Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Tomzik » 16 lut 2017, 17:47

PawelH pisze: 16 lut 2017, 13:04wolny ssak (175KM na półtorej tony) mi w zupełności wystarczy. 2.4 silnik to niezłe połączenie mocy i trwałości. Może trochę zaleci ode mnie stereotypem, ale boję się że uturbiona Kappa będzie pochodzić od użytkownika który lubiał przykatować auto, przyszaleć pod światłami, wiecie o co chodzi.
Wolny ssak będzie ok tak długo jak nie karniesz się 2,0 20V Turbo :) Silniki 2,0 i 2,4 są bardzo podobnej konstrukcji, więc nie sądzę, aby 2,4 był jakoś szczególniej solidniejszy. W turbo dochodzi turbo i dwumasa, ale sprzedawałem swoją K z przelotem 283 tysiące i oba elementy wciąż były oryginalne. Koło dwumasowe to nie taka zabawka jak dzisiejsze, że już nowe mają luzy. Nie bałbym się na Twoim miejscu 20VT. Ale jak uważasz. Ja akurat uważam, że to jedyny silnik do Kappy :) Osiągi na poziomie 3,0 lub ciut lepsze a opłaty i spalanie niższe. Brzmienie - owszem, to może nie Busso, ale R5 też bardzo przyjemnie gada.

Co do ruszania spod świateł na piskaczach - nie wiem jak Coupe, bo nie miałem, ale sedan zdecydowanie nie zachęca swym charakterem do takich rzeczy, to auto komfortowe, do szybkich przelotów z miejsca na miejsce na długich dystansach. Daje się w tzw. paput, ale przy wyprzedzaniu itp. a nie zażyna przy ruszaniu.

Ot, takie moje odkurzone (bo już 2,5 roku nie mam Kappy) zdanie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

PawelH
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:37
Imię: Pawel
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: PawelH » 16 lut 2017, 22:58

Witaj Tomzik, to ciekawe co piszesz i dziękuje za podzielenie się swoimi refleksjami. Głos który zaczyna mnie przekonywać do turbo dwulitrówki, jestem elastyczny i cały czas ciekawy podobnych opinii. Może zacznę się skłaniać i do uturbionych silników? Przyznam, trochę może niekoniecznie dobry wpływ ma mój ojciec, dla niego silnik turbo to jedynie diesel. A ja nie wyobrażam sobie klekota nawet w Kappie sedan (mam nadzieje, że nikogo tym określeniem nie obrażę). Stąd może mój sceptycyzm, ale w rodzinie porządnych samochodów to nie było. Ja jednak chce podążać swoją drogą i Kappa myślę dobrze wpisuje się w moją filozofie.
Nie powiem, spalanie na podobnym jak nie niższym poziomie przy większej mocy (choć jak na pierwsze własne auto 175 KM już mi z nazwy wystarcza ;) ) daje mi coraz więcej do myślenia. A czy coś więcej możesz/możecie powiedzieć o wersji 16V a 20V? Z bloga moto-refleksje i nie tylko co nieco wiem.
Co do ruszania spod świateł na piskaczach - nie wiem jak Coupe, bo nie miałem, ale sedan zdecydowanie nie zachęca swym charakterem do takich rzeczy, to auto komfortowe, do szybkich przelotów z miejsca na miejsce na długich dystansach. Daje się w tzw. paput, ale przy wyprzedzaniu itp. a nie zażyna przy ruszaniu.
Dokładnie, podpisuje się pod tymi słowami obiema. Dlatego właśnie podoba mi się, i taką rolę widzę Kappy dla mnie jako mam nadzieje przyszłego użytkownika. Tak jak i w innych dziedzinach, tak i autem - nie muszę, nie lubię i nie chcę niczego udowadniać. Daleko mi do kierowcy amatora z zacięciem rajdowca.
Jeszcze trochę poczekam i powertuje internet, ale w marcu/kwietniu planuje przymiarki do zakupu. Także jakby ktoś chciał w przyszłości, może chłopaki z lubelskiego, wybrać się ze mną i pomóc doradzić/bądź odradzić to było by to mało że miłe. Z resztą mam nadzieję, że będzie okazja o tym z niektórymi z Was jeszcze pogadać osobiście.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Bartek-Lodz » 16 lut 2017, 23:12

Niestety najczęściej 2.0 T są zakatowane i ciężko kupić coś naprawdę sprawnego. 3.0 są dużo bardziej żywotne ale też trzeba uważać przy zakupie. Silników 2.0 i 2.4 praktycznie nigdy nie brałem pod uwagę za ich awaryjność choć znam takich co latają ostro na tych silnikach i nic im się nie dzieje. Traktory jak wiadomo nadają się do pola a Kappa z traktorem ogólnie jest głośna i mnie całkowicie nie podchodzi.

