Phedra - jaki silnik wybrać
Moderator: stabraf
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Phedra - jaki silnik wybrać
Witam, mam zamiar kupić Phedrę ale mam problem z wyborem silnika.
Zaznaczam, że samochód będzie musiał się dobrze spisywać ponieważ dużo jeżdżę i potrzebuje bezawaryjnej w miarę wersji i ekonomicznej Wiem wiem Przy obecnych cenach paliwa wybór JTD nie wiem czy jest najlepszy, do tego dochodzi FAP czy jak tam zwał. 3.0 awaryjny podobno i paliwożerny a i nie wiem czy LPG na nim pójdzie. Kolejna sprawa, automat czy manual?
Obecnie jeżdżę BMW e39 3.0 d w automacie i pomimo dużego przebiegu dobrze się spisuje, niestety jest to sedan a moje wymagania względem wielkości bagażnika się zwiększyły więc tylko van wchodzi w grę.
Jeśli możecie to pomóżcie
I małe pytanko na koniec: jaka wtyczka do kompa
Gdzieś znalazłem info iż wersje 2.2 JTD mają Webasto. Czy to prawda ?
Zaznaczam, że samochód będzie musiał się dobrze spisywać ponieważ dużo jeżdżę i potrzebuje bezawaryjnej w miarę wersji i ekonomicznej Wiem wiem Przy obecnych cenach paliwa wybór JTD nie wiem czy jest najlepszy, do tego dochodzi FAP czy jak tam zwał. 3.0 awaryjny podobno i paliwożerny a i nie wiem czy LPG na nim pójdzie. Kolejna sprawa, automat czy manual?
Obecnie jeżdżę BMW e39 3.0 d w automacie i pomimo dużego przebiegu dobrze się spisuje, niestety jest to sedan a moje wymagania względem wielkości bagażnika się zwiększyły więc tylko van wchodzi w grę.
Jeśli możecie to pomóżcie
I małe pytanko na koniec: jaka wtyczka do kompa
Gdzieś znalazłem info iż wersje 2.2 JTD mają Webasto. Czy to prawda ?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Ja bym Brał 3.0 V6 w automacie , ponieważ:
-nie lubię kiśli
- robię mało kilometrów
-2.0 jest za słaby i rzadko spotykany
Dlatego zostaje tylko V6
-nie lubię kiśli
- robię mało kilometrów
-2.0 jest za słaby i rzadko spotykany
Dlatego zostaje tylko V6
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Tylko, że złapać V6 to jak szóstkę w totkatopcio1 pisze:Ja bym Brał 3.0 V6 w automacie , ponieważ:
-nie lubię kiśli
- robię mało kilometrów
-2.0 jest za słaby i rzadko spotykany
Dlatego zostaje tylko V6
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Była jedna w Lublinie - jedyny mankament to kolor. Biały .
Edit
Jak się znudzi (a to chyba nie prędko ) euro-amerykański Ford to Marzena już zapowiedziała poszukiwania Phedry .
Edit
Jak się znudzi (a to chyba nie prędko ) euro-amerykański Ford to Marzena już zapowiedziała poszukiwania Phedry .
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Czy Ty mnie oby nie obrażasztopcio1 pisze: (...) jedyny mankament to kolor. Biały .
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Ale raczej nie było jej w sieci wystawionej, ew. wychodziła poza nasz pułap cenowy, bo ojciec regularnie przegląda Allegro i otomoto.topcio1 pisze:Była jedna w Lublinie - jedyny mankament to kolor. Biały .
Edit
Jak się znudzi (a to chyba nie prędko ) euro-amerykański Ford to Marzena już zapowiedziała poszukiwania Phedry .
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Była dość długo na Otomoto, coś około maj-czerwiec 2010.
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
To wszystko wyjaśnia Wtedy za zmianę Lybry po ledwie roku użytkowania, mama by mnie z ojcem na wycieraczkę wyrzuciła
Co do gł. wątku to 3.0 spokojnie znosi LPG o ile założysz dobrą instalację. Awaryjny specjalnie też raczej nie jest, jedynie koszty obsługi mogą być droższe. Często jakakolwiek robota przy nim kończy się wyciąganiem silnika.
Co do gł. wątku to 3.0 spokojnie znosi LPG o ile założysz dobrą instalację. Awaryjny specjalnie też raczej nie jest, jedynie koszty obsługi mogą być droższe. Często jakakolwiek robota przy nim kończy się wyciąganiem silnika.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Uuu o tych nie wiedziałem, nie pokazały się na allegro czy otomoto
Muszę podrzucić ojcu te linki, chociaż nie spełniają jednego założenia - za mała ilość foteli.
Muszę podrzucić ojcu te linki, chociaż nie spełniają jednego założenia - za mała ilość foteli.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Dzięki za podpowiedzi Więc polecacie wersję 3.0, jak to wygląda ze spalaniem ? I jaką instalacje polecacie? Jaki koszt ?
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Dodam swoje trzy grosze...
1. 3.0 V6 fajny ale znalezienie dobrego egzemplarza to loteria z prawdopodobieństwem trafienia mniejszym niż w Lotto. Szkoda czasu.
2. Wszystkie automaty w EV2 to okropna porażka - jeżeli jeździłeś automatem w e39 to będziesz wiedział o czym mówię. Jeżeli już to tylko w 3.0 v6 ale tutaj patrz punkt 1.
