Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Moderator: stabraf

plis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 04 wrz 2012, 8:08
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: plis » 04 wrz 2012, 10:45

Witam,
Jestem na etapie podejmowania decyzji zakupu nowej Delty z silnikiem diesela. Wersja 1.6 występuje jako 105KM i 120KM przy tym samym momencie obrotowym. Czy ktoś się orientuje jak one się mają do siebie? Jakiś wpływ na żywotność może? Szukam czegoś w trasę ( z reguły ponad 1000km jednorazowo i ok. 25-30 tyś. km rocznie). Nie musi to być demon przyspieszenia ale chciałbym aby zachowywał przyzwoitą dynamikę w trasie z 4-osobową rodziną na pokładzie.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM

Post autor: thermano » 05 wrz 2012, 11:15

Mimo , że nie widać tego w papierach odczuwalnie , ale dynamika wersji 120 KM jest odczuwalnie lepsza . Z tego co pamiętam ( ale głowy nie dam ) różnią się turbinami - tylko nie pamiętam czy modelem zupełnie innym czy kwestią zmienności geometrii .
Jeśli jedziesz w długie trasy dpf nie powinien nastręczać problemów . Jeździłem obiema wersjami silników w bravo ( Lancią tylko 120 KM ) i jest różnica .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

plis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 04 wrz 2012, 8:08
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM

Post autor: plis » 05 wrz 2012, 13:16

Dziękuję za informacje.
A skoro już nadmieniłeś dpf, to czy miałeś jakiekolwiek z nim problemy? Tj. rozumiem, że należy zastosować odpowiednią procedurę gdy będzie potrzeba go wyczyścić (przepalić raczej). Czy coś ponadto? Jakieś anomalie wymuszające wizytę w serwisie?
A może jeszcze inne sugestie dotyczące tego modelu (wyposażenie dodatkowe itp.) nasuwające się z doświadczenia użytkownika?
Dziekuję i pozdrawiam.

Leopold
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2014, 10:32
Imię: Leopold
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM

Post autor: Leopold » 14 sty 2014, 10:42

Witam, zastanawiam się nad Delta diesel 105KM plus chip tuning czy Delta diesel 120KM. Czy ktoś ew może pomóc co będzie fajniejsze w eksploatacji (pewnie 120 plus tuning);)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, 10:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tuning!

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 MultiJest - 105KM czy 120KM

Post autor: Ramzes_II » 14 sty 2014, 17:12

Oczywiście ze 120 KM jest lepszą bazą do modyfikacji niż 105 KM.


P.S. do moderatorów - poprawcie tytuł wątku MultiJet a nie MultiJest :D
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Leopold
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2014, 10:32
Imię: Leopold
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Leopold » 15 sty 2014, 10:04

Dzięki za info czy możesz trochę przybliżyć temat, ew podać wstępne koszty takich ingerencji, pozdrawiam
Czy to prawda że wstrzymują produkcję Lancii i zostanie tylko Ypsylon

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: thermano » 16 sty 2014, 8:40

Zamiast chipa mocno polecam modyfikację mapy . Bezpieczniejsze a również skuteczne . I ważne by robił to ktoś z głową . Kilku kumpli z Bravo II chipowało w "znanej firmie " . Powyciskali im wyniki po 200 KM i 400 Nm z 1.9 MJ 150 KM a później zaczęły się jaja ze sprzęgłąmi i dwumasami + przeguby .

Dobrej klasy spec zrobi mapę z uwzględnieniem pewnych granic rozsądku . Ja sobie bardzo chwalę . Parametry w stopce .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Leopold
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2014, 10:32
Imię: Leopold
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Leopold » 16 sty 2014, 10:30

Ok zrozumiałem dzięki za info

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Odp: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Ramzes_II » 16 sty 2014, 17:05

thermano pisze:Zamiast chipa mocno polecam modyfikację mapy . Bezpieczniejsze a również skuteczne . I ważne by robił to ktoś z głową . Kilku kumpli z Bravo II chipowało w "znanej firmie " . Powyciskali im wyniki po 200 KM i 400 Nm z 1.9 MJ 150 KM a później zaczęły się jaja ze sprzęgłąmi i dwumasami + przeguby .

Dobrej klasy spec zrobi mapę z uwzględnieniem pewnych granic rozsądku . Ja sobie bardzo chwalę . Parametry w stopce .
Czym sie rozni wg Ciebie modyfikacja map od chiptuningu? Bo chyba nie masz pojecia o czym mowisz.
Chiptuning to nic innego jak modyfikacja map w sterowniku silnika.

...wyslane z blendera zelmer...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: thermano » 17 sty 2014, 7:59

Może nie precyzyjnie się wyraziłem - nie chodzi mi o nazewnictwo a o efekt . Nigdy nie wnikałem w szczegóły czy to to samo czy nie . W takim razie do czego zmierzam . Odniosłem wrażenie , że większość ( wiele ) firm chcąc zaimponować Klientowi pokazuje mu osiągi jakie można wycisnąć z danej jednostki . Skutki często są opłakane . Bardziej chodzi o taką firmę / osobę która nie tylko potrafi wycisnąć dużo ale zna szczegóły konstrukcyjne ukłądu napędowego i jego ograniczenia . Przykład . Facet który robił to mnie zrobił bravo 1.9 150 KM na 185 mówiąc , że to optymalne i bezpieczne . Bravo 2.0 MJ na 210 KM . Chłopaki go zapytali czemu taka różnica jak silniki są podobne . Stwierdził , że są różne sprzęgła i w 2.0 jest znacznie mocniejsze stąd różnice . ( nie weryfikowałem tego , mówię co słyszałem )
Gość zrobił kilkanaście aut których właścicieli znam i ogromne ilości innych . Nie robię reklamy , nie mówię kto to jest - Podsumowując chodzi mi tylko o rozsądny dobór wykonawcy a nie podpalanie się ilością możliwą do wyciśnięcia .
Przepraszam za nieprecyzyjną poprzednią wypowiedź .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Ramzes_II » 18 sty 2014, 8:42

Robi się tak jak życzy sobie klient.
Pewnych granic się nie przekracza, chyba ze właściciel (poinformowany o ew. skutkach) bierze to na własną odpowiedzialność.
Ponieważ to ja mam doświadczenie, więc przerabiam to co chciałby klient, na realia tego co będzie bezpieczne dla auta.
I nie widzę w tym nic wyjątkowego.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Leopold
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2014, 10:32
Imię: Leopold
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Leopold » 18 sty 2014, 18:21

Mi raczej chodziło o poprawę fabryki i optymalizację wysiłku całego osprzętu pod względem spalania a że przy okazji coś tam można sensownie podnieść to chyba na plus jest. Jak to jest z tym dpf wycinać czy trochę pojeździć ( głównie jazda podmiejska i czasami trasa) ;)

Rob_W
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2014, 23:08
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Rob_W » 18 sty 2014, 18:56

Tak się przyłączę do tematu - czy jakieś realne efekty daje wgrywanie map do jtd 2.0? Nie chodzi mi tyle o podniesienie mocy - dla mnie jest jej wystarczająco - co o obniżenie zużycia paliwa szczególnie przy jeździe na niskich biegach.
X-Type 3.0 AWD '05 High -> Delta III 2.0 JTD

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: słoma » 18 sty 2014, 21:20

Rob_W pisze:Tak się przyłączę do tematu - czy jakieś realne efekty daje wgrywanie map do jtd 2.0? Nie chodzi mi tyle o podniesienie mocy - dla mnie jest jej wystarczająco - co o obniżenie zużycia paliwa szczególnie przy jeździe na niskich biegach.

hm widzę pewna sprzeczność , jeśli Ci zależało na oszczędności , to po co kupujesz silnik o dużej pojemności i mocy? albo albo , niemożna "mieć ciasteczka i zjeść ciasteczko ".
delta twin turbo - już sprzedana .

Rob_W
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2014, 23:08
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM

Post autor: Rob_W » 19 sty 2014, 22:52

słoma pisze:hm widzę pewna sprzeczność , jeśli Ci zależało na oszczędności , to po co kupujesz silnik o dużej pojemności i mocy? albo albo , niemożna "mieć ciasteczka i zjeść ciasteczko ".
Wiesz - kupując samochód używany nie można sobie pozwolić na koncert życzeń .... Akurat egzemplarz, który bardzo mi odpowiadał miał właśnie ten motor (aczkolwiek osobiście chciałem kupić 1.6 z selectroniciem ....)
Więc skoro już stoi w garażu to chciałbym zrobić coś co by zoptymalizowało koszy jazdy nią po mieście. Osiągi są dla mnie absolutnie wystarczające :)
X-Type 3.0 AWD '05 High -> Delta III 2.0 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”