Strona 1 z 9

Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 16:41
autor: Alley
Witam serdecznie,

jako iż dotarłem moją Theme wysłużoną przez prawie 12naście lat, chciałem kontynuowac Lancziowanie i kupiłem Thesisa. Czy trafnie? Do Was koledzy mam to pytanie.


Pojechałem obejrzeć 300 km do Starogardu Gdańskiego Terese. Pare zadrapań, gaz wyskakiwał na benzyne, potem powracał. Jednak nie to jest ważne. Pojechałem na diagnostyke, niestety bez komputera, planowałem jechać do ASO jednak później się rozmyśliłem co było moim największym błędem z tego co mi się wydaje. (!) Szarpaki ok, jeden wahacz górny lewy jakiś tam pukał, można przeboleć, zawieszenie idealne po 9x pare procent, skrzynia sucha, silnik też czego chcieć więcej. Wracając zadowolony nowym autkiem do domu pierwszy check engine (***). Dobra, sonda lambda za katalizatorem tak pokazał VAG. Błąd usuniety i heja. Dalej zadowolony. Jednak już zaczeła mnie martwić skrzynia. Mojego synga Omega B z 95' roku 2.5 V6 płynniej zmienia biegi niż Teresa (!) Dziś odczytałem błędy skrzyni co mnie najbardziej zdziwiło, to że FES pokazuje 232k przebiegu a ja na blacie mam 157k (?) i oto efekt:

Kod: Zaznacz cały

Skrzynia
AISIN YLII 5 Automatic Gearbox
ISO Code: C4 85 85 80 23
Errors found: 
P0741 - Solenoid blokady (Lock-Up)
P1723 - Dane CAN z układu hamulcowego (NFR)
P1724 - Dane CAN z układu hamulcowego (NFR)
P1714 - Moment obr. silnika (z CAN)

Błędy skasowałęm i gitara. Na razie jest ok, troche płynniej zmienia biegi. Ale nad tym pomyślimy trochę później. (O ile)

Najbardziej martwią mnie błędy silnika. Co chwila mam check engine pika pika i znika. Kod z FiatECUScan:

Kod: Zaznacz cały

Silnik (ECU)
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
ISO Code: 7C 86 40 02 19
Errors found: 
P0300 - Wypadanie zapłonów (ogólny)
P0304 - Cylinder 4 - wypadanie zapłonów
P0306 - Cylinder 6 - wypadanie zapłonów
P0305 - Cylinder 5 - wypadanie zapłonów
Jak dojeżdzam do świateł pokazuje mi się czerwona lapka od oleju po czym znika. Teraz jak są śniegi to przy załapaniu ABS też czerwona lapmka. Nie wiem zupełnie o co z tym chodzi.

Dorzucam dodatkowo wszystkie parametry skrzyni i silnika z FiatECUScan może powiecie mi coś mądrego czy trzymać ten samochód czy z nim uciekać. Właściwie to moja cena nie była zbyt wygórowana za to auto, wiec mam małe zaplecze finansowe. Cena była początkowa 21,800; zbiłem na równe 17,000.

Zdjęcia z parametrów silnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Parametry:
- Silnik
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- Skrzynia
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Błędy ze skrzyni już są usunięte. Jak pojeżdzę to sprawdzę czy znów się to pojawi. Błędy z silnika wracają.
Bardzo Was proszę o pomoc i rzetelną informację.

Re: Lancia Thesis, utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 16:49
autor: brygadzista1
Czerwona lampka od oleju? Lepiej tak nie jeździj bo to niczego dobrego nie wróży.

Re: Lancia Thesis, utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 16:52
autor: Alley
brygadzista1 pisze:Czerwona lampka od oleju? Lepiej tak nie jeździj bo to niczego dobrego nie wróży.
Lampka nie świeci się cały czas, tylko co jakiś czas się pokaże i znika. Tylko i wyłącznie na postoju. W trakcie jazdy nie pokazała się nigdy.

