Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 23:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 mar 2015, 9:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
ja też ten temat "ciut" poczytałem i coś mi świta, że jeden z forumowiczów naprawiał skrzynię wydając coś koło ósemki, by później i tak ją wymienić w ASO za dwie dyszki... czy jakoś tak... ;-(

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 11:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Posty: 2659
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Nie przesadzajcie. Może kilka lat temu gdy Thesis był jeszcze świeżym autem ceny naprawy były wysokie, natomiast dzisiaj samo auto jest warte ok 15 tys. To jest zwykłe ASB i remont w warsztacie specjalizującym się w naprawach automatów powinien zamknąć się w 4-5 tys zł. A i jeśli się kupi auto które ładnie przerzuca biegi to po 10km się raczej nie rozsypie skrzynia.

_________________
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 12:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lis 2014, 16:07
Posty: 53
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Lublin
To na pewno - sama naprawa na pewno zmieści się w kilku tysiącach, a czasem jakieś pierdółki da się zrobić nawet dużo taniej. Problem w tym, że wygląda na to, że w Thesis automaty sprawiają wyjątkowo sporo problemów - na podstawie opinii samych użytkowników. Temat skrzyń automatycznych wertowałem dość szczegółowo odnośnie różnych marek/modeli i jak na razie w mojej ocenie Thesis wypada po prostu słabo w tej kwestii... A przecież nie jest to auto tak popularne jak np. Laguna czy Citroen C5 w automacie.


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 13:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Posty: 2621
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Myślę, że właśnie tylko o to chodzi, Lancia Thesis i cena automatycznie do góry, ponieważ większość serwisów nic o tych autach nie wie.

A tak jak pisali inni, są to popularne modele skrzyń występujące również np w Volvo.

_________________
JEST
Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 16:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Posty: 1436
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk
A ja napiszę coś od siebie. Wszyscy tutaj kupili używane auto...i nie wiadomo jak obsługiwana była skrzynia w przeszłości, czy olej wymieniany, jak auto jeżdżone było...Najlepsza osoba, która wypowiedziałaby się na temat skrzyni to ta, która kupiła Thesis w salonie z taką skrzynią i ma ją do dziś. Czy znajdzie się taka osoba na tym forum? Trochę wątpię... My kupujący używki musimy mieć szczęście co do stanu skrzyni, raz będzie gorsza raz będzie lepsza (niestety częściej chyba jest ta gorsza). Ja na przykład co do swojej to powiem....tragedii nie ma ale do pełni szczęścia też trochę brakuje...a widziałem i jeździłem i taką w idealnym stanie i taką najgorszą, że brak słów.

_________________
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 20:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
bassooner pisze:
ja też ten temat "ciut" poczytałem i coś mi świta, że jeden z forumowiczów naprawiał skrzynię wydając coś koło ósemki, by później i tak ją wymienić w ASO za dwie dyszki... czy jakoś tak... ;-(
Chyba wspominasz o mnie.
Kupno skrzyni z ASO miało już ukoić moje nerwy. I tak się stało, choć musiałem kilka rzeczy zrobić sam bo się Panom nie chciało :(

Na "naprawie" starej skrzyni umoczyłem blisko tego co skrzynia z ASO. Trawiłem na partaczy i zdewastowali mi niema całe auto do połowy patrząc od przodu , nakrętki i śruby z nie tym gwintem jaki jest na podzespołach, wahacze wbijane młotkiem, podziurawieniem manszet półosi ( nowych, które miały jedynie 10 tys km za pasem ), w nerwach za swoją nieudolność złamana klamka wewnętrzna drzwi przednich lewych i za tym urwana sitka/kratka na głośniku bo myśleli, że tam są śrubki by zdjąć boczek i posklejać połamaną klamkę, później kończyło się tym, że te mocowanie, że ta zapinka są nie potrzebne więc wężyk lub wiązka mogą dyndać się obcierać. Najgorsze było to, że łobuzy urwali gwinty na końcówkach drążka kierowniczego co niemal spowodowało nieszczęście za, które by raczej odpowiedzieli w gorszy sposób bo mogło się to skończyć wypadkiem moje żony i dziecka. Tylko ciągłe prośby rodziny spowodowały tymczasowe zamrożenie wspomnień i pohamowały moje plany. Może na wieki.

Po wymianie skrzyni z/w ASO miałem jedynie do poprawienia mocowanie linki zmiany biegów bo była zniszczona przez łobuzów oraz musiałem nauczyć skrzynię bo to pominęli.

Tak naprawdę "naprawa" starej skrzyni kosztowała mnie sporo, a nawet więcej.

Co do skrzyń Volvo vs Lancia to tak są podobne ale nie te same, obudowa inna, korpus elektrozaworów inny i zapewne są jeszcze jakieś różnice ale się bardziej nie zagłębiałem.

Moja Lancia nie jest autem od święta więc mogę coś więcej na temat skrzyni powiedzieć. Jeżdżę tym autem w trasy ale przeważnie jest autem do jazdy po mieście czyli tak naprawdę w ekstremalnych warunkach, korki to zabójstwo dla tych skrzyń.


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 20:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
a propos tej skrzyni w Volvo to kumpel ma takową (Volvo) i też ma problemy... twierdzi (ma od nowości) że ta skrzynia w pewnych warunkach (może to o czym wspomniałeś powyżej) kończy się około dwustu tysięcy...

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 04 mar 2015, 20:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
Tak, moja padła przy 210 tys, lecz była wina w korpusie elektrozaworów. Cała skrzynia wewnątrz/mechanicznie była w stanie idealnym, tarczki nie były nadpalone, były czyściuteńkie i błyszczące jak nóweczki, panewka itd
Jakbym posłuchał swojego sumienia, dzisiaj byłbym bogatszy prawie oto co straciłem.


Na górę
PostDodany: 05 mar 2015, 10:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lis 2014, 16:07
Posty: 53
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Lublin
LUKIThesis pisze:
Co do skrzyń Volvo vs Lancia to tak są podobne ale nie te same, obudowa inna, korpus elektrozaworów inny i zapewne są jeszcze jakieś różnice ale się bardziej nie zagłębiałem.
Volvo niemal zawsze modyfikuje zapożyczone podzespoły pod specyfikację swoich pojazdów. Nie jestem tak z głowy w stanie powiedzieć co dokładnie zmieniają, ale jeżeli ktoś ma porównanie Volvo / oryginalna marka to te same podzespoły u Szwedów pracują po prostu lepiej/dłużej.

Co nie zmienia faktu, że zapożyczone automaty w modelach s60/s80 z początku produkcji mają opinie wybitnie nietrwałych (jak na Volvo).
AUFER pisze:
Myślę, że właśnie tylko o to chodzi, Lancia Thesis i cena automatycznie do góry, ponieważ większość serwisów nic o tych autach nie wie.

A tak jak pisali inni, są to popularne modele skrzyń występujące również np w Volvo.
Trzeba też pamiętać, że oznaczenie np. ZF 4HP20 oznacza jedynie rodzinę skrzyń, a nie dokładny model. Model można poznać po dalszym numerze skrzyni. Konkretne skrzynie są dostosowywane pod końcowego odbiorcę i dlatego skrzynia o tym samym oznaczeniu w Volvo niemal na pewno nie będzie w 100% kompatybilna z tą w Thesisie. Dużo niestety zależy od samej marki, jaką dokładnie skrzynię do swojego auta zamówi i zamontuje.

Dlatego wydaje mi się, że jednak Thesis jest jakoś wyjątkowy feralny pod tym względem - w Volvo skrzynie padają, ale nie pamiętam sytuacji, żeby ktoś pisał o jakichkolwiek poważnych komplikacjach po naprawie - na forum Volvo traktuje się to jako zwykłą naprawę eksploatacyjną, tyle że droższą i rzadszą niż inne...


Na górę
PostDodany: 05 mar 2015, 11:20 
Offline
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany

Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Posty: 349
Imię: cesar
Lokalizacja: PP
Miałem kilka aut ze skrzyniami automatycznymi, Windstar, Nissan, Mercedes, nie wiedziałem ,poza wymianą oleju, co to jest skrzynia automatyczna, teraz w Thesis doświadczyłem, po naprawie jest ok. Ale rzeczywiście gdybym po lekturze ,rozmowach itp. ,miał stwierdzić zero-jedynkowo, czy w tym modelu skrzynia jest nieudana - powiedziałbym tak.
Na marginesie, bardzo lubię to auto, a ze skrzynią się zaprzyjaźniłem.

_________________
Thesis 3,0 V6 2002


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl