Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Toper » 27 lis 2014, 22:03

Cześć, czy ktoś miał do czynienia z tymi autkami i może je jakoś porównać? Mówię o rocznikach w okolicy 2007 roku i cenie we Francji ok 5000-6000 Euro (stamtąd będę sprowadzał). Jako wyjście awaryjne mam Crome, ale marzy mi się 7 foteli, przydatnych na wycieczki po Polsce w większym gronie.
Silniki jakie biorę pod uwagę to w:
Phedrze 2.0JTD (HDI)
C4 1.6 albo 2.0HDI, ale w tym drugim przypadku to prawie zawsze jest skrzynia automat (swoją drogą bardzo bym chciał, ale się boję ;-)
Espace 2.0 DCI, ale nie wiem czy w takiej kasie taki się znajdzie.
Jeszcze jest Grand Scenic, też 2.0 DCI.
To na czym mi zależy to 7 miejsc, ekonomiczność i w miarę przystępne koszty serwisu.
W vanach boję się kosztów serwisu w sensie im lepsza klasa tym drożej oraz tego, że może być drożej przez słaby dostęp do silnika i osprzętu (np, żeby się nie okazało, że do wymiany rozrządu trzeba silnik wyjąć ;-)

A czarnym koniem jest Croma, fajne auto, mam takie w rodzinie i na długie wyjazdy jest zarąbiście komfortowe, tylko nie ma 7 miejsc :(

Pozdrawiam
Toper

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: maciej_ignys » 27 lis 2014, 22:46

Wszystkie te vany dzielą wady (niezbyt trwałe silniki, wymagające pieczołowitego serwisu i szwankująca elektryka/elektronika) i zalety (przestronne, ustawne wnętrza, wygodę jazdy i wolno starzejącą się stylistykę) francuskiej szkoły
Czasy przyszły takie że nie należy myśleć czy się zepsuje tylko jak drogo :D
2.0 Hdi o kodzie RHR to wydatek 1700, 1.6 hdi to taka sama cena zaś 2.0 z Espaca to 4000 co powinno ci coś powiedzieć o awaryjności ;-)
W Hdi trzeba bardzo przestrzegać wymiany rozrządu i absolutnie na tym nie oszczędzać. Problemem bywają też szczególnie w Phedrze zapieczone wtryski - przy ich wymianie czy regeneracji od razu do fachowca a nie "panie mój wujek to ma taki łom", zawsze się kończy źle.
No i tu już trąci banałem - to nie baleron - tu nie licz na przebiegi 500 i nic nie robię.
Ostatni taki silnik odszedł do lamusa daaawno temu - 8 zaworowe 2.0 hdi

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: vanisch » 28 lis 2014, 9:39

2.0 dci są awaryjne jak wcześniejsze konstrukcje?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Toper » 28 lis 2014, 15:54

Podobno 2.0 dCI jest dużo lepszy niż 1.9.
Nie wiem o co chodzilo koledze z tymi wydatkami? Za co te kwoty? Dwumas? Regenerację wtryskiwaczy?
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: maciej_ignys » 28 lis 2014, 16:38

Są tak samo awaryjne a prognoza jest jeszcze gorsza bo nie mają jeszcze tak stratosferycznych przebiegów - były wkładane do Trafficów równolegle ze starym F9K. Pisałem o cenie gołego słupka silnika czyli potencjalnie najbardziej bolesnej i kosztownej naprawie w razie co.
1.9 dci akurat dwumas ma solidny a zaprzańcy wkładają koło stałe z Vivaro i też jakoś to jedzie.
Ogólnie koła dwumasowe nie są słabą stroną żadnej z tych jednostek. W 1.9 dci również wtryskiwacze są dość odporne czego nie można powiedzieć o 2.0/2.2 hdi.

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Toper » 29 lis 2014, 19:52

maciej_ignys pisze:Są tak samo awaryjne a prognoza jest jeszcze gorsza bo nie mają jeszcze tak stratosferycznych przebiegów - były wkładane do Trafficów równolegle ze starym F9K. Pisałem o cenie gołego słupka silnika czyli potencjalnie najbardziej bolesnej i kosztownej naprawie w razie co.
1.9 dci akurat dwumas ma solidny a zaprzańcy wkładają koło stałe z Vivaro i też jakoś to jedzie.
Ogólnie koła dwumasowe nie są słabą stroną żadnej z tych jednostek. W 1.9 dci również wtryskiwacze są dość odporne czego nie można powiedzieć o 2.0/2.2 hdi.
a zatem co byś polecał z tego co wymieniłem?

Pozdrawiam
Toper

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Toper » 21 gru 2014, 22:45

Zmieniłem zdanie ;-)
Będę szukał Lancii Musy 1.9 JTD. Na moje potrzeby wystarczy, a większy samochód innym razem. Liczę na to, że Musa będzie mało paliła i była w miarę niedroga w utrzymaniu.

Większe Vany zostawiam sobie na lepsze czasy...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Nat » 21 gru 2014, 23:45

Moim zdaniem bardzo dobra decyzja, szczególnie jeśli przestrzeń Phedry i koleżanek nie jest aż tak niezbędna. : ok2 :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kuba88
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 831
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:34
Imię: Jakub
Lokalizacja: Mokre (Grudziądz)

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: kuba88 » 22 gru 2014, 10:17

Ja rozważyłbym jeszcze możliwość zakupu wersji benzynowej i ew. zagazowania, jeśli okazałby się za paliwożerny. Myślę, że nawet większe spalanie w stosunku do diesla, rekompensuje tańszy serwis i mniej newralgicznych, drogich w naprawie części.
Były: Mitsubishi Colt GLXi mk.3 1.5, Vw Golf III 1.4, Nissan Almera 1.4, Lancia Dedra 1.8, Audi 80 1.9TDI, Ford Transit mk.4, Mercedes Sprinter 213CDI, Renault Master 2.5D, Lancia Zeta 2.1TD,Fiat Stilo MW 1.9JTD
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Toper » 23 gru 2014, 0:24

A jak przy Lpg jest z bagażnikiem? Musi mi wejść tam wózek spacerówka.
Trochę mnie kusi tez ta skrzynia DFN.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: luka » 23 gru 2014, 9:52

Butla LPG w koło i bagażnik wolny.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Paweł Beski » 23 gru 2014, 9:56

Zgadza się, tyle tylko, że ma to swoje wady i zalety. Zaleta to dość dużo miejsca w bagażniku. Wada. Dość mały zasięg. Związane jest to z tym, że do takiej butli wchodzi ok 40 - 50 litrów lpg. Moim zdaniem do wanów lepsza jest butla mieszcząca ok 80 litrów. Tyle, że wtedy zajmuje ona sporą przestrzeń ładunkową. Jednak w przypadku wana wózek i tak powinien się zmieścić.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Nat » 23 gru 2014, 10:26

Jak będzie 7 miejsc (rozumiem, że piszemy o Phedrze) plus duża butla w bagażniku, to spory wózek może mieć kłopoty ze zmieszczeniem się, no chyba, że na butli.
Obrazek
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: Toper » 23 gru 2014, 19:10

Nat pisze:Jak będzie 7 miejsc (rozumiem, że piszemy o Phedrze) plus duża butla w bagażniku, to spory wózek może mieć kłopoty ze zmieszczeniem się, no chyba, że na butli.
Nieee, w sumie to trzeba by przenieść do kącika Musy :-) Z większych vanów rezygnuję.
Liczę w Musie na:
- dobry komfort
- niskie spalanie 1.9 JTD (miałem taki 80KM w Punto II, nigdy nie spalił więcej niż 5,5 najczęściej było to 5,0 - jazda miejsko-podmiejska)
- niskie koszty części - skoro Musa jest oparta m.in. na Punto II

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1262
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Re: Phedra - C4 Grand Picasso vs Grand Espace

Post autor: mikaeltdi » 23 gru 2014, 20:05

Jeśli mogę dwa słowa
Aktualnie dosiadam 1,9 dci zrobiłem nim 70 tysi(w 3 lata z czego 70% w ostatnim czasie) i złego słowa nie mam podstaw powiedzieć ,wozi mnie co 3 miechy średnio 2600 km(2 x 1300_ i tylko leję ''dobrą'' ropkę ,olej zmiana jak w Lancii co 10 kkm ,dodam że czasem jedzie doładowany nie przesadnie ale jednak trochę wiezie a zmieścić się może dużo . Silniki 2.0 są podobno lepsze od 1,9...wszystko zależy od użytkownika i jego dbałości w 2,0 są już cywilizowane panewki w 1,9 lubią się przekręcać (brak blokad/zapinek czy jak się to tam zwie ) Elektroniki więcej to fakt ale w którym aucie je nie ma .
Ok trochę więcej niż dwa słowa ;)
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”