Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 wrz 2019, 5:42

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 lis 2013, 9:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Witam.
Jako autor tematu "Thesis - czy utopilem zakup?" musze sie "pochwalic" obecna sytuacja. Po 9 miesiacach i 1 dniu tereska w koncu stoi na swoim miejscu. Czyli w cieplutkim garazu w domu.

Sytuacja miala sie nastepujaco. Po kupnie, a dokladnie po 2 miesiacach i trzech tys km obrocilo 5 panewek, tylko na 1 cylindrze zamki nie puscily. Auto poszlo do pobliskiego mechanika, ktory zapewnial, ze da sobie rade, wowczas nie wiedzial, ze lancia thesis jest z kontrukcji typu urzadzenia NASA. Silnik zostal wyjety, graty zamowione. Od razu bylo robione wszystko, dwie glowice jak i dol. Wal pojechal do szlifierza na podkarpacie z korbowodami i od razu dobrane panewki. Okazalo sie, ze szlif walu juz byl robiony, na wale od 1 do 5 cylindra wydal drugi szlif, zas na 6tym trzeci. Trudno, nominalny wal 5,5 tysiaca prosto z wloch sie nie usmiechal. Wal wrocil po 3 dniach i zostal zalozony. Koszt 1100 pln szlif + panewki glowne i korbowodowe. Komplet uszczelek typu uszczelniacze walu, rozrzadu, pod glowice sztuk dwie, pod termostat, pod pokrywy zaworow, dodatkowo pierscienie na 6 cyl. itd itd szly dwa miesiace z wloch i kosztowaly 5,300 pln. Do dzis nie widzialem faktury paragonu. W miedzy czasie lancia stala pod plandeka bez silnika gdzie plandeke zwialo i kapalo spod rynny na tylne kola. Kiedy trzeba bylo wyciagnac lancie z miejsca postoju to szpera i omega 3.0 nie pomogla. Zapiekly sie na amen. 2 metry udalo sie cofnac by zdjac kola na mocnym gruncie anizeli na ziemi. Wyjecie klockow i mozna auto wstawic na kanal. Mechanik nie uzyl w nastepnym etapie blokad do rozrzadu i jak sie okazalo na 6tym cylindrze zawory szlag trafil, wygladaly w ksztalcie litery "S". Trudno, auto pojechalo na ogarniecie elektryki bo w miedzy czasie uszkodzila sie wiazka od skrzyni biegow gdzie nie chcial palic z kluczyka bo pokazywal D gdy mial P. Auto pojechalo na lawecie do elektromechanika. Tu moge smialo polecic Pana Slawka z Borkowic Koscielnych k. Sierpca. Auto stalo tam miesiac zanim ktokolwiek sie nim zajal, poniewaz wszyscy byli na urlopie, a ze wepchalismy sie bez kolejki to auto mialobyc naprawiane w wolnej chwili. Wolnej chwili sie nie udalo znalezc wiec czekalismy na powrot z urlopow. Pan Slawek mial za zadanie ustawic poprawnie rozrzad choc wtedy nie wiadomo bylo czy zawory szlag trafil czy nie bo moj mechanik twierdzil, ze o 1 zabek maksymalnie jest rozrzad zle ustawiony a to wplywu zadnego nie ma. Oczywiscie sie mylil. Dodatkowo w Borkowicach zostal naprawiony maly mankament, bo auto nie chcialo palic z kluczyka tylko na krotko z rozrusznika (kabel od wybudzenia do plusa). Moj mechanik szukal blokad do rozrzadu i co i rusz zalatwial inne. Najpierw niebieskie, nie pasowaly. Nastepnie czerwone, okazaly sie byc rozowe od alfy 166 3.0 az w koncu udalo mu sie kupic za 300 pln do thesisa 3,2. Czerwone. Rozrzad niby poprawnie ustawiony i nie pali. Pufa w dolot, strzela, niucha cuda nie widy. 4 tys obrptow jakby rowniej ale nie. Mechanik moj odkupil glowice z rozbitej lanci. Stwierdzil ze rozrzad cud miod malina ustawil tylko gosc mu zle glowice splanowal, nie wiem jak to sie ma do powyginanych SSS zaworow, ale kupil drugie dwie glowice wiec dajmy na to lykam ten bajer. Montaz glowic kolejne 2 tygodnie (tutaj juz mamy okolo 6ciu miesiecy). Rozrzad ustawiony na czerwonych bnlokadach. Rozrusznik ledwo chechla (chle chleee chleeeee) ale po reneracji byl, zlecilismy jego gruntowna naprawe bo w thesisie aby wyjac rozrusznik trzeba wysunac silnik do przodu. To samo z alternatorem, poszedl do regeneracji. Rzekomo, ale to juz mniej istotne. Silnik zlozony jak nalezy ale chodzil jakby chcial a nie mogl. Aby wyjechac z kanaly na R trzeba bylo wysiasc i go popchac. Zero sily. W miedzy czasie gdy juz akumulator byl podpiety po otwarciu drzwi zaciagnal sie reczny i wypadly tloczki, oba. Mechanik nic sobie z tym nie robil i co wsiadal do auta i otwieral drzwi to silniczki chodzily na pusto, az w koncu wyskoczyl blad EPB. Apropo bledow. Przeplyw powietrza 0 kg/h, blad esp, abs, samopoziomowania swiatel, skyhook, sondy sztuk 4, wiecej tej litanii nie pamietam. Majster sie poddal i powiedzial wezcie go gdzie chcecie ja place za jego dokonczenie naprawy. Ok. Telefon do kolegi z forum argena67, ze wzgledu na pozytywna opinie na forum. Laweta na koszt mechanika i po 7mym miesiacu byl u Pawla na drugi dzien. Argenta jak zobaczyl to auto to nie wygladalo tak jak ja to opisywalem wedlug bledow. Ogolna diagnoza po pierwszych kilku dniach. Przewod wspomagania przyciety sankami nadajacy sie do kosza, 4 sondy lambda uszkodzone, poprzypalane kable katalizatorami i ogolnie powgniatane, zlom. Pompa wspomagania uszkodzona, majster mowil ze jakis zaworek na sprezyce mu wypadl dodatkowo uszkodzona holenderka do pompy wspomagania. Spalona centralka hamulca recznego oraz akumulator do kitu. Wiazka kabli od cewek i wtryskow zlom. Uszkodzona linka od wybieraka skrzyni bieghow. Przycisnieta sankami. Alternator glupi ze laduje, rozrusznik glupi ze jeszcze w miejscu nie stanal. Rozrzad przestawiony. Hamulce zapowietrzone, trakcja nie dziala, uszkodzona wiazka skrzyni biegow. Zle zalozone swiece, zamiast ori boscha to ngk. Za cienki kabel miedzy rozrusznikiem, alternatorem, a akumulatorem. Brak orginalnych srub, brak kilku mocowan wezy, kabli, chlodnica - urwane dwa zaczepy dolne od mocowania, wydmuchany katalizator, walnieta cewka zaplonowa. Z bezowej skory i wykladziny zrobila sie czarna skora i ciemna bezowa wykladzina. Auto obite z kazdej strony, wniotka wnioteczka wniotka pogania.. Wiecej nie moge sobie przypomniec, nawet nie chce. Pan Pawel zakasal rekawy i ogarnal auto, a wlasciwie odbudowal, w 2 miesiace. Wczoraj w koncu przejechalem z Warszawy do siebie 150 km. Az milo sie jechalo.

Jako, ze temat nazywa sie ku przestrodze to polecam zaplacic raz a wiecej u mechanika z prawdziwego zdazenia lub aso, anizeli dawac komukolwiek auto bo stwierdzi, ze da sobie rade bo robil alfe 166. Kosztuje to mniej siwych wlosow, nieprzespanych nocy, nerwow, a to drozsze od pieniedzy. Teraz zostalo tylko wyciagnac fotele kanapy i tak dalej poprac wszystko fest a fest i oddac do lakiernika. Przestrzegam przed mechanikami, ktorzy pierwszy raz maja stycznosc z thesisem i mysla ze pozjadali rozumy robiac generalke w polonezie caro!

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 9:58 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 11:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Posty: 2400
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ
Super że nareszcie przywróciłeś do żywych Tereskę oby już teraz dzielnie służyła Tobie.

_________________
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 12:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Posty: 1521
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław
Gratuluje determinacji i teraz życzę bezawaryjnych dalszych kilometrów :)

_________________
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD.

Obecnie: Alfa Romeo 166 3.2, Fiat Stilo 1.9 JTD


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 12:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Posty: 1027
Lokalizacja: WARSZAWA
Dobra przestroga dla szukających okazyjnego zakupu Thesis...

_________________
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km); Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Linea Emotion 1,4 T-jet


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 13:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Posty: 674
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina
Ile kosztowały te wszystkie remonty w Thesisie? Jestem pewien, że więcej niż sam Thesis. Czy silnik był wyjmowany dołem czy do góry?


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 15:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Posty: 477
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów
carincton pisze:
Ile kosztowały te wszystkie remonty w Thesisie? Jestem pewien, że więcej niż sam Thesis.
Nawet nie pytaj o takie rzeczy. Będziesz zdrowszy.

_________________
Lybra SW 2,4JTD


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 16:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 10:46
Posty: 663
Imię: Marcin
Lokalizacja: częstochowa
gratuluję samozaparcia, : ok2 : życzę bezawaryjnej jazdy : yesyes : SZACUN : ok2 :

_________________
lancia kappa 2.4 lx blue apollo
lancia thesis 2.0 t grigio botticelli


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 16:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Posty: 1687
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Gratuluje i teraz zadajcie sobie pytanie kto sprzeda tak wyremontowany samochód za 20k
Alley jesteś wielki , życzę wiele zadowolenia z Thesis : ok2 :

_________________
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 19:56 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2043
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
rain pisze:
Gratuluje determinacji i teraz życzę bezawaryjnych dalszych kilometrów :)
... to raczej przykład mega determinacji :!:
GRATULACJE :!: : ok2 :
Pozdrawiam

P.S.
... może jakieś zdjęcia auta?

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 20:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Witam, dziekuje za mile slowa.

Oczywiscie zdjecia beda, wszystko w swoim czasie. Remont ktory ja pokrylem to bylo okolo 8smiu tysiecy zl. Pieniadze ktore poszly na dalsza naprawe to 6,5 tysiaca przez mechanika, ktore mu pozyczylem i bedzie mi splacal w ratach. Lacznie wyjdzie to okolo 15nastu tysiecy zlotych. Tereska byla kupiona za 17nascie... 33 tysiace pln, tyle mozna bylo przeznaczyc na super thesisa. Ale teraz to mozna gdybac..

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 20:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Posty: 674
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina
Dlatego uważam, że trzeba na zakup przeznaczyć ok 30 000 zł, żeby zakupić przyzwoitego Thesisa.


Na górę
PostDodany: 16 lis 2013, 20:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2103
Lokalizacja: Stolica
Gratulacje Alley :)
Każdego mechanika Twoja i jeszcze jednego forumowicza Thesis nauczyła pokory dla tych konstrukcji, jednych położyła na łopatki, inni na wstępie się poddali ( i dobrze bo co to by jeszcze było ) , a inni naprawili . Szkoła czyni mistrza i czy jest się mechanikiem czy właścicielem to uczy jak robić lub gdzie robić.
Teraz poczujesz te 230 kucy .
Myślę że Twoja historia każdemu wyszła na dobre ;) i to że Twój mechanik poczuwa się i bierze za swoje błędy odpowiedzialność, a nie każdemu tak się trafia :(


Na górę
PostDodany: 17 lis 2013, 14:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Cieszę się że Paweł Ci ogarnął temat. W końcu sam Ci go polecałem.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 17 lis 2013, 16:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20000
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
carincton pisze:
Dlatego uważam, że trzeba na zakup przeznaczyć ok 30 000 zł, żeby zakupić przyzwoitego Thesisa.
Sęk w tym, że wydasz 30 koła i nie masz gwarancji braku podobnych kłopotów.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 17 lis 2013, 17:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa
Gratulacje i kapelusz z głowy za postawę i determinacje. Prawda jest taka, że Tereska to samochód nie dla każdego. Tak a'propos mechaników i ich teorii, zawsze pytam czy robił coś przy włoszczyźnie, a potem pytam czy ma ubezpieczenie, to naprawdę skutkuje. W co drugim przypadku dezerterują. Ostatnio miałem przypadek, że gość się podjął przesmarowania hamulca i wymiany klocków, a potem zadzwonił, że myślał, że jest jak w VW i odpuścił.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl