Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 0:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 lut 2010, 15:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Posty: 72
Lokalizacja: Zach-pom
Przymierzam się do zakupu Thesis.
Biorę pod uwagę tylko 2.4JTD i 2.0 T.
W związku z tym mam kilka pytań:

Ile to w rzeczywistości pali przy spokojnej jeździe (mam na myśli benzynę) ?
Obecnie śmigam Kappa 2.4 TDS i ciekawi mnie jak wypada koszt utrzymania benzyny na tle diesla?
Jak jest z hałasem podczas jazdy w dieslu i benzynie? Jest duża różnica?
No i ostatnie pytanie. Z całym szacunkiem dla marki Lancia ;) ale również z obiektywizmem napiszcie jak wygląda porównanie Thesisa z Mercedesem czy Audi/BMW? Chodzi mi o komfort, wyciszenie, koszty utrzymania i takie tam.. ;)


Na górę
PostDodany: 02 lut 2010, 15:43 
a tak skracamy linki
Jeden z forumowiczów opisuje 2,0 T .


Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 15:46 przez tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Skracamy linki! To nie boli, potrzeba trochę dobrej woli!


Na górę
   
PostDodany: 02 lut 2010, 22:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2009, 11:57
Posty: 114
Lokalizacja: Zgierz
2,4 JTD ma 3 wersje napisz która Cię interesuje.
Najmocniejszy 185 konny diesel jest równy turbo w benzynie o mocy 185 KM.
Najsłabszy diesel 2,4 JTD 150 km zbiera się zupełnie nieźle nieżle ale pogoni do 215 km/h tylko.
Jak się śpieszysz na autostradnie przydałoby się czasem więcej.
Diesel pali wg katalogu 8,2l/100km w kombinowanej jeździe a mnie 7,4 l/100 km ropy (ciekawe, że nie odwrotnie).
Ale najnowsze JTDM palą o litr mniej.
Benzynowe turbo weżmie minimum 10-12 l benzyny w kombinowanej jeździe a około 15 l w mieście.
Odnośnie wyciszenia na letnich gumach do 200 km/h można rozmawiać nie podnosząc głosu i słuchać muzyki.
Powyżej zaczyna byc głośniej. (Mój Thesis jest najgłośniejszy spośród wersji Tereski na rynku)
Co do porównania z markami które wymieniłeś.
Z Klasą S MB
Thesis wygodniejszy(subiektywnie), tańszy w utrzymaniu.
Komfort jazdy analogiczny. Silniki no cóż... Lancia nie ma 3-6 litrowych napędów.
Nie ma więc sesu porównywać. Wyposażenie: Lancia ma wszystko (niemal zawsze). W MB różnie bywa.

Z BMW Seria 7 jak z MB tylko jeszcze lepsze osiagi. BMW ma też fajne silniki z kopem.
Koszta naprawa sporo wyższe niż w Thesis.
Spalanie dużo wyższe nawet w dieslach.
Na plus niska awaryjność (nowość w BMW :lol: )
Na minus...kolejne BMW ;)
Z Audi. A8
Zajefajne auto, zaje drogie w serwisie (chyba najdroższe z wymienionych).
Silniki miodzio.
Komfort...wole Thesia.
Reszta jak w MB i BMW
W wypadku pożaru spala się na popiól jak Feniks
W wypadku stłuczki musisz mieź warsztat pracujący z alumniowym nadwoziem

Wszystkie 3 kradliwe.
Thesisa możesz zostawić otwartego...Nikt nie ruszy . No chyba, że komórkę lub portfel zostawisz na wierzchu.

Ale wybór nalezy do Ciebie !

_________________
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany ;-)


Na górę
PostDodany: 02 lut 2010, 22:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Posty: 2659
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
To niewatpliwie ogromny plus Lanci. Zerowe ryzyko kradziezy a ubezpieczenie na Audi czy BMW to kupe kasy. Thesis ma niepowtarzalna stylistyke. Audi czy Betke spotkasz na codzien...
PS jesli ktos zainteresowany Thesis to po drodze ze szkoly (trasa Poznan-Zielona Gora) w jednym komisie stoi taki model i jakby co to moge wpasc ocenic :D

_________________
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 13:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Posty: 72
Lokalizacja: Zach-pom
Z 2.4 JTD interesuje mnie raczej tylko 175PS. 185 po pierwsze mało dostępny a po drugie jeszcze za drogi.
Myślę że trochę przesadziłeś z tą S-klasą, BMW 7 i A8.
Thesis to ta sama kategoria co E-klasa, 5-tka i A6.
Zarówno wymiarowo jak i cenowo najbliżej mu właśnie do tych aut.
Co do spalania benzyny... wiesz czy szacujesz?


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 13:24 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6854
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Dokladnie prownywac nalezy z segmentem E-klasy, BMW 5 czy A6.

