Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Tomzik » 13 kwie 2014, 20:29

Tak się wożę co to sobie kupić po Kappie.

Długi czas nie myślałem o niczym innym niż AR 166 3,2, jako jedynie słuszna następczyni pod względem mocy...

Ale chcemy z żoną się budować w końcu, naprawa zawieszenia AR 166 może zaboleć portfel, a podwozie Delty nie powinno się różnić od Bravo, to samo z częściami silnikowymi.

Powinno być taniej (niż K i 166). Niestety to pewnie nie to samo, chociaż Delta jest jak na kompakta mega przestronna, siedziałem, więc wiem, że w sumie nie ustępuje specjalnie Kappie (w końcu rozstaw osi ten sam), a funkcjonalnością (tylna klapa, można przewieźć coś większego) i wyposażeniem góruje nad K i 166.

Jest tylko jedno ale - silnik.

Po przesiadce z 20VT na T-Jeta na pewno zaboli i to niemało, ale na moją korzyść działa fakt, że mam też Deltę 1,8 VVT, od której T-Jet powinien być sporo zwinniejszy a którą uważam za... całkiem zrywną ;)

Najbardziej boję się trasy i wyprzedzania z "silniczkiem" (było nie było) 1,4. Rozważam tylko i wyłącznie wersję 150KM (na Multiair'a mnie już stać raczej nie będzie).

Dlatego rozważam też klekota (o matko, co ja wypisuję), ale 1,6 odpada w przedbiegach - karnąłem się na zlocie i jedzie toto tylko na pierwszych 4 biegach. 1,9 kusi mocą (też jeździłem na zlocie), ale wynalazek "podwójne turbo" skutecznie odstrasza. Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF : czerwona :

Nie miałbym żadnych dylematów, gdyby silnik 1,8 TBi miał zwykły wtrysk, nadający się do gazu i z niesyfiącą się głowicą (jak to w bezpośrednich często się zdarza).

Póki co jeżdżę co dzień do pracy 40km w jedną stronę, z tego jakieś 25-30 to trasa, reszta miasto. Ale nie zdzierżę sytuacji, kiedy chcę sobie zaparkować pod domem (a jeszcze gorzej przed robotą) a ten mi będzie kazał jeszcze 10 minut jeździć aż się DPF przepali...

Jak to z tym DPF-em jest?

Jak śmiga Delta z Multijetem? A jak w trasie wypada T-Jet ?

Czy Delty z rocznika 2009 wzwyż mają polskie menu? Jak wygląda sprawa dostępności części?

Od faceta z Piaseczna od wydechów dowiedziałem się, że o tłumikach można zapomnieć, od Bravo nie jest taki sam :( Na dodatek drożej niż za Imasafy do Kappy : czerwona : Mam nadzieję, że z resztą jest lepiej.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: Dawid » 13 kwie 2014, 21:11

DPF-a się nie bój. Nie boli. Wypalanie w ogóle niezauważalne prócz podniesionego zużycia paliwa.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: wujekp » 13 kwie 2014, 21:23

Dawid pisze:DPF-u się nie bój.Nie boli.Wypalanie wogóle niezauważalne prócz podniesionego zużycia paliwa.
Zadziwiające, ale tak faktycznie jest.
A jeśli codziennie śmigasz 40 km w jedną stronę to już w ogóle nie będzie problem. Ale traktor? No proszę Cię ... :lol:

A starej Delty z nową nie porównuj tak łatwo. Porównaj sobie masy i będziesz wiedział czemu obecna jest dość żwawa : gafa :
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: Tomzik » 13 kwie 2014, 21:37

No widzisz, największy problem dla mnie to to, że obecną Delcinę traktuję jako pojazd miejski i na dojazdy do roboty, w trasy jest Kappa, która owszem, już nie ma tej kondycji co po fabryce, ale nadal nie jest zawalidrogą.

Boję się, że 1,4 T-Jet na trasie np. do Zakopanego to będzie jednak ciut słaby silniczek.

Jeszcze raz się powtórzę - gdyby ten 1,8 nadał się do gazu nie byłoby kłopotu z nagarem w głowicy to nawet pół minuty bym się nad silnikiem nie namyślał.

A wagi Delty II nie lekceważ - w papierach ma ponad 1300kg ;)

W 159 też kurde same wynalazki silniki - nie dość, że muły to jeszcze od Opla i na bezpośrednim. Pozostaje traktor :/

I co tu panie kupić po tej Kappie???
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: Artur G. » 13 kwie 2014, 21:41

Wg mnie 1.4 TJ 150 KM to najrozsądniejszy i najtańszy kompromis. Szału nie ma ale i nie jest zawalidrogą. U mnie fajnie ciągnie, bez braków w dole obrotów.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: Tomzik » 13 kwie 2014, 21:46

No jeden minus jeszcze jest - butla na LPG.

Jak zamontuję za oparciem to ograniczę funkcjonalność, jak zamontuję w kole to.. ograniczę funkcjonalność - mała pojemność i tym samym mały zasięg. W mojej obecnej Delcie aż tak mnie to nie wkurza, bo jeżdżę do pracy. Ale jak miałbym się 3 razy zatrzymywać na tankowanie w drodze w góry to już by mnie trochę wkurzało...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: SIWY155 » 14 kwie 2014, 5:40

Tomzik pisze:No jeden minus jeszcze jest - butla na LPG.

Jak zamontuję za oparciem to ograniczę funkcjonalność, jak zamontuję w kole to.. ograniczę funkcjonalność - mała pojemność i tym samym mały zasięg. W mojej obecnej Delcie aż tak mnie to nie wkurza, bo jeżdżę do pracy. Ale jak miałbym się 3 razy zatrzymywać na tankowanie w drodze w góry to już by mnie trochę wkurzało...
W tej sytuacji sam sobie odpowiedziałeś...musisz zatem kupić Deltę z silnikiem od koparki:-)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Tomzik » 14 kwie 2014, 7:20

Ale...

Na LPG chyba powinno byc ciut taniej ;)

I co tu wybrać???
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: FXX » 14 kwie 2014, 8:16

Rzecz jasna, że 2.0 Multijeta...
Nie od dziś wiadomo, że ten silnik ma sporo potencjału w zapasie, podobnie jak sprzęgło i dwumas. Dlatego też bierzesz traktora, robisz chip i cieszysz się mocą w okolicach 200KM, co daje Ci osiągi na poziomie Kappy tudzież nieco lepsze.

Ostatnio miałem okazję jechać jako pasażer Insignią z tymże silnikiem po remapie i... zapierd....ło to to bardzo przyzwoicie ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Dawid » 14 kwie 2014, 9:38

Na 220 koni można go kręcić bez problemu i obawy o trwałość.Myślę że przy tej mocy i momencie w granicach 500 Nm żadna Kappa nie da rady.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

Post autor: geowik » 14 kwie 2014, 11:04

I co tu panie kupić po tej Kappie???[/quote]
Też byłem zadowolonym posiadaczem Kappy 2.4 20V LPG.
Po Kappie przyszedł czas na Thesis 2.0T LPG. Rocznie przejeżdżam około 40 tys km więc nabyłem drogą kupna Deltę 1.4T LPG - 120KM. Po badaniu na hamowni okazało się, że Delta posiada 150 KM i 230Nm - fabrycznie.
Silnik mimo niewielkiej pojemności jest bardzo elastyczny, potrafi być ekonomiczny i na pewno nie można powiedzieć, że taki samochód jest zawalidrogą, do tego wnętrze bije na głowę przestronnością wszystkie samochody w tej klasie, a także auta o klasę wyżej (np. VW passat).
Jeśli chodzi o LPG to zużycie waha się między 10-12 l/100 km. Dodam, że koło zapasowe w tej wersji to dojazdówka, więc nie zajmuje całej przestrzeni bagażowej. Reasumując, autko jest zrywniejsze, przestronniejsze, nowsze od Kappy, osiągi zbliżone do 1.9 i 2.0 TDI czy multijet-ów.
Do tego trzeba pamiętać, że Delta posiada 6-cio biegową skrzynię, co pomaga w utrzymywaniu wyższych prędkości z jednoczesnym dopuszczalnym dla ucha hałasem (podobnie jak w Kappie, nieco głośniej niż w Thesis).

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 11 maja 2014, 22:57

Tomzik pisze: Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF : czerwona :
Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.

Tak jak powiedzieli przedmówcy, 2.0 można podkręcić do 220 koni, w dodatku 2.0 ma hamulce na przedniej osi 305x28mm a 1.6 i pozostałe benzynówki (bez 1.8 DI) 281x26 albo nawet mniejsze, bo 284x22mm.

W dodatku do 2.0 MJ i 1.9 TT idzie zamontować nawet 330x28mm co w przypadku 220 koni - moim zdaniem - wydaje się być koniecznością.

Jak dla mnie wybór między 2.0, 1.6 i benzynowym 1.4 jest prosty -> 2.0 MJ

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Dawid » 11 maja 2014, 23:05

Na przód 330 raczej nie bo do tego tylko felga 18".Wiem...kozacki wygląd ale komfort nijaki.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 11 maja 2014, 23:08

Dawid pisze:Na przód 330 raczej nie bo do tego tylko felga 18".
Jesteś w błędzie. 330mm z czterotłoczkowym "dużym" brembo mieści się spokojnie w 17 calach.
Minus jest taki, że 17stki także zimą no i zapasowe tylko na tylną oś.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Dawid » 11 maja 2014, 23:51

Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”