Kappa - i co dalej?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 06 gru 2013, 21:00

Tomzik pisze:159 daleko do 166 pod jednym, ale zasadniczym względem - jej benzynowe silniki to kupa. 1,8 TBI nie nada się do gazu a reszta to kpina, łącznie z Holdenowskim 3,2...
: ok2 : : ok2 :
Jedyny dobry silnik to właśnie 1750 TBi, ale nikt go nie tworzył z myślą o gazie.
Idealnym rozwiązaniem byłoby tam Busso z GTA ;) Kto miał okazję jeździć 156/147 GTA rozumie o czym mówię :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 06 gru 2013, 21:46

Dudi pisze:Tyle, że jak dla mnie 159 zabija wyglądem wszystko, co koło niej stanie... :roll: :)
Poza tym, ja bym chciał ten 1.8 TBi (jak ktoś się raz przyzwyczai do charakterystyki uturbionego bolidu, to już potem ciężko czymkolwiek innym jeździć, bo odnosi się wrażenie, że to coś po prostu nie jedzie :roll: )
Kwestia gustu - wielu twierdzi, że to już jednak nie to samo co 156... I ja im przyznaję rację - o ile z zewnątrz 159 się wciąż broni bardzo skutecznie, choć to już z trochę bardziej "tępym zębem" niż 156, o tyle środek, deska rozdzielcza z konsolą środkową nie umywa się już ani do 156 ani do 166 - jest za bardzo "klockowata", taka niemiecka... Mam na myśli zwłaszcza środkową część, tam gdzie są zegary temperatury itd.

A co do 1,8TBI to też bym chciał, silniczek na papierze wygląda bardzo fajnie, ciekaw byłem niezmiernie jak to jedzie w praktyce i ostrzyłem sobie zęby w Jodłowym Dworze na Deltolota z tym silnikiem ;)

Ale niestety nie zagazujesz go a to oznacza spore koszty...

Stare dobre Busso da się i to jest jego jedna z wielkich zalet, bo myślę, że byłoby mnie na nie stać.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 06 gru 2013, 21:55

Michor pisze:Rover 75- tam były jakieś kwestie z układem chłodzenia i chłodnicami z tego co pamiętam.
(wcale nie tanie bo to mało popularny pojazd)
Trochę obawiałaby się kwestii obsługowych bo chyba firma już padła czy może zdaje mi się?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 14:06 przez SIWY155, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 06 gru 2013, 21:56

Tomzik pisze:
Ale niestety nie zagazujesz go a to oznacza spore koszty...

Stare dobre Busso da się i to jest jego jedna z wielkich zalet, bo myślę, że byłoby mnie na nie stać.
Gazowanie dla mnie odpada w ogóle. A te silniki jak nie ciśniesz potrafią zużyć 6l na setkę, albo 16l, jak się korzysta na maksa.
SIWY155 pisze:
Michor pisze:Rover 75- tam były jakieś kwestie z układem chłodzenia i chłodnicami z tego co pamiętam.
(wcale nie tanie bo to mało popularny pojazd)
Trochę obawiałaby się kwestii obsługowych bo chyba firmą już padła czy może zdaje mi się?
Rovera już nie ma.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 06 gru 2013, 22:08

Do 159 w zasadzie nie mam większych zastrzeżeń poza rzeczywiście gamą silnikową gdyż diesle chociaż podobno aktualnie najlepsze na świecie wg niezależnych ekspertów to ideologicznie gryzą mi się z marką Alfa Romeo.Jakoś nie mogę zaakceptować jednej z moich ukochanych marek z motorem od kopary pod maską.A benzyniaki też porażka, no bo jakże to żeby Alfa miała silniki z Opla.Tragedia...Jedynie ten 1750 jest słuszny ale dla mnie akurat w tym przypadku poza zasięgiem. A zwykły 1.8 nie zachwyca niczym ale też nie ma żadnych wrodzonych kosztownych wad konstrukcyjnych. Z drugiej strony to i tak lepiej niż u Mercedesa bo tam w ciągu ostatnich 10 lat nie można polecić ani diesla ani benzyny. Wszystkie mają zastawione kosztowne pułapki na swoich właścicieli.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 14:07 przez SIWY155, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 06 gru 2013, 22:16

Dudi pisze:Gazowanie dla mnie odpada w ogóle. A te silniki jak nie ciśniesz potrafią zużyć 6l na setkę, albo 16l, jak się korzysta na maksa.
Ponownie kwestia gustu - ja tam wolę jeździć taniej jeśli mogę zamiast zgrywać twardziela i wyjeżdżać co niedzielę do kościoła albo mieć klekota pod maską ;)

Te 6l to chyba na 6. z prędkościami miejskimi, bo na pewno nie w realnej jeździe w trasie, nie uwierzę w takie bajki...

Normalnie eksploatowany przeze mnie Deltolot wciąga ponad 10l LPG na setkę, gdybym miał lekką nogę to by pewno zjechał o litra, a że to gaz to zupy może z jeszcze dobry litr mniej by było. To nadal okolice 9l. Nie sądzę, by przereklamowana w kwestii zużycia paliwa technika wtrysku bezpośredniego o dobre 3l obniżała rezultaty...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 06 gru 2013, 22:32

No przecież nie napisałem, że 6l zużyje po mieście. Chociaż uważam, że w takim mieście jak moje, gdzie generalnie nie ma korków i można swobodnie się przemieszczać, gaz byłby mi zupełnie zbędny, bo koszt instalacji do tego silnika to jakiś drugi mniejszy samochód :roll: ;) I pewnie ciągnąłby koło 2l więcej niż Pb, więc nie ma to dla mnie sensu.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 06 gru 2013, 22:40

Dlatego napisałem, że nie nadaje się do gazu ;)

Ale po mieście i tak by swoje zużył tej zupy, patrzyłbyś za czymś tańszym, mogę się założyć ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Taz » 06 gru 2013, 23:06

Dudi, mam identyczne zdanie co ty :) Wygląd powala.

Obrazek
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 06 gru 2013, 23:49

Tomzik pisze:Dlatego napisałem, że nie nadaje się do gazu ;)

Ale po mieście i tak by swoje zużył tej zupy, patrzyłbyś za czymś tańszym, mogę się założyć ;)
Moje potrzeby, jeśli idzie o ilości kilometrów pokonywanych w ciągu miesiąca tak bardzo się zmieniły w ostatnim czasie, że dałbym spokojnie radę bez gazu. Diesla też muszę się pozbyć : gafa :
Taz pisze:Dudi, mam identyczne zdanie co ty :) Wygląd powala.

Obrazek
Noooooo, z całym szacunkiem dla 156 i 166, które bardzo mi się podobają, 159 to jednak zupełnie inna liga. A środek...może nie jest taki lekki jak w ww., ale za to bardziej "obudowuje" kierowcę, co akurat mi pasuje.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 07 gru 2013, 2:14

BUSSO się nie zagazowuje!!!

Autodelta robi robotę.

Ale IMHO i tak jej daleko do prawdziwego 156 GTA:
Obrazek

Możecie wierzyć lub nie, ale stawiając 159 przy GTA o wiele większe wrażenie robi ta druga (zwykłej 156 brakuje trochę agresywności) ;) Można by powiedzieć, że 159 wygląda wręcz jak dziecko przy GTA :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Taz » 07 gru 2013, 7:32

Szach i mat! Dla mnie to jest 1 miejsce na pudle.
Obrazek
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 07 gru 2013, 12:55

Przód 159 jest bardzo fajny, ale reszta karoserii to już wg mnie tylko imitacja 156, nieco rozdmuchana. Innymi słowy - nic nowego.

Ja, patrząc na 156, po premierze 159 miałem jednak lekki niedosyt.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Artur G. » 07 gru 2013, 13:46

Tomzik pisze:Przód 159 jest bardzo fajny, ale reszta karoserii to już wg mnie tylko imitacja 156, nieco rozdmuchana. Innymi słowy - nic nowego.

Ja, patrząc na 156, po premierze 159 miałem jednak lekki niedosyt.
A czego się spodziewałeś? że poprawią prawie ideał? Ja się "modliłem" aby zachowali możliwe najwięcej ze 156, a nie zrobili czegoś a"la passat. Dla mnie linia boczna i tył są świetne, przód poza wszelką konkurencją, tylko mogliby schować tylne klamki (tylko czy w już tak długim samochodzie by to pasowało, trudno sobie wyobrazić). To tylko moje zdanie. Wasz e może być inne. ;)
Jak mi nikt nie sprzeda delty III to AR 159 będzie następcą X-typa (Croma niestety spadła na 3 miejsce).
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 07 gru 2013, 14:28

Taz pisze:Szach i mat! Dla mnie to jest 1 miejsce na pudle.
Obrazek
Problem pozostaje ten sam - poza Dieslem i 1750TBi brak sensownych silników ;)
Do Spidera część Diesla nie chce, a porządnego mocnego benzyniaka brak.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”