Strona 2 z 2
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
: 22 sty 2012, 22:47
autor: dunin
topcio1 pisze:GRZECHUU pisze:Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie.
Nie muszą. Mogą być mierzone pojedyncze koła.
A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym? nie zmierzysz jednego koła, bo przez dyfer i skrzynię jest spięte z pozostałym trzema kołami. albo wszystkie koła obracają się swobodnie na rolkach, albo koła tylnej osi przekazują siłę na przednią i odwrotnie.
do mojej firmy przyjeżdżają na geometrię dwie rajdowe Imprezy WRX STi z wypożyczalni rajdowych aut. obrót o 1/2 obrotu tylnego koła powoduje obrót drugiego tylnego koła o 1/4 i przednich o 1/8. i nie ma możliwości zablokowania ich obrotu. i tak samo działa "napędzanie" jak i "hamowanie" takich kół. dlatego KAŻDA SKP MUSI mieć rolki do 4WD lub stanowisko płytowe.
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
: 23 sty 2012, 14:16
autor: topcio
dunin pisze:A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym?
powtarzam jak wrona co powiedział diagnosta w mojej firmie.
Z drugiej strony, czy na takim stanowisku jedne rolki są regulowane? Przecież przyjeżdżają auta z różnym rozstawem osi?
Dalej. Podbicie dowodu bez kontroli hamulców jest zasadniczo karalne, więc wszyscy właściciele pojazdów, o których napisałeś, mają w Lublinie poważny problem z przeglądami
.
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
: 23 sty 2012, 18:59
autor: dunin
topcio1 pisze:dunin pisze:A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym?
powtarzam jak wrona co powiedział diagnosta w mojej firmie.
Z drugiej strony, czy na takim stanowisku jedne rolki są regulowane? Przecież przyjeżdżają auta z różnym rozstawem osi?
[...]
rolki wyglądają jak najazdy do geometrii i są podkładane pod niebadane koła. nie są wmurowane na stałe w podłogę, tylko stoją w szafce
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
: 19 lut 2012, 13:04
autor: GRZECHUU
Ja i tak w 4x4 nie dałbym zrobić przeglądu na zwykłym stanowisku i niech każdy pisze co chce.Za duże ryzyko napraw jak coś walnie.Robiłem przeglądy w delcie integrale i diagnosta sam mi powiedział że nie weźmie auta na rolki bo nie ma stanowiska na 4wd, a heble może sprawdzić jadąc autem osobiście. Przecież czuć wyraźnie jak auto nie hamuje na wszystkie koła.