje zdaje się ponad 2 tys. PLN. Jeśli ktoś wyciągnie to za powiedzmy 800 PLN, to biorę dwa na zapas.

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: matfiej » 26 wrz 2013, 22:05

FXX pisze:Dobra padłem... Osłona silnika - 100zł nowa na Allegro. Nadkola również są na Allegro. Stabilizator? Da się wymienić tuleje, które kosztują tyle co flaszka.
Z półosią owszem jest problem, ale to nie tylko w Kappie i problem jest tylko wtedy kiedy się wyrobi kielich. Sam przegub wewnętrzny jest dostępny. Co do zawieszenia silnika, nie wiem o którym dokładnie elemencie mówisz, więc się nie odnoszę.
-osłone za 100 to se możesz w : czerwona :
-przegub wew marki noname
-poduszki silnika w większości tylko oryginał w cenach wysokich
-tuleje na stabilizatorze, ciekawe 8-O, ciekawe co z łacznikami : gafa :
-nadkola z allegro, hmmm pozwól, że przemilczę
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

HARNAŚ-PK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2013, 0:06
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...

Post autor: HARNAŚ-PK » 26 wrz 2013, 22:05

Ale wywiązał się temat, dzięki serdecznie za odpowiedzi. Wiem doskonale że ceny w porównaniu do Poloneza są na pewno duże. Zanim podejme decyzję o kupnie, chcę wiedziec jak może drogo być. Nie chcę być głupkiem który kupi a potem nie będzie mial za co naprawić, albo jeździć rozpadającym się autem, dlatego korzystam z opinii u źródła - włascicieli :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”