Wysyłając prośbę do FAP. Tylko musisz podać numer VIN samochodu."mirek0p" pisze:Przy okazji pytanie do kolegów mających Thesis gdzie można zdobyć jakąś instrukcję po polsku.
Thesis - jak dobrze kupić
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pytania o Lancie THESIS
Witam wszystkich.
Ma zamiar kupić Thesis z silnikiem 2,4 D, 175 KM, rocznik >2004. Czy może mi ktoś wyjaśnić jakie są rożnice w wersjach:
-Sportiva
-Emblema
-Executive
Czy do tego silnika lepiej pasuje skrzynia ręczna czy automat. Chciałbyn kupić auto z automatem, ale serwisant z FAP odradzał mi taką skrzynię (podobno serwisują tylą 1 thesiskę z automatem).
Napiszcie na co zwrócić uwagę przy kupnie, co sprawdzić, itp.
Pozdrawiam.
Ma zamiar kupić Thesis z silnikiem 2,4 D, 175 KM, rocznik >2004. Czy może mi ktoś wyjaśnić jakie są rożnice w wersjach:
-Sportiva
-Emblema
-Executive
Czy do tego silnika lepiej pasuje skrzynia ręczna czy automat. Chciałbyn kupić auto z automatem, ale serwisant z FAP odradzał mi taką skrzynię (podobno serwisują tylą 1 thesiskę z automatem).
Napiszcie na co zwrócić uwagę przy kupnie, co sprawdzić, itp.
Pozdrawiam.
Pytania o Lancie THESIS
Sportiva, Emblema, Executive różną się wyposażeniem. Ta pierwsza jest w sprzedaży od 2006 roku z tego co pamiętam. Tabele wyposażenia i opcji są na tyle duże że chyba lepiej poszukać w necie niż tu się rozpisywać Co do skrzyni, rzecz gustu. Automat wygoda, manual większe wykorzystanie możliwości silnika. Mit o automacie że się psuje to kompletna bzdura. Skrzynia jak każda inna trzeba dbać i tyle.
Na co zwrócić uwagę... Temat rzeka. Generalnie w tym samochodzie nie da się pojechać do Pana Kazia i powie co nie tak. Najbardziej trzeba sprawdzić elektronikę, blachy też warto przejrzeć.
Szczerze, jak masz zamiar kupić to kupuj od tych co się znają na tych samochodach.
Na co zwrócić uwagę... Temat rzeka. Generalnie w tym samochodzie nie da się pojechać do Pana Kazia i powie co nie tak. Najbardziej trzeba sprawdzić elektronikę, blachy też warto przejrzeć.
Szczerze, jak masz zamiar kupić to kupuj od tych co się znają na tych samochodach.
Pozdrawiam Pablo
- sir_kane
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Lancia Thesis - Na co zwrócić uwagę przy kupnie
Witam. Przymierzam się do zakupu lanci Thesis. Myśle właśnie o 2003 lub 2004 roczniku, wersjia Emblema bo słyszałem że jest lepiej wyposarzona niz executiv. Mysle równiez o silniku 3.0 lub ewentualnie 3.2 i tylko w automacie.
Moze mialby ktos jakies uwagi odnosnie tej wersji o jakiej mysle.
I moze wie ktos ile to pali. Teraz mam Kappe 2.4 benzyna pali od 11-14 w zaleznosci od jazdy czy 3.0 Thesis bedzie palila duzo wiecej?
No i ogólnie na co zwracac szczególną uwage przy zakupie.
Tak wogóle to planuje sprowadzic z zagranicy moze z Włoch lub Belgii, nie chce auta wytłuczonego na Polskich drogach.
Dzieki za wszelkie rady.
Moze mialby ktos jakies uwagi odnosnie tej wersji o jakiej mysle.
I moze wie ktos ile to pali. Teraz mam Kappe 2.4 benzyna pali od 11-14 w zaleznosci od jazdy czy 3.0 Thesis bedzie palila duzo wiecej?
No i ogólnie na co zwracac szczególną uwage przy zakupie.
Tak wogóle to planuje sprowadzic z zagranicy moze z Włoch lub Belgii, nie chce auta wytłuczonego na Polskich drogach.
Dzieki za wszelkie rady.
Kappa 2.4 20V 175KM '96 & Lybra SW 2.4 JTD 150KM 04'
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
Emblema faktycznie może być lepiej wyposażona od Executive, choć poza skórą można tak ubrać Executive że Emblema siada Wszystko zależało od inwencji nabywcy nowego samochodu.
Silnik 3.0 teoretycznie występował, ale chyba w pierwszych egzemplarzach. 3.2 automat występuje dość często. Pali dużo ok. 20 l/100 km w mieście, cykl mieszany jakieś 15 l/100 km.
Na co zwracać uwagę? Na wszystko. Kolejny raz powtarzam, że na oko nie da się kupić tego samochodu. Ilość elektroniki jaka tam występuje na 1m2 powala. Dodatkowo trzeba patrzeć na blachy, elementy wyposażenie i masę innych drobiazgów.
