Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: pawel1234 » 15 lis 2016, 18:51

Witam :)

Jak ze spalaniem w Delcie z tym silnikiem ?
Wysokie obroty ma przy 140-150 km/h ?

Silnik godny uwagi ?



Dla potomnych :D

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 19:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: jacpab1 » 18 maja 2017, 9:47

Od dwóch tygodni użytkuje delte z tym silnikiem i muszę powiedzieć że jak na 200 koni to mało spala, dużo zależy od predkości np w okolicach 90-110 km/h komputer pokazuje od 6 do 8, a jadąc 170 km/h 12.5. Zrobiłem trase z Polski do Holandii , w Polsce jechałem góra do 150 km/h, w Niemczech 170-190 i Holandia 120 km/h, z czego godzine stałem w korku. Średnia wyszła po zatankowaniu 9.2 l

konradradek81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: konradradek81 » 03 lip 2017, 23:52

To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: FXX » 04 lip 2017, 0:26

konradradek81 pisze: 03 lip 2017, 23:52 To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

konradradek81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: konradradek81 » 30 sie 2017, 23:58

FXX pisze: 04 lip 2017, 0:26
konradradek81 pisze: 03 lip 2017, 23:52 To powiem Ci, że strasznie niskie spalanie, sam się właśnie zastanawiam nad tą opcją i myślałem nad LPG, ale tu się pojawia kolejny problem, bo jestem kompletnie zielony i może ktoś podpowie czy warto i czy w ogóle to zagazuje. Choć przy tym spalaniu to może nie warto :)
Masz świadomość, że TBi to bezpośredni wtrysk? :)
Instalacja droga, więc czas zwrotu jest znacznie dłuższy niż przy wtrysku pośrednim, a i ludzi, którzy ogarniają gazowanie tego motoru nie znajdziesz na każdym rogu. Jeśli nie robisz co najmniej 30 tysięcy rocznie, to imho nie ma w ogóle sensu nad tym myśleć.
Miałem taką świadomość i właśnie takiej opinii mi brakowało, robię jakieś 25 tys. km rocznie. Także widzę że nie ma to sensu. Koszt instalacji koło 6 tyś.

piotriix

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: piotriix » 04 wrz 2017, 11:29

25 tyś to moim zdaniem warto rozważyć zakładanie LPG

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: FXX » 04 wrz 2017, 12:17

Tylko, że 6 tysięcy to zapewne instalacja IV generacji z dotryskiem benzyny, czyli opłacalność spada.
Gotowych instalacji VI generacji do TBi nie widziałem, chociaż podobno Prins ma coś w ofercie za nieco ponad 2 tysiące euro.

Ponadto zakładów montujących instalacje LPG do TBi po prostu nie ma. Każdy będzie się uczył na tym silniku, a mało kto chciałby, żeby jego samochód był królikiem doświadczalnym. Z tym się wiążą nie tylko problemy z założeniem, ale i późniejszym serwisem, regulacjami etc.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piotriix

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: piotriix » 04 wrz 2017, 12:34

VI generacji do tbi nie ma .A ta z dotryskiem to chyba jedyna alternatywa np. NEVO – SKY DIRECT.
Już teraz są zakłady ,które cenią sobie za IV do silnika 1.4 t MA czy t-jet 4500 zł.Oczywiście i są takie co i za 2500 to zrobią tylko pytanie jak.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: FXX » 04 wrz 2017, 12:42

Wszystko pięknie fajnie, ale zarówno MultiAir Turbo jak i T-Jet, to nadal wtrysk pośredni.
Zwłaszcza T-Jet, nie jest już żadnym wyzwaniem - ot zwykły benzyniak z turbo tak na prawdę. I do tego można założyć dobre LPG znacznie taniej niż 4500zł.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piotriix

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: piotriix » 04 wrz 2017, 12:47

To wiem, bardziej mi chodziło o podanie cen do zwykłych silników w porównaniu z podaną 6000 do tbi

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: FXX » 04 wrz 2017, 13:07

Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

konradradek81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2017, 23:41
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kalisz

Re: Delta III 1.8 Di T-jet - jakie spalanie?

Post autor: konradradek81 » 04 paź 2017, 23:21

FXX pisze: 04 wrz 2017, 13:07 Tylko płacisz 6 tysięcy i nadal spalasz PB...

Z ciekawości wklepałem te dane w kalkulator LPG dla silników z wtryskiem bezpośrednim. Uwzględniając wszystkie zakładane koszty LPG, to po 3 latach oszczędność będzie wynosić jakieś 14%, po 4 to około 19%.
Przy założeniu 24 tysięcy kilometrów rocznie.
No to kolego chyba rozwiałeś tymi statystykami wszelkie moje i pewnie nie tylko moje wątpliwości :) Podobnie wypowiedział się gazownik, który stwierdził, lepiej sprzedaj to auto i kup coś do LPG :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”