Offroad by Lancia

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Offroad by Lancia

Post autor: Pingvin » 14 paź 2010, 13:36

Temat być może trochę nietypowy, ale...

Od niedawna moja praca wiąże się z wyjazdami w teren (tj. na budowy moich klientów), a kupeta do jazdy po bezdrożach/gruntach nadaje się jak wół do karety. Rozważam więc zakup drugiego autka (najchętniej pozostałbym wierny marce ;) ) i w związku z tym zwracam się więc do Was z pytaniem - czy macie jakieś doświadczenia związane z użytkowaniem swoich aut w umiarkowanym terenie?
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Marcin_D » 14 paź 2010, 13:47

Tak mam - żeby Cię nie podkusiło Kappa wjechać w lekki teren (nie mówie o polnej drodze), ale np. teren budowy - bo będą Cię wyciągać traktorem.

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Pingvin » 14 paź 2010, 13:59

W kupecie wystarcza mi wjazd gruntową drogą do moich rodziców, dlatego też pytam o doświadczenia użytkowników innych modeli.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Marcin_D » 14 paź 2010, 14:11

Według mnie to kiepsko widzę wjazd jakimkolwiek modelem ze znaczkiem Lancii (z ostatnich 20 lat) - bo wcześniej to i wozy pancerne produkowali.

Jeśli chcesz włoskie - to stara Panda 4x4 - wjedzie prawie wszędzie.
Znajomy miał i po jakich my wertepach to testowaliśmy to sam się zastanawiałem, że ona chce jechać wogóle.
Kiedyś np. siedziałem w oknie pasażera żeby się na stoku nie przewróciła podczas trawersu, a potrafiła pod takim kątem jechać trawersem, że znajomy jak zobaczył to mówil że już mia przed oczami jak rolujemy.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: tomek » 14 paź 2010, 14:28

http://www.massif.iveco.com/
ale to totalny hard core, a zapewne ceny i koszty utrzymania niewyobrażalne.

Z młodszych niż Panda. To masz Sedici 4x4.
Wszystko zależa gdzie i w jakim celu wjeżdżasz. Więcej od napędu na 2 osie będzie zależało od opon i prześwitu :)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Nat » 14 paź 2010, 14:31

No niestety, FIAT nie oferuje tu dobrych rozwiązań w rozsądnej cenie. Prócz pand i sedici/SX4.

:link:

:link:

Ja bym na twoim miejscu rozejrzał się za jakimś samuraiem, albo rav4.
Kiedyś na wertepy to najlepszy był maluch.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Pingvin » 14 paź 2010, 14:33

Tak naprawdę 4x4 wydaje mi się zbędne. Droga dojazdowa do budowy - zdecydowana większość ludzi nie buduje się na całkowitym odludziu - jednak jak wiadomo idzie zima, więc nawet zmarznięta bryła błota może mojej ślicznej zrobić kuku. Mój poprzednik jeździł Peugeotem 306 i udawało mu się to praktycznie bez większych strat, ale... kcoupe ma nieco mniejszy prześwit...

Nie szukam też auta dużego, bo jednak wszystko to w bliższych lub dalszych, ale okolicach Warszawy.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Dudi » 14 paź 2010, 14:36

Nat pisze:No niestety, FIAT nie oferuje tu dobrych rozwiązań w rozsądnej cenie. Prócz pand i sedici/SX4.

:link:

:link:

Ja bym na twoim miejscu rozejrzał się za jakimś samuraiem, albo rav4.
Kiedyś na wertepy to najlepszy był maluch.
Alfa 156 Crosswagon:
Alfa156Crosswagon_6.jpg
alfa156crosswagonq4.jpg
alfa-romeo-crosswagon-q4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: tomek » 14 paź 2010, 14:37

Jedynie wcześniej wymienione Fiaty.
Samuraj: bardzo terenowy ale mało komfortowy, małe silniki, małe wnętrze
RAV4: średni terenowy, ale ma kilka udogodnień, w roczniku 95-98 tylko jeden silnik 2.0 115KM, drogi jak na swój rocznik ale wdzięczny (Beata jeździ już 4 lata, zadowolona i nie za bardzo mamy pomysł na co zamienić).
Vitara:Pośrednio między Samurajem a Rav4: niezły komfort, dobre ceny (bo dostępne są roczniki <90), 4x4 z reduktorem.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Kiełson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 232
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Kiełson » 14 paź 2010, 14:37

Ja kiedyś wjechałem na polną drogę, która okazała się być podmokła. Skończyło się na tym ze amorki się rozciągnęły a Lucyna zawisła na podwoziu a że była to godzina ok. 23 to zostawiłem ją tam na noc. Rano zwerbowałem lawetę pojechał na miejsce "noclegu" Kapiszona. Jak zajechałem to 3 panów z mocno zaczerwienionymi twarzami ją osaczało. Przy pierwszej próbie wyciągnięcia auta laweta o mało co się sama nie zakopała. Pan stwierdził że z pustą lawetą nie da rady, więc pojechał po swój samochód i wrzucił go na lawetę ( opel calibra :) ) i dopiero z obciążoną lawetą dał rade. Morał z tego taki że wjechać bardzo łatwo ale wydobyć te 1.5 t już nie tak hop siup. Polecał bym coś 4x4. jak wspomniał Marcin_D panda może być odpowiednia.
Była japońska gejsza(CIVIC 98r 1.4), jest włoska bella(KAPPA 2.4 JTD 2000r)
Kontakt.509163704;E-mail: mkielkowski07@wp.pl; GG: 3779570; skype: mkielkowski07
Pozdrawiam, Michał
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Taz » 14 paź 2010, 17:55

Ile pieniędzy chcesz wydać?

Z lancii w grę wchodzi Dedra Integrale SW, tylko nie wiem jak wysoko jest zawieszona.

:link:
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Offroad by Lancia

Post autor: vanisch » 14 paź 2010, 18:22

Jeśli tak jak zwykła Dedra 2.0 16v to nie jest wysoka
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Offroad by Lancia

Post autor: lulu85 » 14 paź 2010, 18:27

Suzuki Samurai - jak do pracy pewnie kryterium jest : jeździć a nie wyglądać.
A do 5-6 tyś. masz w czym wybierać
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Pingvin » 14 paź 2010, 19:08

Taz pisze:Ile pieniędzy chcesz wydać?
Szczerze? Nie mam pojęcia. Na razie sprawą kręcę w tą stronę, żeby wyciągnąć służbowe auto ;)













Ale Alfa Crosswagon to byłoby coś : buja w oblokach :
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Offroad by Lancia

Post autor: Nat » 15 paź 2010, 12:46

Pingvin pisze:Na razie sprawą kręcę w tą stronę, żeby wyciągnąć służbowe auto ;)
A skoro tak, to zmienia postac rzeczy!
Nada się wyłącznie Range Rover, a jak szef - ekolog to od biedy Lexus RX 450h. ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”