szajbus pisze:intuos pisze:BogdanA pisze:intuos pisze:Czytam i czytam, za każdym razem jestem ciekaw co ktoś wymyśli jeszcze.
Czytaj ze zrozumieniem. Jakie tabelki ,jakie orientacyjne? Wiesz co oznacza słowo empirycznie? Dane nie są z tabelki tylko z własnych jazd na dystansie 90000km. Po za tym kappa a kappa coupe to dwa różne samochody, o różnej masie i innych rozstawach w zawieszeniu i charakterystyce samego zawieszenia. I owszem k coupe w porównaniu do thesisa to samochód sportowy.
Szajbus ty natomiast chyba nie rozumiesz różnic o których napisałem, a których nie pojąłeś. Co z tego że z 2.0 16v robią 500km... czego to dowodzi??? ano niczego. Silnik w thesisie jest innym silnikiem niż w kappie i FC, i choć wygląda podobnie z zewnątrz, został przeprojektowany. Co z tego że w innym układzie blok + inna głowica + inna turbina silnik ma inne osiągi? Jeżeli to do ciebie nie dociera to nic na to nie poradzę.
Novitec i gitec to zabawki nie na dłuższą metę. Można się tym pobawić dla zabawy. Jeżdżę samochodem na co dzień od 20000-25000km rocznie i chipy upraszczając nie dowodzą niczego, może jednego, że silnik z nimi eksploatowany codziennie, w końcu się zużyje wcześniej.
Nie ma co się oszukiwać pierdyknięcie ciśnienia na poziomie 1,5 bara w piku z 1.2 bara na stałe to straszne obciążenie dla silnika i turbiny, szczególnie benzynowego. Już raz z powodu chipu robiłem remont swojego 20vt - pękł tłok. Tak się kończą zabawy z chipem do jazdy na co dzień. Nikomu tego nie życzę, ale dziele się tą wiedzą by ktoś potem nie popadał w problemy finansowe spowodowane kosztami remontu.
Powtarzam, mówię o silnikach w układzie oryginalnym! O ich osiągach i spalaniu w odniesieniu co fabryka wypuściła, jak i w stosunku do odczuć subiektywnych jako kierowcy.
Każdy kto ma coś sensownego do powiedzenia, albo jest uciszany przez grono szpeców, albo przechodzi mu ochota na pisanie, bo każdy wie lepiej. A już najlepiej piszą domorośli mechanicy, to znaczy "ekranowi" mechanicy, tysiąc teorii na temat awarii u kolegi w samochodzie chociaż nie widzieli samochodu na oczy.
jaja jak berety
to ty nie masz nic sensownego do napisania jak widać tylko jakies pierdoły które wygrzebałeś z ucha lewym palcem prawej nogi bo na motoryzacji nie znasz się ani trochę ..... gdzieś tam coś zmienione gdzieś tam coś inaczej złożone tylko nikt nie powiedział co i jak poskładali ale napisze pierdoły aby było ....
nie wiem o jakim układzie mówisz ale może o korupcyjnym bo technologicznie zmienione - przeprojektowane podzespoły nie zostały zmienione w celu osłabienia silnika, bo do tego właśnie zastosowano inna turbosprężarkę i inny program sterujący i zmieniając program można zmienić wartości silnika bo powtaRZam, że ten silnik ma taka samą głowice więc zmiany w pozostałych elementach są naprawdę kosmetyczne (poza turbo i softem)
c
Silnik 2.0 T 20v v.i.s w Thesisie to ten sam silnik co w Fiacie Coupe z tą sama głowicą z tymi samymi korbowodami, panewkami z inna turbosprężarka i innym wałem, jak byś poczytał na temat ewolucji to byś wiedział co to znaczy ...
Nie na darmo jest napisane iż wersja Thesis 2.0T nazywa sie SOFT i gwarantuje Ci że podniesienie mocy silnika do mocy Fiata Coupe nie spowoduje jego eksplozji .....
jak czytam co piszesz w tym temacie to mam wrażenie że Macierewicz chyba jest twoim bliskim krewnym
głowica w coupe może być 71723327 i thesie też taka wystepuje
Szajbus w przeciwieństwie do Ciebie miałem do czynienia z rozebranym 20vt thesisa i 20vt kappy.
Kłócić się z takim jak ty szpecem mechanikiem z przed ekranu nie będę bo i po co. Ja żyje w realu ty wchodzisz w eper i cały (wirtualny) świat przed tobą... Faktycznie przydałby ci się chip tuning...