Prawdziwa frajda z Kappy to albo 2.0T albo 3.0 + LPG aby nie płakać podczas tankowania ;)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Tomzik » 16 lut 2017, 23:23

Nie miałem do czynienia z Busso (V6), ale myślę, że faktycznie R5-ki (2,0 i 2,4) są sporo wrażliwsze na zbyt niski poziom oleju. Może stąd te częstsze "zakatowania". Jak pisałem - moja K miała ponad 280 tysięcy kilometrów i wciąż pozostawała na oryginalnej turbinie i oryginalnych panewkach. Z ciśnieniem sprężania problemów nie było :)

Może też kwestia komputera sterującego w 2,0 20V Turbo - ponoć późniejsze roczniki miały jakby łagodniejszy przebieg momentu a pierwsze wydania "ostrzejsze" nastawy, co może bardziej prowokowało do ostrej jazdy... Ale to tylko takie moje gdybanie...

Co do 16VT kontra 20VT to proponuję 20VT, choćby dlatego, że nowsza konstrukcja i jest większa szansa na zdobycie części, Do starych, 4-cylindrowych dwulitrówek chyba już bywają kłopoty z tym i owym. Do piątek też przestaje być chyba różowo, ale wydaje mi się, że wciąż jest łatwiej.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: marceli » 17 lut 2017, 3:52

16vt odpuść od razu,brak części ,niestety bardzo "wymarły" gatunek.

Myślę ,że na początek to 2.4 powinno Ci starczyć,mi starczyło choć już mi mało ale mam ją już 6 lat.7 idzie....

W pn albo we wtorek będę w Lublinie ,jak masz czas i ochotę to udostępnię wóz zobaczysz,przymierzysz się ,przewieziesz.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Wilkin » 17 lut 2017, 10:34

matis1906 pisze: 16 lut 2017, 0:51 a do V-ki nawet z dostaniem rozrządu robi się coraz gorzej, chociaż tragedii nie ma.
Mati - proszę cię. Przynajmniej sprawdź zanim coś napiszesz.
Co jak co, ale rozrząd do v-ki kupujesz w każdym Inter carsie w ciągu godziny. ;)
Jak było kiedyś lepiej, to kiedy ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Bartek-Lodz » 17 lut 2017, 11:00

Wilkin pisze: 17 lut 2017, 10:34
matis1906 pisze: 16 lut 2017, 0:51 a do V-ki nawet z dostaniem rozrządu robi się coraz gorzej, chociaż tragedii nie ma.
Mati - proszę cię. Przynajmniej sprawdź zanim coś napiszesz.
Co jak co, ale rozrząd do v-ki kupujesz w każdym Inter carsie w ciągu godziny. ;)
Jak było kiedyś lepiej, to kiedy ;)
:nono: - do V6 po zmianie - do starego typu z rozrządem już tak kolorowo nie jest i trzeba się troszkę nagimnastykować aby zorganizować takowy.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

PawelH
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:37
Imię: Pawel
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: PawelH » 17 lut 2017, 11:11

Przekopałem już trochę to forum i nawet w dyskusjach z przed 10 lat chłopaki mocno chwalili 2.0 turbo, pisząc że jak kappa coupe (i nie tylko) to jedynie 2.0 t 16/20v. Benzyny 2.0 i 2.0/2.4 v.i.se mogą się borykać z obróconymi panewkami. Na przestrzeni lat obiegowa opinia się więc nie zmieniła, z czegoś ona przecież wynika.
@marceli sprawdź pw.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: matis1906 » 17 lut 2017, 11:20

