Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Moderator: stabraf

lanciofan85
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 paź 2017, 11:05
Imię: Janusz

Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: lanciofan85 » 06 paź 2017, 11:20

: witaj : Witam(świeżak na forum :)
Mam na imię Janusz, zakupiłem Lancię Thesis 2004 2.4 JTD 175km, manualna skrzynia biegów,
Mam kilka pytań odnośnie użytkowania samochodu,niech ktoś mądry podpowie a mianowicie :
1. Jakie powinno być ciśnienie w oponach przednich (mam felgi 17 cali) a jakie w tylnYch, ile barów?
2.Przy jakich obrotach zmieniać biegi?
3.Przy jakim biegu i obrotac osiągnie się najmniejsze spalanie?
4.Czy jeżdząc na tempomacie(trasy do 100km dziennei) uzyskam mniejsze spalanie czy to mit?
5.Czy jest możliwość wstawienia wyświeltacza z androidem a co za tym idzie,navi,kamera cofania,filmy,telefon itp., jaki jest przypuszczalny koszt tej przyjemności?
6.Ile płacicie za OC, i OC+AC dla tego modelu.
Z góry dziękuję za przyszłe odpowiedzi, pozdrawiam wszystkich forumowiczów z tego forum i życzę szerokości. ;)
Ostatnio zmieniony 06 paź 2017, 14:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!!!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: Bartek-Lodz » 06 paź 2017, 17:54

Pytanie od 1 do 4 - dokładnie przeczytaj instrukcję obsługi - można pobrać z internetu.
Co do 5 - można
Co do 6 - samo OC ok 800 PLN - OC + AC 2200 - ale to też zależy od ilości zniżek i regionu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

lanciofan85
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 paź 2017, 11:05
Imię: Janusz

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: lanciofan85 » 06 paź 2017, 21:14

bartek lodz - odpowiedź w stylu wiem ale nie powiem :/, w instrukcji to sobie mogą pisać różne rzeczy ja chcę z własnych autopsji opinię.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: LUKIThesis » 07 paź 2017, 17:46

1) przód 3.1 , tył 2.8
2) 1000obr/min
3) 0 km/h
4) trzecie wyklucza czwarte
5) nawet monitora 60" z MSI Nightblade X2B
6)OC +AC = 5000 dolarów

Z autopsji ;)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: Bartek-Lodz » 08 paź 2017, 8:07

Ręce mi opadają...

Ciśnienie jest podane w instrukcji - jeszcze zależy czy masz profil opony zgodny z tabelą w instrukcji czy też poniosła Cię fantazja i masz profil inny.
Są różne szkoły zmiany biegów. Obecnie uczą, że jeździmy w zakresie obrotów 1800-2700 czyli wypadało by zmienić bieg przed 3000 obrotów. Nawet na egzaminie na prawko jest teraz ecodriving. Ogólnie według starej szkoły jeździmy z momentem obrotowym czyli bieg zmieniamy najpóźniej gdy przekraczamy obroty momentu wtedy też widzimy jakie mamy obroty po zmianie biegu. Ogólnie Thesis JTD ciągnie dobrze od 1750 obrotów. (ALE TO WSZYSTKO JEST W KSIĄŻKACH TYPU UCZĘ SIĘ JEŹDZIĆ).
Najmniejsze spalanie osiągniesz jadą 90-105 km/h na ostatnim biegu z włączonym tempomatem. Ogólnie tempomat na trasie to oszczędność ok 1 do 2 litrów paliwa na trasie 100 km.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

lanciofan85
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 paź 2017, 11:05
Imię: Janusz

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: lanciofan85 » 09 paź 2017, 10:59

Bartek łódź - dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję że przyda się nie tylko mi ale i innym przyszłym użytkownikom teresek, pozdrawiam serdecznie

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: szwagier-lublin » 09 paź 2017, 16:05

O kurcze... lanciofanie, czy Lancia Thesis to Twoje pierwsze w życiu auto? Jeśli tak to w sumie pokłony. Dobry start : ok2 : Ale jeśli nie, to przecież takie rzeczy to elementarz, który otrzymuje się zanim zrobi się prawko. Zmiana biegów w 2,4 jtd 175 Km - kiedy zmienisz to będzie dobrze - tak bym to skwitował. Silnik jest tak elastyczny, że na 3 biegu możesz śmiało od 50-110 km/h ciągnąć z pedałem w podłodze. A kiedy zmienisz na czwórkę? Zdecyduj sam po takim właśnie teście. Moim zdaniem - czasem szkoda zmieniać bieg przy 3000 rpm. Istotniejszym jest, by nie kręcić tego motoru w okolice 4000 jak się dobrze nie rozgrzeje ani też nie zmieniać biegu poniżej 2500, gdyż po redukcji możesz spać poniżej ciągu turbiny lub niebezpiecznie dać w kość kosztownemu zespołowi "sprzęgło-dwumas". Ciśnienie w oponach? Ponownie elementarz, jeździmy raz sami, raz z załadowanym kufrem, raz z 4 pasażerami, raz po autostradzie latem, raz zimą po mieście... odchylenia śmiało mogą wynieść 0,5 bara...ale to dotyczy absolutnie każdego POJAZDU kołowego.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

lanciofan85
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 paź 2017, 11:05
Imię: Janusz

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: lanciofan85 » 10 paź 2017, 7:52

Cenne uwagi szwagier-lublin - dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam serdecznie, auto jak auto człowiek uczy się przez całe życie przecież :)

waclawm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 309
Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: waclawm » 10 paź 2017, 8:34

http://forum.alfaromeo.pl/viewtopic.php?t=1697
Jak zmieniac biegi. Ja w lucynie 2.4jtd zmieniam w okolicach 2.2-2.5
Jak nie masz znizek albo jest ich nieduzo mozesz rozwazyc ubezpieczenie chaty. W skali roku to maly koszt jednorazowy a mozesz uzyskac kilka procent na oc.
Jezeli masz trase 100km to chyba najlepiej trzymac sie 2tys obr i to bedzie chwile przed 100km/h z drugiej strony z takim motorem i z taka limuzyna to bedzie slaby obrazek. Tak wiec te rzeczy troche sie wykluczaja.
Lancia Kappa SW 1998- 2.4(gaz)175
Poszukuje drugiego

lanciofan85
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 paź 2017, 11:05
Imię: Janusz

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM - podstawy użytkowania

Post autor: lanciofan85 » 17 paź 2017, 13:40

Dzięki wacław konkretne rady :)szerokości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”