Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 cze 2018, 13:38

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 maja 2013, 15:50 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Cytuj:
Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi :roll: .

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 16:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Posty: 444
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz
mi 2.0 t przy spokojnej jeździe w trasie mieści się w 10l lpg, bez specjalnego oszczedzania 12 litrów, przy pałowaniu nie sprawdzałem. Co do wyników w mieście się nie wypowiadam bo są bardzo różne miasta. Jeśli idzie o sam silnik jestem zadowolony, przyspieszenie do 100 ma katalogowo 8,9 sekundy czyli jedynie 3,2 jest odrobinę szybszy, maks moment 308Nm przy 2200 obrotów również uprzyjemnia jazdę. Nie jeździłem jtd ale podejrzewam że charakterystyka podobna, choć jednak jazda wychodzi nieco drożej.
Wydaje mi się że warto byłoby się takim i takim przejechać, w sumie żaden wybór nie będzie tutaj zły o ile auto będzie w dobrym stanie.

_________________
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,


Na górę
Post: 14 maja 2013, 17:10 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9600
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi :roll: .
Moc, mocą, ale moment obrotowy zdecydowanie niższy, a co za tym idzie osiągi nieco gorsze, a przede wszystkim totalnie inna charakterystyka i elastyczność silnika. Wybierając z tych dwóch zdecydowanie wolałbym turbo.
Wyniki spalania podane przez grnb chyba dostatecznie obrazują sytuację i pokazują, że w cyklu mieszanym, a tym bardziej w mieście spalanie LPG na poziomie 14-15 LPG to raczej nic specjalnego.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 17:17 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Woleć oczywiście można, zresztą dlatego mam QP 20 VT, ale realnie koszty eksploatacji i napraw samochodu codziennego są niższe.

Edit

Ja pikole, FXX tyle kłótni o 2 litry LPG 8-O ? Myślałem, że będziesz raczej w 16-18 celował :lol: .

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 18:59 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9600
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Zaraz, zaraz, mówiłeś o 11l, ja mówię o 14-15l, a to nie są dwa litry ;)
Po prostu śmiać mi się chce gdy padają twierdzenia, że Thesis, cięższa o jakieś 300-400 kg w dodatku ze słabszym silnikiem o tej samej pojemności będzie palić podobne ilości, albo i mniejsze niż kQP.
Z resztą spalanie w cyklu miejskim przez producenta zostało określone na ok. 15l/100km PB.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 20:23 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Cytuj:
Zaraz, zaraz, mówiłeś o 11l, ja mówię o 14-15l, a to nie są dwa litry ;)
Zaraz, zaraz. Wróć do 3 strony. Ja napisałem
Cytuj:
Moja Kappa 2.0T pali w mieście (100% miasto) przy bardzo dynamicznej jeździe 14-16 LPG więc podejrzewam, że osłabiona do 180KM Thesis powinna palić zdecydowanie mniej :roll: .
Amator wspomniał o 12 , a potem to już zwykłe przekomarzanie ;). Tak czy inaczej przy LPG 12 a 14 to żadna różnica jeśli mój Ford w zimie opierał się o 20 litrów :lol: .

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 20:43 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9600
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
LPG czy PB ? :)
Jeśli LPG to czasami wychodziło mi podobnie cenowo na ON, bo AR potrafiła z dychy wyjść.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 14 maja 2013, 20:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 00:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Cytuj:
Cytuj:
Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi :roll: .
Moc MAKSYMALNA niewiele niższa. W połowie obrotomierza turbo masakruje silnik 2,4.

Mniej momentu to i mniej mocy. Prawda jest taka, że dopiero 3,2 oferuje podobny zapas użytecznej mocy jak 2,0t i to pomimo faktu, że R5 nie jest jakimś torque monsterem

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com


Na górę
Post: 14 maja 2013, 21:01 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Cytuj:
LPG czy PB ? :)
Jeśli LPG to czasami wychodziło mi podobnie cenowo na ON, bo AR potrafiła z dychy wyjść.
LPG, ale Windstar to ... Windstar :D . Dobrze, że mało jeżdżę.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 18 maja 2013, 22:30 
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Tomzikowi chodziło chyba o Twoją propozycję benzynowego 2.4, skoro powiedziałeś, że to jeszcze lepiej od 2.0T.
Moc niewiele niższa a problem z turbiną odchodzi :roll: .
Moc MAKSYMALNA niewiele niższa. W połowie obrotomierza turbo masakruje silnik 2,4.

Mniej momentu to i mniej mocy. Prawda jest taka, że dopiero 3,2 oferuje podobny zapas użytecznej mocy jak 2,0t i to pomimo faktu, że R5 nie jest jakimś torque monsterem

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com

W thesis 2,4 benzyna nie ma turbo, a jeśli masz na myśli 2,4 JTD to chyba przesadzasz z tą masakrą silnika przez turbo. Śmigam na Pomorze i oczywiście po Warszawie i uwierz mi nie mam lekkiej nogi a mam 2,4 JTD 175KM. Jak wpadam na trasę i trafiam na jednopasmówkę to obrotościomierz rzadko spada poniżej 3 tys obr. a niemal co chwilę kręci się pod 4,5. Przejeździłem takim stylem już 80 tys km i silnik nadal chodzi tak jak przed tym przebiegiem i mocy mu nie brakuje. Bardziej bym się zastanawiał nad skrzynią przy takiej jeździe ;)


Na górę
   
Post: 18 maja 2013, 22:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5228
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
2.0 20vT masakruje 2.4.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 18 maja 2013, 22:53 
W tej sekwencji rozumiem i się zgadzam ;)


Na górę
   
Post: 10 lis 2013, 21:04 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 lis 2013, 20:30
Posty: 2
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam, jako, że szukam ciekawego autka, to postanowiłem coś poczytać o Thesis i jej awaryjności/serwisowaniu, 2 autka już oblukałem i jest po jazdach testowych.
Cytuj:
Z Klasą S MB
Thesis wygodniejszy(subiektywnie), tańszy w utrzymaniu.
Komfort jazdy analogiczny.
Rozumiem, że porównujemy z W220 Airmatic ? (tylko takie były), ktoś nie ma pojęcia o czym pisze. Fantasta...
Cytuj:
A po co sobie komplikować życie i gazować turbo, jeśli można kupić trwałe i niezawodne JTD?
jest jedna ważna kwestia JTD najczęściej mają dużo większe przebiegi, nierzadko po 300-400tys. km (ja wiem w "Polsze" to już 180tyś od dziadka Niemca). Duży przebieg to nie tylko zużycie silnika, ale wszystkiego, łącznie ze sztywnością karoserii. Dużo łatwiej jest kupić w lepszym stanie benzynę, zwłaszcza z dużym silnikiem.
Cytuj:
Ja mam 2.4 20v w pb i uważam, że to najlepsza jednostka bo nie ma turbo(to się musi zepsuć, kwestia czasu)
naprawa turbo z reguły to nie awaria, ale zwykła naprawa eksploatacyjna jak klocki, czy zawieszenie, nie ma co demonizować.

Generalnie to spodziewałem się po Thesis, że to jest autko trochę tańsze w utrzymaniu, skoro napędy ze stajni Fiata, myślę że mało sprzedanych egzemplarzy ostro wpływa na koszty eksploatacji. Rozważam też gazowanie, na gazie jeżdżę od 10lat, ostatnie 5lat dużą V6-tką.


Na górę
Post: 10 lis 2013, 21:59 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9600
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
I z napędami raczej nie ma problemu, bo JTD czy V6 to silniki sprawdzone i potrafiące robić długie przebiegi bezproblemowo. Problemy zazwyczaj się pojawiają w innych miejscach ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 10 lis 2013, 22:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2022
Lokalizacja: Stolica
Trochę z tym turbo to nie masz racji albo nie wiesz że turbo w Thesis ma zmienną geometrię więc o naprawie można zapomnieć jak uszkodzeniu ulegnie wirnik :( ( część nie dostępna w oryginale i zamienniku ), resztę uszczelek można kupić lub dobrać z innych turbo.
Mimo wszystko witam przyszłego Thesisowicza :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]