Dedra Integrale - różnice w napędach

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 24 lut 2010, 16:07

Wolek pisze: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
jeśli zmienisz zdanie to ja chętnie zobaczę :lol: , już się bałem, że Dedra nie nadaje się do "polatania" jak Delta
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Bany » 24 lut 2010, 21:50

Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 24 lut 2010, 22:01

Bany pisze:
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz : czerwona : . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam
:!: :!:

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Taz » 24 lut 2010, 22:18

Wolek pisze:
Bany pisze:
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz : czerwona : . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam
:!: :!:
Albo dyskutujecie merytorycznie albo w ogóle. Wołek, przeginasz. Od teraz temat jest obserwowany przez moderatorów.

A tak przy okazji. Bany i Bryś mają wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut do rajdów, więc chyba wiedzą, co mówią...
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Bany » 24 lut 2010, 22:28

bryś pisze:nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz :roll: ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd
Moze Bryś powinniśmy kupowac dedry a nie jakieś delty integrale skoro mielą 4 kołami i da sie nimi ścigać.Nie wiem tylko gdzie bo od jakichś 10 lat nie widziałem zadnej w zawodach
a jestem na każdych.Nie ma chyba toto nawet homologacji.
Moze chodzi o takie od swiateł do swiateł...
Natomiast jedyna delta która w tym czasie jeździła była troche moją robotą.
Nie mam w tym zadnego interesu ale moja integrale po podniesieniu tylnej osi na kobyłkach
i zapięciu biegu stoi w miejscu,gdyby ciągneła z 4 kól to by spadła-dobrze rozumiem??
Może planetarka ci sie już zatarła ,,kolego'' z krosna od krecenia bączków w KSJach albo masz szpere abarthowską w dyfrze centralnym.raczej to pierwsze.
Dyfer rozbierałem nie raz mam ze 2szt. w zapasie jak na właściciela integrale przystało.

p.s
widze że mod sie odezwał
to wszystko z mojej strony w temacie.

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: papawhiski » 24 lut 2010, 23:21

>http://www.subito.it/lancia-dedra-integ ... 654907.htm

>http://www.kijiji.it/annunci/auto/annun ... hf/3063385

sa nawet i SW i HF, pozdro

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bryś » 25 lut 2010, 0:22

i koniec chyba dyskusji

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Swiety » 25 lut 2010, 19:15

hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Pepto » 25 lut 2010, 21:02

Swiety pisze:hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?
Jeśli miedzy osiami jest Torsen, to jest to tak zwany Torsen C albo Torsen typ 3, który różni się trochę od tych stosowalnych między kołami, tym ze dzieli moment nie równo (czyli może preferować tylną lub przednią oś, podobnie jak przekładnia planetarna w Integrale).
By nie robić już więcej zamętu polecam lekturę kilkustronicowego kompendium które znalazłem na forum subaru
:link:
Bardzo też zachęcam do lektury zarówno Pana Piotra jak i Pana Rafała, bo po przeczytaniu ich wypowiedzi mam silne wrażenie ze albo mają ogromne problemy z przekazaniem posiadanej wiedzy, albo utrwalili sobie złe informacje wynikające ze swoich jak że bogatych doświadczeń z mechanizmami naszych Lucyn.

PS.
Co do Dery rzeczywiście nigdy nie uzyskała ona homologacji, (z racji zmiany polityki Fiata po wchłonięciu Alfy), ale przecie to bardzo zacne autko i po paru drobnych modyfikacjach spokojnie mogło by pokonać (oczywiście w rękach sprawnego kierowcy) AR 156jtd :P

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 01 mar 2010, 18:45

Poprzednio trochę przesadziłem z mocą słów. Natomiast teraz jak najbardziej na temat i merytorycznie. Tutaj 2 filmiki nagrane przed chwilą z integralką kumpla (przepraszam, późno wróciłem z pracy, jakość dramat, ale nie chodzi tu o popis filmowy ;) ) w związku z tym są kręcone nokią n-ką i trochę po ciemku. Podniesiona tylna oś, a na drugim podniesiona przednia oś. Jeśli były by jakieś wątpliwości na temat autentyczności typu: koło stało na ziemii, nie był podniesiony w powietrze itp jutro z największą przyjemnością dorzucę kręcone w dzień i aparatem. Nawiasem mówiąc zastanawiam się na jakich kobyłkach musiała stać delta :?: Może na wirtualnych :lol: . Chciałem tylko dodać, że nie mam w zwyczaju się z kimś spierać, jeśli nie jestem przekonany o swojej racji. Niżej linki:


http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/1/6_EmK-ZoIU4
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/0/XqiGpw2Fu0w


A skoro rozmawiamy na argumenty to zawsze można wrzucić filmik z podniesioną deltą na kobyłkach i z przyjemnością popatrzymy jak to ona sobie tak stoi i wcale nie ma zamiaru zjeżdżać. Z drugiej strony patrząc po co sprawdzać na własnym samochodzie czy zjedzie czy nie, jednocześnie nie pokazując tego innym skoro jest się przekonanym o swojej racji ??

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bryś » 01 mar 2010, 19:23

A ręczny był zaciągnięty ? Jak masz przód w górze zaciągnij ręczny jak dobrze trzyma będzie się kręcić tylko przód ,jak dla mnie te filmiki nic nie wnoszą .

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 01 mar 2010, 19:28

A zjechała by z zaciągniętym ręcznym :?: Nie był zaciągnięty. Zaciągnij w subaru impreza gt, też będzie się kręcić tylko przód, a później zagotujesz visco. Tak samo w lancii.Też będzie kręcił sam porzód, a później wymienisz planetarkę :lol: . Trudno rozmawiać z kimś, kto nie widzi rzeczy oczywistych... A tak z innej beczki jak wygląda sytuacja na śliskim jak zaciagniesz ręczny :?: Z moich doświadczeń wynika, że blokuje 4 koła, ale może się mylę :lol: .

bioly223
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bioly223 » 03 mar 2010, 21:29

Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Bany » 03 mar 2010, 22:04

bioly223 pisze:Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Może głupio spytam ...
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.

bioly223
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bioly223 » 04 mar 2010, 11:49

Wiem, że sypie ponieważ niejednokrotnie mój znajomy jeździł moim autem i prosiłem żeby mi zaprezentował to, więc stałem na zewnątrz zobaczyłem to o czym piszę, nie mam żadnego interesu w tym żeby wymyślać jakieś historie. Wiem, ze moja i inne dedry kręcą 4 kołami jednocześnie, jak jest w Delcie nie mam pojęcia.
Delta kręci się jak od cyrkla i jej nie wypycha tak w przód jak dedry ponieważ Delta to hatchback a dedra to sedan czyli tył jest bardziej dociążony. Włóż sobie z 150-200kg do bagażnika w delcie i napisz czy będzie dalej jak od cyrkla kręcić:) Delta napewno lepiej stratuje z miejsca, pewnie jest szybsza, ale w zakrętach może się równać z dedrą lub nawet zostać z tyłu przez to, że Dedra to sedan i tył już nie będzie tak łatwo uciekł w zakręcie jak w Delcie choć dużo pomaga stały napęd na 4 koła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”