Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Luckyy » 23 wrz 2015, 9:26

Czy ktoś miał kontakt z Deltą z silnikiem 1750 TBi z skrzynią TCT?

Dla mnie dużym zaskoczeniem były wibracje i dziwna (głośna) praca tego silnika.
Drżenie i buczenie było bardzo mocno odczuwalne w środku a auto ma przejechane niecałe 70 kkm.
Dźwięk nie przypominał pracy silnika benzynowego, było to coś pomiędzy klasyczną benzynową R4 a dieslem R4.

Czy w przypadku przyspieszania od 0 do 70km/h skrzynia TCT zmienia biegi z wyczuwalnym szarpaniem?
Ja mogę to tylko porównać do A3 z DSG gdzie zmiany biegów nie było czuć.
Czy TCT jest takie marne czy trafiłem na marny egzemplarz?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

cirof
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2014, 19:53
Imię: xxx
Lokalizacja: Śląsk

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: cirof » 23 wrz 2015, 16:18

Hej.
Skrzynia w tym aucie to AF-40 (TF-80SC) a nie TCT co do odgłosu pracy silnika to u mnie tez to jest coś pomiędzy benzyną a dieslem, wibracji żadnych nie ma, szarpania przy zmianie biegów też nie ma ale zmianę biegu to już da się wyczuć.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Luckyy » 23 wrz 2015, 19:52

Czyli to nie jest skrzynia dwusprzęgłowa tylko klasyczna z wieloma tarczkami i sprzęgłem hydrokinetycznym?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

cirof
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2014, 19:53
Imię: xxx
Lokalizacja: Śląsk

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: cirof » 23 wrz 2015, 20:33

Tak to jest normalna skrzynia.
Lancia Delta III Hard Black 1.8T

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Luckyy » 24 wrz 2015, 21:59

Ty masz Deltę z takim silnikiem?
Z jaką skrzynią?
Zadowolony?
Jakie masz średnie spalanie?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: PastorFSO » 24 wrz 2015, 22:49

Co do pracy silnika miałem okazje jechać pewna trasę Giuliettą i 159 z tym silnikiem i faktycznie jest dosyć głośny i jakby trochę klekocze, ale nie było to uciążliwe.Wibracji nie zaobserwowałem. Samochody miały przebiegi do 20 tys. km. i miały manualne skrzynie biegów.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Tomzik » 28 wrz 2015, 20:44

Może dziwna praca, podobna do diesla wynika z faktu zasilania typu wtrysk bezpośredni?

Tam nie było na pewno dwusprzęgłowych skrzyń TCT tylko bardziej coś typu Selespeed tylko trochę nowsze i niby trochę szybsze.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Luckyy » 29 wrz 2015, 21:42

Dzięki za info o skrzyni.

A co silnika to raczej bym stawiał na kolektor wydechowy/ssący a nie bezpośredni wtrysk.
No chyba, że w tym silniku coś namieszali bo 3.2JTS który też ma bezpośredni brzmi 'normalnie' jak każda benzyna :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: kond243 » 29 wrz 2015, 23:02

3.2 JTS to niestety GM a dokładniej Holden,nie brzmi przyjemnie jak V6 Busso.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Luckyy » 30 wrz 2015, 15:17

dół/blok silnika tak to GM, ale osprzęt i wtrysk opracowała grupa Fiata.
Fakt dodania wtrysku bezpośredniego nie spowodował, że silnik pracuje jak ten w traktorach :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Gros » 01 paź 2015, 13:37

A co sądzicie o 1.4 t lub zwykłym 1.4
Jestem mocno zainteresowany kupnem Delty z którymś motorem
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Sebastian » 01 paź 2015, 14:48

Ta, Gros i Delta.
Uważaj, że uwierzymy.
Nie wiesz, że aktualnie hejcie w sieci mówi się STOP?
;)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Gros » 01 paź 2015, 15:07

Sebastian pisze:Ta, Gros i Delta.
Uważaj, że uwierzymy.
Nie wiesz, że aktualnie hejcie w sieci mówi się STOP?
;)
Sebastian spytałem poważnie jest w rozważaniach 159 też lub 166 ale żonie bardziej podoba się Delta.
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - głośna praca silnika 1750 TBi i skrzynia TCT

Post autor: Tomzik » 01 paź 2015, 15:37

Nie ma zwykłego 1,4, są albo starsze i mniej problemowe T-Jety 120 i 150KM albo Multiair 140KM.

Wolnossące 1,4 95KM było tylko w Bravo.

Jak ktos jeździł Kappą 3,0 albo 20VT to 1,4 T-Jet będzie słaby. W środku Delta masakruje 159 ilościa miejsca, zwłaszcza z tyłu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”