Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Moderator: stabraf

iwancafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2010, 22:52
Lokalizacja: lubuskie

Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: iwancafe » 17 wrz 2012, 15:57

Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2012, 18:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Przeniosłem do odpowiedniego działu /stabraf/

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

Post autor: piterstilo » 17 wrz 2012, 17:39

iwancafe pisze:Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)
Gwoli ścisłości : ten silnik to 1.9 MJET.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

iwancafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2010, 22:52
Lokalizacja: lubuskie

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

Post autor: iwancafe » 17 wrz 2012, 18:22

tak 2.0 mjet biturbo 190 km ? a coś kolega wie ?

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: piterstilo » 17 wrz 2012, 18:59

http://www.auto-swiat.pl/tag/wszystko-o-silniku-19-jtd

Chociażby taki nieobiektywny tygodnik o tym pisze.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Rafako

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: Rafako » 17 wrz 2012, 19:06

Przejedź się najpierw tym autem :D Moje subiektywne odczucia:
- poniżej 100 km/h, dynamiczna ale jakoś nie mogłem się doszukać tych 190 KM (chyba, że moje 110KM Megane to taka "torpeda" :D ),
- powyżej 100 km/h, dopiero w takich warunkach motor Delty pokazuje, że jest mocny i nie ma z nim żartów.
Tyle opinii nieobiektywnego lajkonika ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: paśny » 17 wrz 2012, 19:28

Rafako pisze: - poniżej 100 km/h, dynamiczna ale jakoś nie mogłem się doszukać tych 190 KM (chyba, że moje 110KM Megane to taka "torpeda" :D ),
- powyżej 100 km/h, dopiero w takich warunkach motor Delty pokazuje, że jest mocny i nie ma z nim żartów.
Dokładnie miałem podobne odczucia - gdzie te 190 koni.
Oprócz tego auto głośne - po 3,5 godzinach dynamicznej jazdy wyszliśmy z żoną z bólem głowy / głów.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: Gros » 17 wrz 2012, 19:34

Olek to może ropucha w nim była kiepska powietrze rzadkie filtr zpchany hehehe bo ja odwrotnie mam inne odczucia .Miałem okazje kilkukrotnego katowania tego motoru i dla mnie to bomba kiedy kręcisz go do góry na kazdym biegu idzie jak torpeda. Moze lekko głośnawy ale ciężko by auto o zacięciu sportowym było ciche hihi
Co do pytania o awaryjność i żywotność to chłopie zbyt młode auta i pisanie o tym to tylko wyjda bzdury
:lol: : gafa : :bitwa:

iwancafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2010, 22:52
Lokalizacja: lubuskie

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: iwancafe » 17 wrz 2012, 20:07

Bardzo dziękuje za opinie i sugestje oraz za chęć pomocy. Chyba można zamknąć temat ?

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: stabraf » 17 wrz 2012, 20:25

Temat się dopiero rozkręca ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

Post autor: Nat » 18 wrz 2012, 8:49

iwancafe pisze:
piterstilo pisze:
iwancafe pisze:Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)
Gwoli ścisłości : ten silnik to 1.9 MJET.
tak 2.0 mjet biturbo 190 km ? a coś kolega wie ?
Hmmm... chyba jednak nie 2,0 mjet, bo ten ma 165 koni, ale jak pisał piterstilo 1,9 mjet twin turbo.

Kto kupuje najmocniejsze jednostki napędowe w palecie, ten jest zwykle przygotowany na większy hałas (a nawet specjalnie za to płaci ;) ), w każdym razie w moim osobistym odczuciu, hałas w tym aucie jest sporo mniejszy niż w punto HGT, a w Punto bywa nieznośny. Tu- nie.
Co do mocy - na bazie mojego krótkiego przejazdu stwierdzam podobnie jak przedpiszcy, że mimo drugiej turbiny auto powinno być traktowane raczej brutalnie (wysokie obroty), by wykrzesać z niego te 190 qni mocy. Dla mnie to zaleta (możliwość zarówno kozaczenia, jak i oszczędzania).
O awaryjności zbyt wiele na razie nie wiadomo, oczywiście turbina, a nawet dwie, szczególnie przy nieumiejętnym obchodzeniu się z nimi, są w aucie każdej marki elementem potencjalnie awaryjnym i drogim w naprawie.
Generalnie mi się jazda tym autem bardzo spodobała, a że to diesel, to jeszcze na trasie trochę $$$ oszczędzisz.
Ale 1,8 turbojet chyba jeszcze ciekawszy, tyle że kosztuje tyle, co dobra klasa D, albo Focus ST ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: miwis » 18 wrz 2012, 9:15

"Ale 1,8 turbojet chyba jeszcze ciekawszy, tyle że kosztuje tyle, co dobra klasa D, albo Focus ST ;)"

Może i ciekawszy, ale w Delcie jest zestopniowany tylko i wyłącznie z nieciekawym automatem. Wielka szkoda, że przykozaczyć można tylko w głośnym turboklekocie :D
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: thermano » 18 wrz 2012, 9:19

Silnik bazuje na poczciwym 1.9 MJ więc nie obawiał bym się awaryjności , szczególnie jak napisał Bogdan , że to za młode auta by się nad tym rozwodzić . Turbiny będą takie , jak się o nie dbało ( lub bardziej - nie dbało ) Dynamika auta jest ponoć duża ( słyszałem wielokrotnie , nie jeździłem ) a przyblokowanie pseudo-ekologii ( min. EGR ) bo nie wiem czy ma DPF spowoduje dużo lepszą jazdę z dołu ( wiem coś o tym ) Ew. delikatna zmiana mapy wtrysku u DOBREGO speca wykrzesa z tego auta piekielne moce . ;)
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: Nat » 18 wrz 2012, 9:38

thermano pisze:nie wiem czy ma DPF
Ma.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Rafako

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: Rafako » 18 wrz 2012, 17:47

Nat pisze:
thermano pisze:nie wiem czy ma DPF
Ma.
: ok2 : : ok2 : : ok2 : : ok2 :
KAŻDY osobowy diesel, ktory z fabryki wyjechał po 1 września 2010 roku ma DPF-a / FAP-a / jakbytegonienazywaćg...wnoktóremożegenerowaćzbędnewydatki :D
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

Post autor: thermano » 18 wrz 2012, 19:15

No to po DPF i EGR off - auto odżyje .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”