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 13:28 
To jeśli bierzesz do porównania E klase,BMW 5 czy też Audi A6 to mogę napisać że Thesis ma na pewno o wiele lepSZe materiały w wykończeniu wnętrza (E klasa np 2005r).Skóry na pewno w Thesis są trwalsze i łatwiej je utrzymać w dobrym stanie ( jak znajdziesz Thesis w skórach poltrona frau to są znakomite wiem bo moja ma takowe).Blacharka patrząc na te same roczniki to Lancia ma je odporniejsze od MB.Znajomy ma MB E klase z 2002r z przebiegiem 220 000 km i niestety ale autko pięknie kwitnie.
Jesli chodzi o komfort jazdy - niestety ale mam wrażenie że Thesis jest troszkę "taki bujany" ,po za tym to co odebrałem to MB jest głośniejszy ( porównuje diesle ) .Może to "bujany" to przez te wspomaganie samo-regulujące .Jak przy szybszej jeździe przyzwyczaisz się do sztywnego autka to jak zaczniesz jechać leniwie wtedy możesz to odczuć.


Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 17:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ort.


Na górę
   
PostDodany: 03 lut 2010, 13:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2185
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Temat bardzo ciekawy, proszę ciągnąć dalej ;) , myślę, że kilka innych osób też chętnie przyjmie wszystkie za i przeciw.
to, że:
LUKI82 pisze:
niestety ale mam wrażenie że Thesis jest troszkę "taki bujany"
dla mnie to plus ... i wiele innych

Jak dotrwam do 1000 postów to będzie czas na zmianę maszyny : yesyes : gdzieś tak z roczek : beczy :

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 13:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Posty: 72
Lokalizacja: Zach-pom
No ja też mam często przyjemność pojeździć E-klasą 220CDI 2005r.
Thesis JTD jeździłem tylko raz... i właśnie okazał się głośniejszy od MB ale był jakiś straszny złom.
Dlatego chciałem się zapytać jakie wy macie doświadczenia.
Będę szukał tylko z poltona frau, ale jedno co mniej w thesis nie przekonuje to te lakierowane plastiki- przełączniki szyb, nawiewy i panel środkowy... mogli by zrobić to trochę lepiej.
Co do rdzy to wyczytałem że lekko go bierze. I to jest dziwne bo Kappy 96 ani trochę nie rusza. Podobnie w MB znajomego nie ma ani śladu i trochę wiocha by było jakby Thesis zakwitła.


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 13:57 
Gdzieś ktoś pisał że JTD 150KM bardziej klekocze od JTD 175KM.Mój ma 175km i jest w automacie .Nie wiem jaki silnik miał ten którym jechałeś .


Na górę
   
PostDodany: 03 lut 2010, 14:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Posty: 72
Lokalizacja: Zach-pom
Nie pamiętam w jakiej wersji silnikowej.
Autem jeździłem 2 lata temu. Stało na allegro za 30 000 a wtedy raczej nie nie było co marzyć o Thesis poniżej 40 000. Ogólnie silnik miał bardzo mało mocy (ledwo się bujał powyżej 130km/h) i dosyć głośno warczał przy przyśpieszaniu.


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 14:14 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
A jak wygląda sprawa ASB, pisano wiele, że są awaryjne (często zaczynają szarpać) a naprawa jest dość kosztowna?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 14:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Posty: 72
Lokalizacja: Zach-pom
Ogólnie rzecz biorą bardziej skłaniałbym się ku benzynie.
A to przede wszystkim ze względu na przebiegi.
Nie oszukujmy się.. bardzo ciężko jest kupić diesla z niskim przebiegiem. Nikt nie kupuje auta z takim silnikiem żeby stało w garażu.
Jakby 2.0 T spalał 8-10 litrów przy delikatnej jeździe to byłbym w niebo wzięty. Mieszkam na prowincji, także nie mam praktycznie żadnych korków ani świateł na skrzyżowaniach, do tego jeżdżę spokojnie, a na trasie zazwyczaj nie przekraczam 110.


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 14:18 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
KrzychuKrzys pisze:
Ogólnie rzecz biorą bardziej skłaniałbym się ku benzynie.
A to przede wszystkim ze względu na przebiegi.
Nie oszukujmy się.. bardzo ciężko jest kupić diesla z niskim przebiegiem. Nikt nie kupuje auta z takim silnikiem żeby stało w garażu.
Jakby 2.0 T spalał 8-10 litrów przy delikatnej jeździe to byłbym w niebo wzięty. Mieszkam na prowincji, także nie mam praktycznie żadnych korków ani świateł na skrzyżowaniach, do tego jeżdżę spokojnie, a na trasie zazwyczaj nie przekraczam 110.
to 2.0T jak w sam raz

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 03 lut 2010, 14:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2185
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
KrzychuKrzys pisze:
Jakby 2.0 T spalał 8-10 litrów przy delikatnej jeździe to byłbym w niebo wzięty. Mieszkam na prowincji, także nie mam praktycznie żadnych korków ani świateł na skrzyżowaniach, do tego jeżdżę spokojnie, a na trasie zazwyczaj nie przekraczam 110.
To też moje zdanie ... a w uzasadnionych przypadkach można przycisnąć

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl