Strona 1 z 4

Zeta - jak dobrze kupić

: 13 cze 2006, 13:54
autor: Zeta
Na co zwrócić uwagę
Mile widziane opinie użytkowników
Ile Pali benzyny lub gazu i parę rad dla nowicjusza :oops: :oops:

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 13 cze 2006, 15:40
autor: Luckyy
benzyniaka ma Rider Zeta 2.0 Ti

witam na forum

: 13 cze 2006, 16:12
autor: Zeta
Dzięki za tak szybką odpowiedź czekam na konkrety

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 13 cze 2006, 20:49
autor: rado
"mario09" pisze:
"Nat" pisze:żytko przez z z kropką ;)
A co do użytkowników Zety to polecam kontakt z Rado lub Blashem, na pewno chętnie sie z toba podzielą wiedzą nt. swoich Zetek.
Kolega chce turbo w benzyne, a Rado i Blash maja klekoty.
Ja Ci dam klekota :)

Należy napewno zwrócić uwagę tak jak przy zakupie każdego samochodu na standardowe sprawy : zawieszenie , turbina , rozrząd , karoseria , przebieg , ogumienie. Ważna sprawa przy tak ciężkich samochodach - maglownica - czy nie cieknie zbyt mocno płyn ze wspomagania kierownicy . Cięzko tak naprawdę dokonać diagnozy , bo w przypadku mojego auta maglownica jest cała mokra , ale dolewki płynu robię raz na pół roku i to w bardzo małych ilościach.
Jeżeli chodzi o spalanie to mój diesel pali 7,5 - 8,0l/100km.
Tak naprawdę to nie wiem co mógłbym Ci jeszcze podpowiedzieć , a to dlatego , że ( oby nie zapeszyć ) moja Zeta spisuje się wspaniale . Do tej pory miałem głównie problemy z przednim zawieszeniem

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 13 cze 2006, 22:02
autor: Zeta
może mi ktoś powie jak najkorzystniej dla silnika i jego właściciela jeździć takim autkiem co on lubi np. Dynamicznie przyspieszyć a póżniej spokojnie sunąć do przodu, jakie obroty utrzymywać aby turbina dobrze pracowała itd.

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 13 cze 2006, 22:21
autor: rado
Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 13 cze 2006, 22:47
autor: EWCIA
"rado" pisze:Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000
ja też..ale rzeczywiście do 2000- góra 2500obr. mniej pali.../ po "dynamiczniejszej" jeżdzie radzę schłodzic turbinkę > niech lucy pochodzi na wolnych obr. ok.2-5 min...

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 18 cze 2006, 11:26
autor: Blash
ja dodam że ostatnio na trasie 760 km osiągnąłem średnie spalanie 6,6 l , być może wpłynął na to nowy filtr powietrza k&n i magnetyzer

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 19 cze 2006, 2:13
autor: Zeta
A z jaką prędkością jechałeś?

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 19 cze 2006, 8:12
autor: Blash
srednio 100 maksymalnie 120 wczoraj natomiast jadąc 120 spalanie na dystansie 160 km wyniosło 7,0 l

Odp: Disese

: 26 cze 2006, 12:01
autor: rado
"Marcellous" pisze:
"rado" pisze:Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000
Dieslem nie da się "dynamicznie sunąć do przodu"...? Chyba zaszedł jakiś pomyłek :) ( nie wiem jak w zecie, ale moja kappa radzi sobie całkiem, całkiem... )
Waga Zety jest większa od Kappy , a to robi swoje.

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 07 sie 2006, 0:59
autor: Makgajwer
ja tu moze nie nowy :)) ale temat dla mnie b.interesujący bo dojrzewam do Zety...
Panowie (sorry Ewcia, ale teraz z "Zetowacami" pogadam :)), na co jeszcze zwrócić uwage przy zakupie, bo właśnie taka Z z '97r 2.1TD mi sie szykuje...
W zasadzie jaki to silnik ??? Zwykły turbodisel ??? żadne tam chociaż TDI ???
A spalanie Blash jakie miałes bez tych "dodatków" ??? No i jak sie udał Twój ECU tuning ???
Jak ojel??? Lepiej minerał czy pół-syntetyk ???
Po za tym zauważyłem że czesto miewaliscie problemy z paskiem rozrządu ? Czy faktycznie tak często sie zrywa ??

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 07 sie 2006, 10:22
autor: Blash
spalanko było w trasie 8 l prędkości w granicach 120 , po zmianie filtra udało mi sie na dystansie 700 km zrobic 6,6 teraz w trasie z klimą pali 7,7 z klima bez ok 7 , miasto zależy od dynamiki od 8,7 do 10 i tego czy klima właczona , ja jeżdżę na minerale ale na zimę zmieniam na półsyntetyk , nic mi się nie zepsuło i jestem zadowolony (obciera mi tylko osłona gdzies pod autem od poczatku) jak trzeba to i 160 poleci ale spalanie wtedy 14

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 07 sie 2006, 11:04
autor: Makgajwer
OK. a silnik to taki "zwykły" TD ??? czyli chyba dość wiekowa konstrukcja, aż dziwne że tak mało pali... ?
Jak sądzisz ? To mniejsze spalanie jest zasługą magnetyzera czy filtra?? Bo kiedys Romek testował magnetyzery i wyszło mu że to raczej lipa ...
A dynamika silnika ??? tzn. do ilu obrotów warto go ciągnąć ??? sorry że tak wyciągam ale od wieków nie miałem diesla i jestem ciekaw, a jak czasami biore od Ojca jego Focusa 1,8 TDCI to jest zupełnie inna bajka, bo to co prawda diesel ale 16-to zaworowy...

no i co z tuningiem ECU ????????

Kupuję Lancię Zeta z Turbiną Help

: 07 sie 2006, 14:05
autor: Blash
nie wiem czy zwykły , czy nie jest to silnik stosowany w peugeotach i cytrynach od dawna sprawdzona konstrukcja na pompie lukas epic są tam jakieś innowacje ale nie wiem jakie, potem weszło common raily i sie skończyły lukasy co do modyfikacji ecu to ciągle zamierzam aha Rado zeta ponoć jeszcze mniej pali

:link: