Strona 1 z 4

Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 0:18
autor: Taddy
Czołem,
mam sobie Lyberkę 1,8 w gazie i bardzo ją sobie chwalę (trafiłem na dobry egzemplarz prosto z Włoch, nie kręcony, nie ośnieżany), ale niestety Lybra ma mały i nieustawny bagażnik, więc od kilku miesięcy rozglądam się z Phedrą lub czymś podobnym.
Dla mnie tylko wersja benzyna 2,0 + automat, 7-8 osobowa.
Po lekturze wielu stron, for i opisów nasuwają się następujące wnioski i pytania:
- taka wersja Phedry jest produkowana do max 2005 roku, nie ma nowszych, czy mi się zdaje? Ulysse/C8/807 można spotkać do 2010 roku.
- automat jest tylko 4 biegowy czy są też wersje 6 biegowe? A w U/C8/807, zwłaszcza w nowszych rocznikach po 2006 roku prod.?
- generalnie P ma najlepsze wyposażenie, ale w U/C8/807 też można spotkać egzemplarze dobrze wyposażone (navi/tempomat itp), ale znacznie rzadziej.
- Jakie są różnice w trwałości i awaryjności między tymi modelami? Niby bebechy te same, buda lekko się różni, ale diabeł tkwi w szczegółach wykonania.
Z tego co czytałem, to najlepsza jakościowo Jest P, potem U, a potem C8 i 807, ale w ogłoszeniach najwięcej jest C8 - to dlatego, że są najbardziej awaryjne, czy dlatego, że ich najwięcej wyprodukowano? Można trafić na dobry egzemplarz C8 z 2009-2010 z przebiegiem ok. 100 kkm, a w P to niewykonalne.
- Na autocentrum.pl P, C8 i U z tym silnikiem mają bardzo dobre opinie, ale 807 fatalne, czemu tak jest? Czy C8 i 807 były montowane w tej samej fabryce czy w różnych?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- nigdzie nie znalazłem opisu parametrów silnik + ta skrzynia: jakie ma prędkości obrotowe na 4 biegu przy 100, 140 km/h? Jaki jest wykres momentu obrotowego i mocy w zależnosci od obrotów?
- jak rozróżnić tylko po zdjęciu czy drzwi są otwierane elektrycznie czy ręcznie?
Czy po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli podłoga jest na tyle równa, że można na niej położyć 2 materace i spać?
- czy ten silnik jest bardzo olejożerny?
- W C8 i 807 i U były jeszcze dodatkowo 4 cylindrowe silniki 2,0 140-143 KM oraz 2,2 ok. 158 KM - ale w zasadzie niewiele o nich wiadomo - czy są dobre? Czy w ogóle występują w wersji z automatem? Jeśli tak, to 4 czy 6 biegowym?

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 12:54
autor: Dudi
Wszystkie przez cały okres produkcji wyjeżdżały z tej samej fabryki.

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 18:31
autor: pääkäyttäjä
Taddy pisze: 26 mar 2017, 0:18 Dla mnie tylko wersja benzyna 2,0 + automat, 7-8 osobowa.
Taką konfigurację bedzie ciężko dorwać. Najczęściej jest to siedem miejsc, osiem - legenda. Mityczna ławka z tyłu jest jak święty graal.
Co do automatycznej skrzyni spiętej z dwulitrowym silnikiem - występowała jako opcja, tylko czterobiegowa, montowana do 2010 roku. Skrzynia "szóstka" - tylko z diesle i chyba tylko w Peugeocie i Citroenie (nie jestem pewien).
Po lekturze wielu stron, for i opisów nasuwają się następujące wnioski i pytania:
- taka wersja Phedry jest produkowana do max 2005 roku, nie ma nowszych, czy mi się zdaje? Ulysse/C8/807 można spotkać do 2010 roku.
Fiat i Lancia produkowane były do listopada 2010 roku.
- automat jest tylko 4 biegowy czy są też wersje 6 biegowe? A w U/C8/807, zwłaszcza w nowszych rocznikach po 2006 roku prod.?
Szóstka dla diesla tylko. Benzynowe miały "czwórki". Chociaż z tym to nigdy nic nie wiadomo...

- generalnie P ma najlepsze wyposażenie, ale w U/C8/807 też można spotkać egzemplarze dobrze wyposażone (navi/tempomat itp), ale znacznie rzadziej.
Znacznie rzadziej. Mnie trafił się Ulysse z bogatym wyposażeniem ale faktycznie - najlepiej wyposażóne były Lancie.
- Jakie są różnice w trwałości i awaryjności między tymi modelami? Niby bebechy te same, buda lekko się różni, ale diabeł tkwi w szczegółach wykonania.
Żadne. Wszystkie były robione w jednej fabryce we Francji. Obojętnie jaką część obejrzysz, jest na niej logo PSA - nawet, jeżeli kupisz część "ricambi originali" z logo Fiata ale po rozpakowaniu jest tam logo Puga i Cytryny.
Z tego co czytałem, to najlepsza jakościowo Jest P, potem U, a potem C8 i 807, ale w ogłoszeniach najwięcej jest C8 - to dlatego, że są najbardziej awaryjne, czy dlatego, że ich najwięcej wyprodukowano? Można trafić na dobry egzemplarz C8 z 2009-2010 z przebiegiem ok. 100 kkm, a w P to niewykonalne.
Nie jest. Wszystkie czworaczki są dobrze zrobione, zabezpieczone. Awaryjność - mówi się, że fajne silniki zapakowane w wadliwą budę. I coś w tym jest, bo najczęściej szwankuje elektronika. Możesz trafić i nie jest to specjalnie trudne, na model zadbany. Wszystkie oglądane przeze mnie Fiaty, były mocno zmęczone. Z Citroenem i Peugeotem bywa różnie. Trwałość plastików we wnętrzu jest na dobrym poziomie, materiały też.
- Na autocentrum.pl P, C8 i U z tym silnikiem mają bardzo dobre opinie, ale 807 fatalne, czemu tak jest? Czy C8 i 807 były montowane w tej samej fabryce czy w różnych?
W pewnym momencie, zmodernizowany 2.0 Pb trafiał tylko do C8/807. Może dlatego.
- nigdzie nie znalazłem opisu parametrów silnik + ta skrzynia: jakie ma prędkości obrotowe na 4 biegu przy 100, 140 km/h? Jaki jest wykres momentu obrotowego i mocy w zależnosci od obrotów?
Nikt tu takiego auta chyba nie ma. Ja mam czterobiegowy automat ale spięty z 3.0. Przy 140 mam 3500-3600 obr/min.
- jak rozróżnić tylko po zdjęciu czy drzwi są otwierane elektrycznie czy ręcznie?
Na zdjęciach wnętrz, przy górnej przedniej lampce masz dodatkowe przyciski obok zamykania. Jak ktoś fotografuje np. kluczyki - te z otwieraniem "z pilota" mają cztery przyciski. Bez - dwa. We wnetrzu przy bocznych drzwiach, jeżeli są przesuwne, jest przycisk otwierania drzwi.
Czy po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli podłoga jest na tyle równa, że można na niej położyć 2 materace i spać?
Po wywaleniu drugiego i trzeciego rzędu, wejdzie materac o rozmiarach przynajmniej 180x140. Podłoga jest płaska jak stół :)
- czy ten silnik jest bardzo olejożerny?
Raczej nie.
- W C8 i 807 i U były jeszcze dodatkowo 4 cylindrowe silniki 2,0 140-143 KM oraz 2,2 ok. 158 KM - ale w zasadzie niewiele o nich wiadomo - czy są dobre? Czy w ogóle występują w wersji z automatem? Jeśli tak, to 4 czy 6 biegowym?
Nie wiem, w Phedrze został chyba stary benzyniak. Silniki są chyba całkiem spoko, skoro montują je w całej grupie PSA (szukaj po kodzie silnika). Co do automatów - pisalem wyżej.

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 19:57
autor: Al Boundy
Dla mnie z całej gamy... Fiat jest najładniejszy :)

Wysłano z LG V10 H960A


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 20:00
autor: giekso
...i pewnie dlatego jeździsz Lancią Ulysse??? :-D :-D :-D

Wyleciało z Sony Xperia Z3


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 20:30
autor: Al Boundy
Właśnie tak... :)

Wysłano z LG V10 H960A


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 20:35
autor: giekso


Wyleciało z Sony Xperia Z3


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 26 mar 2017, 20:50
autor: Al Boundy
Wychodzę ze sklepu dla biedaków.... I mi się dziad podoba... Obrazek

Wysłano z LG V10 H960A


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 31 mar 2017, 23:05
autor: Taddy
Taddy pisze: 26 mar 2017, 0:18 Dla mnie tylko wersja benzyna 2,0 + automat, 7-8 osobowa.
Taką konfigurację bedzie ciężko dorwać. Najczęściej jest to siedem miejsc, osiem - legenda. Mityczna ławka z tyłu jest jak święty graal.
Nie zależy mi na tylnej ławce, wiem, że to endemit, ale chciałbym mieć w drugim rzędzie 3, a nie 2 siedzenia.
Co do automatycznej skrzyni spiętej z dwulitrowym silnikiem - występowała jako opcja, tylko czterobiegowa, montowana do 2010 roku. Skrzynia "szóstka" - tylko z diesle i chyba tylko w Peugeocie i Citroenie (nie jestem pewien).
No właśnie nie, jak widać po ogłoszeniach, automat z tym silnikiem był montowany tylko do 2005 w Phedrze, do 2010 owszem ,ale w dizlu.
W C8, 807 i chyba też w U faktycznie w benzynie 2.0 był montaż do końca produkcji. Ale tylko dla 2,0, bo silniki 2,2 już w ogóle nie mają automatów.
Ale pytanie jest następujące: czy w C8 po lifcie chyba w 2006 były do tego motory montowane skrzynie 6?

Po lekturze wielu stron, for i opisów nasuwają się następujące wnioski i pytania:
- taka wersja Phedry jest produkowana do max 2005 roku, nie ma nowszych, czy mi się zdaje? Ulysse/C8/807 można spotkać do 2010 roku.
Fiat i Lancia produkowane były do listopada 2010 roku.
Tak, ale ta skrzynia była montowana w P do 2005, w U do 2006, w 807 do 2010, a w C8 do 2011 roku.
Te informację znalazłem, ale nie znalazłem informacji, czy może gdzieś do tych modeli była wstawiana skrzynia 6 biegowa?
- automat jest tylko 4 biegowy czy są też wersje 6 biegowe? A w U/C8/807, zwłaszcza w nowszych rocznikach po 2006 roku prod.?
Szóstka dla diesla tylko. Benzynowe miały "czwórki". Chociaż z tym to nigdy nic nie wiadomo...
Niekoniecznie, do 3,0 V6 była montowana skrzynia 6 automat... tak sobie naiwnie myślę, że po lifcie do 2,0 też może wsadzali tą skrzynię?
- Na autocentrum.pl P, C8 i U z tym silnikiem mają bardzo dobre opinie, ale 807 fatalne, czemu tak jest? Czy C8 i 807 były montowane w tej samej fabryce czy w różnych?
W pewnym momencie, zmodernizowany 2.0 Pb trafiał tylko do C8/807. Może dlatego.
Racja, trafiał, tylko C8 jest bardzo pozytywnie oceniany, a 807 wręcz przeciwnie....
- nigdzie nie znalazłem opisu parametrów silnik + ta skrzynia: jakie ma prędkości obrotowe na 4 biegu przy 100, 140 km/h? Jaki jest wykres momentu obrotowego i mocy w zależnosci od obrotów?
-Nikt tu takiego auta chyba nie ma. Ja mam czterobiegowy automat ale spięty z 3.0. Przy 140 mam 3500-3600 obr/min.
No to stosunowo niedużo, ja w Lybrze manualnej przy 140 mam 4000 obrotów
Czy po wyjęciu 2 i 3 rzędu foteli podłoga jest na tyle równa, że można na niej położyć 2 materace i spać?
Po wywaleniu drugiego i trzeciego rzędu, wejdzie materac o rozmiarach przynajmniej 180x140. Podłoga jest płaska jak stół :)
Elegancja-francja, tanczyć można normalnie ;-)

- W C8 i 807 i U były jeszcze dodatkowo 4 cylindrowe silniki 2,0 140-143 KM oraz 2,2 ok. 158 KM - ale w zasadzie niewiele o nich wiadomo - czy są dobre? Czy w ogóle występują w wersji z automatem? Jeśli tak, to 4 czy 6 biegowym?
Dzięki za merytoryczne odpowiedzi, trochę więcej wiem, ale niewiele...

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 14:48
autor: MobiDoktorGSM
Pytanie do posiadaczy Phedry z silnikiem benzynowym 2.0: jak się ma kwestia ze spalaniem? :)

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 15:38
autor: AUFER
Takie tam małe zimowe dojazdy to poniżej 10l na pewno nie zejdziesz
Warto myśleć o gazie.

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 18:46
autor: MobiDoktorGSM
Czy dla kogoś to zdecydowanie za dużo nie jeździ autem lepszą opcją będzie benzyniak (i ewentualnie zrobić sobie kiedyś gaz) czy jednak rozglądnąć się za dieslem?

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 19:42
autor: pääkäyttäjä
MobiDoktorGSM pisze:Czy dla kogoś to zdecydowanie za dużo nie jeździ autem lepszą opcją będzie benzyniak (i ewentualnie zrobić sobie kiedyś gaz) czy jednak rozglądnąć się za dieslem?
Benzyniak... Z drugiej zaś strony, jeżeli jeździsz niewiele ale np. w trasę to może diesel...

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)


Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 20:21
autor: MobiDoktorGSM
pääkäyttäjä pisze: 07 mar 2018, 19:42 Benzyniak... Z drugiej zaś strony, jeżeli jeździsz niewiele ale np. w trasę to może diesel...

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
U mnie trasą będzie wyjazd na wakacje. A tak "wypady do rodziny" do raptem 20, 25 km. Wiadomo, weekend to też jakieś ZOO czy coś, ale na pewno nie trasy po 300 czy więcej km. Dlatego skłaniam się do benzyniaka i ewentualnie wrzucić tam w przyszłości gaz..

Re: Phedra/Eurovan - porady przed zakupem

: 07 mar 2018, 20:33
autor: Al Boundy
U mnie jeśli jeździć do 110km/h bierze 10l LPG...

Wysłane z HUAWEI NXT-L29 Mate 8