Kupowanie za granicą jak dla mnie zły pomysł, chyba że podjedziesz do ASO na sprawdzenie samochodu. Zresztą 3.2 są chyba najtańsze w zakupie z uwagi na paliwożerność i kilka drobnych wad, które przy innych silnikach nie występują. Zawsze mogę polecić www.google.pl
Silnik 3.0 teoretycznie występował, ale chyba w pierwszych egzemplarzach. 3.2 automat występuje dość często. Pali dużo ok. 20 l/100 km w mieście, cykl mieszany jakieś 15 l/100 km.
Na co zwracać uwagę? Na wszystko. Kolejny raz powtarzam, że na oko nie da się kupić tego samochodu. Ilość elektroniki jaka tam występuje na 1m2 powala. Dodatkowo trzeba patrzeć na blachy, elementy wyposażenie i masę innych drobiazgów.
Kupowanie za granicą jak dla mnie zły pomysł, chyba że podjedziesz do ASO na sprawdzenie samochodu. Zresztą 3.2 są chyba najtańsze w zakupie z uwagi na paliwożerność i kilka drobnych wad, które przy innych silnikach nie występują. Zawsze mogę polecić www.google.pl
Pozdrawiam Pablo
- sir_kane
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.
Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.
Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...
Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.
Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...
Kappa 2.4 20V 175KM '96 & Lybra SW 2.4 JTD 150KM 04'
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
Wiadomo, że benzyna 3.0 będzie lepszym wyjściem jeżeli szukasz samej mocy.
Ale ten 175 konny diesel na trasy też będzie miodzio. Diesel tym się charakteryzuje, że byle kiedy naciśniesz na trasie pedał przyspieszenia to czujesz mocny ciąg.
No i teraz tylko kwestie ekonomiczne.
Pewnie instalacja gazowa 5 generacji kosztuje krocie i policz sobie kiedy się wróci.
Ale jeżeli 3,2 pali na trasie 15l (coś baaardzo dużo mi się wydaje ! ) to 3,0 pewnie nie wiele mniej i tutaj już taki 2,4JTD będzie w pełni konkurencyjny bo wciągnie połowę mniej. Czyli wydajesz na 1km tyle samo pieniędzy.
Ale ten 175 konny diesel na trasy też będzie miodzio. Diesel tym się charakteryzuje, że byle kiedy naciśniesz na trasie pedał przyspieszenia to czujesz mocny ciąg.
No i teraz tylko kwestie ekonomiczne.
Pewnie instalacja gazowa 5 generacji kosztuje krocie i policz sobie kiedy się wróci.
Ale jeżeli 3,2 pali na trasie 15l (coś baaardzo dużo mi się wydaje ! ) to 3,0 pewnie nie wiele mniej i tutaj już taki 2,4JTD będzie w pełni konkurencyjny bo wciągnie połowę mniej. Czyli wydajesz na 1km tyle samo pieniędzy.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
witam gazować lancie thesis?jak cie stać na ten samochód to musi cię stać na paliwo ,a gaz to jest dobry do kuchenek gazowych,najlepszym wyjściem będzie diesel."sir_kane" pisze:Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.
Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.
Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
"jenks" pisze:witam gazować lancie thesis?jak cie stać na ten samochód to musi cię stać na paliwo ,a gaz to jest dobry do kuchenek gazowych,najlepszym wyjściem będzie diesel."sir_kane" pisze:Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.
Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.
Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...
GAZ do tego auta
nie rób
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
a może lepiej 2,4jtd (z tego co pamiętam były wersje 150, 175 i 185)
poszukać wersji 175/185KM lekko ją zawirusować i będzie 200KM
poszukać wersji 175/185KM lekko ją zawirusować i będzie 200KM
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
serwus ......jeszcze tam nie byłem, ale pamiętam"trigojunior" pisze:a może lepiej 2,4jtd (z tego co pamiętam były wersje 150, 175 i 185)
poszukać wersji 175/185KM lekko ją zawirusować i będzie 200KM
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
Nie da się ukryć, że w przypadku wersji z silnikiem 3.0 lub 3.2 najważniejszy jest aspekt cenowy. Samochody są sporo tańsze od wersji z dieslem pod maską. Gazowanie jak dla mnie profanacja. Sam fakt wrzucenia zbiornika gazu do bagażnika spowoduje że zawieszenie nie będzie już takie idealne.
No i pozostają dodatkowe "nieciekawe" aspekty związane z eksploatacją takiego pojazdu. Większość napraw wykonywanych pod maską wiąże się z wyjmowaniem silnika, bo po prostu nie ma tam miejsca na jakiekolwiek manewry.
No i pozostają dodatkowe "nieciekawe" aspekty związane z eksploatacją takiego pojazdu. Większość napraw wykonywanych pod maską wiąże się z wyjmowaniem silnika, bo po prostu nie ma tam miejsca na jakiekolwiek manewry.
Pozdrawiam Pablo
- sir_kane
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
No cóż, może i macie racje z tym że lepiej bedzie wybrać diesla. Sam niewiem nigdy nie mialem wczesniej po prostu tego typu silnika w zadnym aucie i poprostu troche sie boje.
