Strona 1 z 1

Thesis - automatyczna skrzynia biegów

: 07 gru 2013, 0:44
autor: piotrek96xd
Witam wszystkim użytkowników młodszych sióstr Kapiszonek. A więc Kappa piękny, szybki, wygodny samochód no ale.. ma swoje lata :( Na przyszły rok planuje zmianę wozi dupy, głównie w grę wchodzi Thesis. Interesuje mnie model 2005 i w górę. I sprawa jest taka ze wszystkie godne uwagi egzemplarze to automaty. I nie wiem czy przy tym modelu sentencja że Włoskie automaty to studnia bez dna też ma rację bytu. Proszę o opinie na temat automatycznych skrzyń w Thesisach. Był bym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Piotrek.

Re: Thesis - automatyczna skrzynia biegów

: 07 gru 2013, 7:48
autor: SIWY155
Automat ten jest cudownej japońskiej produkcji firmy AISIN.Temat trochę wyolbrzymiony,bo w Thesis skrzynia be a w Cromie czy 159 kolegom pasuje.Oczywiście obawiać się trochę należy bo współczesny automat na ogół po 200000 km wymaga jakiejś naprawy a ludzie liczniki kręcą na potęgę bo nabywcy używanej Thesis z dieslem chcą wierzyć, że akurat im się trafiło i 8 letni wóz tej klasy ma przebieg 160 tys.km.Na ogół mają drugie tyle a to już dla automatu może oznaczać poważne kłopoty.Inna sprawa, że ludzie zaniedbując kwestie wymiany oleju sami proszą się o kłopoty.Reasumując na pewno nie kupiłbym automatu w połączeniu z dieslem ze względu na ich astronomiczne przebiegi nie zawsze widoczne na liczniku i fakt, że w dieslu taki automat ma więcej roboty czyli więcej momentu do obsłużenia.Benzyna z automatem i rozsądnym przebiegiem to bezpieczny zakup.Sam automat jak dla mnie sprawuje się świetnie i wcale nie powiem jak niektórzy, że zbyt wolno zmienia biegi.Zmienia je wystarczająco sprawnie jak na tego typu nie sportowy przecież samochód.

Re: Thesis - automatyczna skrzynia biegów

: 07 gru 2013, 21:16
autor: piotrek96xd
SIWY155 pisze:Automat ten jest cudownej japońskiej produkcji firmy AISIN.Temat trochę wyolbrzymiony,bo w Thesis skrzynia be a w Cromie czy 159 kolegom pasuje.Oczywiście obawiać się trochę należy bo współczesny automat na ogół po 200000 km wymaga jakiejś naprawy a ludzie liczniki kręcą na potęgę bo nabywcy używanej Thesis z dieslem chcą wierzyć, że akurat im się trafiło i 8 letni wóz tej klasy ma przebieg 160 tys.km.Na ogół mają drugie tyle a to już dla automatu może oznaczać poważne kłopoty.Inna sprawa, że ludzie zaniedbując kwestie wymiany oleju sami proszą się o kłopoty.Reasumując na pewno nie kupiłbym automatu w połączeniu z dieslem ze względu na ich astronomiczne przebiegi nie zawsze widoczne na liczniku i fakt, że w dieslu taki automat ma więcej roboty czyli więcej momentu do obsłużenia.Benzyna z automatem i rozsądnym przebiegiem to bezpieczny zakup.Sam automat jak dla mnie sprawuje się świetnie i wcale nie powiem jak niektórzy, że zbyt wolno zmienia biegi.Zmienia je wystarczająco sprawnie jak na tego typu nie sportowy przecież samochód.
Tzn. mój mechanik, jak to się mówi wielobranżowy specjalizuje się w Lanciach więc z przebiegiem nie było by problemu. Ma oryginalny komputer fiatowski wpina się i ma wszystko jak na dłoni. Moją Kappe sprawdził i okazało się że przebieg miała dokręcany ze względu na paliwo :) Ponieważ kierowcy w Centrum obsługi kancelarii prezesa rady ministrów lubiło sobie dziennie jakieś 10 litrów odstąpić.

Re: Thesis - automatyczna skrzynia biegów

: 07 gru 2013, 21:47
autor: czachor

Re: Thesis - automatyczna skrzynia biegów

: 08 gru 2013, 16:17
autor: przedszkolak
Na Forum jest dużo materiałów na temat usterek. W automacie sprawdź czy był wymieniany olej w skrzyni, TO PODSTAWA. Znam japońskie automaty z przebiegami ponad 1 mln bez napraw, ale takie to tylko do 2000 roku. Natomiast co do usterkowości Teresek to bardzo słaba elektronika Boscha, im młodsze egzemplarze, tym gorzej, z oczywistych względów wszystko co obsługiwane elektrycznie. Z blacharki do sprawdzenie maska i i blacha bagażnika na dole. Układ hamulcowy to kwestia tylnych zacisków. Trzeba sprawdzić, czy wszystkie szyby oryginalne, większe prawdopodobieństwo, że nie było poważnej katastrofy. Oczywiście spasowanie blach i standardowo stan licznika oraz przebieg silnika.