Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Moderator: stabraf

Kingusia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2012, 21:08
Imię: Kinga
Lokalizacja: Wawa

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Kingusia » 21 lip 2012, 22:59

BcN pisze:
Tak więc ja jestem już po zabiegu i mogę co nieco powiedzieć:
wymiana rozrządu + wymiana oleju + wymiana kompletu świec + wymiana gum + filtr powietrza + łożysko przednie w sumie z robocizną zapłaciłem 3500 zł : beczy :
3500 zł :nono: ?? to chyba sporo jak za wymianę rozrządu... : gafa : Wydaje mi się że dużo zapłaciłeś za robociznę... Robiłeś w ASO???

Czy ktoś mi może napisać czy za każdym razem jak jest trochę części do wymiany ceny są takie kosmiczne. Bo jeśli to tak to chyba zastanowię się czy to nie jest "skórka za wyprawkę" ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: FXX » 21 lip 2012, 23:58

Przecież to nie tylko rozrząd :roll:
Lecąc po cenach z allegro:
- kpl. rozrząd do V6 3.2 - 1200zł
- olej + filtr oleju - 300zł
- świece (zależy jakie) - dajmy 150zł
- filtr powietrza - 70zł
- nie wiem co się kryje pod pojęciem gumy :?:
- łożysko przednie np. SNR - 300zł

Razem mamy, jakieś 2000zł nie licząc tych gum i licząc po cenach z allegro jakich pewnie nie uzyskasz normalnie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: edym » 22 lip 2012, 0:15

osobiście za rozrząd zapłaciłem 1500 z robocizną ale jako że mam gaz (choć nie używam od jakiegoś czasu) to po dyskusji z maćkiem_czer z forum założyliśmy takie po 70 zł za 1 sztukę, więc koszty mogą rosnąć i rosnąć ...
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

argenta67

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: argenta67 » 22 lip 2012, 6:59

FXX pisze:Przecież to nie tylko rozrząd :roll:
Lecąc po cenach z allegro:
- kpl. rozrząd do V6 3.2 - 1200zł
- olej + filtr oleju - 300zł
- świece (zależy jakie) - dajmy 150zł
- filtr powietrza - 70zł
- nie wiem co się kryje pod pojęciem gumy :?:
- łożysko przednie np. SNR - 300zł

Razem mamy, jakieś 2000zł nie licząc tych gum i licząc po cenach z allegro jakich pewnie nie uzyskasz normalnie.
Wszystkie silniki V6 w Lanciach maja świece platynowe a takie są po 35-50zł x6 szt wiec 150 zł to za mało.

Rafako

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Rafako » 22 lip 2012, 9:58

Kingusia pisze:
3500 zł :nono: ?? to chyba sporo jak za wymianę rozrządu... : gafa : Wydaje mi się że dużo zapłaciłeś za robociznę... Robiłeś w ASO???

Czy ktoś mi może napisać czy za każdym razem jak jest trochę części do wymiany ceny są takie kosmiczne. Bo jeśli to tak to chyba zastanowię się czy to nie jest "skórka za wyprawkę" ;)
No cóż, Thesis to relatywnie nowoczesny, naszpikowany elektroniką, luksusowy samochód. Jeśli ktoś oczekuje, że koszty jego serwisowania będą porównywalne do Passata B5 1.9 TDi FL, którym "bauer" wozi kartofle z pola, tylko dlatego, że cena zakupu i rocznik tych dwóch samochodów są podobne, to chyba nie tędy droga ;)
Koszty utrzymania Thesisa warto raczej porównać do BMW 5er po 2005 roku lub E Klasy W211 i wtedy takiego zaskoczenia już nie ma :D
Auto luksusowe musi kosztować, niestety. Niezależnie od jego marki.
Serdecznie pozdrawiam.

argenta67

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: argenta67 » 22 lip 2012, 10:17

Kingusia pisze:
BcN pisze:
Tak więc ja jestem już po zabiegu i mogę co nieco powiedzieć:
wymiana rozrządu + wymiana oleju + wymiana kompletu świec + wymiana gum + filtr powietrza + łożysko przednie w sumie z robocizną zapłaciłem 3500 zł : beczy :
3500 zł :nono: ?? to chyba sporo jak za wymianę rozrządu... : gafa : Wydaje mi się że dużo zapłaciłeś za robociznę... Robiłeś w ASO???

Czy ktoś mi może napisać czy za każdym razem jak jest trochę części do wymiany ceny są takie kosmiczne. Bo jeśli to tak to chyba zastanowię się czy to nie jest "skórka za wyprawkę" ;)
Ceny zakupu Thesis spadają do rzędu 20 tyś i nawet mniej co nie idzie w parze z zakupem nowych części zamiennych oraz z ceną za usługę czyli roboczo-godzinę więc pojecie "skórka za wyprawkę" nie bardzo jest tu na miejscu. Komfort jazdy i poczucie prestiżu za takie pieniądze ma swój wymiar. Jeśli się kupuje auto wysokiej klasy za kwotę przeciętnego auta to nie ma co sie dziwić, że koszty napraw będą wydawać się wysokie.
Mam inny przykład: Vectra B 2,5 V6 98r wentylator nawiewu wewnątrz auta, wersja klima-tronik full opcja i cena 1000 zł i co auto na szrot czy poszukiwanie używki? Więc zagadnienie koszt-wartość-serwis to problem wszystkich aut.

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: BcN » 23 lip 2012, 21:57

FXX pisze:Przecież to nie tylko rozrząd :roll:
Lecąc po cenach z allegro:
- kpl. rozrząd do V6 3.2 - 1200zł
- olej + filtr oleju - 300zł
- świece (zależy jakie) - dajmy 150zł
- filtr powietrza - 70zł
- nie wiem co się kryje pod pojęciem gumy :?:
- łożysko przednie np. SNR - 300zł

Razem mamy, jakieś 2000zł nie licząc tych gum i licząc po cenach z allegro jakich pewnie nie uzyskasz normalnie.
Dla ścisłości: 1800 zł kosztowały mnie części, tj. gumy kolektora powietrza,świece zapłonowe, pasek rozrządu, napinacz rozrządu, rolki prowadzące rozrządu, łożysko kola lewy przód, filtr powietrza, olej i filtr oleju w silniku. Pozostałe 1700 zł to robocizna.

Do roboty zostało mi jeszcze sporo,m.in. zawieszenie (wahacze i sprężyny), czujnik parkowania, światła przeciwmgielne.
Tyle na razie odkryłem 8-O

Co mnie jedynie martwi to po wymianie rozrządu silnik dziwnie pracuje, przez kilka minut powarkuje jakby to był diesel, ostatnio nawet bardziej i sam nie wiem co z tym zrobić :?:
Lancia Thesis 3.2

Rafako

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Rafako » 23 lip 2012, 23:51

BcN pisze: Co mnie jedynie martwi to po wymianie rozrządu silnik dziwnie pracuje, przez kilka minut powarkuje jakby to był diesel, ostatnio nawet bardziej i sam nie wiem co z tym zrobić :?:
Pojechać na reklamację zanim Ci rozrząd "czaśnie" i usłyszysz od serwisu: "Panie, a było k... : cenzura : jeździć jak Pan słyszał, że silnik dziwnie pracuje :?: Tera to se wymień Pana sam, na swój koszt" : gafa : : gafa : : gafa :
Czarny scenariusz ale jak coś spierniczyli przy wymianie, to może i tak się przydarzyć, więc lepiej dmuchać na zimne...
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maryjan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: REDA -Pomorskie

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Maryjan » 04 sie 2012, 13:24

Z mojego doświadczenia serwisowania Thesis jednoznacznie wynika: jeżeli nie ma się sprawdzonego mechaniko-elektryka w Thesisach, to można się nabawić nerwicy. W serwisie Lancii wymienianio klocki tylnie - zajęło to 2 godziny, natomiast ustawienie elektroniki 4 godziny. Pogubili ustawienia czujników skrętu, przestał działać solardach oraz pokazał się błąd hamulca postojowego. Z serwisu wyjechałem z błędem hamulca postojowego i nie działający solardachem, ponieważ zamykano warsztat Okazalo się, że rozładował się akumulator żelowy - pomocniczy - do awaryjnego odblokowania hamulca postojowego. Natomiast kilkakrotnie podchodzono do solardachu i się nie udało naprawić. Eper, który posiada serwis Lancia, ma błędy. Kolega moj dokładnie przeczytał niemiecką instrukcję i okazało się, że w serwisie, jak grzebali przy wymianie klocków, wyjęli bezpiecznik od solardachu i go z powrotem nie włożyli. Ogólnie EPER serwisu Lancia nadaje sie na śmietnik. Nie jest w stanie wykryć wielu błędów. W V-techu podpięli się w teresce pod kompa i wykryli uszkodzony czujnik doładowania za pierwszym podejściem. Sumując - mało jest speców od Lanci Thesis, jest zbyt nowoczesna. Natomiast dostępność części nawet w serwisie jest bardzo słaba.

Kingusia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2012, 21:08
Imię: Kinga
Lokalizacja: Wawa

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Kingusia » 06 sie 2012, 15:52

A co sądzicie o Lancia Team (http://www.lanciateam.pl) z Łodzi ? Czy ktoś miał z nimi do czynienia i są godni polecenia. Nie chcę się bawić z mechanikami z Warszawy, bo opinie na ich temat są podzielone i są drodzy.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: FXX » 06 sie 2012, 17:22

Jeśli jesteś z Wawy to podjedź do klubowicz argenta67, zna się na rzeczy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: Michal198422 » 06 sie 2012, 17:29

Kingusia pisze:Nie chcę się bawić z mechanikami z Warszawy, bo opinie na ich temat są podzielone i są drodzy.
Forumowicz Argenta67 jest mechanikiem z Warszawy, ma prywatnie Thesisa i zna się na Lanciach (do tego jego usługi nie są znowu takie drogie). Co do chłopaków z Łodzi nie wiem, ale też zbierają dobre opinie (choć pewnego razu trafiłem na serwisanta który - podobno - kiedyś telefonicznie tłumaczył komuś z LT coś w kwestii Kappy). Więc zależy czy bliżej do Łodzi czy Wawy :)

Co do kosztów serwisu Thesis się nie wypowiem bo jest to wóz poza moim zasięgiem.. :(
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

argenta67

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: argenta67 » 06 sie 2012, 18:04

Kingusia pisze:A co sądzicie o Lancia Team (http://www.lanciateam.pl) z Łodzi ? Czy ktoś miał z nimi do czynienia i są godni polecenia. Nie chcę się bawić z mechanikami z Warszawy, bo opinie na ich temat są podzielone i są drodzy.
Szukasz zdania o LT to zapytaj u źródła czyli byłego właściciela. Jak dla mnie są chłopaki ok bo już spora ilość aut po ich serwisie przyjeżdża do mnie bo im się nie udało.

Awatar użytkownika
chevrooletcamaro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:40
Imię: Wiola
Lokalizacja: Świerklany

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: chevrooletcamaro » 16 sie 2012, 9:22

To może ja dorzucę swój kosztorys rozrządu dla 2.4 JTD

Rozrząd:
-pasek Conti 68 zł
- rolka prowadząca Ruville 63zł
-pompa wody Hepu 146 zł
- napinacz Ruv 160 zł

suma 455 zł (ceny po rabacie)

Pasek PK
- pasek Conti 58 zł
- napinacz Ruv 375 zł
- rolka zwrotna Ruv 109 zł
- rolka prowadząca Ruv 168 zł
suma 710 zł (ceny po rabacie)

Razem 1165 zł robocizna u mnie darmowa była i to jest pocieszające :)
Fiat Cinquecento 700, Opel Astra I , Seat Ibiza 1.4, Peugeot 306 XS Lancia Thesis 2.4 JTD

flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: http://www.flyshark.ayz.p
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Kupno Lancii Thesis, a koszty naprawy

Post autor: flyshark » 05 paź 2012, 12:18

argenta67 pisze:
Kingusia pisze:A co sądzicie o Lancia Team (http://www.lanciateam.pl) z Łodzi ? Czy ktoś miał z nimi do czynienia i są godni polecenia. Nie chcę się bawić z mechanikami z Warszawy, bo opinie na ich temat są podzielone i są drodzy.
Szukasz zdania o LT to zapytaj u źródła czyli byłego właściciela. Jak dla mnie są chłopaki ok bo już spora ilość aut po ich serwisie przyjeżdża do mnie bo im się nie udało.
Przeglądając forum natrafiłem na temat Lancia Team z Łodzi. Otóż tak się złożyło że właśnie tam u Grzegorza w LT kupiłem swoja Thesiske :-).
Oprócz małych mankamentów typu ciekła woda bo odpływy były zatkane to tfu, tfu odpukać nic wielkiego się nie dzieję.
Elektronika jak to w teresce, czasami coś zaświeci ale po restarcie z reguły znika. Ja jestem zadowolony bo "ciągnie" jak należy 2.4 JTD a spalanie małe ( około 6,6 ropy średnio ). Jedyna rzecz która mnie martwi to nie działający "rear" w klimatroniku a nie mam kiedy się tym zająć. No i nie wiem czyja to wina i którego panelu. A tak poza tym LT ja bym polecał.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2012, 20:50 przez Polej, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem orty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”