Aczkolwiek jesli chodzi o gas 5 generacji jak wyczytalem w internecie zwłaszcza LPI Vialle, jest lepszy w eksploatacji i lepiej dziala na silnik niz benzyna. Jest podawany w formie ciekłej i przy rozprężaniu lepiej wypelnia komory silnika niz benzyna. Sam dokladnie nie wiem o co chodzi bo nie jestem mechanikiem, to tyle co wyczytalem. Znalazlem natomiast na którejs stronie polskich firm które zakladaja go do aut, ze LPI Ville jest jakby stworzony specjalnie do Lanci i bezproblemowo chodzi z jej silnikiem.
Mimo to przez wasze uwagi chyba jednak przekonuje sie bardziej do 2,4 JTD 175km. Moze faktycznie lepiej dolozc to co mialbym wydac na instalacje gazowa i kupic diesla. A i czas i problemy z zalozeniem takiej instalacji odchodzą.
A jesli chodzi o tą profanacje z LPG, to czy ja wiem. Kupując auto które pali 20l/100km trzeba miec naprawde worek pieniedzy, a teraz malo koto stawia na takie wydatki, nastala epoka ekonomii. Amerykanie zmieniaja w nowych autach silniki na mniejsze i ekonomiczniejsze. Ostatnio czytalem artykool o Audi Q7 które ma pod maską 220km i pali tylko 7 litrów ropy. Gaz staje sie coraz popularniejszy w Europie. A poza tym Gaz jest 10 razy bardziej ekologiczny niz benzyna
Jeśli chodzi o to że mnie stac na lancie thesis to stac mnie na paliwo, to równie dobrze mozna powiedziec ze stac mnie na instalcje gazowa 5 generacji, bo za darmo nie jest Po prostu mysle nad róznymi rozwiazaniami i dlatego zadaje tutaj pytania co bylo by lepsze waszym zdaniem.I naprawde tekstem z instalacją gazową nie chcialem nikogo urazić. Niewiem tylko skad tylu przeciwników ja mam obecnie w Kappie instalacje 2 generacji czyli starą, a mimo to przez 3 lata mojego uzytkowania tego auta akurat z nia niew mialem zadnego problemu, co wiecej powiem ze jestem bardzo zadowolony.
W kazdym razie bardzo wam dziekuje za rady Troszke mi się zmienił dzieki nim kąt widzenia.
Aczkolwiek jesli chodzi o gas 5 generacji jak wyczytalem w internecie zwłaszcza LPI Vialle, jest lepszy w eksploatacji i lepiej dziala na silnik niz benzyna. Jest podawany w formie ciekłej i przy rozprężaniu lepiej wypelnia komory silnika niz benzyna. Sam dokladnie nie wiem o co chodzi bo nie jestem mechanikiem, to tyle co wyczytalem. Znalazlem natomiast na którejs stronie polskich firm które zakladaja go do aut, ze LPI Ville jest jakby stworzony specjalnie do Lanci i bezproblemowo chodzi z jej silnikiem.
Mimo to przez wasze uwagi chyba jednak przekonuje sie bardziej do 2,4 JTD 175km. Moze faktycznie lepiej dolozc to co mialbym wydac na instalacje gazowa i kupic diesla. A i czas i problemy z zalozeniem takiej instalacji odchodzą.
A jesli chodzi o tą profanacje z LPG, to czy ja wiem. Kupując auto które pali 20l/100km trzeba miec naprawde worek pieniedzy, a teraz malo koto stawia na takie wydatki, nastala epoka ekonomii. Amerykanie zmieniaja w nowych autach silniki na mniejsze i ekonomiczniejsze. Ostatnio czytalem artykool o Audi Q7 które ma pod maską 220km i pali tylko 7 litrów ropy. Gaz staje sie coraz popularniejszy w Europie. A poza tym Gaz jest 10 razy bardziej ekologiczny niz benzyna
Jeśli chodzi o to że mnie stac na lancie thesis to stac mnie na paliwo, to równie dobrze mozna powiedziec ze stac mnie na instalcje gazowa 5 generacji, bo za darmo nie jest Po prostu mysle nad róznymi rozwiazaniami i dlatego zadaje tutaj pytania co bylo by lepsze waszym zdaniem.I naprawde tekstem z instalacją gazową nie chcialem nikogo urazić. Niewiem tylko skad tylu przeciwników ja mam obecnie w Kappie instalacje 2 generacji czyli starą, a mimo to przez 3 lata mojego uzytkowania tego auta akurat z nia niew mialem zadnego problemu, co wiecej powiem ze jestem bardzo zadowolony.
W kazdym razie bardzo wam dziekuje za rady Troszke mi się zmienił dzieki nim kąt widzenia.
Kappa 2.4 20V 175KM '96 & Lybra SW 2.4 JTD 150KM 04'
Na co zwrócić uwagę przy kupnie Lanci Thesis.
O witaj sir_kane. W Jaworznie jeden mechanik jeździ Thesisem (chyba diesel) Tak gdybyś chiał pogadać z kims o tym aucie. A co do Kappy to się nie pochwaliłeś
pozdrawiam
pozdrawiam