Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 cze 2018, 09:45

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 gru 2014, 22:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2014, 21:55
Posty: 2
Imię: Justyna
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam Was serdecznie Panowie, bo to Wy zapewne jesteście stałymi bywalcami tego serwisu, jako że jestem kobietą której nie ma kto przetłumaczyć więc zwracam się z prośbą do Was. Otóż mój problem polega na tym, że nosimy się z zakupem Lancii, partner stawia na Lybrę a ja uparłam się na Phedrę, uważam że przy rodzinie 5 osobowej jest to najkorzystniejsze rozwiązanie. Dodam że tym autkiem jeździłabym na co dzień z dziećmi, oraz przy okazji większych wyjazdów również z mężem. Aczkolwiek pojawił się problem z racji tego, że mąż użytkuje Lybrę uparł się że właśnie kupimy drugą...bo Pherda zbyt dużo pali w mieście, dwa że nie warto kupować takiego dużego auta skoro będziemy nim w 5 jeździć rzadko, że to części drogie....Panowie przetłumaczcie mi jak to jest na prawdę....czy faktycznie niepotrzebnie upieram się przy swoim. Będę wdzięczna za pomoc.


Na górę
Post: 15 gru 2014, 22:23 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Hym, trudno przekonać kogoś kto nie chce kupić auta. Phedra jest zewnętrznie tylko trochę większa od Lybry za to we wnętrzu ... inna bajka, nowsza technologia, oddzielne siedzenia, gigantyczny bagażnik przy 5 fotelach. W utrzymaniu może okazać się tańsza od Lybry gdyż to bliźniak C8/807. Mój diesel pali średnio 8,5 ropy a dostaje w d.. na każdym kroku ;) .

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 15 gru 2014, 22:48 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Posty: 2243
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa
Ja popieram kolegę teraz jak miał bym zmieniać To na phedre jest obszerna w środku i bardziej mi się podoba od lybry :D ja bym kupił Phedre :D

_________________
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida


Na górę
Post: 15 gru 2014, 22:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Posty: 2587
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Ale chyba warto też wziąć opcje 2.0 benzyna plus gaz oczywiście manual.
Spalanie bardzo fajne na poziomie ok 12 l gazu w zależności od stylu jazdy, na trasie podczas spokojnej jazdy można śmiało zejść nawet do 10l gazu ;-)

_________________
JEST
Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG


Na górę
Post: 16 gru 2014, 09:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 00:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Cytuj:
Ale chyba warto też wziąć opcje 2.0 benzyna plus gaz oczywiście manual.
Spalanie bardzo fajne na poziomie ok 12 l gazu w zależności od stylu jazdy, na trasie podczas spokojnej jazdy można śmiało zejść nawet do 10l gazu ;-)
To jest bardzo dobra opcja.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
Post: 16 gru 2014, 09:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Cytuj:
bo Pherda zbyt dużo pali w mieście
Ale zdajesz sobie sprawę, że jazda Phedrą po mieście, parkowanie itd jest trudniejsza i mniej przyjemna niz Lybrą? Dochodzi też większe prawdopodobieństwo obtłuczenia drzwi pod marketem itd.
Phedra waży 1650-1800 kg, co daje w porywach nawet pół tony więcej niż Lybra.
Twój pomysł jest świetny, jeśli auto byłoby eksploatowane głównie na trasach, w mieście stawiałbym raczej na Lybrę (lub może nawet lepiej - Musę).
Czy mogłabyś kliknąć w link "zarządzaj profilem" (prawy górny róg ekranu) potem Profil i uzupełnić miejscowość, z której piszesz? Dziękuję.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 16 gru 2014, 09:54 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2007, 00:00
Posty: 1894
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Cytuj:
bo Pherda zbyt dużo pali w mieście, dwa że nie warto kupować takiego dużego auta skoro będziemy nim w 5 jeździć rzadko, że to części drogie....
Ja osobiście brałbym auto mniejsze - może nawet Ypsilona albo Musę (jak pisze Nat) - zauważ, że większość wykonywanych w ciagu roku przejazdów nie wymaga ani siedmiu siedzeń ani ogromnego bagażnika (no chyba, że jesteście jeszcze na etapie wożenia wózka). Ta opcja przydaje się 2-3 razy w roku. My na 4-osobową rodzinę mamy Lybrę (sedan) i Ypsilona i w zasadzie tak do 300 km jedziemy tym mniejszym.

_________________
Viva la macchina


Na górę
Post: 16 gru 2014, 10:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Posty: 2659
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Cytuj:
Ale zdajesz sobie sprawę, że jazda Phedrą po mieście, parkowanie itd jest trudniejsza i mniej przyjemna niz Lybrą? Dochodzi też większe prawdopodobieństwo obtłuczenia drzwi pod marketem itd.
Phedra waży 1650-1800 kg, co daje w porywach nawet pół tony więcej niż Lybra.
Twój pomysł jest świetny, jeśli auto byłoby eksploatowane głównie na trasach, w mieście stawiałbym raczej na Lybrę (lub może nawet lepiej - Musę).
Nat użytkowałeś Phedrę dłuższy czas? Nie wmawiaj ludziom że to czołg tylko taki bez gąsienic. Parkowanie Phedrą wcale nie jest trudniejsze od parkowania Lybrą. W "autobusie" siedzisz wysoko, wszędzie dookoła masz szyby, często czujniki parkowania i ogromne lusterka w których wszystko widać. Dodatkowo w moim odczuciu koła Phedry "mocniej" skręcają dzięki czemu ewentualna poprawka manewru parkowania jest ułatwiona. Już nie wspominając o tym że w Phedrze kierownicą kręci się dużo lżej niż w Lybrze.

Droga Koleżanko, nie sugeruj się tymi wpisami które pojawią się w Twoim temacie bo w większości ich autorami będą ludzie którzy nie przejechali tym Vanem nawet 100 kilometrów. Podjedź obejrzeć jakiś egzemplarz, przejedź się i sama zdecyduj czy Ci to odpowiada. Z mojej strony - osoby która zrobiła w pół roku ponad 20 tys km w fotelu Phedry (bez większych wydatków i niespodzianek), mogę Ci powiedzieć że to chyba jeszcze bardziej niedoceniane autko niż Lybra. W obszernym i wygodnym fotelu długie podróże upływają zaskakująco przyjemnie. Przesuwne drzwi (elektryczne to już bajka) docenisz przy pierwszej wyprawie do centrum handlowego podczas wysiadania dzieciaków na parkingu gdzie 20cm na prawo i lewo stoją inne samochody.

Do spokojnej jazdy wystarczy Ci 2.0 JTD najlepiej z manualem i bez DPF (trzeba szukać). Za około 12 tys możesz mieć bardzo funkcjonalnego Vana który nie jest tak awaryjny jak to piszą o "francuzach".

Takie autko spali Ci 1-2 litrów więcej w mieście niż małe pierdzidełko z 60cio konnym benzyniakiem pod maską do którego w dłuższą podróż nie zabierzesz 7 osób i bagaży czy większych zakupów w meblowym.

_________________
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com


Na górę
Post: 16 gru 2014, 10:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
Ale zdajesz sobie sprawę, że jazda Phedrą po mieście, parkowanie itd jest trudniejsza i mniej przyjemna niz Lybrą? Dochodzi też większe prawdopodobieństwo obtłuczenia drzwi pod marketem itd.
Akurat Phedra łatwiej mi się parkowało jak lybrą, Phedra ma czujniki tył i lepszy skręt.
Minusem jest przód do którego trzeba się przyzwyczaić.
Niemniej mimo że phedra niewiele większa od Lybry parkowanie było przyjemniejsze.

Czy to maluch, skuter czy bus jak mają obtoczyć poobijać to tak zrobią, mi ktos w Lybrze przywalił wózkiem w próg i .... szlak mnie trafił, ale to kawał blaszki na kołach, trzeba się z tym liczyć.

Moim zdaniem jeśli większość trasy będzie poza miastem do Phedra, jeśli przewaga miasto to Lybra ale raczej nie diesel ( szkoda dwu masa przy jeździe start-stop), no chyba że
pomysł jak koledzy dali phedra z gazem ale nie mam pojęcia jak te sliniki się zachowuja.
Ogólnie zgadzam się w 100% z wypowiedzią topcia, z tym że ta phedra 2.2 po virusie zeszła ze spalaniem ładnie w dół :) , pali jak lybra 2.4 jtd :)


Na górę
Post: 16 gru 2014, 10:29 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10869
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Koledzy, ale to mąż ma zostać przekonany do Phedry a nie żona do niej uprzedzona :nono: .
Cytuj:
Droga Koleżanko, nie sugeruj się tymi wpisami które pojawią się w Twoim temacie bo w większości ich autorami będą ludzie którzy nie przejechali tym Vanem nawet 100 kilometrów.
Fakt. Nikt kto miał fredkę nie będzie namawiał do zakupu Lybry.
Cytuj:
Ale chyba warto też wziąć opcje 2.0 benzyna plus gaz oczywiście manual.
Spalanie bardzo fajne na poziomie ok 12 l gazu w zależności od stylu jazdy, na trasie podczas spokojnej jazdy można śmiało zejść nawet do 10l gazu ;-)
Mimo, że jestem antydieslem to do van już chyba nie wezmę LPG. Jest drożej, ale komfort zasięgu i brak dylematu czy wziąć koło zapasowe rekompensuje to z naddatkiem.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 16 gru 2014, 10:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 paź 2012, 19:57
Posty: 37
Imię: Mariusz
Lokalizacja: FMI
Mam Peugeota 307 i Phedrę.
Zapewniam również- że łatwiej manewrować nią niż dużo krótszą 307.
Cytuj:
...................................
Takie autko spali Ci 1-2 litrów więcej w mieście niż małe pierdzidełko z 60cio konnym benzyniakiem pod maską do którego w dłuższą podróż nie zabierzesz 7 osób i bagaży czy większych zakupów w meblowym.
Też tak sądzę jako posiadacz dwóch aut: małego i dużego.
No chyba że ten litr paliwa przesądza czy będzie co do gara na obiad wrzucić :(

.

_________________
Peugeot 307 2004/2005 (od nowego), Silnik: 1.4 i 16v 90 BVM 5
Lancia PHEDRA 2008/2009 2.0HDi-16v 136FAP RHR (DW10BTED4) NaviDrive(RT4-PL) Pullman/CaptainChair


Na górę
Post: 16 gru 2014, 11:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2007, 00:00
Posty: 2068
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno
Zasadniczo zgadzam się z Brygadzistą. Nie znam żadnej kobiety (a znam całkiem sporo takich które przesiadły się z małego auta na vana, łącznie z moim Żonexem) której siedzenie wysoko by nie cieszyło.
Moja żona jeździ Touranem (tak wiem, ale jakby miała gust to by nie wybrała mnie :D ) a ja sam różnymi Vanami - od C-maxa, przez Sharana, Ulysses'a aż do Mercedesa Viano który zdaje się jest największym na rynku zrobiłem dobry milion km i potwierdzam że zalety przewyższają wady.
No nie są to auta żeby je gnieść na autostradzie 200 km/h ale ich utylitarność jest bezdyskusyjna.
Jedyna wada jaką ja widzę to faktycznie "ciasne" parkowanie ale Viano jest dłuższe od Phedry o pół Lybry zatem to też inna bajka.

Jednym słowem - polecam Phedrę.


Na górę
Post: 16 gru 2014, 13:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Cytuj:
Nat użytkowałeś Phedrę dłuższy czas?
Tak, ostatnio nawet pół Polski nią przejechałem. Co więcej - sam zastanawiam się mocno nad zakupem :)
Cytuj:
Nie wmawiaj ludziom że to czołg tylko taki bez gąsienic.
Coś Ci się przywidziało z tym czołgiem. Nie, to nie jest czołg. W przeciwieństwie jednak do np. Musy raczej nie ominiesz z prawej gościa, który blokuje pas (bo skręca w lewo), nie wciśniesz się w połowę ciasnych miejsc parkingowych itp itd.
Co do siedzenia wysoko - zgoda.
Cytuj:
Droga Koleżanko, nie sugeruj się tymi wpisami które pojawią się w Twoim temacie
Koleżanka chciałaby zapewne poznać różne punkty widzenia, pozwól jej to zrobić. Bez zbędnej napinki ;)

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 16 gru 2014, 13:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Posty: 2659
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Jeśli chodzi o parkowanie równoległe to fakt, w miejscu Phedry zaparkują dwa Smarty. Jeśli jednak chodzi o parkowanie poprzeczne to doświadczenie uczy że tam gdzie nie wjedziesz Phedrą tam nie zaparkujesz również Musą czy Ypsilonem. Zaś jeśli chodzi o masę auta to z tym 500kg trochę przesadziłeś. Porównując Diesla 1.9 JTD w Lybrze do 2.0 JTD w Phedrze przy tej samej ilości siedzeń będzie to około 200kg. Duża zaleta Phedry - elementy które dużo ważą są z tworzywa dzięki czemu udało się dość mocno odchudzić tego Vana. Nie wspominając już o korozji która w Phedrze praktycznie nie występuje w przeciwieństwie do Lybry.

_________________
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com


Na górę
Post: 16 gru 2014, 15:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2007, 00:00
Posty: 1894
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Cytuj:
Jeśli jednak chodzi o parkowanie poprzeczne to doświadczenie uczy że tam gdzie nie wjedziesz Phedrą tam nie zaparkujesz również Musą czy Ypsilonem.
20 cm na szerokości to jednak robi pewną różnicę...

_________________
Viva la macchina


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]