Dedra Integrale - różnice w napędach

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: mac1us » 31 sty 2010, 18:01

Dedra ma dużo słabsze dyfry od delty, nawet te niecałe 180 koni robi na nich za duże wrażenie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 31 sty 2010, 18:22

w jakim sensie słabsze? Materiałowo?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: vanisch » 31 sty 2010, 18:28

W takim razie się myliłem mój błąd ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: mac1us » 31 sty 2010, 18:47

Tak bebechy w środku są dużo gorsze w dedrze od delty. Nie pamiętam dobrze, ale chyba dedra ma mosty steyr-a, czy delta, ale wiadome jest to, że są dużo słabsze i nie ogarniają roboty. Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.

Co do dedry integrale kombi to krąży legenda, że Fiat nie miał co zrobic z układem napędowym 4x4 to wpakował je właśnie do nowego modelu sw. Zgadzałoby się to z tego względu, że sw jest chyba ostatnim rocznikiem 4x4 w grupie Fiata.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 02 lut 2010, 20:25

Nie wiem co masz na myśli, mówiąc, że są dużo słabsze. W czterech dedrach turbo integrale, które są w posiadaniu moim i znajomych nic nigdy sie stało się z napędami. Przeguby tak, ale same dyfry czy skrzynie są świetne i mimo, że nie były traktowane lekko (włączając w to kopnięcia ze sprzęgła z miejsca - próby na 1/4 :) )chodzą bez zarzutu. Kolega lancia 1969 z tego co wiem pozbył się dyfra od szaleństw na ręcznym. Niestety, jak się nie odpuszcza z gazu i ciągnię się ręczny to tak może się stać. Delta od dedry różni się przede wszystkim tylnym mostem: delta - torsen, dedra - zwykły dyfer z blokadą elektroniczną, odłaczaną przy 30 km/h. Tak w ogóle to bardzo fajne samochody :D .

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 03 lut 2010, 13:28

mac1us pisze: Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.
Ale jedna zajeżdżona Dedra nie świadczy jeszcze o jakości napędów ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: vanisch » 03 lut 2010, 13:30

topcio1 pisze:
mac1us pisze: Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.
Ale jedna zajeżdżona Dedra nie świadczy jeszcze o jakości napędów ;)
Chyba trudno ją nazwać zajeżdżoną? ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 03 lut 2010, 13:30

zajechał napędy ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 03 lut 2010, 21:09

Moja integralka po wyremontowaniu całej mechaniki jeszcze w poprzedniej czerwonej budzie,teraz przeszła zmianę karoserii i się maluje. Niedługo pierwsze zdjęcia z robót blacharskich w dziale Nasze Lancie. Jest to najbardziej wdzięczne auto jakie miałem i co najważniejsze dla mnie łączy w sobie dwie cechy: silnik delty i napęd 4x4 z wszechstronnością i dużym kufrem. Moją integralkę używałem na codzień jak normalny samochód i bardzo dobrze wywiązywała się z tego zadania. Polecam wóz, jednak trzeba dobrze przemyśleć co się kupuje bo w całkowicie zajeżdżonej koszty reanimacji nie licząc już własnej pracy (ja akurat robię sam przy samochodach) będa duże.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Bany » 15 lut 2010, 0:17

bioly223 pisze:
Topcio pisze:czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?

Tak zaboksują 4 kołą. Tak jak jeden kolega napisał wyżej lancia posiada przedni mechanizm Wiso drive czyli aktualnie nazwany w nowszych alfach Q2 czyli przednia oś pracuje równo. Więc może cos w konstrukcji w srodku dyfra jest pozmieniane miedzy tymi autkami, ale pracuja caly czas rowno na 4 kola. A jazda autem 4-napędowym to jest coś pięknego...

Zabuksują tylko 2 koła jednej osi-chyba że ktoś zamontował sobie szpere w centralnym dyfrze.
Visco to nie Q2,Q2 to torsen taki jak jest w delcie integrale z tyłu...
Ani w dedrze ani w delcie nie ma równego napędu na 4 koła.
Po co cos pisać jak sie nie ma pojęcia o tym?

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Pepto » 17 lut 2010, 11:00

Bany pisze: Zabuksują tylko 2 koła jednej osi-chyba że ktoś zamontował sobie szpere w centralnym dyfrze.
Visco to nie Q2,Q2 to torsen taki jak jest w delcie integrale z tyłu...
Ani w dedrze ani w delcie nie ma równego napędu na 4 koła.
Po co cos pisać jak sie nie ma pojęcia o tym?
Użytkownik Bioly223 troszkę pomieszał, ale zarzucanie mu by się nie wypowiadał bo nie ma pojęcia to trochę na wyrost jeśli samumu się pisze bzdury.
W przypadku dedry z otwartym tylnym dyferencjałem,
zabuksują wszystkie 4 koła (ewentualnie 3 jeśli któreś z tylnych kół będzie powierzchni o zupełnie innej przyczepności niż reszta), dopóki różnica prędkości obu osi ni będzie różna o 12% , jeśli ta różnica będzie większa to rzeczywiście zacznie być napędzana tylko jedna oś (wynika to z działania przekładni planetarnej która pracuje jako centralny dyferencjał, no ale o tym wypadało by najpierw wiedzieć).

Co by nie wdawać się jedynie w techniczne uzasadnienia oto film jak rusza Dedra:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8zPP0V1m ... re=related[/youtube]

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Bany » 19 lut 2010, 10:11

Zajebisty film,szkoda że dedra nie ma torsena z tyłu koleś sobie zamielił kołami z prawej strony-po trawie.W delcie by tak łatwo nie poszło.
Można sie oszukiwac że mieli z 4 kół a wogule jest lepsz od EVO X.
A troszke realizmu by sie przydało,nie wiem czy na 12% różnicy czy 13,5,
mam integrale,przepuściłem ich sporo przez ręce i wiem jak to wygląda w praktyce
a nie w googlach.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 23 lut 2010, 21:33

Bany pisze:Zajebisty film,szkoda że dedra nie ma torsena z tyłu koleś sobie zamielił kołami z prawej strony-po trawie.W delcie by tak łatwo nie poszło.
Można sie oszukiwac że mieli z 4 kół a wogule jest lepsz od EVO X.
A troszke realizmu by sie przydało,nie wiem czy na 12% różnicy czy 13,5,
mam integrale,przepuściłem ich sporo przez ręce i wiem jak to wygląda w praktyce
a nie w googlach.
Ja mam dwie dedry integrale i przy kolejnych dwóch robię różne rzeczy. Widocznie jedynie "przepuściłeś je przez ręce" jeśli opowiadasz takie bzdury. Auto po strzale ze sprzęgła obraca wszystkimi czterema kołami. Trochę ścigałem się tym autem, trochę jeździłem w kjasach więc chyba wiem co mam?? Widziałeś budowę środkowego mostu z dedry integrale?? Skoro mówisz, że nie blokuje dwóch osi razem to chyba tu zakończymy naszą rozmowę :roll: Spróbuj pojeździć sobie integralem na ręcznym bez odpuszczania z gazu. Rozepnie tyną oś, tak?? Rozepnie, ale tylko raz :lol:

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bryś » 23 lut 2010, 22:37

nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz :roll: ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 24 lut 2010, 15:38

Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”