Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 8:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 sty 2011, 21:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam! Przymierzam się do zakupu Thesisa z silnikiem 3.0 V6 - czy ktoś z forumowiczów jest w stanie mi doradzić czy byłoby to dobre posunięcie...? Nie z uwagi na typ auta a z uwagi na silnik... Będę wdzięczny za wasze "ZA" i "PRZECIW" w wyborze tej jednostki.

No i oczywiście co w Waszych "Tereskach";) lubi siadać najbardziej...

POZDRAWIAM


Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 8:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Używamy polskich znaków -poprawiłem


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 21:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Osobiście użytkownikiem nie jestem, ale jakie by te wady nie były to brał bym mimo to :)

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 21:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie no wiadomo auto jest nieprzeciętne. Osobiście rozglądam się raczej za 2.4JTD bo wiem czego po tym silniku mogę się spodziewać. Mam akurat na oku 3.0V6 w fajnym stanie (o co ciężko przy dieslu w thesisach jak się zorientowałem) Na pewno jest to zapas mocy i większa przyjemność jazdy ale zużycie paliwa na pewno też istotnie wzrasta... To są podstawowe dylematy ale interesują mnie również dolegliwości z jakimi te silniki się spotykają...


Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 1:54 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Używamy polskich znaków -poprawiłem


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 21:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Vki to Vki trzeba o nie dbać. Jak się je traktuje źle to szybko się psuja...
No spalanie to nie ma co porównywać... jeżeli nie gazujesz to odczujesz na portfelu :)

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 8:05 
poszperaj na forum Alfy... podobny siedzi w 166- ogólnie silnik bezawaryjny, panewki się nie przekręcają nie ma turbiny itd itd... spalanie- to oczywiste że 3.0 potrzebuje popić... myślę że gorsza sprawa będzie z serwisowaniem, bo ponoć do wielu czynności trzeba wyciągać silnik z auta. Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 25 sty 2011, 8:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Posty: 976
Lokalizacja: WARSZAWA
Ja osobiście podczas poszukiwań Thesis brałem pod uwagę wyłącznie silnik V6 jako jednostkę totalnie bezawaryjną,poza zużyciem paliwa,które też nie jest koszmarne silnik ten nie ma w sobie żadnych elementów ryzyka tak jak w przypadku diesla.W dieslu jak źle trafisz to na dzień dobry możesz stracić kilka tys.zł na pompę,wtryski,turbinę czy koło zamachowe.Z racji wykonywanej pracy pewne doświadczenie mam w tym temacie i u mnie 3,0 był świadomym wyborem.Zużycie paliwa w trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejść nawet poniżej 8 litrów natomiast w dużych korkach w mieście,kiedy więcej stoisz niż jedziesz można osiągnąć 20 ale to zdarza się sporadycznie.Przy normalnej jeździe możesz przyjąć,że zużycie paliwa będzie oscylowało między 10-12 litrów co jak na auto,które z kierowcą waży prawie 2 tony jest wynikiem rewelacyjnym.Poza tym musisz pamiętać tylko o wymianie rozrządu na czas i czerpać zadowolenie z jazdy.Ja mam co prawda wyszukiwane przez rok bezwypadkowe auto z polskiego salonu z małym oryginalnym przebiegiem,zaledwie 89 tys.km i póki co usterek brak.Wcześniej miałem Alfę z bliźniaczym 2,5 V6 i też byłem cholernie zadowolony.Ze skrzyni biegów też jestem zadowolony,wszystko działa jak należy.Jedynie fotele w porównaniu z Alfą mają słabsze trzymanie boczne.

_________________
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km); Giulietta Sportiva 2,0 jtdm


Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 1:55 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
pisownia - poprawilem


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 9:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Posty: 695
Lokalizacja: Czestochowa
ja kupiłem swoją i też myślałem, że będzie to bezawaryjna jazda. Pierwszy problem pojawił się przy wymianie rozrządu (jakaś śruba zapieczona była czy coś takiego), potem musiałem robić głowice a teraz "popychacze" ale generalnie polecam bo auto super i silnik rewelacja ;)

_________________
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00


Na górę
PostDodany: 26 sty 2011, 21:48 
Posiadaczem 3.0 nie jestem ale wiem ze instalacja gazowa wypala katalizatory a w tym silniku jest ich jak dobrze pamiętam 3 sztuki. Kupno nowych to cos ok 2 tys. za jeden plus sondy więc podliczając koszty instalacji oraz katalizatorów to staje się to nie opłacalne. Kupisz auto z jakimś przebiegiem więc układ wydechowy będzie już naruszony zębem czasu a gaz jemu pomoże.
Zastanawiam się nad kupnem drugiej Thesis właśnie z tym silnikiem ale gazu nigdy.


Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 21:49 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
pisownia - poprawilem


Na górę
   
PostDodany: 02 lut 2011, 10:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Posty: 1685
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Ja smigam 2.4 jtd i najlepsze to spalanie , moc może nie jest powalająca 150KM, ale spalanie średnio 8 ON to jest to, czego więcej trzeba , mam małe mankamenty , musiałem dać wtryski do regenaracji , ale to nie jest jakiś wielki koszt, tak nie mam jakiś większych problemów , po za niewiadomym jak w przypadku wiekszości używanych samochodów przebiegiem :-?
Naturalnie każdy liczy siły na zamiary , choć ja jakoś osobiście nie wyobrażam sobie innego silnika od jakiegoś czasu jak diesel.

