Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 4:20

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 03 sty 2013, 21:18 
Alley pisze:
Oj stracił, stracił nawet nie wiesz ile. Człowiek wsiada do auta, chce zrobic niewielką trasę 200 km i nie wie czego ma się spodziewać. Najlepsze jest to, że to nie golf aby to naprawić i szybko puścić aby mieć problem z głowy. Tu trzeba się bujać ze sprzedażą ładny okres czasu.

Jeżeli chodzi o:
LUKI82 pisze:
Czujnik sprzęgła ??? Radzę pojechać na examiner, należy dokładnie określić co FES ma na myśli. Czujnik sprzęgła w automacie???co to za określenie??? Może być czujnik obr. na wejściu lub wyjściu one mierzą obroty sprzęgła hydrokinetycznego inaczej konwernera lub dalej idąc te czujniki wyłapują uszkodzenie elektrozaworu najczęściej jednego z głównych lub nieszczelność w korpusie elektrozaworów czyli wypracowane grodzie boost-ów.
To co opisałem to najczęstsza awaria AW 55-50 SN czyli od tego zaczynał bym walkę zanim dałbym skrzynie do rozebrania. Gdy po wymianie korpusu elektrozaworów problem nie zniknie niestety pozostaje tylko liczyć na szczęście że znajdzie się fachowiec który naprawi skrzynię prawidłowo i trwale bo tu pozostanie konwerter do regeneracji, wymiana uszczelniaczy i reszty części między innymi tarczek.

Acha ...chyba że ma na myśli czujnik pod podałem hamulca lecz jego uszkodzenie nie daje efektu silnego szarpniecia po zdjęciu nogi z hamulca.

Z tego co wiem, to uszczelniacze były wymieniane, ba, nawet mam na to fakturę nie wiem czy nie lewa, bo kupując auto byłem pewny, ze rozrząd był wymieniany, a tym czasem mój mechanik stwierdził jego stan na jakieś 40 tysięcy. A sprzedający twierdzi, ze rozrząd był robiony 2 tyś od sprzedaży czyli 153 tyś, a jak sprzedawał auto miało 155 tyś km. Nie wiem czy mam jakieś prawa do tego bo faktura jest z 2010/08/06, a mamy juz 2013 jakby nie patrzył.

Obrazek


Czy kolega argenta67 podjął by się naprawy skrzyni?

Pozdrawiam.
Raczej mylisz pojęcia. Komplet uszczelniaczy to koszt w granicach 600zł i należy do tego doliczyć koszt demontażu i montażu oraz rozebranie skrzyni. Czy skrzynia była rozbierana, czasem, jeśli mechanik nie użył oryginalnego sylikonu koloru czerwonego można łatwo ocenić co było rozkręcane. Z reguły serwisy skrzyń automatycznych używają czarnego sylikonu, natomiast serwis Lancii z tego co mi wiadomo nigdy nie podjąłby się remontu skrzyni automatycznej. Jedyną naprawą jaką są są w stanie wykonać to wymiana kompletnego korpusu elektrozaworów - sterownika. Koszt sterownika w ASO to ok 2,5 tys zł plus koszt wymiany i oleju.

Do "naprawy skrzyni" wybrał bym specjalistyczny warsztat bo żaden "garażowiec" nie ma do tego warunków i narzędzi nie wspominając już o wiedzy.


Na górę
   
PostDodany: 09 sty 2013, 16:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
LUKI82 pisze:
Czujnik sprzęgła ??? Radzę pojechać na examiner, należy dokładnie określić co FES ma na myśli. Czujnik sprzęgła w automacie???co to za określenie??? Może być czujnik obr. na wejściu lub wyjściu one mierzą obroty sprzęgła hydrokinetycznego inaczej konwernera lub dalej idąc te czujniki wyłapują uszkodzenie elektrozaworu najczęściej jednego z głównych lub nieszczelność w korpusie elektrozaworów czyli wypracowane grodzie boost-ów.
To co opisałem to najczęstsza awaria AW 55-50 SN czyli od tego zaczynał bym walkę zanim dałbym skrzynie do rozebrania. Gdy po wymianie korpusu elektrozaworów problem nie zniknie niestety pozostaje tylko liczyć na szczęście że znajdzie się fachowiec który naprawi skrzynię prawidłowo i trwale bo tu pozostanie konwerter do regeneracji, wymiana uszczelniaczy i reszty części między innymi tarczek.

Acha ...chyba że ma na myśli czujnik pod podałem hamulca lecz jego uszkodzenie nie daje efektu silnego szarpniecia po zdjęciu nogi z hamulca.

Witam, sprawdziłem innym programem kod błędu, tym razem PCMSCAN'em.

Obrazek

Byłem u mojego majstra. Sprawdził stan poziomu na bagnecie przy odpalonym aucie stan był, olej dosyć klarowny, czerwony, jednakże śmierdzi spalenizną. Jutro będzie wymieniany na ATF bo taki mam na bagnecie. Można prosić o jakieś wskazówki, które mógłbym podsunąć mechanikowi? Z góry dzięki za podpowiedzi i rozszyfrowanie błędu :)

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 09 sty 2013, 21:46 
Cześć Alley,

Miałem podobna sytuację kodów błędów ( u mnie nst: P0735, P1727, P1724), wejdź na te dwa linki - może będą pomocne:

http://helpforcars.net/obd_codes/search ... 24&x=0&y=0

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx

Prawdopodobnie masz coś złego/poważnego z automatem...

Pozdrawiam
Marcin


Na górę
   
PostDodany: 09 sty 2013, 22:15 
Łukasz to może inaczej,
1) czy masz wrażenie że skrzynia prześlizguje się przy zmianie biegu?
2) czy szarpie biegami?
3) czy po zatrzymaniu samochodu następuje silne szarpnięcie skrzynią i wyskakuje błąd?
4) czy na rurce odpowietrzajacej zbiera się olej?
5) czy skrzynia była rozbierana- sprawdziłeś kolor sylikonu na połączeniach obudowy skrzyni?
6) czy skrzynia poci się , czy ma wycieki?

Radzę pojechać do ASO Lancii i podłączyć examiner smart , jedynie on poda Ci dokładne informacje o usterce.
Jak znajdę chwilę przeszukam kody błędów, lecz te jakie mam i inne dostępne w internecie mogą nie pokrywać się z uszkodzeniem w skrzyni w naszych thesis.

c.d.
Sprawdziłem kody i niestety podają właśnie problem na sprzęgle hydrokinetycznym - konwerterze , oraz problem na elektrozaworze 3 i 4 lub biegu 3 i 4 za które odpowiadając nie jeden a kilka elektrozaworów.

Z reguły centralki nie wyłapują uszkodzeń mechanicznych a jedynie elektroniczne więc wszystkie błędy moim zdaniem mówią o uszkodzeniu kompletnego korpusu elektrozaworów ( korpusu i elektrozaworów ) - sterownika.


Na górę
   
PostDodany: 10 sty 2013, 14:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Dzięki za konkretną wypowiedź.

1. Prześlizguje? Nie wiem dokładnie jak to odczuć jak to wygląda, ale wydaje mi się, że jak trzyma 3 tysiące obrotów i tak z 3 sekundy je trzyma potem wrzuca 4 bieg przykładowo i czuć kopa, tak jakby strzelił płynnie ze sprzęgła.

2. Czuć uderzenie przy wrzuceniu wstecznego czy z neutrala czy z parku. Ogólnie nie szarpie tylko tak jak wyżej. Niekiedy jest mocniejsze szarpnięcie po czym błąd comfortonic. Restart auta na minute i można jechać dalej.

3. Po zatrzymaniu nie ma silnego uderzenia. Wiem, ze lancia aby nie przenosić wibracji na hamulcu przy 0km/h wrzuca na luz. Ogólnie wiem kiedy to robi, czuje to, ale trzeba o tym wiedzieć. Jeżeli wsiądzie inna osoba, która o tym systemie nie wie, myśli ze cały czas wrzucony jest bieg to tego nie czuje. Przy dojeździe do skrzyżowania nie ma szarpnięcia.

4. Nie wiem, nie sprawdzałem, nie wiem gdzie się znajduje.

5. Prawdopodobnie tak, bo mam fakturę na wymianę uszczelniaczy, do koloru silikonu się nie przyglądałem w wolnej chwili spojrzę.

