Delta III - kilka krótkich pytań

Moderator: stabraf

Takkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2017, 10:35
Imię: Mateusz

Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Takkar » 29 mar 2017, 14:51

Witam,
Przymierzam się powoli do zakupu Lancii, waham się między Deltą a Musą, mógłby mi ktoś powiedzieć jak w delcie jest z:
1. miejscem na tylnej kanapie? mam niecałe 2m wzrostu i czy ewentualnie zmieściłbym się tam? Od paru osób usłyszałem już że nie, ale z drugiej strony wcisnąłem się jakoś do Grande Punto na tył, więc nie chce mi się wierzyć, że Delta jest mniejsza czy choćby taka sama
2. jak jest z filtrami DPF w dieselach? szukam delty ok 2008-09roku, jak wypalają sie DPFy? Obecnie we włoskich autach DPF jest w stamnie wypalać się nawet w trakcie stania w korku, czy w Delcie tez tak jest?
3. Jaki silnik najmniej polecacie do Delty? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
4. Jest jakaś "problemowa" opcja wyposażenia, którą najlepiej omijać szerokim łukiem?
5. Ma ktoś opcję "magic parking"? jak się sprawuje? Znalazłem tu na forum wpis o obcieraniu felg o krawężniki, nie wiem tylko czy to sporadyczny przypadek wywołany jakąś wadą/złą kalibracją, czy każda tak ma?

Wszelkie inne uwagi na temat zakupu delty III mile widziane! :)
Z góry dziekuję i pozdrawiam :)

piotriix

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: piotriix » 29 mar 2017, 19:40

A na przednim siedzeniu nie będzie ci wygodniej prowadzić?

P 9


Takkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2017, 10:35
Imię: Mateusz

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Takkar » 30 mar 2017, 8:21

Pewnie wygodniej :D Ale niejednokrotnie znajdę się pewnie na tylnej kanapie :)

piotriix

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: piotriix » 30 mar 2017, 9:08

Z tyłu jest dużo miejsca i te Twoje 2 m powinny się zmieścić.
Co do silników to chyba 1.6 diesel to najmniej pożądana wersja.Słabe to i jeszcze z selespeedem.
Co do EGR DPF itd to pewnie jest podobnie jak w innych makaronach czyli tragedia nie ma.
A myślałeś o wersji benzynowej 1.4 tb.?
Silniki bezawaryjne i dobrze znoszá LPG.

P 9


Takkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2017, 10:35
Imię: Mateusz

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Takkar » 30 mar 2017, 9:33

Z zamiłowania rozglądałem się za dieselem, ale może faktycznie benzyna była by dobrym wyjściem, wersja 150KM? Obstawiam, że skoro diesel 1.6 120KM jest słaby to i 1.4 120KM w benzynie słabo będzie sobie radziło
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 9:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometr to nie [KM] koń mechaniczny!!!

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: miwis » 30 mar 2017, 10:06

Jeśli poszukujesz rocznika starszego niż 2011 to masz dużą szansę na T-Jeta 150 KM. Ja mam tam silnik.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Takkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2017, 10:35
Imię: Mateusz

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Takkar » 30 mar 2017, 11:13

Na bank będzie starsza niż 2011, przypuszczam, że maksymalnie 2009 :) A jak ewentualnie silnik 120KM? Wart uwagi czy za słaby?

piotriix

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: piotriix » 30 mar 2017, 17:13

Wart uwagi bo bez problemu go cipujesz na 145 KM
Jest to zwykły t- jet czyli zero problemów .Bardzo dobrze znosi LPG
A i często one z fabryki już majá więcej KM moj miał prawie 135 KM

P 9


piotriix

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: piotriix » 30 mar 2017, 17:14

Może i ten diesel 120 całkiem słaby nie jest ale występuje przeważnie SS

P 9


Takkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2017, 10:35
Imię: Mateusz

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Takkar » 31 mar 2017, 9:13

Dzięki wielkie, jak uda mi się kupić to pochwalę się na forum ;)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - kilka krótkich pytań

Post autor: Tomzik » 04 kwie 2017, 19:22

Omijaj szerokim łukiem wersję wyposażenia Executive (sprzed liftu) - masz tam w gratisie amorki z elektroniczną kontrolą tłumienia - do nabycia tylko w ASO za jedynie 3k (bez paru groszy) :) Przy okazji nie dali tam chyba przesuwanej kanapy ;)

Jak dla mnie minimum w Delcie to 2,0 Multijet :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”