_________________
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Lancia Ypsilon 1.2 perłowa strzała


Na górę
PostDodany: 05 paź 2014, 21:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Posty: 59
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli nie chce opinii o modelu to ci nie będę wypominał. Powiem o silniku. Mam Thesis 3.0 od 3 lat i silnik był robiony i wymieniany 4 razy i to w ciągu pierwszego roku. Silnik ma wadę fabryczną zawsze obkręca się panewka korbowa na 1 lub 2 korbowodzie. Za 1 razem robiłem remont i po remoncie przejechałem 200km. Nie tysięcy tylko 200km czyli pracował 3 godziny. Samodzielnie wyremontowałem silnik bardzo pięknie. Pierwszy rozruch już pali i chodzi jak zegarek. Kompresja w przedziale 11-12. Na hamowni wynik rewelacja tylko 4KM mniej niż podaje producent. (Pamiętaj znaleźć na drodze auto które ma tylko koni co na papierze to jak znaleźć igłę w stogu siana) ale popełniłem jeden mały błąd. Nie wyosiowałem bloku. Który z uwagi na to że jest aluminiowy bardzo łatwo ulega deformacji. ( zawsze silnik na bloku żeliwnym jest bardziej trwały niż na aluminiowym). Potem kolejne 2 to kupiłem na allegro używane silniki. które długo nie wytrzymały. Tu chce powiedzieć że szukajcie silnika wyciągniętego z Alfy 166 a nie z Thesis. wystarczy zmienić miskę olejową która jest inna z uwagi na budowę przedniego zawieszenia. Ale za silnik sprawny z alfy żądają po 1000zł. a z thesis po 6000zł. a to jest naprawdę ten sam silnik różni się tyko napisem na kolektorze i malowaniem. thesis jest czarny a alfa chromowana. Czwarta próba to kupienie silnika na allegro za 300zł. silnika z rozwaloną głowicą. Po 3 nieudanych próbach już miałem za mało sił na samodzielną naprawę. Z uwagi pracę zawodową w branży oddałem auto na warsztat naprawdę wysokiej klasy a z właścicielami tej już dawno na Pan nie jestem bardziej do "na zdrowie". Więc i kierownictwo osobiście pilnowało aby naprawa była pierwsza klasa. oczywiście głowice wał blok itd wszystko robione nie na warsztacie mechanicznym tylko regenerowany przez specjalistyczne zakłady ale nad jednym mieliśmy problem. Nad wałem korbowym ponieważ miał on dziwne napięcie na jednej korbie, właśnie tej która ciągle ulegała uszkodzeniu. więc przez tydzień szukaliśmy nowego wału. Aż w końcu nieoficjalnymi kanałami dowiedzieliśmy się w ASO Fiata że wał który mamy z takim dziwnym nacięciem jest po naprawie w ramach akcji serwisowej Lanci. Czyli ok roku 2003 wzywali właścicieli nowych aut na bezpłatna akcje naprawczą w celu wyeliminowania wady fabrycznej. Wiec to dziwne nacięcie pomogło wyeliminować główna bolączkę tego pojazdu. Aktualnie mój silnik ma kompresje od 8 do 10,5. można wyczuć że nie ma tyle koni co powinien mieć. ale za to o panewki jestem spokojny. Silnik chodzi bez problemów. Nie narzekam na usterki mechaniczne. A w dodatku powiem że ja nie znam litości dla uta ciężka noga. kręcenie obrotomierza na czerwony pole. I naprawdę mocna eksploatacja. Silnik zimny ledwo odpalony i juz dostaje w pizd... Wychodzę z założenia że auto jest dla mnie a nie ja dla auto. Ale mimo tego traktowania po założeniu wału z takim nacięciem silnik mi służy i jeszcze pewnie długo będzie służyć. I jeszcze jedno nigdy juz nie wleje do tego silnika oleju 10W-40. Zawsze wlewam 10W-60 trochę droższy ale niezawodny.


Na górę
PostDodany: 06 paź 2014, 14:40 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9730
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
odysik2 pisze:
Silnik zimny ledwo odpalony i juz dostaje w pizd... Wychodzę z założenia że auto jest dla mnie a nie ja dla auto.
Jak dla mnie to, takie zdanie już wiele świadczy...

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 06 paź 2014, 19:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Posty: 976
Lokalizacja: WARSZAWA
FXX pisze:
odysik2 pisze:
Silnik zimny ledwo odpalony i juz dostaje w pizd... Wychodzę z założenia że auto jest dla mnie a nie ja dla auto.
Jak dla mnie to, takie zdanie już wiele świadczy...
To zdanie świadczy o wszystkim...Ten silnik rzeczywiście ma wadę...swojego kierowcę ignoranta technicznego żeby nie użyć bardziej dosadnego słowa na i..., którego wrodzona kultura osobista nie pozwala mi użyć. Zgroza...

_________________
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km); Giulietta Sportiva 2,0 jtdm


Na górę
PostDodany: 06 paź 2014, 20:31 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3533
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
A czemu tylko 4 silniki, powinno być z 10 bo głowina słaba do eksploatacji, :lol:

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 06 paź 2014, 20:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Posty: 1436
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk
W F1 mają na sezon 5 silników...nie czepiajta się :)

_________________
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.


Na górę
PostDodany: 06 paź 2014, 20:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
Dla mnie pojęcie czekania aż się rozgrzeje jest z deka lipne :(
Jakoś cytryną naklepałem ok 200 tys km i nigdy nie miałem problemu z obróceniem panewki na korbie gdy depnąłem ostro na zimny silniku. Jakoś te włoszczyzny jednak zbyt delikatne jak na polskich kierowców ;) W 2,0 problem i teraz jeszcze czytam, że i w 3,0, to i zapewne w 3,2 . A miało być tak pięknie ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl