Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: FXX » 06 paź 2014, 20:58

Luki, nie wiem co za cytrynę miałeś, ale co do Busso to niezwykle trwała konstrukcja... o ile ktoś ją traktuje zgodnie z tym co założył producent :)
Niestety, ale gorszego smarowania na zimnym oleju się nie przeskoczy, ot fizyka.
Nie wspomnę już o zalewaniu tego silnika 10W-40 przy takim stylu jazdy.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 06 paź 2014, 21:06

Zgoda, zgoda.
Ja śmigałem na 0w60 chyba to był lotos choć nie dam głowy. Cytrynę mam do tej pory bo cholera nie chce się poddać. Obecnie zalana jest 10w40 Total ... jeździ ale to jej pierwsza zima na tym smarowidle, zobaczymy. Wcześniej przed 0w60 były 5w 40 czy coś pod to i też dawała radę. Obrotomierz kręci się po odcinkę a cytrynie strzeli już niedługo 22 lata. To były konstrukcje :) ZX 1,8i furio .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: FXX » 06 paź 2014, 21:27

LUKIThesis pisze:To były konstrukcje :)
Jak to jakie :) Proste jak konstrukcja przysłowiowego cepa :)
A niestety Busso już tak proste nie jest. Za to prawidłowo eksploatowane jest twarde i lubi kręcenie w górnych zakresach obrotów tylko... czasem jakaś skrzynia biegów tego nie wytrzyma w GTA :D
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 973
Rejestracja: 28 kwie 2010, 07:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: SIWY155 » 07 paź 2014, 07:05

LUKIThesis pisze:Dla mnie pojęcie czekania aż się rozgrzeje jest z deka lipne :(
Jakoś cytryną naklepałem ok 200 tys km i nigdradęmiałem problemu z obróceniem panewki na korbie gdy depnąłem ostro na zimny silniku. Jakoś te włoszczyzny jednak zbyt delikatne jak na polskich kierowców ;) W 2,0 problem i teraz jeszcze czytam, że i w 3,0, to i zapewne w 3,2 . A miało być tak pięknie ;)
Eeeee.....słabo się starasz....jak na prawdę chcesz mieć obróconą panewkę to pożycz auto koledze Odysikowi na dzień i na pewno da radę bo Tobie widać niezbyt zależało :lol:
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;
156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km) ; Sedici 4x4 1,6 Emotion ; Mito 1,3 m-jet 95KM Distictive

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 07 paź 2014, 19:05

Ale czy konstrukcje przysłowiowego cepa nie były niezawodne i chwalone. Moja cytryna to dokładny tego wzór . Ma jedynie "karoserię, silnik i koła" niemal zero elektroniki ;) Golas pierwsza klasa ;)

Odysik jak posiada szkółkę nauki jazdy to mogę przystąpić ponownie do lekcji i egzaminu ... warunek zdania, jak rozumiem, to obrócenie panewki w mojej leciwej prostocie ;)

Szkoda tylko, że odysik utopił kasę w remoncie silnika . Było to wałkowane na forum i to dzięki Tobie SIWY155 posiadłem nieco wiedzy na temat tych V-ek .
Ostatnio zmieniony 08 paź 2014, 07:32 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: FXX » 07 paź 2014, 19:38

Były chwalone i były niezawodne, bo były idiotoodporne :)
Problem w tym, że ta budowa przysłowiowego cepa oznaczała brak czegokolwiek poza przemieszczaniem się.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 07 paź 2014, 20:06

Całe szczęście mam jeszcze thesis , może nie w 3,0, a w klekocie tylko z tą samą delikatną skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2260
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: Bartek-Lodz » 08 paź 2014, 20:18

Kolego odysik2 - co ty pierdzielisz o jakiejś ukrytej wadzie tego silnika - chyba jedyną i to wcale nie ukrytą wadą jesteś ty jako użytkownik tego auta. Mam kilka Lancii wszystkie w V-ce i jedyna awaria to raz pękł mi pasek w dopiero co kupionym aucie.
Do tego jak tu piszesz, że wał robiłeś - a przepraszam co robiłeś bo jak szlif robiłeś to ci powodzenia życzę. Ogólnie jak się kupi auto z niegrzebanym motorem to wystarczy wymienić rozrząd i pilnować płynów. Co do panewek to dwa silnik mam o zwiększone mocy jeden 3.0 drugi 3.2 w 3.2 mam wirusa i jakoś panewki mi się nie obracają. Na jednej v-ce z LPG najechałem już 170 tysi - bez obrócenia panewki a wał ma luz na panewce półksiężycowej ale nie robię tego bo jak zacznę dłubać to pewnie skończy się źle. Ogólnie uważam, że są to jedne z bardziej udanych konstrukcji i nie ma co się bac - grunt any nie kupić grzebanego silnika.

P.S.
A ukryte wady co do panewek to miały ople Omega B i C - w B silnik 2.0 16v pierwsza wersja z pojedynczą miską olejową - była przez pierwsze dwa lata stosowana zła uszczelka pod pompę olejową i silnik tracił ciśnienie oleju co powodowało zatarcie na panewce później zrobiono modyfikację - inna pompa i miska składająca się z dwóch części, a w Omedze C w silniku 3.2 V6 źle zaprojektowano miskę olejową i podczas kręcenia bączków olej uciekał spod smoka i też szlak trafiał panewki - podobnie zresztą było w silnikach od Fiata 132 z miską ala rekin.
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 08 paź 2014, 20:51

Przyznam się bez bicia, że po cichu : gafa : czaje się na Alfe GT i nic innego jak 3,2 mi do niej nie pasuje :D

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2260
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: Bartek-Lodz » 08 paź 2014, 21:20

Ja ostatnio jechałem Thesisem w dieslu 2.4 20V ale - 230 KM i ponad 400 niutków do tego w manualu - i powiem, że fajnie to ciągnie.
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 08 paź 2014, 21:28

Żartujesz ? Tyle z niego wydusili i nie wyskoczył ? Dobrze, że w manualu bo w automacie ( aisin ) skrzynka by się zmiliła na pierwszym ogniu .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: FXX » 08 paź 2014, 21:35

Ten motorek ma spory potencjał ;)
Na Alfaholikach w 156 koleś z niego wydusił nieco ponad 280KM i 560Nm :D
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2024
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: LUKIThesis » 08 paź 2014, 21:39

Wydusił i udusił ?
Kurczę może założę wajchę od Ursusa do mojego traktora, wyciągne z niego tyle i pościgam się nocami ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 9674
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: FXX » 08 paź 2014, 21:43

Nie, nie udusił :)
Może poza sprzęgłem, które nie było w stanie utrzymać trakcji na biegach 1-4 :D
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2260
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 V6 - opinie użytkowników?

Postautor: Bartek-Lodz » 08 paź 2014, 22:55

Kumpel ma na placu do naprawy Tereskę chyba z 2007 albo 2008 do zrobienia po bombie która ma 250KM i 500 niutków.
Ja mam w swoje V6 chipa na 250 KM i 320 niutków i skrzynia się jeszcze nie rozsypała - póki co poleciały krzyżaki w kielichach :( ale za to jest większa frajda z jazdy.
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]


Wróć do „Thesis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości