Zeta - jak dobrze kupić

Moderator: stabraf

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: ASSOLUTO » 14 kwie 2008, 17:15

myślę, że warto się zastanowić nad silnikiem i poważnie rozważyć zakup silnika określanego jako 2,0JTD, (tak naprawdę jest to 2,0 HDi koncernu PSA). Silniki 2.1TD i 2.0JTD mają niby taką samą moc 109KM, ale różnica w spalaniu i dynamice auta jest znacząca. Ogólnie rzecz ujmując Zeta jest bardzo prostym w budowie, praktycznym i trwałym pojazdem, przy zakupie należy zwracać uwagę na to samo co przy zakupie innych wozów, czyli na wszystko, jeżeli nie była "walona", wnętrze jest zadbane a silnik chodzi Ok, to polecam to autko, jest super (przez wielu niedoceniane) !!!!

P.S.
silnik 2.0 JTD 109KM jest do dzisiaj montowany do Phedry, i pod wieloma względami jest lepszy od nowszego 2.2 JTD (ale to już zupełnie inna historia)
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: topcio » 14 kwie 2008, 21:29

a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: Artur G. » 14 kwie 2008, 21:44

Meldujesz Topciu o Z dieselku... a pytasz o lpg? czyli w grę wchodzi i benzyna?...
Kiedys tez szukałem, choć nie na siłę Zety, ale jakoś tak mi tył nie podchodzi... poza tym ok szczególnie wnetrze. Mój dalszy znajomy miał ulysse - nie wiem jaki silnik (zamienił na scudo) i bardzo chwalił
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: ASSOLUTO » 15 kwie 2008, 12:03

"topcio1" pisze:a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?
koło jest pod samochodem w koszu !!!

jak butla to tylko wewnątrz
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: Duch-Dziadka » 15 kwie 2008, 12:14

Zapytaj Makgajwera
On swojego czasu troche przeszedl ze swoja Zeta mysle ze on bedzie najbardziej pomocny...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: Nat » 15 kwie 2008, 13:45

zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: ASSOLUTO » 17 kwie 2008, 16:22

nie, nie, nie

silniki w Lanci Z:
2.1 TD koncern PSA (tak na 90%)
2.0 JTD koncern PSA

no i para benzyniaków

P.S.
TDI jest błędnym oznaczeniem, które Pablo raczył dowcipnie wytknąć
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: Blash » 17 kwie 2008, 16:53

`tak OT , zaczepiłem ostatnio goscia od cytryny c8 2,2hdi (prawie jak phedra) i co? wyleczyłem się z phedry, a dlaczego? otóż kolega ten stwierdził że ciagle jakaś pierdółka sie psuje , nie ma okresu żeby wszystko było sprawne , a to kontrolki wariuja, a to czujnik cofania padł, fotele nie grzeja , jakies przełaczniki szwankuja , ogólnie masakra, i do tego spalanko , spokojnie to 8 a 140 na autostradzie to uwaga 11 , 12 , dziękuję wolę swoja zetę z archaicznym silnikiem , drzwi elektryczne to chyba jedyna różnica której nie mam (zresztą i tak nie we wszystkich wersjach)
aha autko było 4 letnie

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: bobby123 » 18 kwie 2008, 21:48

Nie będę się rozpisywał na temat blach szyb itp., natomiast:

1. Odpalić silnik, jeśli jest zimny powinien mieć 800 obrotów, po złapaniu na wskaźniku ok. 50 stopni obroty powinny się ustabilizować na 700.
2. Sprawdzić stan płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, jak wygląda, czy nie pojawiają się bąble powietrza. UWAGA instalacja jest wysokociśnieniowa.
3. Duży obieg włącza się przy ok. 85 stopniach i temp. na wskaźniku spada do ok. 70 stopni za pierwszym razem. Podczas normalnej jazdy w obecnych warunkach temp. na wskaźniku pokazuje ok. 80 stopni.
4. Przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego przy temp. ok. 80 stopni sprawdzić twardość węży układu chłodzenia, powinny być mniej- więcej takie jak męski instrument w stanie gotowości ;-) (określenie pewnego mechanika). Za miękkie oznaczają nieszczelność, za twarde mogą zwiastować poważne kłopoty.
5. Sprawdzić organoleptycznie olej na obecność podejrzanych substancji typu MotorDoktor - nabrać z bagnetu na paluszki i rozsmarować. Nie powinien się podejrzanie kleić, ciągnąć, natomiast powinien się ładnie rozetrzeć na skórze nie zostawiając praktycznie żadnych śladów.
6. Do osiągnięcia ok. 50 stopni auto lekko kopci z rury, po przekroczeniu 50 stopni praktycznie przestaje dymić w sposób szczególnie widoczny (przynajmniej u mnie :-) )
7. Sprawdzić działanie wszystkich elektrycznych sprzętów typu : elektryczne szyby (6), lusterka, oświetlenie w kabinie, itd.
8. Jeśli jest fabryczne radio sprawdzić działanie sterowania z kierownicy, zdarza się wypięta kostka, można szybko naprawić a z ceny urwać 100-200 :-)
9. Sprawdzić czy działają wszystkie głośniki ( 8 ) .
10. Sprawdzić działanie spryskiwaczy tylnej szyby, często nie działa, można naprawić i patrz punkt 8 :-)
11. Sprawdzić działanie Klimatronika ? powinien się sam włączyć po starcie silnika.
12. Sprawdzić działanie nawiewów w kabinie, z różnymi prędkościami. Podejrzane piski i inne dźwięki, zwłaszcza przy niższych prędkościach mogą oznaczać kłopociki w postaci konieczności wymiany ? a wentylatory są 2 :-).
13. Nawet jeśli działa pilot od centralnego zamka, sprawdzić czy zamki otwierają się kluczykiem. Jeśli zamki nie działają, a zdarza się to wcale nie tak rzadko targować się. Pilot może przestać działać a komplet zamków to bagatela ok. 1200 PLN :-(
14. Jeżeli to możliwe wyjąć budziki i sprawdzić czy to co wygląda na spaloną żarówkę jakiegoś wskaźnika, nie jest próbą ukrycia jakiegoś grubszego syfu ;-) Cała operacja powinna zająć ok. 15-20 minut.
15. Sprawdzić czy nie ma wycieków z okolicy pompy wspomagania. Wyciek z pompy lub okolic = zalany alternator = kasa. U mnie wyszło jakieś 350 PLN, a wystarczyło odpowiednio wcześnie wymienić jedną opaskę za 1,5 PLN : cenzura :
16. Silniki w tych rocznikach z reguły są tu i ówdzie zasyfione olejem. Jeśli pod autem nie zbiera się kałuża nie martwić się za bardzo. U mnie od wymiany do wymiany żadnych dolewek i nic nie ubywa. Ten typ tak ma :-) Miła odmiana po włoskich silnikach :-) (taki żarcik).
17. Sprawdzić amortyzatory, hamulce i resztę zawieszenia. Jeśli tylne amory są słabe, w autku pomimo pozornie masywnego wyglądu potrafi dupka podskoczyć do góry. Czym to się może skończyć przy większej prędkości nie muszę chyba tłumaczyć.
18. Przy prędkości ok. 60 km/h na 4 biegu dać trochę po garach. Jeżeli przy energicznym przyśpieszaniu występuje boczna wibracja przodu, prędzej czy później do wymiany przegub, a kosztuje parę złociszy :-( . Zintegrowany wewn.-półoś-zewn. Stąd odstraszająca cena :-(
19. Biegi:
- 1 - tylko do ruszenia z miejsca
- 2 - jakby go nie było
- 3 - trochę lepiej
- 4 - całkiem dobrze
- 5 - w trasie przyśpieszenie i wyprzedzanie bez problemów
Z powyższego wynika, że jazda w korku w mieście to koszmar ( zwłaszcza, że nie ma synchronizacji 2-1 :-( ),
natomiast jazda w trasie to bajka. Mocy jest dosyć żeby się fajnie bujać ( choć nigdy nie ma jej za wiele ;-) )
20. Sprawdzić stan napinacza paska wielorowkowego, może sprawić przykrą i kosztowną niespodziankę !!!
21. Uszczelki bocznych drzwi przesuwnych i tylnej klapy mają tendencje do wydawania dziwnych dźwięków ? pomagają smary silikonowe i regulacje, ale to walka z wiatrakami, o wiele lepszy efekt daje dobre radio ;-)
22. W fotelu kierowcy pada regulacja podparcia lędźwiowego ? standard prędzej czy później.

Częściowo wbrew powyższym uwagom autko jest fajne i daje sporo przyjemności z jazdy, a przy odpowiednim traktowaniu zaskoczy małym spalaniem ( choć nikt mi nie wierzy ) :-)
Co do tematu silników 2,0HDI w Phedrach i pokrewnych ? uważam je za porażkę ( zweryfikowano w 3 Partnerach ), zwłaszcza w rocznikach 2000-2001 zdarzały się rozlatania :-) turbin z bardzo przykrymi konsekwencjami.
A 2,1 td to w miarę prosta i niezawodna konstrukcja ( coś jednak czasem Francuzom się uda ;-) ).
Jeszcze tego nie potwierdziłem, ale tak na 80% daje się te silniki podkręcać przez OBD, lub BOX-em :-)
Jutro to na spokojnie przejrzę może coś mi się przypomni, albo poprawię jakieś wypaczenia jak je znajdę :-)
Pozdrawiam
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: topcio » 18 kwie 2008, 22:34

5+
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: rado » 24 kwie 2008, 12:12

"Nat" pisze:zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.
A no mam Zete 2.1TD , tylko jak długo jeszcze . Noszę się z zamiarem jej sprzedania.
Jest to rocznik 1997 , jak na auto z tego rocznika naprawdę mało się psuje .Oczywiście to zależy od sposobu jazdy.
Ale nie poszaleje się tym autem .
Ja mam szczęście że kupiłem luśkę z drugim silnikiem i pomimo że na liczniku widnieje ponad 200 tyś , to naprawdę ma przejechane ok 82 tyś.

Koło jest pod spodem w koszu , ale kolega pisze o silniku TD , to chyba nie ma zamiaru zakładać do TD gazu :).
Uwagę jak to już przedmówcy napisali należy zwrócić na wszystko , tak jak przy zakupie innego auta.
Ja jako uzytkownik tego auta od 2004 roku mogę polecić tego vana.
Fakt ostatnio wydałem trochę kasy na Zetke , ale to normalne że czasami trzeba coś przy aucie zrobić , aby służyło długo i niezawodnie
POLECAM
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: topcio » 06 maja 2008, 15:27

Jeśli mogę wiedzieć to co robiłeś, że aż tyle kosztowało?
A przy okazji jak się uruchamiz w Z tempomat?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: rado » 06 maja 2008, 20:25

Oto wycinek tego co napisałem w dziale porady techniczne

,,No i problem rozwiązany za 1312 zł
Wymieniono przednie hamulce , wahacz .
Dodatkowo w cenie jest wymiana środkowego tłumika , obejmy nowe , tradycyjny przegląd z wymianą oleju i fitrów.
Jak bedą ją sprzedawał to z czystym sumieniem , że jeszcze komus posłuży dłuuugo

Tempomat - mam po lewej stronie kierownicy małą wajchę. Przy prędkości jaką chcę jechać dwa razy ciągnę ją w górę . Zwolnienie tempomatu - ruch taki jak przy spryskiwaniu przednich szyb
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: topcio » 06 maja 2008, 20:36

bardzo podoba mi się twoje podejście :bravo: . Jle za nią chcesz i kiedy zdecydujesz się na sprzedanie?

A przy załączonym tempomacie dodasz gazu lub zachamujesz to co się będzie działo? Powróci do zadanej prędkości?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Na co zwrócic uwage przy zakupie ZETY

Post autor: rado » 06 maja 2008, 22:29

przy hamowaniu puszcza tempomat. Reszta na priva
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”