6. Sucha, bo uszczelniacze były wymieniane.



Teraz wymieniłem olej, zeszło ze skrzyni 3 litry, 3 litry weszły nowego. Za około 300 km jak ten się wymiesza wymienię drugi raz, za 300 km trzeci raz. Dlatego 3 razy bo olej był czarny jak smoła, wodnisty, brak lepkości i trochę śmierdział sprzęgłem lub czymś przypalonym. Wydaje mi się, mechanikowi też, że nie był wymieniany od nowości, czyli 233kkm. Ogólnie po zmianie oleju dużo lepiej zmienia biegi. 1-2 elegancko, niestety na 3ci bieg muszę trochę poczekać. Przed zmianą oleju miałem taka sytuację, że gdy jechałem na 3 biegu i wcisnąłem gaz do końca to gubił bieg, wskakiwał na obroty po czym silny strzał do przodu, który słychać jakby uderzył w coś. Nagle załączał bieg. A teraz jest dobrze, redukcja wychodzi bez uderzenia, zmieni kolejny bieg przy 5 tyś czy tam wyżej w pedale do końca wciśniętym.


Uporam się, ze skrzynią i będę w końcu zadowolonym użytkownikiem Thesisa. Nie dziwie się, że ludzie narzekają na te auta jak mechanicy w kulki lecą z wymianami bardzo podstawowych rzeczy, albo sami nie dbają o oleje bo "aso nie zaleca wymiany oleju tylko skrzyni jak padnie", a gospodarka Lancii też musi żyć nie tylko ze sprzedaży.

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 10 sty 2013, 15:33 
1) widać to najlepiej na obrotomierzu, przed wpięciem biegu obroty gwałtownie wzrastają i następuje wpięcie biegu, nieraz z uderzeniem, a nieraz łagodnie,
2) niestety to raczej normalne,
3) tak czy inaczej objaw nieprawidłowy lecz przy tym przebiegu do zniesienia.
4) znajduje się w okolicach skrzyneczki z bezpiecznikami pod maską, jest to najczęściej brązowawa rurka z białym koreczkiem.
5) ta kwota za uszczelniacze to cena za uszczelniacze półosi.
6) sucha przy półosiach czy na połączeniach obudowy?

Jak kupiłem thesis miała 174 tys km przebiegu i też olej był czarny jak smoła. Robiłem również częste wymiany by uzyskać czysty olej. Nie miałem takich błędów jak są u Ciebie lecz dałem się naciągnąć i po rozebrania skrzyni partacze nie poskładali jej prawidłowo i w warszawskich korkach skrzynia szybko zaczęła ponownie szarpać ale już nie jak na początku po zatrzymaniu ale również przy zmianach biegów.

O odpowietrznik pytam ponieważ gdy znajduje się na nim olej to jest oznaka że niestety uszkodzone jest sprzęgło hydrokinetyczne - konwerter lub jeśli skrzynia była rozbierana i źle poskładana czyli źle ustawione tarcze i za tym zbyt wysokie ciśnienia na poszczególnych biegach to uszkodziły sprzęgło i stąd problem.
Jeśli odpowietrznik jest suchy to można próbować wymienić jedynie sterownik za 2, 5 tys zł kupiony w ASO Lancii i dalej cieszyć się autem.
Wymiana sterownika nie jest złym posunięciem nawet jeśli okaże się że skrzynia jest uszkodzona mechanicznie ale tutaj trzeba w miarę szybko wyłapać nieprawidłowości i rozebrać skrzynie. Wymienić tarczki, panewkę, uszczelniacze i oddać sprzęgło do regeneracji w dobre ręce lub kupić nowe. Należy też wymienić kategorycznie elektrozawory więc wcześniejszy zakup nie będzie zły.


Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 18:27 przez LUKI82, łącznie zmieniany 6 razy.

Na górę
   
PostDodany: 10 sty 2013, 18:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2008, 0:00
Posty: 327
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Ciągle myślę o zakupie Thesis. Ale widzę, że jest bardziej skomplikowana od produktów NASA. Żyję już dostatecznie długo na tym świecie, staram się być na bieżąco, ale może ktoś mnie oświeci, co to jest "obrotościomierz". LUKI82-litości !!

_________________
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu : beczy :
Teraz szukam Thesis 3.0 v6


Na górę
PostDodany: 10 sty 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
mawi pisze:
Ciągle myślę o zakupie Thesis. Ale widzę, że jest bardziej skomplikowana od produktów NASA. Żyję już dostatecznie długo na tym świecie, staram się być na bieżąco, ale może ktoś mnie oświeci, co to jest "obrotościomierz". LUKI82-litości !!
Kolego offtopic. Thesis nie jest zły jeżeli masz mechanika zaufanego, dobrego, a nie papraka lub sam masz warunki i chęci do pracy. Jeżeli jedziesz na wymiane oleju, a Tobie go nie zmieniają to dlaczego ma nie byc skomplikowane bardziej od NASA gdy czujnik cisnienia oleju wariuje?

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 10 sty 2013, 21:44 
mawi pisze:
Ciągle myślę o zakupie Thesis. Ale widzę, że jest bardziej skomplikowana od produktów NASA. Żyję już dostatecznie długo na tym świecie, staram się być na bieżąco, ale może ktoś mnie oświeci, co to jest "obrotościomierz". LUKI82-litości !!

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tą litością ? Staram się pomóc Łukaszowi by nie był oszukany przez kolejnych partaczy. Nie widzę samochodu więc jedynie mogę zadawać pytania a Łukasz musi sam sprawdzić i jeśli chce bym podzielił się z nim moją wiedzą to odpowiedział i również pytał.


Ostatnio zmieniony 10 sty 2013, 22:18 przez LUKI82, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
PostDodany: 10 sty 2013, 22:03 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12249
Lokalizacja: Stalowa Wola
LUKI82 pisze:
mawi pisze:
Ciągle myślę o zakupie Thesis. Ale widzę, że jest bardziej skomplikowana od produktów NASA. Żyję już dostatecznie długo na tym świecie, staram się być na bieżąco, ale może ktoś mnie oświeci, co to jest "obrotościomierz". LUKI82-litości !!

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tą ilością? Staram się pomóc Łukaszowi by nie był oszukany przez kolejnych partaczy. Nie widzę samochodu więc jedynie mogę zadawać pytania a Łukasz musi sam sprawdzić i jeśli chce bym podzielił się z nim moją wiedzą to odpowiedział i również pytał.
Chyba "litością". I patrz post wyżej.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 10 sty 2013, 22:21 
Przepraszam Panie Prezesie... piszę z tableta i dziadostwo wkleja mi to co chce. Będę pisał wolniej i kontrolował przed wysłaniem.


Na górę
   
PostDodany: 14 lut 2013, 17:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Panowie złe wieści.

Kontrolka, która dawała o sobie znać czyli czerwona przeklęta od oleju, która znikneła po wymienie oleju, oddała w końcu swój problem. Efektem jest panewka stukająca. Ręce i nogi już odpadają. Muszę stwierdzić jednak wbrew wcześniejszym wpisom, że jednak zakup został utopiony. Dlatego też przejdę do rzeczy. Czy silnik 3.2 V6 24 240km od alfy 147 będzie pasował do mego "ukochanego" autka?

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 29 maja 2013, 20:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Posty: 371
Lokalizacja: Gliwice
Hej.Zrobiłeś już tą skrzynię i panewki?Coś pisałeś o wymianie oleju w skrzyni i,że to pomogło.Napisz dokładnie co i jak i za ile....?


Na górę
PostDodany: 30 maja 2013, 14:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Posty: 695
Lokalizacja: Czestochowa
Hej,

Ja robiłem panewki w swojej i cieszę się że nie szukałem drugiego na swapa. Teraz wiem czym jeżdżę.

co do:
"Niekiedy jest mocniejsze szarpnięcie po czym błąd comfortonic. Restart auta na minute i można jechać dalej."
miałem podobnie i po pewnym czasie laweta z Częstochowy do Wrocka...

_________________
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00


Na górę
PostDodany: 30 maja 2013, 22:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Posty: 371
Lokalizacja: Gliwice
Edym. Panewki też robiłeś u siebie?!? Jaki masz przebieg? Coś słabe te 3.2 są. Ale brzmią wspaniale.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl