Phedra/Eurovan - porady przed zakupem
: 26 mar 2017, 0:18
Czołem,
mam sobie Lyberkę 1,8 w gazie i bardzo ją sobie chwalę (trafiłem na dobry egzemplarz prosto z Włoch, nie kręcony, nie ośnieżany), ale niestety Lybra ma mały i nieustawny bagażnik, więc od kilku miesięcy rozglądam się z Phedrą lub czymś podobnym.
Dla mnie tylko wersja benzyna 2,0 + automat, 7-8 osobowa.
Po lekturze wielu stron, for i opisów nasuwają się następujące wnioski i pytania:
- taka wersja Phedry jest produkowana do max 2005 roku, nie ma nowszych, czy mi się zdaje? Ulysse/C8/807 można spotkać do 2010 roku.
- automat jest tylko 4 biegowy czy są też wersje 6 biegowe? A w U/C8/807, zwłaszcza w nowszych rocznikach po 2006 roku prod.?
- generalnie P ma najlepsze wyposażenie, ale w U/C8/807 też można spotkać egzemplarze dobrze wyposażone (navi/tempomat itp), ale znacznie rzadziej.
- Jakie są różnice w trwałości i awaryjności między tymi modelami? Niby bebechy te same, buda lekko się różni, ale diabeł tkwi w szczegółach wykonania.
Z tego co czytałem, to najlepsza jakościowo Jest P, potem U, a potem C8 i 807, ale w ogłoszeniach najwięcej jest C8 - to dlatego, że są najbardziej awaryjne, czy dlatego, że ich najwięcej wyprodukowano? Można trafić na dobry egzemplarz C8 z 2009-2010 z przebiegiem ok. 100 kkm, a w P to niewykonalne.
- Na autocentrum.pl P, C8 i U z tym silnikiem mają bardzo dobre opinie, ale 807 fatalne, czemu tak jest? Czy C8 i 807 były montowane w tej samej fabryce czy w różnych?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- nigdzie nie znalazłem opisu parametrów silnik + ta skrzynia: jakie ma prędkości obrotowe na 4 biegu przy 100, 140 km/h? Jaki jest wykres momentu obrotowego i mocy w zależnosci od obrotów?
- jak rozróżnić tylko po zdjęciu czy drzwi są otwierane elektrycznie czy ręcznie?
Czy po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli podłoga jest na tyle równa, że można na niej położyć 2 materace i spać?
- czy ten silnik jest bardzo olejożerny?
- W C8 i 807 i U były jeszcze dodatkowo 4 cylindrowe silniki 2,0 140-143 KM oraz 2,2 ok. 158 KM - ale w zasadzie niewiele o nich wiadomo - czy są dobre? Czy w ogóle występują w wersji z automatem? Jeśli tak, to 4 czy 6 biegowym?
mam sobie Lyberkę 1,8 w gazie i bardzo ją sobie chwalę (trafiłem na dobry egzemplarz prosto z Włoch, nie kręcony, nie ośnieżany), ale niestety Lybra ma mały i nieustawny bagażnik, więc od kilku miesięcy rozglądam się z Phedrą lub czymś podobnym.
Dla mnie tylko wersja benzyna 2,0 + automat, 7-8 osobowa.
Po lekturze wielu stron, for i opisów nasuwają się następujące wnioski i pytania:
- taka wersja Phedry jest produkowana do max 2005 roku, nie ma nowszych, czy mi się zdaje? Ulysse/C8/807 można spotkać do 2010 roku.
- automat jest tylko 4 biegowy czy są też wersje 6 biegowe? A w U/C8/807, zwłaszcza w nowszych rocznikach po 2006 roku prod.?
- generalnie P ma najlepsze wyposażenie, ale w U/C8/807 też można spotkać egzemplarze dobrze wyposażone (navi/tempomat itp), ale znacznie rzadziej.
- Jakie są różnice w trwałości i awaryjności między tymi modelami? Niby bebechy te same, buda lekko się różni, ale diabeł tkwi w szczegółach wykonania.
Z tego co czytałem, to najlepsza jakościowo Jest P, potem U, a potem C8 i 807, ale w ogłoszeniach najwięcej jest C8 - to dlatego, że są najbardziej awaryjne, czy dlatego, że ich najwięcej wyprodukowano? Można trafić na dobry egzemplarz C8 z 2009-2010 z przebiegiem ok. 100 kkm, a w P to niewykonalne.
- Na autocentrum.pl P, C8 i U z tym silnikiem mają bardzo dobre opinie, ale 807 fatalne, czemu tak jest? Czy C8 i 807 były montowane w tej samej fabryce czy w różnych?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- nigdzie nie znalazłem opisu parametrów silnik + ta skrzynia: jakie ma prędkości obrotowe na 4 biegu przy 100, 140 km/h? Jaki jest wykres momentu obrotowego i mocy w zależnosci od obrotów?
- jak rozróżnić tylko po zdjęciu czy drzwi są otwierane elektrycznie czy ręcznie?
Czy po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli podłoga jest na tyle równa, że można na niej położyć 2 materace i spać?
- czy ten silnik jest bardzo olejożerny?
- W C8 i 807 i U były jeszcze dodatkowo 4 cylindrowe silniki 2,0 140-143 KM oraz 2,2 ok. 158 KM - ale w zasadzie niewiele o nich wiadomo - czy są dobre? Czy w ogóle występują w wersji z automatem? Jeśli tak, to 4 czy 6 biegowym?