Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Moderator: stabraf

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: intuos » 23 gru 2013, 1:13

szajbus pisze:
intuos pisze:
BogdanA pisze:
intuos pisze:Czytam i czytam, za każdym razem jestem ciekaw co ktoś wymyśli jeszcze.



Czytaj ze zrozumieniem. Jakie tabelki ,jakie orientacyjne? Wiesz co oznacza słowo empirycznie? Dane nie są z tabelki tylko z własnych jazd na dystansie 90000km. Po za tym kappa a kappa coupe to dwa różne samochody, o różnej masie i innych rozstawach w zawieszeniu i charakterystyce samego zawieszenia. I owszem k coupe w porównaniu do thesisa to samochód sportowy.

Szajbus ty natomiast chyba nie rozumiesz różnic o których napisałem, a których nie pojąłeś. Co z tego że z 2.0 16v robią 500km... czego to dowodzi??? ano niczego. Silnik w thesisie jest innym silnikiem niż w kappie i FC, i choć wygląda podobnie z zewnątrz, został przeprojektowany. Co z tego że w innym układzie blok + inna głowica + inna turbina silnik ma inne osiągi? Jeżeli to do ciebie nie dociera to nic na to nie poradzę.
Novitec i gitec to zabawki nie na dłuższą metę. Można się tym pobawić dla zabawy. Jeżdżę samochodem na co dzień od 20000-25000km rocznie i chipy upraszczając nie dowodzą niczego, może jednego, że silnik z nimi eksploatowany codziennie, w końcu się zużyje wcześniej.
Nie ma co się oszukiwać pierdyknięcie ciśnienia na poziomie 1,5 bara w piku z 1.2 bara na stałe to straszne obciążenie dla silnika i turbiny, szczególnie benzynowego. Już raz z powodu chipu robiłem remont swojego 20vt - pękł tłok. Tak się kończą zabawy z chipem do jazdy na co dzień. Nikomu tego nie życzę, ale dziele się tą wiedzą by ktoś potem nie popadał w problemy finansowe spowodowane kosztami remontu.
Powtarzam, mówię o silnikach w układzie oryginalnym! O ich osiągach i spalaniu w odniesieniu co fabryka wypuściła, jak i w stosunku do odczuć subiektywnych jako kierowcy.

Każdy kto ma coś sensownego do powiedzenia, albo jest uciszany przez grono szpeców, albo przechodzi mu ochota na pisanie, bo każdy wie lepiej. A już najlepiej piszą domorośli mechanicy, to znaczy "ekranowi" mechanicy, tysiąc teorii na temat awarii u kolegi w samochodzie chociaż nie widzieli samochodu na oczy.
jaja jak berety


to ty nie masz nic sensownego do napisania jak widać tylko jakies pierdoły które wygrzebałeś z ucha lewym palcem prawej nogi bo na motoryzacji nie znasz się ani trochę ..... gdzieś tam coś zmienione gdzieś tam coś inaczej złożone tylko nikt nie powiedział co i jak poskładali ale napisze pierdoły aby było ....

nie wiem o jakim układzie mówisz ale może o korupcyjnym bo technologicznie zmienione - przeprojektowane podzespoły nie zostały zmienione w celu osłabienia silnika, bo do tego właśnie zastosowano inna turbosprężarkę i inny program sterujący i zmieniając program można zmienić wartości silnika bo powtaRZam, że ten silnik ma taka samą głowice więc zmiany w pozostałych elementach są naprawdę kosmetyczne (poza turbo i softem)
c
Silnik 2.0 T 20v v.i.s w Thesisie to ten sam silnik co w Fiacie Coupe z tą sama głowicą z tymi samymi korbowodami, panewkami z inna turbosprężarka i innym wałem, jak byś poczytał na temat ewolucji to byś wiedział co to znaczy ...
Nie na darmo jest napisane iż wersja Thesis 2.0T nazywa sie SOFT i gwarantuje Ci że podniesienie mocy silnika do mocy Fiata Coupe nie spowoduje jego eksplozji .....

jak czytam co piszesz w tym temacie to mam wrażenie że Macierewicz chyba jest twoim bliskim krewnym

głowica w coupe może być 71723327 i thesie też taka wystepuje

Szajbus w przeciwieństwie do Ciebie miałem do czynienia z rozebranym 20vt thesisa i 20vt kappy.
Kłócić się z takim jak ty szpecem mechanikiem z przed ekranu nie będę bo i po co. Ja żyje w realu ty wchodzisz w eper i cały (wirtualny) świat przed tobą... Faktycznie przydałby ci się chip tuning...
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Koledzy thesis z jakim silnikiem 2,0T lub 2,4 benz

Post autor: Gros » 23 gru 2013, 6:31

1pajel1 pisze:
Adam J. pisze:Kolego 1pajel1 masz inną opinie na ten temat? Proszę podziel się nią ze mną
Poczytaj trochę o 2.4/2.0 r5 to będziesz wiedział, czy tu czy na forach fiatów bravo/brava/marea. Silnik fajnie chodzi, fajnie brzmi ale panewki też w nim fajnie się odzywają :)
chłopie gdybym nie wiedział co mówię to bym tu koledze nie pisał -naczytałeś się bajek i bzdur i siejesz zamęt
Jeżdżę tymi autami kilkanaście lat od 96r i problemu nie miałem obecna 2.4 ma u mnie pona 640 tysi poprzednie miały deczko mniej i jakoś nie zmieniałem jak ci idioci panewek na dwieście :lol: :lol: :lol: Kupowali trupy zajechane i mylili limuzyny z autami wyczynowymi .
Wiesz co chłopie kup sprawdź a potem pisz ,bo już przez te wiele lat słuchania o dyrdymałach rzygać mi się chce .
A puenta jest taka - dbasz tak masz--
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, 12:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Bogdan litości!!! Zainstaluj sobie przeglądarkę, która poprawi wszystko!
:lol: : gafa : :bitwa:

Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 8:51

I tu się zgodzę jak dbasz to masz.....sam wiem o tym z doświadczenia...koledzy dajcie już spokój tym głowicom i panewkom...już słyszałem te opinie jak kupowałem służbową Kappe z przebiegiem ponad 400 000, łatwego ,,życia nie miała ale była serwisowana, ja się pocieszyłem odkupił kolega założył lpg i jest zadowolony do chwili obecnej.:)
Tak naprawdę to uważam, że czy kupię 2,4 czy 2,0 T to powinienem być zadowolony, nie szukam rajdówki, nie szukam tego co miałem w Alfie 156 TS (cudowne auto pomimo tysiąca opinii "nie kupuj bo koszta serwisu cię zeżrą itp.)chce wygodnego auta,cichego,komfortowego...robię tygodniowo ok 400 km przejazd bez autostrad wiec wyprzedzanie tirów wchodzi w grę:)a tu moc ma znaczenie ale zaznaczam, nie jestem typem rajdowca zresztą Thesis nie do tego została stworzona....szukam czegoś w rozsądnych pieniążkach żeby mieć jeszcze na spokojnie na dopieszczenie auta....i tu pojawia się problem automatu...w moim W210 700 000 działał bdb, scorpio ponad 400 000 też nawet w kadecie ..ha ha było ok...ale czytając forum i opinie znalezione w necie troszkę serce zatrzymuje rozum i podpowiada żeby uważać.....czy któryś z kolegów ma Thesisa z automatem?? Czy opinie o spalaniu poniżej 10 na 100 są realne?? (kolega w 607 3,0v6 aut.osiąga 7,5l i to fakt który sam sprawdziłem bo jechałem z nim kilka razy)
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, 12:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Ort.
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 8:53

oczywiście pisałem o spalaniu na trasie:)
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: szajbus » 23 gru 2013, 8:59

7.5 L :) to przy 80 kmh bo pod 100 to juz koło 8.5 oscylował a wiem co mówie bo też miałem takiego skur....a
jeśli kupisz motor 2.0T to nie musisz się martwić o automat bo go tam napewno nie będzie :D
jeśli kupisz 2.0T nie musisz sie martwić o wyprzedzanie bo od 2000rmp masz dobrego kopa i zdążyć zdążysz
jesli kupisz 2.0T bedziesz miał mniejsze spalanie niż w 2.4

jeśli chcesz tanią rakietę to kup alfe 166 2,0 V6 Tb to auto to jest obłęd ....

co tu się rozwodzic dane są jednoznaczne

2400 PB
moc maksymalna 125 KW / (170 KM) / 6000 obr/min
moment obrotowy 226 Nm / 3500 obr/min

2000 TB
moc maksymalna 136 KW / (185 KM) / 5500 obr/min
moment obrotowy 308 Nm / 2200 obr/min

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Dudi » 23 gru 2013, 12:40

Adam J. pisze:czy któryś z kolegów ma Thesisa z automatem??
Kolego nie oczekuj, że wszyscy kolejny raz będą Ci opisywać swoje przygody. Wejdź w odpowiedni dział na forum i poczytaj to, co już jest tam opisane!!! Trochę wysiłku trzeba włożyć, żeby do czegoś dojść!
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: FXX » 23 gru 2013, 12:44

szajbus pisze:jeśli chcesz tanią rakietę to kup alfe 166 2,0 V6 Tb to auto to jest obłęd ....
W porównaniu do 3.2 V6 w tej budzie to dupy nie urywa :)
Nie wspominając o tym motorze w 156, ale to już nie jest tania rakieta :P
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: SIWY155 » 23 gru 2013, 14:58

Adam J. pisze:I tu się zgodzę jak dbasz to masz.....sam wiem o tym z doświadczenia...koledzy dajcie już spokój tym głowicom i panewkom...już słyszałem te opinie jak kupowałem służbową Kappe z przebiegiem ponad 400 000, łatwego ,,życia nie miała ale była serwisowana, ja się pocieszyłem odkupił kolega założył lpg i jest zadowolony do chwili obecnej.:)
Tak naprawdę to uważam, że czy kupię 2,4 czy 2,0 T to powinienem być zadowolony, nie szukam rajdówki, nie szukam tego co miałem w Alfie 156 TS (cudowne auto pomimo tysiąca opinii "nie kupuj bo koszta serwisu cię zeżrą itp.)chce wygodnego auta,cichego,komfortowego...robię tygodniowo ok 400 km przejazd bez autostrad wiec wyprzedzanie tirów wchodzi w grę:)a tu moc ma znaczenie ale zaznaczam, nie jestem typem rajdowca zresztą Thesis nie do tego została stworzona....szukam czegoś w rozsądnych pieniążkach żeby mieć jeszcze na spokojnie na dopieszczenie auta....i tu pojawia się problem automatu...w moim W210 700 000 działał bdb, scorpio ponad 400 000 też nawet w kadecie ..ha ha było ok...ale czytając forum i opinie znalezione w necie troszkę serce zatrzymuje rozum i podpowiada żeby uważać.....czy któryś z kolegów ma Thesisa z automatem?? Czy opinie o spalaniu poniżej 10 na 100 są realne?? (kolega w 607 3,0v6 aut.osiąga 7,5l i to fakt który sam sprawdziłem bo jechałem z nim kilka razy)
Ja mam i jestem bardzo zadowolony.Z tym pisaniem o automatach to jest tak, że piszą Ci którzy mają kłopoty, a Ci którzy ich nie mają to nie piszą bo nie mają zwyczajnie o czym pisać. Jeśli chodzi o spalanie to rozpiętość jest sporą przy moim 3,0.Na trasie jak się nie spieszę to potrafię zejść na 7,3 ale na ogół przy normalnej jeździe wychodzi mi ok.9, 5 do 10 oczywiście na trasie.Miasto ok.12-13 chyba, że staniesz w mega korku to wówczas wskazanie komputera przekracza 20.Ale mam na to sposób-na korki biorę inne auto:-)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: szajbus » 23 gru 2013, 16:06

FXX pisze: W porównaniu do 3.2 V6 w tej budzie to dupy nie urywa :)
Nie wspominając o tym motorze w 156, ale to już nie jest tania rakieta :P

2.0TB szybciej odchodzi bo lepiej się wkręca na obroty 3.2 ma wiekszy moment obrotowy ale i tak zostaje daleko z tyło za 2.4 JTD 20v :P który ma o wiele większy moment od obu :P

sprawa jest prosta z automatem w Thesisie wszystkie sa takie same i wszystkie sa zużyte bo nikt oleju tam nie wymieniał ... i tu jest dno
jak był wymieniany to problem nie będzie sie pojawiał ... ale nie ma co na to liczyć bo serwis nie zna pojęcia wymiany oleju ...


powiedzmy tak minimalny koszt naprawy tego automatu to będzie 1500zł to takie minimum minimum naprawa aby jeździła (zależy od awarii ) max koszt to będzie z 15.000 wtedy masz nowe prawie wszytko

Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 16:54

Jak na razie na polu bitwy pozostała 2,4 benz.w automacie bo 2,0T zostało już sprzedane:(
2,4 jest do sprowadzenia z Niemiec ma mieć przebieg ok 110 000 w co nie wierzę bo samochod ma jeździć zwłaszcza limuzyna a nie stać....cóż może po swiętach uda mi się wyrwać i pokonać 1000 km za wymarzonym autem
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 16:56

a co do automatu to chyba tyko jazda testowa na dłuższym odcinku może ok 50km pozwoli sprawdzić jej stan
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: szajbus » 23 gru 2013, 17:03

jazda może nic nie wykazać
jeśli już podczas jazdy bedzie źle .. to wiadomo ale ten automat ma jedna przypadłośc korki+temperatura= szarpanie
i tu jest początek końca ;) a musi być dobrze rozgrzany poza tym nie wykluczone że np kupusz sprawnego a za 100km już będzie trupem .. to jest loteria uzywany automat to zawsze loteria..
moja mnie kosztował 13.000zł w 607....

ja an Twoim miejscu czekał bym na jakies 2.0T sa na allegro można podjechać zobaczyć lepiej się zbiera bo już od 2000rmp turbo wstaje a 2.4 trzeba piłować wyżej ...

Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 17:06

Dzięki za radę....szukam i szukam i mam nadzieję , że wreszcie znajdę
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

paskud
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 26 cze 2012, 12:54
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: paskud » 23 gru 2013, 17:14


Adam J.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2013, 12:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

Post autor: Adam J. » 23 gru 2013, 17:16

tak,widziałem to ogłoszenie kolegi z forum:)
Oj było tego naprawdę dużo najpiękniejsze to
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2000
Alfa Romeo 156 2,0
Lancia Lybra SW 1,9 jtd 2005
będzie Thesis!!!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”