Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Wilkin » 12 maja 2014, 0:09

Mam 310 brembo w 166 ,na felgach 16 cali - i jakoś się mieści ;)
Po za tym auto ma 226 koni i cięższe niż delta.A jako tako hamuje - powiem nawet że zadowalająco. ;)
Więc nie wiem skąd ten pęd na 330.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 12 maja 2014, 0:19

Dawid pisze:Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.
Może nie widać zdjęcia brembo, ale widać zdjęcie wzoru felg. Są to 17stki a auto to Delta 1.8 DI

mobile.de

Drugi przykład, to moja 156 jts

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: FXX » 12 maja 2014, 1:32

Dawid pisze:Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.
Na 305mm spokojnie wchodzą 16" - w niektórych GTA (przed 2003 rokiem) było 305mm i się 16 cali mieściło.
Późniejsze wersje miały 330mm, podobnie jak Crosswagon i mieściły się 17".
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 12 maja 2014, 13:11

Wilkin pisze:Mam 310 brembo w 166 ,na felgach 16 cali - i jakoś się mieści ;)
Po za tym auto ma 226 koni i cięższe niż delta.A jako tako hamuje - powiem nawet że zadowalająco. ;)
Więc nie wiem skąd ten pęd na 330.
Tyle tylko, że w przypadku Alfy 166, heble 310mm to i czterotłoczkowe brembo i identyczne wymiary klocka jak przy 330mm

305mm z brembo czy bez, ma mniejsze klocki a w przypadku Delty jeszcze zacisk jednotłoczkowy tzw. pływający który zapewnia wyraźnie mniejszą siłę hamowania niż wielotłoczek.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: FXX » 12 maja 2014, 13:18

Poza tym dużo jeszcze zależy od ET i samego kształtu ramion.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Dawid » 12 maja 2014, 13:43

FXX pisze:Poza tym dużo jeszcze zależy od ET i samego kształtu ramion.
I tu masz rację.Ja do swoich musiałem zastosować dystans bo inaczej felga tarła od czoła o zacisk.Sam wygląd tych zacisków które mam jest odrobinę inny niż np w Alfie i też może właśnie to sprawia takie wrażenie że jest bardzo ciasno.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: lysholm » 12 maja 2014, 16:35

U nas w 1.8 DIT mamy 18' i zacisk przechodzi minimetry od felgi- wiem, że jeden wzór 17 też sie mieści, bo Nagórscy mają też 1.8 DIT na 17 fabrycznie i jakoś się mieści. Też zastanawialiśmy się czy 1.4 150CV czy 1.8 DIT- ale krótko się zastanawialiśmy ;) Miałem Saaba Aero 250KM, ale wrażenia z jazdy dużo lepsze są w Delcie. Choćby miała wypić i 30% wypłaty- warto za tą codzienną porcję uzależniającej adrenalinki :) Szkoda tylko że 90% czasu autem jeździ moja narzeczona ;p

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 12 maja 2014, 16:47

lysholm pisze:U nas w 1.8 DIT mamy 18' i zacisk przechodzi minimetry od felgi
Jakbyś miał kiedyś możliwość, to prosiłbym o zdjęcia w jaki sposób zacisk jest montowany do zwrotnicy.
Wiem, że zwrotnice w 1.8 di, 1.9 tt i 2.0 mj są jednakowe, a zacisk od 1.8 wygląda na podobny do brembo z Alfy 159 których jest na allegro zdecydowanie więcej niż brembo z delty.

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: lysholm » 12 maja 2014, 17:18

to pewnie prz okazji wymiany opon najprędzej... Ok, postaram się pamiętać! :) W 159 mieliśmy brembo i tarcze nacinane/wiercone, ale zaciski wydawały mi się nieco inne jednak...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Tomzik » 12 maja 2014, 19:12

cuoreventi pisze:Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.
Kojarzysz może w jakich rocznikach?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 12 maja 2014, 21:16

Tomzik pisze:
cuoreventi pisze:Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.
Kojarzysz może w jakich rocznikach?
W tych samych co wersje z DPF.
Te wersje były delikatnie zdławione. Miały 163cv zamiast 165cv.
lysholm pisze:W 159 mieliśmy brembo i tarcze nacinane/wiercone, ale zaciski wydawały mi się nieco inne jednak...
Tam też były dwa rodzaje brembo. Małe do 305x28mm i duże do 330x28mm

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: Tomzik » 12 maja 2014, 21:20

Co prawda filtr chyba zapobiega temu obciachowemu kopceniu...

Nie znoszę jak klekot smrodzi na czarno, masakra... A gdyby tak robił mój to już czułbym obciach ;)

Dlaczego te wstrętne makarony musieli dodać jakieś wynalazki w postaci g..nego automatu i bezpośredniego wtrysku do tak fajnego silnika (1,8 TBI) ? : sciana :
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: FXX » 12 maja 2014, 21:47

cuoreventi pisze:duże do 330x28mm
A nie było to 330x32mm? Pytam, z czystej ciekawości, bo w 156GTA była właśnie 32mm tarcza.
Tomzik pisze:Co prawda filtr chyba zapobiega temu obciachowemu kopceniu...
Raczej nie, nie raz widziałem nowsze VW czy Audi z DPFem i również puszczały dymek.
To raczej zależy od stanu technicznego silnika, szczelności dolotu, stanu wtrysków, zmiennej geometrii. Ostatnio latałem Alfą robiąc logi, kolega za mną leciał swoim samochodem i przy pełnym bucie od samego dołu do 4,5k rpm było czyściutko, zero dymienia. EGR oczywiście zaślepiony.

EDIT:

Dobra, nie było pytania. Tylko GTA miało 330x32mm.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: cuoreventi » 12 maja 2014, 21:57

FXX pisze:
A nie było to 330x32mm? Pytam, z czystej ciekawości, bo w 156GTA była właśnie 32mm tarcza.
156 GTA miały 330x32mm i rozstaw 5x98, takie zresztą jak mam teraz u siebie w JTS.

159 w 200 konnych i mocniejszych silnikach miały 330x28mm i rozstaw 5x110.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

Post autor: FXX » 12 maja 2014, 22:04

Rozstawy znam, aczkolwiek myślałem, że też 32mm tarcza była w "9".
Dzięki : ok2 :
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”