3. Silniki 2.0 JTD - a raczej 2.0 HDI bo z prawdziwym JTD nie ma on nic wspólnego - to dziwny komplromi pomiędzy pojemnością mieszczącą się w widełkach podatkowych a mocą. Auto waży ponad 1800 kg i ten motorek bardzo słabo sobie z nim radzi. Automat w tym przypadku mocno potęguje tą niemoc.
4. Silnik benzynowy 2.0 T to podobna ciekawostka jak V6 w dobrym stanie. Takowi trafił mi się w Krakowie już z założoną instalacją gazową. Dobrze utrzymane ale zdyskwalifikowała tę ofertę automatyczna skrzynia. Mimo niezłej mocy - chyba około 150 koni - samochód się męczył. Mimo używania półautomatu przyjemność z jazdy żadna. Możliwe, że lepiej będzie w trasie. Mnie ogólnie każdy automat skutecznie odstraszał. W porównaniu do TipTrpnica w Mercedesie z podobnego rocznika, to co siedzi w EV2 to straszna porażka.
5. Jedyny rozsądny wybór to 2.2 JTD - a raczej 2.2 HDI z manualem pięcio lub sześciobiegowym - szóstka od roku 2004. FAP nie jest taki straszny jak się go maluje i da się z nim żyć. Jak kupuje się samochód za 30 000 to można co 100 000 km zapłacić te cztery stówy za EOLYS i wyzerowanie komputera - to nie majątek. Stan FAP można sprawdzić przy pomocy narzędzi diagnostycznych np. Lexia 3 i Peugeot Planet. Złącze w Phedrze to OBDII.
Swego czasu - pierwsza połowa roku - objechałem praktycznie wszystko, co pojawiało się w sieci oraz ogłoszeniach lokalnych i dotyczyło PHEDRY - po siedmiu miesiącach znalazłem taką, jaką chciałem - 15 km od odmu. Służy mi wierne i jestem z niej bardzo zadowolony.
1. 3.0 V6 fajny ale znalezienie dobrego egzemplarza to loteria z prawdopodobieństwem trafienia mniejszym niż w Lotto. Szkoda czasu.
2. Wszystkie automaty w EV2 to okropna porażka - jeżeli jeździłeś automatem w e39 to będziesz wiedział o czym mówię. Jeżeli już to tylko w 3.0 v6 ale tutaj patrz punkt 1.
3. Silniki 2.0 JTD - a raczej 2.0 HDI bo z prawdziwym JTD nie ma on nic wspólnego - to dziwny komplromi pomiędzy pojemnością mieszczącą się w widełkach podatkowych a mocą. Auto waży ponad 1800 kg i ten motorek bardzo słabo sobie z nim radzi. Automat w tym przypadku mocno potęguje tą niemoc.
4. Silnik benzynowy 2.0 T to podobna ciekawostka jak V6 w dobrym stanie. Takowi trafił mi się w Krakowie już z założoną instalacją gazową. Dobrze utrzymane ale zdyskwalifikowała tę ofertę automatyczna skrzynia. Mimo niezłej mocy - chyba około 150 koni - samochód się męczył. Mimo używania półautomatu przyjemność z jazdy żadna. Możliwe, że lepiej będzie w trasie. Mnie ogólnie każdy automat skutecznie odstraszał. W porównaniu do TipTrpnica w Mercedesie z podobnego rocznika, to co siedzi w EV2 to straszna porażka.
5. Jedyny rozsądny wybór to 2.2 JTD - a raczej 2.2 HDI z manualem pięcio lub sześciobiegowym - szóstka od roku 2004. FAP nie jest taki straszny jak się go maluje i da się z nim żyć. Jak kupuje się samochód za 30 000 to można co 100 000 km zapłacić te cztery stówy za EOLYS i wyzerowanie komputera - to nie majątek. Stan FAP można sprawdzić przy pomocy narzędzi diagnostycznych np. Lexia 3 i Peugeot Planet. Złącze w Phedrze to OBDII.
Swego czasu - pierwsza połowa roku - objechałem praktycznie wszystko, co pojawiało się w sieci oraz ogłoszeniach lokalnych i dotyczyło PHEDRY - po siedmiu miesiącach znalazłem taką, jaką chciałem - 15 km od odmu. Służy mi wierne i jestem z niej bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Dwa pierwsze ogłoszenia mają ponad rok .
2.0 benzyna z automatem ma kolega Sebol z Polic, jak z nim rozmawiałem rok temu to jeszcze był z niej zadowolony.
Co to jest FAP? Filtr cząstek?
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
Tak.
Jak bym miał brać Phedrę to właśnie 2.0 benzyna (dość ciężko dostać)
3.0v6 jest droga w eksploatacji hamulce brembo itd ale spokojnie sobie poradzi z gabarytami.
Jak bym miał brać Phedrę to właśnie 2.0 benzyna (dość ciężko dostać)
3.0v6 jest droga w eksploatacji hamulce brembo itd ale spokojnie sobie poradzi z gabarytami.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Re: Phedra - jaki silnik wybrać
No to teraz mam zabitego ćwieka:) Nie wiem co wybrać a sprawa jest pilna aquarius01 mówisz że płyn kosztuje 400zł ? jeśli tak to nie ma się co szczypać. Chyba że sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. Za poj. powyżej 2.0 zapłacę sporą akcyzę, już to kilka razy przerabiałem :/
Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc
Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc