Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Moderator: stabraf

goozic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Białka Tatrzańska

Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: goozic » 02 sty 2011, 15:08

witam
Przymierzam się do kupna pięknej Lancii Phedra i pewnie nie zastanawiał bym się długo gdyby nie wyszło na jaw, że francuziki maczały palce w projekcie (z doświadczenia wiem że francuskie auta potwierdzają stereotypy o awaryjności i kiepskiej jakości! w przeciwieństwie do Lancii i innych włoskich!!!)
Wiem na pewno że silniki są od PSA. To jeszcze mógłbym przeboleć bo silniki HDI też są dobre. Więcej nie wiem nic!!!
Jeśli ktoś jest szczęśliwym posiadaczem albo ma doświadczenie z tym modelem proszę o podzielenie się wrażeniami i informacjami. I jeszcze jedno ważne pytanie: ile Lancii jest w tej Lancii? czyli co kto zaprojektował?
Z góry dziękuje za pomoc i życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku!
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 16 sty 2011, 17:44

Przymierzam się do zakupu tej Phedry:
http://www.autoswiss.pl/v6phedra/

Doradźcie proszę, czy coś o niej wiecie, choć sądząc z załogi tego forum pewnie niewiele. :cry:

Zakładam, że benzynki będzie mi piło 16l po mieście. Powyżej 18 będę zmuszony wybulić z 5 tysięcy na LPG.

Może ktoś zna ten silniczek?


Phedra (jak i Zeta) to francuskie konstrukcje. Lancia jest bliźniacza z Citroenem C8, Peugeot 807 i Fiatem Ulysse II.

regwit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 11 lis 2010, 15:29
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: regwit » 18 sty 2011, 10:03

Witaj

Ja mam takową. Dokładnie taki model, tylko bez elektrycznie domykanych drzwi. Silnik jest ogólnie znany i montowany w wielu modelach. W tym, sprzęgnięty z beznadziejną skrzynią wydaje się nieco przymulony. Miałem Toyotę z silnikiem 3,3 i przy 110 km/h miała 1800 rpm. Lancia przy tej prędkości ma 2600. Wnioski wyciągnij sam. Bardzo dobre zawieszenie, ogólna wygoda. Za dużo, zdecydowanie za dużo elektroniki ale na dużym ekranie wygodnie się czyta komunikaty błędów. Jeśli nie był wymieniany rozrząd to licz się z ogromnym wydatkiem. Ja zapłaciłem w Warszawie 2300. Drogo i bardzo trudno się dostać. Ogólnie zrobić cokolwiek przy silniku to niezła ekwilibrystyka. Za gaz zapłacisz taniej. Ceny instalacji nieco spadły ale przy spalaniu 16 l LPG i zbiorniku w koszu pod kołem zasięg będzie mizerny. Acha i jeszcze jeden szkopuł: beznadziejne głośniki z fajnym audio. I tu niespodzianka - konstruktor (debil) tylne głośniki PRZYNITOWAŁ do karoserii. No tylko pogratulować pomysłu. Podsumowanie jest takie: Jeśli tanio kupisz - będziesz zadowolony. Powtarzam tanio. Pozdrawiam Witek
Lancia Phedra V6
Skoda 1000 MB - 1969

Awatar użytkownika
aquarius01
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: aquarius01 » 18 sty 2011, 10:12

goozic pisze:gdyby nie wyszło na jaw, że francuziki maczały palce w projekcie
Przecież to eurovan - Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra to jedno i to samo auto po za szczegółami zewnętrznymi i często innymi jednostkami napędowymi. To nie tylko myśl francuska a raczej europejska. to samo tyczy się trójcy VW Sharan, Seat Alhambra i Ford Galaxy - chciało by się powiedzieć co ma wspólnego Ford i VW, jak widać sporo - przez długi czas produkowali to samo auto.

Ja również rozglądam się za Vanem i rozważam właśnie coś z rodziny Citroen-Pug-Fiat lub japońca w postaci Mazdy MPV ale jeszcze ciekawego egzemplarza nie znalazłem zarówno w pierwszym jak i drugim zbiorze. Skradałem się do Lyberki ale niestety okazała się dużo za mała dla mojej rodzinki ;)
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra, 2.2 JTD, 2003
Alfa Romeo 145, 1.6TS, 1997

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 18 sty 2011, 10:17

Dzięki za info.

Napisz tylko, czy te 2300obr to ma na III, czy na IV biegu?

Jeśli na III to pół biedy, a jeśli na IV, to będzie trzeba jeździć wolniej :)

Pozdrawiam

regwit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 11 lis 2010, 15:29
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: regwit » 18 sty 2011, 15:25

No właśnie te 2500/2600 to już na 4 biegu. Tu powinien zapinać się kolejny, ale go brak. Zatem prędkość regulujesz tylko obrotami. W teorii powinno być ok ale w praktyce sprawna skrzynia często mieszając biegami daje lepszą dynamikę i oszczędności. Jeżdżę wyłącznie automatami i mam porównanie. Tu niezły silnik ożenili z beznadziejną skrzynią biegów. A tiptronic to tylko bajer - no może się przyda jak będziesz holował ciężkie przyczepy lub kuter. Kick down to też tester cierpliwości i możliwość przeprowadzenia rachunku sumienia. Silnik się męczy, ty się męczysz i globalne ocieplenie się męczy ;) . Jeśli będziesz miał jakąkolwiek dziurkę w wydechu lub tuningowany wydech - gwarantuję - doprowadzi cię do szału

PS Może ktokolwiek z Kolegów czytających ten wątek wie gdzie można kupić wydech do Eurovana 3,0 V6 - to proszę dać namiary PLIZ witreg@wp.pl

pozdrawiam Witek

wysłałem Ci PW
Lancia Phedra V6
Skoda 1000 MB - 1969

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 20 sty 2011, 16:13

Wczoraj oglądałem tą Phedre (http://www.autoswiss.pl/v6phedra/) i mogę powiedzieć, że jej nie kupiłem.

W czasie prezentacji parkomatu zepsuł się on i przy okazji świrowało światło cofania - migało, lub się nie zaświecało. Mogła to być elektryka, co jeszcze bym wybaczył, albo automatyczna skrzynia biegów.
Kontrolki ABS, poducha itp po przekręceniu kluczyka gasły w tej samej milisekundzie. Wzbudziło to moje podejrzenia co do połączenia ich w jeden obwód. Sprzedawca, który do tego momentu zachowywał się w miarę normalnie, zrobił się nieuprzejmy i zaczął chamsko sugerować, że wydziwiam i w ogóle na tym się nie znam. Jako, że samochód oglądałem w pobliżu ASO Fiata, zaproponowałem podjechanie i sprawdzenie tych kontrolek. Powiedziałem, że pokryję koszt diagnozy, ale tylko, jeśli sprzedawca ma racje i takie jednoczesne gaśnięcie ich jest normalne. Tu sprzedawca stanowczo zaprotestował i stwierdził, że wydziwiam i on w żadnym wypadku nie będzie płacił za diagnozę. Wkurzyłem się i podziękowałem (ładnie) za możliwość oglądnięcia tej Lancii.

Ze swoich oględzin amatora mogę napisać:
1. Umyty przy zastosowaniu wosku koloryzującego - nie mam pojęcia po co. Większych rysek brak.
2. Wydaje się, że Phedra miała stłuczkę lewy przód.
3. Brak kawałka kratki na zderzaku zasłaniającej chłodnice - kamyk?
4. Brak fragmentu tylnej, lewej lampy - na samej górze jest ubytek - raczej lampa jest szczelna, ale nie jestem pewny.
5. Lekkie otarcia typu parkingowego na przednim zderzaku i tylnym.

Generalnie niewiele brakowało, bym ją wziął, ale nie lubię sytuacji, gdy ktoś robi ze mnie idiotę.

Szukam dalej V6 na benzynie 6 fotelowej.


EDIT:
Co do obrotów ponad 2000 przy 100km/h to przy benzynie jest w miarę normalne. Tylko amerykańce mają niskie obroty. Po Phedre jechałem Mitsubishi Galant V6 2.5, który miał ~2200 obr przy 100km/h, a Galant jest lżejszy i ma mniejsze opory powietrza niż Phedra.

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 22 sty 2011, 15:46

Jadę dziś oglądać Ulysse: Fiat Ulysse 3.0 V6 + LPG FULL OPCJA SKÓRA
niestety ma chyba tylko 4 fotele :(

regwit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 11 lis 2010, 15:29
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: regwit » 23 sty 2011, 19:38

Jak szukałem swojej to ten egzemplarz przeoczyłem. Miejmy nadzieję, że da się usunąć te "piękne" kalkomanie. :roll:

Moja lancia jest już zdrowa. Usterka - pompa paliwa. Niestety tego nie jesteś w stanie sprawdzić podczas oględzin. Sprawdź działanie wszelkich przełączników bo potem naprawiani ich jest upierdliwe - chyba, że będzie Cię bawić np. włączanie komend głosowych podczas każdego uruchamiania kierunkowskazów... :D

powodzenia

W
Lancia Phedra V6
Skoda 1000 MB - 1969

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 23 sty 2011, 21:47

Biorę tego Fiacika.

Niestety Fiat to nie Lancia i nie ma:
1. Kolorowego wyświetlacza z nawigacją - zamiast tego mono, ciekłokrystaliczny.
2. Nie ma otwieranych elektrycznie tylnych szyb bocznych - tylko ręcznie
3. Ma skórę na fotelach, a nie alkantre (zamsz).
4. Brak czujnika deszczu w szybie.

Drzwi elektrycznie otwierane ma.

Niestety przekonała mnie cena. 5 tysięcy taniej niż Lancia i LPG sekwencja gratis.

Szukam teraz brakujących foteli.

Wszystkie komunikaty niestety po niemiecku - szukam softu po polsku, lub chociaż angielsku.

Wieśtuning Ulyssesa nie skończy się na kalkomani, ale rozszerzył się o dodatkowe oświetlenie wnętrza i nisko profilowe opony.

Pojeżdżę chwilę to się okaże co złego jeszcze wyjdzie.
Na tym forum zostaję pomimo posiadania Fiata, ponieważ mam wciąż "starego" eurovana - czyli Lancie Zete.

Kiedy regwit kupiłeś swoją Lancie i, jeśli to nie tajemnica, pochwal się za ile.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: vanisch » 24 sty 2011, 14:51

On jest po TAXI z Niemiec?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema

Awatar użytkownika
NIKI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 713
Rejestracja: 01 sie 2009, 12:18
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: NIKI » 24 sty 2011, 14:59

vanisch pisze:On jest po TAXI z Niemiec?
Tak wygląda, ale benzyna?? Raczej nie.....
Moje byłe Włoszki

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: vanisch » 24 sty 2011, 15:07

Benzyna z gazem więc to możliwe ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2007, 00:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: Jazeon » 24 sty 2011, 18:06

NIKI, skąd ta teoria?
W Polsce służył ostatniemu właścicielowi jako ciągnik do lawety, ale taksówka?
200k przebiegu jak na V6 zakładam, że to nie masakra i jeszcze ze 100k pociągnie.

EDIT: Gaz instalowany w Polsce. Marne szanse, by ktoś jako taxi tego fiacika wykorzystywał.

Awatar użytkownika
NIKI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 713
Rejestracja: 01 sie 2009, 12:18
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lancia Phedra- na co zwrócić uwagę

Postautor: NIKI » 24 sty 2011, 19:28

Jazeon pisze:NIKI, skąd ta teoria?
W Polsce służył ostatniemu właścicielowi jako ciągnik do lawety, ale taksówka?
200k przebiegu jak na V6 zakładam, że to nie masakra i jeszcze ze 100k pociągnie.

EDIT: Gaz instalowany w Polsce. Marne szanse, by ktoś jako taxi tego fiacika wykorzystywał.
Nie moja tylko kolegi vanisch a wysnuta prawdopodobnie z tego, że auto ma wybitnie niemiecko taksówkowy kolor :)
Obrazek
Moje byłe Włoszki


Wróć do „Zeta/Phedra”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość