Strona 4 z 4

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 02 maja 2016, 21:43
autor: pääkäyttäjä
dauidek pisze:Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?
Wątpię. Jeden zadbany Ulysse II z 3.0 prosto z krainy czekolady, zarejestrowany, sprzedaje się od dwóch miesięcy w okolicy Gliwic ;) Poza tym, to V6 jest ciche i ledwo co mruczy ;)

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 03 maja 2016, 3:50
autor: Nat
dauidek pisze:Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?
Nie wiem, czy to już nie było poruszane w tym lub innym wątku, ale wracając do strachu, zdajesz sobie sprawę, że czterobiegowe automaty w eurovanach II bywają awaryjne? A zmiana na sześciobiegowy (dużo bardziej pancerny), owszem, odbyła się, ale parę lat później. Ale tak w ogóle, to bardzo wygodne i przyjemne autko na trasy, szczególnie jeśli przewozi sie więcej niż 4 osoby. Jak kupisz, to będziesz się dziwił, czemu wcześniej gniotłes się tak niemiłosiernie w jakichś kompaktach, a nawet w sportkombich. ;)

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 03 maja 2016, 9:51
autor: topcio
Niezbadane są kaprysy rynku. Niby nie sprzedawalny a kiedyś jak chcieliśmy kupić taką V6 to sprzedała się w jeden dzień.

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 03 maja 2016, 15:26
autor: dauidek
Wygłaszam czasem opinię, że należy jeździć najmniejszym pojazdem, w jaki się mieści. co prawda czasem w to sam wątpię, ale na razie się tego w praktyce trzymam. W drodze na ten świat jest moje czwarte dziecko i mój kombiaczek już nas legalnie nie przewiezie. Nikt też nie powiedział, że czwarte będzie ostatnim, więc 7 siedzeń jest dla mnie Sine qua non. I tak czuję się bohaterem w sytuacji gdy mam taką gromadę i wybierając auto tak małe.
Ile może kosztować taka wymiana skrzyni (części+serwis)? Nie pytam, żebym się tego bał, bo mnie to nie odstrasza. Kupuję auto używane, więc to będzie zakup ratalny ;)

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 03 maja 2016, 19:55
autor: pääkäyttäjä
dauidek pisze:Wygłaszam czasem opinię, że należy jeździć najmniejszym pojazdem, w jaki się mieści. co prawda czasem w to sam wątpię, ale na razie się tego w praktyce trzymam. W drodze na ten świat jest moje czwarte dziecko i mój kombiaczek już nas legalnie nie przewiezie. Nikt też nie powiedział, że czwarte będzie ostatnim, więc 7 siedzeń jest dla mnie Sine qua non. I tak czuję się bohaterem w sytuacji gdy mam taką gromadę i wybierając auto tak małe.
Ile może kosztować taka wymiana skrzyni (części+serwis)? Nie pytam, żebym się tego bał, bo mnie to nie odstrasza. Kupuję auto używane, więc to będzie zakup ratalny ;)
ZF? W zależności od serwisu od 3 do 5 tysięcy. Na Śląsku, pewien serwis bierze starą i oddaje zregenerowaną za 4 tysiące. Czterobiegowy automat siedzący w naszych busach jest prosty jak obsługa cepa, mało uciążliwy w eksploatacji i względnie trwały. Jak się wystraszyłem po zgubieniu oleju, to usłyszałem, że warto np. zajrzeć do skrzyni co 60 000 km, podłączyć ją pod kompa i nie wierzyć w teksty, że coś jest "long life" albo "life time" ;)

Moja skrzynia zgubiła prawie 3 litry oleju (puściła uszczelka między chłodniczką a skrzynią). Objawy - wolno się rozpędzał, szarpanie przy zmianie z 1 na 2 na zimnej skrzyni, z nierozgrzanej skrzyni dochodził odgłos bulgotania : gafa : Po rozgrzaniu - auto w czasie jazdy pod górkę zachowywało się, jakby zbierało się mu na wymioty :lol: : gafa : - próbował zredukować i nie potrafił tego zrobić i "zaciągał". Skoro przy redukcji już jesteśmy - wtedy też nie działa kick down. No i najgorsze - dawanie skrzyni w palnik. Podobno 3.0 jest za mocne do tej skrzyni, ja zaś słyszałem, że jest tak akurat i nie należy przesadzać. Czyli nie butować auta, nie bujać nim w śniegu, zanim olej się rozgrzeje, przyspieszać liniowo i bez szaleństw. No i nie zostawiać auta bez zaciągniętego ręcznego na D lub R - może wtedy zjechać ;) Nie bać się używać ręcznego zamiast P stojąc na światłach ;) Zostawiając auto na parkingu - też lepiej zaciągnąć ręczny i przestawić na P.

Z moich obserwacji i dmuchania na zimne w serwisie: skrzynia przy zmianie przełożeń na wciśniętym hamulcu nie może powodować szarpania autem. Jak już jeździsz autem - nic nie może powodować tego, że zwracasz na nią uwagę. Wszelkie dziwne odgłosy na postoju w czasie jazdy wymagają diagnozy.

Ja tam nie narzekam i obym się nie zdziwił :D

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 07 cze 2021, 10:18
autor: Swiety
Ciekawe czy do tego zmieści się busso? A może 2.0 v6T z Alfy? To byłoby coś

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 08 lut 2023, 16:20
autor: dauidek
Wybaczcie za to wykopalisko.

Minęło 7 lat i w końcu kupiłem to auto! Co prawda nie egzemplarz, który stał w Kutnie, a inny i nie za 2k eur, a za troszkę więcej ;)

A co zrobiłem w 2016? Ten z Kutna mi uciekł i kupiłem Peżolotoa 307SW.

Więc witam się : witaj : w klubie
dauidek pisze: 02 mar 2016, 1:33 Witam

Mój problem nie jest taki jak w temacie. Ja raczej nie wiem jak kupić.
Otóż w ciągu najbliższych 6 miesięcy chcę kupić vana. Moją listę otwiera Phedra 3.0.
Nic prostszego, kolego: masz allegro, nie?
Jednak tam nie ma dobrego dla mnie egzemplarza, bo stawiam autu warunek 7 miejsc. Od pół roku regularnie obserwuję i było takich w tym czasie... 0.

Dlatego pytam, czy można kupić taką "6" kupić i dołożyć tam fotel w środku? Czy one w dowodach mają 7 i czy będą kompatybilne z innym ustawieniem foteli?

A jeśli to niemożliwe, czy jest sens zlecić firmie sprowadzenie takiego modelu. Na autoscout chodzą już od 2000eur!

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

: 08 lut 2023, 21:39
autor: topcio
Gratuluję zakupu w takim razie.