Re: Lancia Thesis, utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 17:03
autor: fazi
Lampka cisnienia oleju na postoju to przeważnie panewki niestety , lub kończaca żywot pompa oleju , która swoim zużyciem ciągnie za sobą panewki , takie naczynie powiązane , przeważnie był to gwóżdz do trumny w kappach .

Re: Lancia Thesis, utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 17:07
autor: brygadzista1
Bo w czasie jazdy ma obroty a co za tym idzie smarowanie jest lepsze. Na wolnych obrotach masz za małe ciśnienie oleju, chyba że to jakiś błąd natury elektronicznej.

Re: Lancia Thesis, utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 17:35
autor: fazi
Być może jakis fan mówiący , że dobry thesis do 20 tyś to jest to, zabierze głos?

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 18:33
autor: Heathen
Każdy thesis może być dobry, o ile kupi się go z głową i sprawdzi odpowiednio przed wydaniem kasy

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 18:36
autor: Rafako
Piszesz, że szarpaki ok, osobiście wydaje mi się, że sprawdzanie amortyzatorów sterowanych elektronicznie (jak sky-hook w Thesis) czy nivomatów (w Lancii, Alfie, MB, BMW itd.) jest przejawem czystej niewiedzy. Takich amorów nie obsługują schocktestery i zazwyczaj po najechaniu autem na zespół wibracyjny wyświetlacze pokazują byle co (czyli np. 90 i więcej % a taki wynik w przyrodzie nie powinien występować :D ).
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 18:49
autor: grnb
Co do wypadania zapłonów (błąd cylindra nr...) u mnie pomogła wymiana świec i cewek zapłonowych. Błąd taki pojawił mi się również jak nie dokręciłem korka oleju i zalało mi gniazdo świecy. Rozumiem że stan oleju masz pod kontrolą.
Ps: przy tylu błędach i niepewnej skrzyni mimo wszystko radziłbym sprzedać niestety.

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 18:50
autor: fazi
Heathen pisze:Każdy thesis może być dobry, o ile kupi się go z głową i sprawdzi odpowiednio przed wydaniem kasy
Nie zaprzeczam :D

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 18 gru 2012, 19:57
autor: Alley
Przyjdzie wymienić swiece.

Gdzie znajduje się czujnik oleju? Chciałbym go sprawdzić na stykach.


A błędy ze skrzyni co mówią?

EDIT:

A powiedzcie mi jeszcze proszę które to są cylindry 4,5,6? Od wewnetrznej strony auta czy od zewnatrz patrzac od strony maski na silnik?

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 19 gru 2012, 15:10
autor: Ramzes_II
od przodu silnika czyli od nadkola (rozrządu) liczysz 1.2.3.4.5... 6 jest ostatni przy skrzyni.

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 19 gru 2012, 15:23
autor: Alley
Dziś zauwazyłem kolejny błąd. P1177 :o

Dominiku, świece wymieniłem i błąd mam dalej. Będę walczył z cewkami, bo widzę ze kable mają przebicie bo są całe w izolacji. Kości do wymiany. Nierówno chodzi, faluje. P0300 0304,305,306

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 19 gru 2012, 18:52
autor: ESSOX
Zbicie prawie 5 klocków z ceny mówi wszystko o tym aucie. Sprzedający uciekał z niego jak skin z Bronxu o północy.

Re: Thesis - utopiłem zakup?

: 19 gru 2012, 19:06
autor: Alley
Jak kupił 2 lata temu tak przez te 2 lata zrobił 7 tysięcy kilometrów. W domu posiadał drugie auto oraz służbowe. Wydawało mi się, że zawsze się cenę zawyża aby było z czego zejść. Z kolei przed nowym rokiem zawsze jest dobrze pozbyć się auta z tego względu ze zaraz zyskuje rocznik w dół co za tym idzie cena.