Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: tomek » 29 wrz 2006, 7:46

Jak dobrze kupić używaną Lancię?
Artykuł napisany przez Nata.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: darkobo » 29 wrz 2006, 8:26

Nat! Moje gratulacje, z pewnością czegoś takiego brakowało.
: brawa :
btw Czy aby na pewno Dedra podobna jest do Felicji. Moim zdaniem, jeżeli już to do Octawii :?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: strang » 29 wrz 2006, 8:43

: brawa : : brawa : : brawa :
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Nat » 29 wrz 2006, 9:32

Tomku: dziekuję.

Zamiast klaskać mam prosbe. W tym wątku zamieszczajcie wszystkie uwagi (przede wszystkim krytyczne) na temat tego artykułu, a po ich omowieniu nic nie stoi na przeszkodzie, by artykuł zmienic/doprecyzować/rozbudować.
Miło by też było gdyby własciciele innych modeli Lancii (szczególnie Zeta, Y, Thema, ale też np. Nuova Delta) zaproponowali passus o swoim modelu: najchetniej na wzór Lybry: krótkie przedstawienie nadwozi i silników, a potem na co nalezy wrócić szczególną uwagę przy zakupie tego konkretnego modelu.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Torell007 » 29 wrz 2006, 9:46

Moje gratulacje. Jest jednak kilka niedomówień ...

Dedra 1.6 jednowałkowa była na wtrysku :!: Tyle, że singel punkt Boscha ;) i ma 78 KM. Oraz nigdy nie było Dedry z gaźnikiem ... Jeśłi zaś idzie o przewodu W/N to bym polemizował, wystarczy kupić dobrej jakości i problem znika ... Co do wyposażenia to był taki rozrzut ... wersje bez niczego ( 1.4 na rynek włoski, niemalowane zderzaki, el.szyb z przodu nie miały, centralnego zamka i paru innych udogodnień - podobny wynalazek jak Delta kanciak 1.1 robiona na rynek grecki czy Thema 1.6 ) jak i tak dziwne wersje jak moja - 1.6 i.e 78KM lakier metallic, alcantara, dzielone tylne siedzenia 60:40, 4 zagłówki, elektrycznie samopoziomujące się reflektory itp... a brak halogenów z przodu, pierwotnie checka,el.lusterek ... mimo, że instalacja pod to jest ( w dedrze kładziono kilka wersji instalacji - z możliwością rozbudowy i bez :? ). W przypadku Dedry jak i Themy w Lancii była stosowana metoda znana z salonów BMW i Mercedesa. Auta były dostępne w wersji skonfigurowanej fabrycznie jak i dowolnej konfiguracji zaproponowanej przez klienta. Co do usterek ... w jendowałkowej 1.6 78 KM występuje włoska skrzynia biegów ( pozostałe mają skrzynie ZF - dla niezorientowanych w temacie ZF-y są niemieckie ;) ). Bolączką włoskich skrzyń jest pojawiające się "rzężenie" - przy różnych przebiegach. Spowodowane jest to nieodpowiednią eksploatacją - mała prędkość, niskie obroty, wysoki bieg. Nie jest to szczególnie kłopotliwe w naprawie jeśli ma się pojęcie o mechanice i rozumie funkcjonowanie skrzyń biegów. Rzężenie spowodowane jest łożyskiem na wałku sprzęgłowym znajdującym się od strony łożyska oporowego sprzęgła. Łożysko pod wpływem dużych obciążeń zostaje uszkodzone - plastikowy koszyczek pęka, zostaje zmielony przez koła zębate skrzynii biegów (nic nie ma prawa się stać - plastikowy koszyczek) kulki łożyska nie wypadną do skrzyni dopuki nie będziemy go wyciągać. Przy okazji zniszczenia łożyska zostaje uszkodzona tulejka wraz z simmeringiem na wałku sprzęgłowym ( tulejka po ktorej "chodzi" łożysko oporowe sprzęgła ( zaczyna z skrzyni uciekać nam olej - jeśli niedopolnujemy poziomu oleju to 100% zatrze się nam synchronizator 5-tego biegu) KOSZT : 67 zł łożysko SKF ( typ : 630857) - cena w hurtowni łożysk tocznych (łożysko nietypowe z uwagi na wymiar więc nie radzę kombinować z dopasowaniem innego ), tulejka wraz z simmeringiem w ASO 43 zł, koszt robocizny w zależności od fachowca lub własnych umiejętności. Co do awaryjności to pominięto fakt, że w jednostce 1.8 VVT nagminnie padają wariatory. Bolączką są również centralne zamki - padają japońskie silniczki ( Mabuchi FC-280SC-18180 [970 obr/min.] ), to podobnie jak większość rzeczy w tym aucie idzie zrobić we własnym zakresie :)

etc ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Radicz » 29 wrz 2006, 10:25

Dobra robota Nat 8)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: tomek » 29 wrz 2006, 10:51

"Torell007" pisze:Jest jednak kilka niedomówień ...
Michal napisz gotowy tekst w stylu NATa i podeslij do mnie.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Nat » 29 wrz 2006, 12:10

Jedna mała uwaga: do artykułu moze ciut mniej szczegółowo, a szczegóły (np. ceny) ew. w innym wątku.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Marcellous

5 groszy

Post autor: Marcellous » 19 paź 2006, 15:22

Ja bym oczywiście też wrzucił swoje 5 groszy co do dizla:

1) Nawet nowiusieńkie dizle kopcą na czarno ( znam kilka egzemplarzy forda oraz vw ). O dziwo, mój nie kopci ;-). puszcza tylko leciutką chumrkę jak turbina złapie maxymalne ciśnienie.
2) Świst turbiny ( przynajmniej w dizlu ) o niczym złym nie musi świadczyć. Te same egzemplarze, o których mowa w pkt. 1 świszczą od nowości aż miło. Szczególnie jedna zaprzyjaźniona Laguna.

Ogólnie bardzo pozytywnie, że ktoś się do tego zabrał i w jednym miejscu umieścił najważniejsze kwestie dotyczące zakupu auta naszej ulubionej marki. Zawsze trudniej napisać jakiś elaborat, niż potem być mądralą i wytykać błądy, bo to każdy potrafi ;-). Gratulacje raz jeszcze i pozdrowienia.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: 5 groszy

Post autor: Nat » 20 paź 2006, 0:18

"Marcellous" pisze:Ja bym oczywiście też wrzucił swoje 5 groszy co do dizla:

1) Nawet nowiusieńkie dizle kopcą na czarno ( znam kilka egzemplarzy forda oraz vw ). O dziwo, mój nie kopci ;-). puszcza tylko leciutką chumrkę jak turbina złapie maxymalne ciśnienie.
2) Świst turbiny ( przynajmniej w dizlu ) o niczym złym nie musi świadczyć. Te same egzemplarze, o których mowa w pkt. 1 świszczą od nowości aż miło. Szczególnie jedna zaprzyjaźniona Laguna.

Ogólnie bardzo pozytywnie, że ktoś się do tego zabrał i w jednym miejscu umieścił najważniejsze kwestie dotyczące zakupu auta naszej ulubionej marki. Zawsze trudniej napisać jakiś elaborat, niż potem być mądralą i wytykać błądy, bo to każdy potrafi ;-). Gratulacje raz jeszcze i pozdrowienia.
ad 1. To, że jakieś niemieckie badziewie kopci od nowości to nie argument, że wszystko jest w porządku. Diesel nie powinien kopcic na czarno, a juz szczególnie ciepły.
ad 2. Masz rację, świst turbiny niekoniecznie musi oznaczać jej zuzycie. Zresztą Radicz juz zwracał na to uwagę.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Kubek » 20 paź 2006, 7:38

Torell jak nie bylo Dedry na gazniku, model 89 mial silnik na gazniku , jeszcze nawet przez chwile mielismy klubowicza z takim modelem Dedry, tak samo jest Tempra z Gaznikiem i tak samo byla na samym poczatku Dedra, nie bez potrzeby potem na kazdej dedrze jest znaczek i.e :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Torell007 » 20 paź 2006, 8:25

"Jaqob" pisze:Torell jak nie bylo Dedry na gazniku, model 89 mial silnik na gazniku , jeszcze nawet przez chwile mielismy klubowicza z takim modelem Dedry, tak samo jest Tempra z Gaznikiem i tak samo byla na samym poczatku Dedra, nie bez potrzeby potem na kazdej dedrze jest znaczek i.e :D
mam wszystkie ATM włącznie z tym w którym była prezentacja Dedry ( rok 89' ) i nie było wersji gaźnikowych, Dedry były tylko na wtrysku ( są agenci którzy monopunkt wtrysk mylą z gaźnikiem - dla laika wyglądają podobnie )
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 16 lip 2007, 14:57

ja mam elektroniczny miernik lakieru, więc jeżeli ktoś będzie kupował lancie w Warszawie to może do mnie uderzyć

barneej
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: barneej » 14 mar 2008, 9:55

Z doświadczeń przy oglądaniu samochodzików - patrzcie na przednią szybę i slady po kamykach; mocniejsze uderzenia (w formie gwiazdek) mają tendencję do rozprzestrzeniania się, co skutkuje:
a) mandacikiem;
b) wymianą szyby.

Obie opcje drogie...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Jak dobrze kupić używaną Lancię?

Post autor: Nat » 14 mar 2008, 10:06

c) kłopotami na przeglądzie
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”