Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 wrz 2018, 10:51

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 kwie 2008, 17:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
myślę, że warto się zastanowić nad silnikiem i poważnie rozważyć zakup silnika określanego jako 2,0JTD, (tak naprawdę jest to 2,0 HDi koncernu PSA). Silniki 2.1TD i 2.0JTD mają niby taką samą moc 109KM, ale różnica w spalaniu i dynamice auta jest znacząca. Ogólnie rzecz ujmując Zeta jest bardzo prostym w budowie, praktycznym i trwałym pojazdem, przy zakupie należy zwracać uwagę na to samo co przy zakupie innych wozów, czyli na wszystko, jeżeli nie była "walona", wnętrze jest zadbane a silnik chodzi Ok, to polecam to autko, jest super (przez wielu niedoceniane) !!!!

P.S.
silnik 2.0 JTD 109KM jest do dzisiaj montowany do Phedry, i pod wieloma względami jest lepszy od nowszego 2.2 JTD (ale to już zupełnie inna historia)

_________________
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2008, 21:29 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10883
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2008, 21:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2177
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Meldujesz Topciu o Z dieselku... a pytasz o lpg? czyli w grę wchodzi i benzyna?...
Kiedys tez szukałem, choć nie na siłę Zety, ale jakoś tak mi tył nie podchodzi... poza tym ok szczególnie wnetrze. Mój dalszy znajomy miał ulysse - nie wiem jaki silnik (zamienił na scudo) i bardzo chwalił

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy.
Delta III 1.4 150 i Lybra sedan 1,6


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2008, 12:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
"topcio1" pisze:
a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?
koło jest pod samochodem w koszu !!!

jak butla to tylko wewnątrz

_________________
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2008, 12:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Posty: 5121
Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Zapytaj Makgajwera
On swojego czasu troche przeszedl ze swoja Zeta mysle ze on bedzie najbardziej pomocny...

_________________
Giulietta Veloce 2016r


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2008, 13:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2008, 16:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
nie, nie, nie

silniki w Lanci Z:
2.1 TD koncern PSA (tak na 90%)
2.0 JTD koncern PSA

no i para benzyniaków

P.S.
TDI jest błędnym oznaczeniem, które Pablo raczył dowcipnie wytknąć

_________________
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2008, 16:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00
Posty: 1213
`tak OT , zaczepiłem ostatnio goscia od cytryny c8 2,2hdi (prawie jak phedra) i co? wyleczyłem się z phedry, a dlaczego? otóż kolega ten stwierdził że ciagle jakaś pierdółka sie psuje , nie ma okresu żeby wszystko było sprawne , a to kontrolki wariuja, a to czujnik cofania padł, fotele nie grzeja , jakies przełaczniki szwankuja , ogólnie masakra, i do tego spalanko , spokojnie to 8 a 140 na autostradzie to uwaga 11 , 12 , dziękuję wolę swoja zetę z archaicznym silnikiem , drzwi elektryczne to chyba jedyna różnica której nie mam (zresztą i tak nie we wszystkich wersjach)
aha autko było 4 letnie


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2008, 21:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Posty: 413
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław
Nie będę się rozpisywał na temat blach szyb itp., natomiast:

1. Odpalić silnik, jeśli jest zimny powinien mieć 800 obrotów, po złapaniu na wskaźniku ok. 50 stopni obroty powinny się ustabilizować na 700.
2. Sprawdzić stan płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, jak wygląda, czy nie pojawiają się bąble powietrza. UWAGA instalacja jest wysokociśnieniowa.
3. Duży obieg włącza się przy ok. 85 stopniach i temp. na wskaźniku spada do ok. 70 stopni za pierwszym razem. Podczas normalnej jazdy w obecnych warunkach temp. na wskaźniku pokazuje ok. 80 stopni.
4. Przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego przy temp. ok. 80 stopni sprawdzić twardość węży układu chłodzenia, powinny być mniej- więcej takie jak męski instrument w stanie gotowości ;-) (określenie pewnego mechanika). Za miękkie oznaczają nieszczelność, za twarde mogą zwiastować poważne kłopoty.
5. Sprawdzić organoleptycznie olej na obecność podejrzanych substancji typu MotorDoktor - nabrać z bagnetu na paluszki i rozsmarować. Nie powinien się podejrzanie kleić, ciągnąć, natomiast powinien się ładnie rozetrzeć na skórze nie zostawiając praktycznie żadnych śladów.
6. Do osiągnięcia ok. 50 stopni auto lekko kopci z rury, po przekroczeniu 50 stopni praktycznie przestaje dymić w sposób szczególnie widoczny (przynajmniej u mnie :-) )
7. Sprawdzić działanie wszystkich elektrycznych sprzętów typu : elektryczne szyby (6), lusterka, oświetlenie w kabinie, itd.
8. Jeśli jest fabryczne radio sprawdzić działanie sterowania z kierownicy, zdarza się wypięta kostka, można szybko naprawić a z ceny urwać 100-200 :-)
9. Sprawdzić czy działają wszystkie głośniki ( 8 ) .
10. Sprawdzić działanie spryskiwaczy tylnej szyby, często nie działa, można naprawić i patrz punkt 8 :-)
11. Sprawdzić działanie Klimatronika ? powinien się sam włączyć po starcie silnika.
12. Sprawdzić działanie nawiewów w kabinie, z różnymi prędkościami. Podejrzane piski i inne dźwięki, zwłaszcza przy niższych prędkościach mogą oznaczać kłopociki w postaci konieczności wymiany ? a wentylatory są 2 :-).
13. Nawet jeśli działa pilot od centralnego zamka, sprawdzić czy zamki otwierają się kluczykiem. Jeśli zamki nie działają, a zdarza się to wcale nie tak rzadko targować się. Pilot może przestać działać a komplet zamków to bagatela ok. 1200 PLN :-(
14. Jeżeli to możliwe wyjąć budziki i sprawdzić czy to co wygląda na spaloną żarówkę jakiegoś wskaźnika, nie jest próbą ukrycia jakiegoś grubszego syfu ;-) Cała operacja powinna zająć ok. 15-20 minut.
15. Sprawdzić czy nie ma wycieków z okolicy pompy wspomagania. Wyciek z pompy lub okolic = zalany alternator = kasa. U mnie wyszło jakieś 350 PLN, a wystarczyło odpowiednio wcześnie wymienić jedną opaskę za 1,5 PLN : cenzura :
16. Silniki w tych rocznikach z reguły są tu i ówdzie zasyfione olejem. Jeśli pod autem nie zbiera się kałuża nie martwić się za bardzo. U mnie od wymiany do wymiany żadnych dolewek i nic nie ubywa. Ten typ tak ma :-) Miła odmiana po włoskich silnikach :-) (taki żarcik).
17. Sprawdzić amortyzatory, hamulce i resztę zawieszenia. Jeśli tylne amory są słabe, w autku pomimo pozornie masywnego wyglądu potrafi dupka podskoczyć do góry. Czym to się może skończyć przy większej prędkości nie muszę chyba tłumaczyć.
18. Przy prędkości ok. 60 km/h na 4 biegu dać trochę po garach. Jeżeli przy energicznym przyśpieszaniu występuje boczna wibracja przodu, prędzej czy później do wymiany przegub, a kosztuje parę złociszy :-( . Zintegrowany wewn.-półoś-zewn. Stąd odstraszająca cena :-(
19. Biegi:
- 1 - tylko do ruszenia z miejsca
- 2 - jakby go nie było
- 3 - trochę lepiej
- 4 - całkiem dobrze
- 5 - w trasie przyśpieszenie i wyprzedzanie bez problemów
Z powyższego wynika, że jazda w korku w mieście to koszmar ( zwłaszcza, że nie ma synchronizacji 2-1 :-( ),
natomiast jazda w trasie to bajka. Mocy jest dosyć żeby się fajnie bujać ( choć nigdy nie ma jej za wiele ;-) )
20. Sprawdzić stan napinacza paska wielorowkowego, może sprawić przykrą i kosztowną niespodziankę !!!
21. Uszczelki bocznych drzwi przesuwnych i tylnej klapy mają tendencje do wydawania dziwnych dźwięków ? pomagają smary silikonowe i regulacje, ale to walka z wiatrakami, o wiele lepszy efekt daje dobre radio ;-)
22. W fotelu kierowcy pada regulacja podparcia lędźwiowego ? standard prędzej czy później.

Częściowo wbrew powyższym uwagom autko jest fajne i daje sporo przyjemności z jazdy, a przy odpowiednim traktowaniu zaskoczy małym spalaniem ( choć nikt mi nie wierzy ) :-)
Co do tematu silników 2,0HDI w Phedrach i pokrewnych ? uważam je za porażkę ( zweryfikowano w 3 Partnerach ), zwłaszcza w rocznikach 2000-2001 zdarzały się rozlatania :-) turbin z bardzo przykrymi konsekwencjami.
A 2,1 td to w miarę prosta i niezawodna konstrukcja ( coś jednak czasem Francuzom się uda ;-) ).
Jeszcze tego nie potwierdziłem, ale tak na 80% daje się te silniki podkręcać przez OBD, lub BOX-em :-)
Jutro to na spokojnie przejrzę może coś mi się przypomni, albo poprawię jakieś wypaczenia jak je znajdę :-)
Pozdrawiam

_________________
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2008, 22:34 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10883
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
5+

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 kwie 2008, 12:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Posty: 254
Lokalizacja: Warszawa
"Nat" pisze:
zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.
A no mam Zete 2.1TD , tylko jak długo jeszcze . Noszę się z zamiarem jej sprzedania.
Jest to rocznik 1997 , jak na auto z tego rocznika naprawdę mało się psuje .Oczywiście to zależy od sposobu jazdy.
Ale nie poszaleje się tym autem .
Ja mam szczęście że kupiłem luśkę z drugim silnikiem i pomimo że na liczniku widnieje ponad 200 tyś , to naprawdę ma przejechane ok 82 tyś.

Koło jest pod spodem w koszu , ale kolega pisze o silniku TD , to chyba nie ma zamiaru zakładać do TD gazu :).
Uwagę jak to już przedmówcy napisali należy zwrócić na wszystko , tak jak przy zakupie innego auta.
Ja jako uzytkownik tego auta od 2004 roku mogę polecić tego vana.
Fakt ostatnio wydałem trochę kasy na Zetke , ale to normalne że czasami trzeba coś przy aucie zrobić , aby służyło długo i niezawodnie
POLECAM

_________________
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------


Na górę
PostDodany: 06 maja 2008, 15:27 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10883
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Jeśli mogę wiedzieć to co robiłeś, że aż tyle kosztowało?
A przy okazji jak się uruchamiz w Z tempomat?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 06 maja 2008, 20:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Posty: 254
Lokalizacja: Warszawa
Oto wycinek tego co napisałem w dziale porady techniczne

,,No i problem rozwiązany za 1312 zł
Wymieniono przednie hamulce , wahacz .
Dodatkowo w cenie jest wymiana środkowego tłumika , obejmy nowe , tradycyjny przegląd z wymianą oleju i fitrów.
Jak bedą ją sprzedawał to z czystym sumieniem , że jeszcze komus posłuży dłuuugo

Tempomat - mam po lewej stronie kierownicy małą wajchę. Przy prędkości jaką chcę jechać dwa razy ciągnę ją w górę . Zwolnienie tempomatu - ruch taki jak przy spryskiwaniu przednich szyb

_________________
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------


Na górę
PostDodany: 06 maja 2008, 20:36 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10883
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
bardzo podoba mi się twoje podejście :bravo: . Jle za nią chcesz i kiedy zdecydujesz się na sprzedanie?

A przy załączonym tempomacie dodasz gazu lub zachamujesz to co się będzie działo? Powróci do zadanej prędkości?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 06 maja 2008, 22:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Posty: 254
Lokalizacja: Warszawa
przy hamowaniu puszcza tempomat. Reszta na priva

_________________
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl