Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 maja 2018, 07:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 kwie 2017, 11:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08
Posty: 83
Witam jestem zainteresowany kupnem Lancii, poprzednio jezdziłem Alfą Romeo. Zależy mi na samochodzie w miare szybkim, głównie będe jezdził autostradami Polska - Holandia. Mam dylemat co wybrać, interesują mnie tylko silniki benzynowe. Czy skrzynia automatyczna i silnik 1.8 di są awaryjne, czy ten silnik posiada koło dwumasowe? Czy może lepiej wybrać tjeta 150KM i zrobić chip, tylko że słyszałem że m32 się sypią? Z góry dziękuje za odpowiedź


Na górę
Post: 10 kwie 2017, 12:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 3991
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Z tego co wiem to w 1.75 też jest M32 z tym że sterowana elektronicznie.Ale mogę się mylić.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16v
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
Post: 11 kwie 2017, 07:26 
Dawid co tzn. sterowana elektronicznie?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
   
Post: 11 kwie 2017, 09:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2008, 00:00
Posty: 97
Lokalizacja: Oświęcim
Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).


Na górę
Post: 11 kwie 2017, 09:55 
Cytuj:
Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).
Tylko,że Dawid pisał o skrzyni M32 a nie o turbinie.
A dla ścisłości co do tego sterowania turbiny w tbi to jesteś w błędzie.
Gdzieś coś tam słyszałeś ,że dzwonią ale nie za bardzo wiesz w którym kościele.


Na górę
   
Post: 11 kwie 2017, 13:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
Posty: 41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cytuj:
Z tego co wiem to w 1.75 też jest M32 z tym że sterowana elektronicznie.Ale mogę się mylić.
W Delcie z silnikiem 1,75 jest klasyczna, 6 biegowa skrzynia automatyczna bodaj Aisin.

M32 jest w Deltach z silnikiem 1,4 Turbojet (przynajmniej tych wcześniejszych 2008 - 2010). W późniejszych rocznikach (oraz 1.4 Multiair) jest już własna skrzynia Fiata.

Z tym sterowaniem elektronicznym to pewnie chodziło ci o skrzynię typu Selectronic popularną z silnikiem 1,6 Multijet


Na górę
Post: 11 kwie 2017, 16:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08
Posty: 83
Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna


Na górę
Post: 11 kwie 2017, 16:34 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9574
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).
Gdzie Ty tu chcesz szukać zmiennej geometrii? Jeśli nic nie zmieniali, to TBi w Delcie nie ma zmiennej geometrii, T-jet z resztą też nie.
Cytuj:
Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna
Inaczej zwana AF-40. Stosowana w AR159, Brera, Fiat Croma i Oplach.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 18 kwie 2017, 09:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08
Posty: 83
Jestem zdecydowany na wersje z silnikiem 1.8, teraz pytanie czy warto sprowadzać samochód z Włoch z okolic północy?Mam na oku auto z przebiegiem 59 000 tys rok 2009 za 12 000 tys euro, po stronie auto scout24 widze że we Włoszech są niskie przebiegi. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie przebiegu ?


Na górę
Post: 18 kwie 2017, 11:04 
Jest.Po vinie w serwisie albo na miejscu Mesem


Na górę
   
Post: 18 maja 2017, 09:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08
Posty: 83
Temat do zamknięcia, wybrałem auto z silnikiem 1.8 di turbo


Na górę
Post: 19 maja 2017, 18:13 
Pochwał się

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
   
Post: 19 sty 2018, 11:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2010, 08:03
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
cześć

Opisz jak się sprawuje.
Znalazłem ciekawą opcję 1.8 + automat ale trochę się obawiam takiego zestawienia (awaryjność + koszty napraw)
Pozdrawiam

_________________
Lancia Lybra SW (2005) 1.9 jtd - 115KM
Lanca Ypsilon (2009 - Versus) 1.4 - 95KM


Na górę
Post: 01 mar 2018, 15:43 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 31 sie 2016, 21:05
Posty: 8
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Też szukam. Problemy, jakie zauważyłem z tą konkretną wersją to:
- masz do wyboru jedynie felgi 17 i 18 cali, mniejsze nie wejdą przez ogromne tarcze, większe będą ocierać o nadkola. Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo. Nie wspomnę również, że znalezienie felg tego typu też nie jest proste.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
- trudno znaleźć wersję z ksenonami i grzanym tyłkiem.
- nie wiem, czy miałem do czynienia z felerną sztuką, ale o ile sama skrzynia działa fajnie, biegi zmienia płynnie, tak w 80% jak DSG (przy mocnym depnięciu, każdy kolejny bieg niemal nie powoduje zatrzymania wskazówki prędkościomierza), o tyle reakcja na zmianę za pomocą łopatki jest dwa razy wolniejsza niż nawet w alfowskim Selespeedzie. Ale raz jeszcze piszę, może akurat w tym konkretnym egzemplarzu coś było nie teges.
A poza tym 1,8 tbi to świetna sprawa :) i nadal szukam czegoś zadbanego.


Na górę
Post: 02 mar 2018, 09:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 3991
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Cytuj:
Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
Co wiadomo odnośnie opon? Wcale nie jeździ się na takim profilu źle.Komfort jazdy jest ok a i stereotypy odnośnie naszych dróg można już włożyć miedzy bajki.
Dostępność części np tłumik szukaj Fiat Bravo.Przecież to to samo auto.A tam części nie brakuje.
Amorki zawsze można zmienić za niewielką kwotę na tradycyjne i po krzyku.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16v
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]