Wilkin pisze: 17 lut 2017, 10:34
matis1906 pisze: 16 lut 2017, 0:51 a do V-ki nawet z dostaniem rozrządu robi się coraz gorzej, chociaż tragedii nie ma.
Mati - proszę cię. Przynajmniej sprawdź zanim coś napiszesz.
Co jak co, ale rozrząd do v-ki kupujesz w każdym Inter carsie w ciągu godziny. ;)
Jak było kiedyś lepiej, to kiedy ;)
A do pasata w każdym kiosku ruchu : gafa :
Takie mnie słuchy obiegły, że do tej starszej V6 bywa różnie. Ale może powielam zasłyszane gdzieś bzdury, przyznaję- nie do końca jestem na czasie z częściami do V6.
Co do benzynowych silników w Kappach - wszystkie tak na prawdę są warte polecenia, każdy jest na swój sposób dobry, pamiętaj że konstrukcyjnie to stara dobra szkoła. Czyli resursy w przedziałach 400-500tys. to nic nadzwyczajnego. Właściwie to jeździłem już wszystkimi wersjami silnikowymi, 145 i 155KM to też dobre silniki, power drive(skrzynia biegów) właściwie sprawia że osiągi są zbliżone do 2.4, choć w trasie przy 120km./h. było grubo ponad 3,5tys./obr. Z kolei 16VT jak dla mnie jest najbardziej narowisty, dla kierowcy który lubi agresywną jazdę jest super. 2.4 to optimum, do jazdy w trasie ma wystarczająco dużo mocy, Kliknij tu , zrobiłem kiedyś pomiar przyspieszenia. 3.0 to genialny silnik w trasę, moment obrotowy czuć zwłaszcza powyżej 100km./h. A 20VT to po prostu trzeba pojeździć :)
Paweł, chętnie pomożemy w wyborze. A spotykamy się każdego czwartku o 20:00, znajdziesz nas bardzo szybko, zapraszamy ! :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: marceli » 17 lut 2017, 22:57

PawelH pisze: Benzyny 2.0 i 2.0/2.4 v.i.se mogą się borykać z obróconymi panewkami. Na przestrzeni lat obiegowa opinia się więc nie zmieniła, z czegoś ona przecież wynika.
Hehe,turbo też obracały ,nie doczytałeś.

Zobaczymy,jak tylko obróci dam znać ;)

PS.Zdzwonimy się jak coś.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Wilkin » 18 lut 2017, 1:33

Każdy egzemplarz ma swoje zalety i wady. A Kappę po prostu lubię i bardzo dobrze się czuje w tym aucie.Nieważne jaki ma silnik.Każdy z nich ma zapas mocy,który pozwala na bezstresowe i wygodne poruszanie się po naszych drogach.Przekręcające się panewki to zasługa właścicieli nie silników. Tak samo jak ich stan techniczny.
Bardzo dobre autko ,za rozsądną cenę.
Minusy - ze względu na niską cenę,roczniki sporo na rynku wtórnym turla się zajeżdżonych wiórów,których już nie sposób odbudować bez wkładu przewyższającego zdrowy rozsądek.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Maniak » 18 lut 2017, 1:35

A ja nie chwaląc się.......obróciłem Busso.......a co mi tam :lol:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Wilkin » 18 lut 2017, 1:41

Które?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: Maniak » 18 lut 2017, 1:45

To było za czasów ,,łokietka,, jak mnie jeszcze na forum nie było i my się nie znali.......a z niego pan Grzegorz z Gliwic fotle wzion,, poltrona frau,, Grzesiu 8-O .......na postoju zamknęła licznik, i ........... : beczy : temu panu podziękujemy : zawstydzony :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Kappa - standardowe pytania od nowicjusza

Post autor: paśny » 18 lut 2017, 9:24

Wilkin pisze: 18 lut 2017, 1:33 Każdy egzemplarz ma swoje zalety i wady. A Kappę po prostu lubię i bardzo dobrze się czuje w tym aucie.Nieważne jaki ma silnik.Każdy z nich ma zapas mocy,który pozwala na bezstresowe i wygodne poruszanie się po naszych drogach.Przekręcające się panewki to zasługa właścicieli nie silników. Tak samo jak ich stan techniczny.
Bardzo dobre autko ,za rozsądną cenę.
Minusy - ze względu na niską cenę,roczniki sporo na rynku wtórnym turla się zajeżdżonych wiórów,których już nie sposób odbudować bez wkładu przewyższającego zdrowy rozsądek.
Uważam dokładnie tak samo.
Viva la macchina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”