Thesis 2.4 JTD M-jet DPF 185KM

Moderator: stabraf

Qbek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 06 maja 2010, 19:16
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis 2.4 JTD M-jet DPF 185KM

Post autor: Qbek » 03 lip 2011, 14:47

Witam.

Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.

Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?

Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl : czerwona : Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?

I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?

Z gory dzieki za rady.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: Krzysiek82 » 03 lip 2011, 18:37

8-O

Kolega chyba pomylił Lancię z VW... Ja co prawda Thesisa nie mam, ale pierwsze słyszę, żeby połowę czasu spędzał w serwisie... Sporo osób tutaj ma i nie narzeka.

Ta opinia mi pasuje do tych słyszanych wśród ludzi: "Alfy i Lancie psują się na potęgę...". Jak się pytam tych co to mówią który ma lub miał Alfę / Lancię to nastaje niezręczna cisza... Kolega mówił, znajomy opowiadał...

PS. Cóż to za mądra głowa wyceniła ten średni koszt naprawy? Panowie Lanciści, wy cholera co miesiąc płacicie 2500 klocka... :lol: Nie lepiej taksówką jeździć? :lol:

laly2000

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: laly2000 » 03 lip 2011, 18:55

@Krzysiek82: Qbek jest zainteresowany Thesisem, a słyszał głównie takie właśnie głupie plotki, dlatego chce zapytać posiadaczy jak się sprawy mają. Nie ma powodu by to wyśmiewać.

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: lulu85 » 03 lip 2011, 19:50

Zawsze dużo zależy od egzemplarza - w końcu ile ich na forum jest ? Z 10 ? Im mniej tym więcej widzisz awarii.

Ale moim zdaniem jak ktoś nie ma dobrych zarobków albo nie jest mechanikiem pokroju Argenty67 to ładowanie się w Thesisa jest samobójstwem finansowym. Przecież wiadomo że jak coś jest naszpikowane kablami i światłowodami to prędzej czy później będą kosztowne jaja a nie jest to VW którego każdy kowal naprawi. Tak samo jak i graty do tej elektroniki ? Skąd to brać jak nie z ASO ...Nie dalej jak wczoraj widziałem temat o amortyzatorach - 10 tyś. pln. ..

A DPF się nie przejmuj - dużo mitów urosło na jego temat, a jak będzie problem to widziałem ostatnio że za 1500 pln. problemu nie ma u magików od komputerów :D
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: fazi » 03 lip 2011, 21:11

Nie czytaj farmazonów Thesis to samochód dla każdego chętnego i nie koniecznie bogatego człowieka , wszystko idzie kupić w ramach używek , a nowe częsci są tańsze niz do passata , także kolego lulu nie siej fermentu :nono:
Ja bynajmniej szejkiem naftowym nie jestem i stać mnie póki co na thesisa i przyznam , ze nie mam z nim żadnych problemów, zapewniam , że vw i skody nowej generacji to jest dopiero skarbonka dla bogacza , pomijam fakt , że szybko mogą zniknąc z miejsca postoju :D
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: lulu85 » 03 lip 2011, 21:22

Hmmm....A możesz mi np. powiedzieć która część jest tańsza do Thesisa niż np. do Passata b5 fl ?
Pytam z ciekawości - może od ACME kupię :D
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: fazi » 03 lip 2011, 21:49

lulu85 pisze:Hmmm....A możesz mi np. powiedzieć która część jest tańsza do Thesisa niż np. do Passata b5 fl ?
Pytam z ciekawości - może od ACME kupię :D
Choćby wentylator nawiewu , zacisk tył oryginał komplet 1500 zł sztuka, czy passat jest tańszy?, cała reszta żywcem zerżnięta z AR 166 do której pełno części od angoli, wahacze nowe w granicach między 250 do 600 zł , wątpie czy passat ma tańsze . że o usterkach vw zwiazanych z pompowtryskiwaczami w 2.0 tdi , które są zatopine w głowicy nie wspomne , to wychodzą dzisiątki tysięcy :D ,elektronika w nowych vw też daje do życzenia, a i hamulce też mają elektryczne ;) jak od Acme to bierz ten człowiek naprawde dba i wie co ma : ok2 :
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: lulu85 » 03 lip 2011, 22:02

Nie ma się co licytować, ceny Paska niższe (zacisk 650, wahacze podobnie ale na pewno znajdzie się coś co w VW droższe niż w Lancii) - Pasek jest dla ludu chociaż też nie najbiedniejszego a Thesisem się płynie. Żebym wiedział że będzie tak jak w Pasku to bym się nie bał kupić.

Bardziej mi chodziło o te pierdoły elektryczne/elektroniczne - opieram się o Lancia Klub i Thesisa Dareckiego chociażby.

Z Thesisem ACME żartowałem, będę zmieniał ale pewnie na Fiata Bravo co pewnie niektórych zadziwi :lol:
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: fazi » 03 lip 2011, 22:08

lulu85 pisze:Nie ma się co licytować, ceny Paska niższe (zacisk 650, wahacze podobnie ale na pewno znajdzie się coś co w VW droższe niż w Lancii) - Pasek jest dla ludu chociaż też nie najbiedniejszego a Thesisem się płynie. Żebym wiedział że będzie tak jak w Pasku to bym się nie bał kupić.

Bardziej mi chodziło o te pierdoły elektryczne/elektroniczne - opieram się o Lancia Klub i Thesisa Dareckiego chociażby.

