Thesis - silnik 2.0 czy 2.4JTD ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: pawel1234 » 10 lis 2016, 16:14

Rozumiem :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: ArtoKucior » 10 lis 2016, 17:01

bassooner pisze:prawie 11 letni diesel z przebiegiem 100 tysięcy i 10 letnia benzynka z przebiegiem 50 tysięcy? znaczy ktoś robił 5 tysięcy rocznie? takie kwiatki mogą się zdarzyć jednak zalecałbym ostrożność ;-)

ooo! małe sprostowanie (looknąłem na link) - turbo benzyna ma najechane 35 tysięcy, znaczy gościu robił 3,5 tysiąca rocznie...
Ja robię 5 do 8kkm rocznie :) I prawie codziennie jeżdżę...głównie miasto dlatego.



Miałem diesla w automacie...mam benzynę w manualu. I powiem szczerze, że bardzo chętnie wróciłbym do automatu. W automacie najczęstsza naprawa (jak słyszałem i czytałem) to wymiana oleju z zaworkami ciśnieniowymi, której sam doświadczyłem. Tylko nie pamiętam ile za to zabuliłem...coś koło 1500-2000zł. A manual...jest sprzęgło jest dwumas jest docisk...Może gdy doświadczysz dużego remontu skrzyni automatycznej to się przerazisz ceną...ale najpierw trzeba się przejechać autem na rozgrzanym oleju i nie poczuć szarpnięć w ogóle lub prawie... :)

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: AUFER » 10 lis 2016, 19:11

Dziwne porównanie 2.0T, czy 2.4JTD to jakby blondynka, czy brunetka z każdą dojedziesz tylko pytanie co oczekujesz od tej jazdy ;-)

Dla mnie biedny Thesis to nie ma sensu, bez grzania foteli, czujników parkowania i dodatkowych bajerów typu fotochromowe lusterka, panel klimy z tyłu, Bose, roleta szyby tył.
A tego wszystkiego ten 2.0T z ogłoszenia nie ma.
Zapewne i kierownica w manualu jest ustawiania bo fotele są przesuwane ręcznie.

Zadaj sobie pytanie gdzie i jak dużo chcesz jeździć Thesisem, jeżeli miasto 2.4JTD 20V + automat to spalanie z opisów chłopaków wychodzi od 8l w górę.
Przy 2.0T nigdy nie wyszło mi więcej niż 13-14l gazu.

Weź też pod uwagę dostępność części gdyby coś się działo z 2.0T, części praktycznie brak typu głowica, blok czy cały słupek.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: belial666 » 10 lis 2016, 21:00

Odradzam Thesis. Mimo iż awarie w tym aucie nie są porównywalne z promem kosmicznym ( kiedy sie popsuje) to mozna się nimi zmęczyć. Co do jednostek napędowych jak najbardziej są ok.

Jesli zakup ma byc podyktowany z gory wyglądem, to takim nabywcom współczuję. Będą czesto trzymać sie w okolicy krocza.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Bartek-Lodz » 10 lis 2016, 21:14

Dziwię się, że tę Sportivę ktoś kupił bo ona taka super nie była.
Automatu się nie bój - trzeba tylko przed kupnem dobrze sprawdzić.
Co do 2.4 JTD a benzyniaka - hmmmm jak bym miał wybierać miedzy 2.0T, 2.4 w benzynie a 2.4 JTDm to biorę traktora ale V6 kontra JTDm - biorę V6+LPG.
Oczywiście jeżeli dużo jeździsz w trasie to JTDm wyjdzie taniej bo nie trzeba mu gazu pakować a przy prędkościach do 150 km/h mieścisz się w 7 litrach - a jak jeździsz spokojnie do 120 to i w 6 litrach się zmieścisz.
Automat to podstawa.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: pawel1234 » 10 lis 2016, 22:26

A co myślicie o tej z trzeciego linku ?
Z tego co rozumiem to do poprawek lakierniczych.

Automat sprawdzić na zimnym czy szarpie i na rozgrzanym silniku tak ?
Jeśli szarpie to lipa, tak ?

Znalazłem jeszcze taką:

Lancia koniakowa skóra
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: iled » 10 lis 2016, 23:28

Na ciepłym i zimnym.
Jak szarpie to kicha, bo moze być tysiak za olej aż po 6 za całość, a tego tak nie zdiagnozujesz.
Negocjuj wtedy cene

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: pawel1234 » 11 lis 2016, 9:24

Naczytałem się wielu strasznych rzeczy na temat Thesis i już nie wiem...

Stać mnie utrzymać Lybre i nie ma najmniejszego problemu, ale jak piszą to Thesis straszna jest...
Nie myślę o amorkach, bo wiem ,że drogie i z tym się pogodziłem, z resztą chyba tak często się nie psują.
Boję się o pozostałe rzeczy zawieszenia i o tą skrzynie...

Serce mówi Thesis ,rozsądek Delta III albo Alfa 159...
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Bartek-Lodz » 11 lis 2016, 9:33

Popatrz na mnie - mam kilka Thesisów i jakoś mnie nie rujnują. Można naprawdę to auto naprawić za bardziej niż sensowne pieniądze - co innego gdy ktoś oddaje auto do ASO - wtedy boli.
Z usterek jakie mnie spotkały ostatnio na tyle aut to: centralka Xenon, czujnik zawieszenia 1 szt., 2 górne wahacze, tuleje wahaczy (banan), tuleja łapy silnika, uszczelka pokrywy wałków w V6, moduł wentylatorów chłodnicy. Mowa tu o kilu Thesisach na przestrzeni czasowej od kwietnia. To myślę, ze chyba źle nie jest.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Snail » 11 lis 2016, 9:40

pawel1234 pisze:Naczytałem się wielu strasznych rzeczy na temat Thesis i już nie wiem...

Stać mnie utrzymać Lybre i nie ma najmniejszego problemu, ale jak piszą to Thesis straszna jest...
Nie myślę o amorkach, bo wiem ,że drogie i z tym się pogodziłem, z resztą chyba tak często się nie psują.
Boję się o pozostałe rzeczy zawieszenia i o tą skrzynie...

Serce mówi Thesis ,rozsądek Delta III albo Alfa 159...
Myślę, że to zależy czy ma być to Twój jedyny samochód do użytkowania cały czas i tylko on,
czy też reprezentacyjny, a oprócz niego masz jeszcze jakiś inny "dupowóz" na co dzień a Tereska od święta.
I czy ogarniesz większość/część napraw samemu, czy raczej jeździsz do mechaników.
To już sam sobie musisz przemyśleć i zdecydować...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: pawel1234 » 11 lis 2016, 10:06

Zrobienie kostek w elektronice nie ma problemu, rozebranie hamulca ręcznego też nie powinno być problemu, ale sam przy zawieszeniu nie zrobię nic. Jedyne co to w Lybrze zmieniłem końcówki drążków.

Raczej mój jedyny, czyli nie do końca dobrze ?

Bartek-łódź od kwietnia tego roku ? :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Flyman » 11 lis 2016, 12:53

Jeżdżę Thesis na co dzień. Żona jeździ Lybrą na co dzień.
Zakładając, że obydwa pojazdy są w bardzo podobnym stanie technicznym, czyli większość poważnych spraw jest ogarnięta, to eksploatacja Thesis jest o 15?20% droższa.
Gorzej, jeśli trzeba doprowadzić pojazdy do stanu dobrego lub bardzo dobrego. W tym przypadku, Thesis będzie wielokrotnie droższa.
Z uwagi na mocniejsze wyposażenie, Thesis może częściej sprawiać problemy elektroniczne, ale z reguły są to niedrogie, choć denerwujące i trudne do zlokalizowania usterki.
W przypadku Thesis konieczne jest posiadanie ogarniętego w temacie warsztatu, posiadającego lżejszy cennik od ASO.
Przy średnich zarobkach ponad 10 000 miesięcznie, możemy sobie kupić Thesis w dowolnym stanie, doprowadzić do ładu w ASO i nie umrzeć z głodu.
Jeśli zarabiamy mniej, musimy koniecznie wyłożyć więcej kasy na dzień dobry i kupić egzemplarz w dobrym stanie technicznym, nie dając się przy okazji załadować w wiadro kitu.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Bartek-Lodz » 11 lis 2016, 12:58

pawel1234 pisze:
Bartek-łódź od kwietnia tego roku ? :)
Od kwietnia - bo w kwietniu dokupiłem sobie jeszcze dwie Sportivy.
Wcześniej też były naprawy ale, żadna nie była jakaś straszna ;) Także spokojnie
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: s0krates » 11 lis 2016, 13:39

Jeżeli masz ok. 40 tysięcy i dużo wolnego czau, żeby samemu grzebać, to jak najbardziej Thesis.
Jak kupisz za 10, dokładasz 30, jak za 30, dokładasz 10.
Rocznie utrzymanie nie licząc paliwa 5-10 tysięcy jak będziesz robił w warsztacie, bo zawsze się coś zepsuje, a jest co :P
Przebiegi we Włoszech to jeszcze większa ściema niż u nas.

Jak powyższe cię nie przeraża, kupuj. Jak bym kupował jeszcze raz, brałbym V6, bo spala więcej, ale mniej z tym zachodu. Diesel ma swoje plusy - dobrze się zbiera, mniej pali i jak spokojnie jeździsz to zasięg na tankowaniu 800 km, ale ma też minusy, bo ma więcej osprzętu do zepsucia i jest głośniejszy na postoju

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 czy 2.4 jtd ?

Post autor: Bartek-Lodz » 11 lis 2016, 14:15

s0krates pisze:Jeżeli masz ok. 40 tysięcy i dużo wolnego czau, żeby samemu grzebać, to jak najbardziej Thesis.
Jak kupisz za 10, dokładasz 30, jak za 30, dokładasz 10.
Rocznie utrzymanie nie licząc paliwa 5-10 tysięcy jak będziesz robił w warsztacie, bo zawsze się coś zepsuje, a jest co :P
Przebiegi we Włoszech to jeszcze większa ściema niż u nas.

Jak powyższe cię nie przeraża, kupuj. Jak bym kupował jeszcze raz, brałbym V6, bo spala więcej, ale mniej z tym zachodu. Diesel ma swoje plusy - dobrze się zbiera, mniej pali i jak spokojnie jeździsz to zasięg na tankowaniu 800 km, ale ma też minusy, bo ma więcej osprzętu do zepsucia i jest głośniejszy na postoju
Bez przesady - mam do sprzedania Thesisa z 2007 roku za 21 tys i nic nie trzeba dokładać kasy bo wszystko jest porobione.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”