Silnik 2.0 16v turbo

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 25 lis 2006, 17:57

witam mam pytanie czy ktos moglby napisac cos na temat tego motoru??? tzn chodzi mi o to czy faktycznie jest to wadliwa jednostka i mam sobie dac spokuj z tuningiem tego silnika bo co chwile bede musial robic to panewki badz tez szpilki mocujace glowice bo podobno sie urywaja jak do tej pory slysze same negatywne opinie to prawda?????? :cry: :cry: :cry: :cry:

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: Kojak » 25 lis 2006, 18:09

Ja to bym wybrał wersję 20V, ale forumowicze mówią, że starsza jednostka doładowana ma więcej klasy i stylu, hmm....

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: Luckyy » 26 lis 2006, 21:41

z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: Anonymous » 26 lis 2006, 23:14

"Luckyy" pisze:z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
tak.. dopracowana..

z jednym małym wyjątkiem.. paskiem rozrządu..
w aucie o mocy ok 190KM ma szerokość ok 2 cm.. tragedia..

seicento ma dwa razy grubszy..

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: DeviLL » 26 lis 2006, 23:47

"Adolf" pisze:
"Luckyy" pisze:z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
tak.. dopracowana..

z jednym małym wyjątkiem.. paskiem rozrządu..
w aucie o mocy ok 190KM ma szerokość ok 2 cm.. tragedia..

seicento ma dwa razy grubszy..
LoL , to sie kupuje kevlarovy pasek pipercamsa za 100 euro i nie ma problemu :wink:

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 27 lis 2006, 11:27

i dzieje sie cos w zwiazku z tym ze jest taki????? a co z tymi cholernymi panewkami i szpilkami w glowicy faktycznie wyrywa ja przy wiekszym doladowaniu

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 27 lis 2006, 11:54

nieslyszalem zeby urywaly sie paski rozrzadu?! mam zamiar podniesc nieco moc w tym aucie co warto zmodyfikowac aby uniknac rozczarowan i usterek????????i czy faktycznie ten motor jest wadliwa jednostka??? przeciez na jego bazie robono potwory ktore kilka lat z rzedu wygrywaly rajdy ?! czekam na opinie i sugestie

Anonymous

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: Anonymous » 27 lis 2006, 11:57

"DeviLL" pisze:LoL , to sie kupuje kevlarovy pasek pipercamsa za 100 euro i nie ma problemu :wink:
oczywiście, że jest to jakieś rozwiązanie..
mi natomiast chodzi o geniusza, który wymyślił seryjny pasek
szerokości rzemyka.. ;)

co do szpilek ja osobiście pierwsze słyszę,
a w moim było ponad 1,5 bara.. :)

panewki też spokojnie wytrzymały..
nie wytrzymał tłok z racji temp spalin,
dlatego wskaźnik EGT bardzo pomocna rzecz..

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 12:05

"hf" pisze:nieslyszalem zeby urywaly sie paski rozrzadu?! mam zamiar podniesc nieco moc w tym aucie co warto zmodyfikowac aby uniknac rozczarowan i usterek????????i czy faktycznie ten motor jest wadliwa jednostka??? przeciez na jego bazie robono potwory ktore kilka lat z rzedu wygrywaly rajdy ?! czekam na opinie i sugestie

Zrób 30 % rzeczy ja ten GOŚĆ :wink: i nie będzie "bata" na Ciebie:roll:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 27 lis 2006, 12:11

tak tak to podaj mi jeszcze 6 liczb ktore wypadna w najblizszym losowaniu toto lotka i moge zrobic 600konna bestie! :D moje planowane modyfikacje to wiekszy intercooler na zamowienie ,program(chip) i ewentualnie walki od 2.0 16v wolnosssacejczy te modyfikacje wymuszaja cos jeszcze???tzn musze zmienic ten pasek rozrzadu itp????

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 12:18

To doprecyzuj czy chcesz 250 KM czy 400 ?? A najwazniejsze jakie ma byc przeznaczenie tego samochodu? Codzienna eksploatacja i wypady rodzinne w niedziele czy "Street Killer" od świateł do świateł a może jakieś kjs?
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 27 lis 2006, 12:23

mysle ze miedzy 230-270km niewiem jaki przyrost uzyskam po takich modyfikacjach mam juz przelotowy wydech 2,5cala samochod do uzytku ulicznego tzn zeby czasem pokarac kozakow w mocnym bmw albo porwac sie nawet na jakies subaru? :D

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 12:40

Proponuje :

1 Jechać na hamownie i sprawdzic ile masz teraz !
2 Silnik 2.0 16 V - odpowiednio zwiększając ciśnienie i delikatne ładowanie ( turbo) możesz na seryjnym oprogramowaniu dojśc do 205 KM ze znaczną ( bardziej płaską ) charakterystyką momentu 240 -290 NM
3 Moc powyżej 220 KM na "ośce" jest niekontrolowalna bez znacznych przeróbek zawieszenia itd - Moc bez kontroli jest niczym :?
4 Godula - ma fajne programy do 16 V - Radzicz (Q-pe 20V) ma zrobiony sofcik i jest bardzo zadowolony - sprawdź co Tobie zaproponuje .
5 Zanim zaczniesz modyfikować - wyciągnij wszystko z tego co masz a ekspoatacja i awarie podpowiedza Ci co trzeba zmodyfikowac w 1 kolejności .
:D


P.S Wszystkie Betki bez turbinki sa Twoje (Nawet nowe D) Lancia ma dobrze ( krótko) zestopniowana skrzynie a przy tym jest lekka.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: hf » 27 lis 2006, 12:50

zawieszenie jest juz h&r .slyszalem ze po samym programie pozna uzyskac 240km i350-360nm??????? zaznaczam mam juz przelot 2,5cala turbo tb 0367 jakies tam sportowe wkladki powietrza itd

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Silnik 2.0 16v turbo

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 12:54

A :D skąd wiesz ile masz KM??
Masz wydruk czy na czuja :wink: ?

Może masz juz ponad 270?

Te "jakieś tam" wałki mogą być prawie seryjne ale prawie ....... :wink:
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”