Z Thesisem ACME żartowałem, będę zmieniał ale pewnie na Fiata Bravo co pewnie niektórych zadziwi :lol:
Thesis Dareckiego był robiony w poniedziałek :D :D :)
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: SIWY155 » 04 lip 2011, 8:22

Qbek pisze:Witam.

Zastanawiam sie nad zakupem takiego Thesisa - prosze o opinie, w szczegolnosci dot. AWARYJNOSCI Thesisow. Jesli chodzi o spalanie i standardowe koszty eksploatacyjne to mysle ze bedzie to dla mnie do przelkniecia, natomiast nie do przyjecia sa dla mnie notoryczne awarie i postoje w serwisie, szczegolnie te wiazace sie z duzymi kosztami. Auto ma jezdzic a nie stac.

Charakter uzytkowania - do codziennej jazdy. Przebieg roczny ok. 15 000 km, planuje zakup auta z przebiegiem do 100 000 km i uzytkowanie 4 - 6 lat do maks. 180 - 200 tys. km. Czego mozna sie spodziewac przy takich przebiegach, na co zwracac uwage przy zakupie?

Przegladajac dzial "Pytania i porady techniczne" mozna odniesc wrazenie ze psuje sie absolutnie wszystko co tylko moze sie popsuc, Thesisy polowe czasu spedzaja w serwisie a naklady miesieczne na naprawy to ok. 2500zl : czerwona : Czy naprawde jest taka tragedia z awaryjnoscia? Czy zalezy to od egzemplarza, czy tez kazdy Thesis wymaga duzych nakladow na naprawy? Czy w mlodszych rocznikach (2006+) sprawa wyglada lepiej niz w egzeplarzach z poczatku produkcji?

I jeszcze jedno pytanie dot. tego konkretnego silnika - czy filtr DPF sprawia duze problemy eksploatacyjne? Moze lepiej kupic starsze auto 175KM bez DPF?

Z gory dzieki za rady.
Ja osobiście wkurzam się jak czytam te legendy narosłe wokół Thesis,aczkolwiek to prawda,że pan Ziutek z garażu obok,który naprawia pancerwageny sobie raczej nie poradzi,ale to już jego problem.Po pierwsze,Thesis nie psuje się bardziej niż inne auta a raczej pewnie nawet mniej.Problemem może być zakup egzemplarza z przebiegiem do 100 tys.km szczególnie z dieslem.Zakładaj realnie,że takie auta z dieslem robią czesto 50 tys.km lub niektóre 100 tys.km rocznie,więc jeśli zakładasz ,że kupisz z przebiegiem do 100 tys.km to raczej długo bedziesz szukał a jak już kupisz to może okazać się skręcony licznik.Mimo,że diesle Fiata cieszą się bardzo dobrą opinią nie tyko wśród miłośników ale wogóle wśród fachowców to mimo wszystko tkwią w nich takie same potencjalne kosztowne zagrożenia jak w każdym nowoczesnym dieslu.Więc z tego punktu widzenie bezpieczniejszym wyborem jest auto z benzyniakiem,które łatwiej kupic z rozsądnym przebiegiem a często trafiają się bewypadkowe egzemplarze krajowego pochodzenia.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: skyblu » 04 lip 2011, 8:43

Daj sobie spokój z Thesisem :-P , to dla ludzi z charakterem :-P
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to :lol:
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą :-P
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: SIWY155 » 04 lip 2011, 8:56

skyblu pisze:Daj sobie spokój z Thesisem :-P , to dla ludzi z charakterem :-P
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to :lol:
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą :-P
Kolejna legenda-drogie ASO,jak p.Ziutek włoży oryginalną część i ma dać na to gwarancję i wystawić f-rę to częśto okazuje się droższy od ASO
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: argenta67 » 04 lip 2011, 18:13

SIWY155 pisze:
skyblu pisze:Daj sobie spokój z Thesisem :-P , to dla ludzi z charakterem :-P
kup vw i nie będzie stać w serwisie,
bo wiesz jak drogie są serwisy, tylko kierowników F.L.AR.stać na to :lol:
pozdrawiam
ew. przyjedź na spot może ktoś się pojawi tym modelem lub porozmawiaj
z argentą :-P
Kolejna legenda-drogie ASO,jak p.Ziutek włoży oryginalną część i ma dać na to gwarancję i wystawić f-rę to częśto okazuje się droższy od ASO
Legendy to Ty tu teraz opisujesz bo ASO nie podłączy Thesis-a za stówkę, a ja choć nie mam specjalistycznego komputera to mogę np odczytać faktyczny stan licznika.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: LUKI82 » 04 lip 2011, 19:12

ASO podłączy za 50 zł uwierz mi trzeba tylko wiedzieć z kim gadać : gafa :
A ASO Fiata za 170 zł i zrobią wszystko nie tylko odczytają faktyczny stan licznika.

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD DPF 185KM

Post autor: argenta67 » 04 lip 2011, 19:17

LUKI82 pisze:ASO podłączy za 50 zł uwierz mi trzeba tylko wiedzieć z kim gadać : gafa :
A ASO Fiata za 170 zł i zrobią wszystko nie tylko odczytają faktyczny stan licznika.
Są ASO gdzie nie będzie z kim gadać, a są takie co dla mnie to zrobią tylko odrywa cześć informacyjną ale wiedz o tym,że nie wszyscy są przekupni :nono:

Wszystkie ASO Fiat, Lancia, AR mają ten sam program i robią wszystkie włoskie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”